روايات

رواية سلبت روحي الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد

رواية سلبت روحي الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد

رواية سلبت روحي البارت التاسع

رواية سلبت روحي الجزء التاسع

رواية سلبت روحي الحلقة التاسعة

في فيلا ادم …
كان يقف ربيع وهو يحاول الاتصال بالشركه ليتحدث سيف بعصبية.
/جرا ايه ي ادم ساكت كده ليه ده بيتصل بالشرطه الملف راح .
تاج سريعا بارتباك شديد /ادم ادم حبيبي الملف اهوه مش انت طلعته امنبارح حطيته في الدرج الي جنب السرير شكلك نسبت اتفضل .
سيف بابتسامه واسعه /الحمد لله الي واخد عقلك ي ادم باشا اتفضل ي ربيع بيه نمضي الصفقه .
ادم بحده /مفيش صفقه هتتمضي ي سيف الموضوع انتهاء خلاص .
ربيع بصدمه كبيره /انت بتقول ايه ي ادم باشا ازي .
سيف باستغراب شديد/ايه الكلام ده ي ادم .
ادم بغضب وهو ينظر إلي ربيع بحده /الي بقوله هو الصح ي ربيع بيه في لحظه كل حاجه اتمحت وكنت عايز تبلغ عني بس انت طلعتي غبي اوي لأن ده كان اختبار مني واديني عرفتك علي حقيقتك ملكش امان وانا عمري ماشتغل مع واحد غدار زيك امسك ملفك اهو واتفضل بره بره .
ليسير ربيع الي الخارج بخيبه أمل فقد فقد اهم صفقه له .
سيف بجديه /مش كنت فكرت شويه ي ادم .
ادم بحده /سيف خلاص الموضوع انتهاء .

 

 

 

سيف بجديه /خلاص متتعصبش انا هاخرج شويه وأبقا هرجع بليل عن اذنكم .
ليسير سيف لتاتي له رساله من شاهي لتخحط عيناه من الصدمه ليسرع الي السفر الي شرم الشيخ.
ادم وهو يعقد ذراعيه علي صدره ببرود /ليه عملتي كده ليه ظهرتي الملف مسيبتهوش ليه ي يسجني مش دي كانت رغبتك لما سرقتي الملف من الخزنه .
تاج بدموع وندم /ربنا رجعني في اخر لحظه انت في الاول والاخر جوزي وأبو ابني انا مش موذيه لدرجه دي .
ادم بضحكه سخريه عاليه /ههههه لا ي شيخه ضحكتيني مشاء الله كنتي عايزه تقتلي ابننا وتقتيلني وتسجنيني هههه لا فعلا مش موذيه .
تاج بدموع وصراخ/انت السبب في كل الي حصلي والي وصلت ليه انا كنت بنت بسيطه جدا انت الي قلبت حياتي فجاه بقيت واحده مغتصبه متجوزه وحامل والمطلوب مني اني اقبل كل ده واسكت ليه ي اخي انا بشر حرام عليك حرام عليك.
ادم بابتسامه حنان وهو يفتح زراعيه لها /تعالي في حضني ي تاج .
كأنه أعطا لها الاشاره لتقدم لتسرع الي أحضانه بدموع وشهقات ليضمها ادم بحنان شديد .
/بس ي تاج اهدي .
تاج بدموع وقهره/انا تعبانه اوي ي ادم اوي مش عايزه ابقا مؤذيه انا عمري مكنت كده ي ادم .
ادم وهو يقبل يدها بحنان/انا عارف ان انا السبب بس اوعدك ان كل ده هينتهي انتي جواكي انسانه جميله اوي بس ساعديني ي تاج ساعديني نعدي كل الي فات ونبداء من جديد مع ابننا .
تاج وهي تمسح دموعها ببراءة /هحاول بس عايزه منك طلب .

 

 

ادم بابتسامه /طلباتك كترت بس قولي .
تاج بابتسامه باهته/عايزه اكون لوحدي شويه ممكن.
ادم بابتسامه وتفهم /ممكن طبعا انا برضه كنت عايز اقول كده نبعد عن بعض شويه عايزك تهدي وتكوني بعيد عن اي ضغط حتي لو الضغط ده انا جهزي نفسك هوديكي شقتي الي في المعادي يلا .
تاج وهي تقف بابتسامه هادئه /شكرا .
ادم وهو يقبل بطنها بحنان شديد /خالي بالك من امك يالا انا سايب مع راجل خليك اسد زي ابوك يلا اطلعي .
لتصعد الي الاعلي وقلبها يخبرها ببصيص من الامل سيجعل الحياه احلا بعد كل ذلك العذاب .
*****************.
من امام قسم شرطه شرم الشيخ.
كانت تقف شاهي بدموع ليسرع اليها سيف بقلق شديد.
/فيه ايه ي شاهي ايه الي حصل .
شاهي بدموع /الحقني ي سيف حور حور ي سيف اتعرفت علي شاب هنا مش كويس حاولت احزارها منه بس مفيش فايده راحت معاه شقه ولاسف طلعت كمان شقه مشبوهه واتقبض عليهم حور ضاعت خلاص ي سيف .
سيف بغضب جحيمي/تغور في ستين واحنا مالنا ايه الي موقفك هنا يلا بينا .
شاهي برجاء/علشان خاطري ي سيف اتصرف علشان خاطري انا عارفه انها تستاهل بس فكر في ادم انت ناسي أنها اخت مرات ادم هتنفضح ي سيف .
****************.

 

 

في مكتب الظابط هيثم ..
كانت تجلس حور بدموع وهي تلطم علي خديها بحرقه وهي ملفوفه في تلك الملايه فجشعها وطمعها قد قضا عليها ليسير سيف الي الداخل وهو ينظر إليها باحتقار لتتضع رأسها أرضا .
هيثم بابتسامه /مش معقول سيف العمري انت فين ي ندل وحشتني اوي .
سيف بابتسامه باهته /وانت كمان ي هيثم بس معلش عايزك شويه علي انفراد شاهي خليكي هنا مش هتاخر .
هيثم بابتسامه اعجاب /ازيك ي انسه شاهي .
شاهي بخجل شديد/الحمد لله ي هيثم عامل ايه.
سيف وهو ينظر إليها باحتقار شديد ليتحدث بحده وهمس /اوعي تفتكري اني هعمل كده علشانك انتي واحده رخيصه متسويش انا بعمل كده علشان اخويا وعلشان الغلبانه تاج الي مكنتيش بتفوتي فرصه الا وتسميها بكلامك الي زي وشك وانتي اوسخ واحده علي وجهه الأرض .
حور بدموع ووجع/ربنا يسترك زي مهتسترني انا عارفه اني تستاهل الحرق اوعدك اني هتغير اوعدك .
سيف بسخرية/والله ده شئ ميخصنيش لانك خلاص مبقتيش تلزميني مش سيف العمري الي يتجوز واحده رخيصه زيك .
ليتركها تبكي بحرقه ودموع ليخرجون بعدما طلب من هيثم خروجها وشرح له صعوبه الموقف فهي تكون اخت زوجه أخاه ..
*****************.

 

 

في الطريق.
في عربيه ادم …
كان يقف ادم في الاشاره لتنظر تاج باهتمام الي بائع الايس كريم لتفر دمعه من عيناها وهي تتذكر .
تاج بطفوله /ماما عنيات عايزه ايس كريم .
عنيات بقسوه /ي اختي أن شاء الله عنك مطفتحي ال ايس كريم قال خودي ي بت ي حور هاتيلك اتنين وانتي رايحه المدرسه .
حور بسعاده /حاضر ي ماما معايا اتنين وانتي لا .
لتفيق من شرودها عند ذلك اليد الي تمسح دموعها بحنان شديد لتنظر إليه بدمع يملأ عيناها .
ادم بحنان شديد/مين السبب في الدموع دي قوليلي وانا اولع فيه .
تاج وهي تنظر للعربيه الايس كريم/افتكرت الايس كريم كنت زمان بحبه اوي بس للاسف مكنتش بقدر اجيبه .
ادم بابتسامه حنونه /كل احلامك هتتحق ي تاج .
ليسرع ادم تحت نظرات الدهشه فهل ادم العمري سبقف علي تلك العربيه المرزيه ليجلب لها الكثير من الآيس كريم .
تاج بفرحه طفله /ايه ده كله ي ادم ده كتير اوي .
ادم بابتسامه /مفيش حاجه كتيره عليكي وبعدين ده ليكي انتي والنونو .
كانت تاكل بشراهه كطفله صغيره أما فهو فكان ينظر إليها نظره حانيه .
ادم بابتسامه مرح /طب هاتي واحده .
لياكلون بشراهه وهم يضحكون بضحكاتهم الساحره .
******************.

 

 

في شقه ادم …
كانوا يسيرون الي الداخل كانت تنظر إلي الشقه براحه واطمئنان فهي دائما تتذكر ماذا حدث ليها تلك الليله في الفيلا .
ادم بابتسامه/ايه رايك عجبتك الشقه .
تاج بابتسامه هادئه /حلوه روحها حلوه.
ادم بابتسامة/هي احلوت اكتر علشان انتي فيها يلا علشان تتعشي انا همشي وخليل وعلي تحت ادم العماره لو عوزتي اي حاجه اطلبيها منهم حالا هتكون عندك عايزه حاجه.
تاج بابتسامه واحتياج /خليك معايا نتعشا سواء وبعدين امشي .
ادم بابتسامه ساحره /وماله نقعد هو فيه احلا من الاكل مع تاج قلبي .
تاج بابتسامه /هتفضلي تتدعليني كده كتير بكلامك الحلو ده .
ادم بابتسامه /هحاول اخليكي تعيشي الحياه الي تستهليها وان شاء الله هقدر .
لتسير تاج سريعا الي المطبخ لينظر إليها ادم بابتسامه جذابه .
/ربنا يحنن قلبنا علي بعض ونعيش في سعاده وتحبيني بجد ي تاج.
تاج وهي تتضع الطعام بابتسامه /بعشق السمك المشوي ازي .
ادم بابتسامه /انا كمان بحبه .
تاج بابتسامه /واضح أننا متفقين في حاجات كتير اوي .
ادم بابتسامه ساحره /جهزي نفسك بكره إن شاء الله علشان فرح صاحبي الي قولتلك عليه .
تاج بابتسامه /أن شاء الله هكون جاهزه .
ادم بابتسامه ساحره وهو يفتح الباب /تمام انا هجيلك بكره خالي بالك من نفسك .
تاج بابتسامه /حاضر .

 

 

ليسير ادم الي الاسفل لتقف رحمه التي تسكن أمامهم تلك المراه الجميله .
/مساء الخير.
تاج بابتسامه وارتياح لتلك السيده /مساء النور بس ي بنتي انتي شكلك بنت ناس ايه الي يخليكي تعملي كده استغفر الله العظيم.
تاج باستغراب شديد/حضرتك قصدك ايه.
رحمه بجديه/قصدي انك واحده من اللي ادم باشا كان بيجبهم هنا أصله منشار كل يوم يجيب واحده اجمد من الي قبلها .
تاج بغيظ وهمس /بقا كده ي ادم جايبني في شقه مغماراتك ماشي ي ادم .
**************.
في شقه حسن ..
كانت تسير حور بحزن شديد وتعب لتتحدث عنيات بابتسامه .
/حمد لله على السلامه ي بت ي حور تعالي شوفي امك هتشارك انت والست هند في المحل امك هتبقا صاحبه أملاك ي بت ي حور .
حور بدموع /ماما انا تعبانه اوي ومحتاجالك عايزه اتكلم معاكي .
حسن بابتسامه/تعالي شوفي كده الشقه دي ي عنيات .
عنيات بتجاهل ل تلك الواقفه بدموع /جيالك اهو ي حسن .
لتسرع حور الي الداخل بدموع .
في غرفتها ….

 

 

كانت ترتمي علي السرير بدموع وقهره.
/اه ي حور بقا ليكي ملف في الآداب ي حور خسرتي سيف وخسرتي نفسك وكمان مفيش حد سال فيكي كل ده ذنبك ي تاج كل ده ذنبك ي اختي سمحيني ي تاج سمحيني .
***************.
في فيلا ادم …
كان يسير للداخل بسعاده ليصعق من مظهر سيف الحزين بشده .
/فيه ايه ي سيف مالك قاعد كده ليه معقول الصفقه مزعلاك اوي كده .
سيف بحزن شديد/واضح اني هخسر كل صفقاتي ي ادم .
ادم باستغراب /قصدك ايه مش فاهمك .
سيف بحزن /متشغلش بالك علي فكره شاهي رجعت هطلع انا بقا انام تصبح علي خير .
ادم باستغراب/وانت من أهله ي اخويا .
******************.
صباحا ..
في شقه ادم ..
كانت تجلس تاج وهي ترتدي بنطلون جينز وبلوزه سوده انيقه وكانت ترفع راسها ديل حصان فكانت في غايه الجمال والانوثه .
****************.

 

 

في الاسفل ..
كانت تسير ياسمين الي داخل العماره ليوقفها خليل .
/رايحه فين ي ياسمين هانم .
ياسمين بحده /هكون رايحه فين ي عني طالعه ل ادم.
علي بجديه /بس ادم باشا مش فوق .
ياسمين باستغراب /لما ادم مش موجود انتوا واقفين هنا ليه .
خليل باستفزاز وسخريه/بنحرص ست البنات الست تاج هانم .
ياسمين بغضب /نعم ي خليل ودي مين الست تاج هانم دي مفيش هوانم غيري انا .
خليل باستفزاز /لا فيه الست تاج مرات ادم باشا .
ياسمين بصدمه /انتوا خرفتوه ولا ايه انا طالعه اشوف مين دي الي فوق .
علي بخوف /ست ياسمين استني .
خليل باستفزاز /سيبها الست تاج هتعلمها اللادب .
*************.
في شقه ادم …
كانت تجلس حور مع رحمه وهم يضحكون بسعاده .
رحمه بابتسامه/والله فرحت انك مرات ادم باشا وكمان حامل ربنا يتمملك بخير ي بنتي .
تاج بابتسامه /ربنا يخليكي ليا يا خالتي .
لينفزعون من ذلك الخبط لتفتح تاج لتنصدم ممن تتدفعها بحده وغيظ
تاج بغضب /انتي مين ي بتاعه انتي ودخله هنا كده ليه .

 

 

 

كانت تقف ياسمين وهي تنظر إليها بغيظ فخقا كان مظهرها رقيق وكيوت لتتحدث بحده وغيظ.
/بقا انتي بقا الست تاج مرات ادم فين شهاده جوازكم .
تاج بغيظ شديد/نعم ي اختي وانا همشي بالشاهدات ولا ايه ايوه انا مرات ادم انتي مين .
ياسمين بحده /انا صاحبه ادم واقرب واحده ليه .
تاج بغيظ شديد/تشرفنا ي اختي بس صاحبك مش هنا اي خدمه .
ادم بحده /ياسمين انتي بتعملي ايه هنا .
تاج وهي تريد استفزاز ياسمين لتحتضن ادم بخبث .
/ادومي حبيبي كده برضه تغيب عن تاجك ده كله .
ادم بغمزه ومرح وهو يحتضنها /غصبن عني ي جميل ي طعم انت متجيبي بوسه .
ياسمين بغيظ شديد/ادم انا واقفه .
تاج بغيظ شديد/اقعدي ي اختي اه قعدني ي ادم مش قادره الواد بينه هيطلع شقي زي أبوه .
ياسمين بغيظ شديد/كمان حامل ادم ده حصل ازي رد عليا .
ادم بحده /هو ايه الي حصل اوي وبعدين انا مش المفروض افسرلك اي حاجه انتي عارفه الي كان بينا كويس اوي ي ياسمين .
ياسمين بتوعد /ماشي ي ادم ماشي .
تاج بغيظ شديد/في ستين داهيه ي اختي .
رحمه بابتسامه/عن اذنكم انا بقا .

 

 

ادم وهو يغلق الباب بخبث /ايه الحلاوه دي تعالي هنا بقا .
تاج بارتباك شديد/هي الست رحمه راحت فين .
ادم وهو يخلع جاكيته /انتي عايزه منها انا جايبلك الاكل وكل حاجه.
تاج بخبث ومكر/أصلها هتحطلي مرهم ضهري وجعني اوي علشان ابقا كويسه كده واستحما بالوفه علشان الفرح بليل .
ادم وهو يمسك جاكيت بدلته بقرف /مرهم ولوفه انا اصلا غلطان أن خيالي وصلني ل كده بقولك ايه انا هبعتلك عمي خليل سلام لوفه قال .
ليخرج ادم لتتضحك تاج بشده .
/وبعدين شكلي كده هحبك ي ابن العمري .
**************.
ليلا ….
في الطريق الي فيلا ادم .
في عربيه خليل …
كانت تنظر تاج باستغراب شديد.
/عمي خليل هو ده مش طريق الفيلا احنا رايحين هناك ليه .
خليل بابتسامه /ادم باشا طلب مني اوصل حضرتك للفيلا وبعدين هتروحوا سواء ..
من امام الفيلا …
كانت تسير تاج الي الداخل وهي ترفع فستانها الاحمر فكانت حقا كالملكات لتنصدم من تلك الزينه التي تزين الفيلا بشكل ساحر واسمها الذي يملأ المكان لتنظر الي ذلك الفارس الساحر الذي يقترب منها ليفتح علبه الخاتم ليركع أمام قدميها بابتسامه ساحره.
/بحبك ي تاج …

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سلبت روحي)

اترك رد