روايات

رواية ليالي الفصل السادس 6 بقلم مجهول

رواية ليالي الفصل السادس 6 بقلم مجهول

رواية ليالي البارت السادس

رواية ليالي الجزء السادس

ليالي
ليالي

رواية ليالي الحلقة السادسة

كانت جالسة مع يزن يلعبان بعد انا خرج سراج لعمله لتجد نادين تدخل ومعها زميلتها وصعدا للغرفة غابت ليالي بالمطبخ ثم خرجت لم تجد يزن اخذت تنادي عليه وتبحث عنه في القصر لكن بلا فائده خرجت من القصر دون اهتمام بما ترتديه لتبحث عنه وجدته عند إحدى الأشجار كادت تدخل لولا سماع تلك الصافرات الصادرة بالقرب منها لفت وجدت مجموعة من الرجال بالبدلات ومهلا أنه بالخلف تمنت لو تنشق الأرض وتبلعها قبل أن يراها لكن للاسف رآها لتحمر عيناه بغضب وتقدم نحوها بعد أن صرخ بالجميع الا ينظروا لها ثم شد ذراعها بعنف لداخل المنزل وهي تحاول أبعاده بألم ليدفعها داخل الغرفة وهي تتمسك بيزن الذي تحمله
سراج بغضب شديد انتي شفتي نفسك في المراية يا مج.نونة انتي شفتي اللي انتي لابساه
ليالي بدموع والله كنت خارجة ادور على يزن خفت يكون حصله حاجة ومخدتش بالي انا لابسة اي
سراج وهو ده حاجه تتلبس بره الاوضة ده انتي مكنتيش راضية تلبسيه امبارح احلو دلوقتي

 

 

ليالي انا اسفة والله اسفة مخدتش بالي
سراج اياك تخرجي بره الاوضة واشوفك لحد مااخلص شغل واجي عشان احاسبك
خرج من الغرفة وهي جلست على السرير بخوف وهي تضم يزن وتربت على ظهره حتى نام حملته بعدما ارتدت الاسدال ووضعته بغرفته وكادت تذهب للغرفة لولا مقابلتها ل نادين
نادين بخبث اي الصوت العالي ده ياليالي هو سراج متعصب ولا اي انتي عملتي حاجة
ليالي بدموع هو انا كنت لابسة جصير وكان في رجالة كتير فهو زهج عليا
نادين امممم يعني هو متعصب اوي بقى
ليالي معرفاش بس انا خايفة
نادين طيب واللي يقولك تعملي اي
ليالي انتي تعرفي كيف بنخليه يروج
نادين اومال انا قاعدة معاه هنا بقالي ٤سنين اكيد عارفة
ليالي طيب اعمل اي
نادين بصي ياستي انتي…….
ليالي بخجل لا انا مهجدرش أعمل أكده اتكسف
نادين ده جوزك ياليالي عادي
ليالي لا لا مهجدرش صدجيني انا معرفاش
نادين خلاص براحتك خليه يخربها فوقك وانا قلتلك الحل
ليالي خ.خلاص هحاول
نادين طيب روحي بسرعة اجهزي على مايطلع

 

 

بعد وقت كان يدخل للغرفة وبركاته الغضب مازال مشتعلا بداخله فكل من رآها سال عنها دار بنظره بأنحاء الغرفة لم يجدها كاد يخرج ليبحث عنها ليجدها تخرج من المرحاض نظر لها باستغراب من أعلاها لاسفلها فكانت ترتدي روب الاستحمام وهي تحاول غلقه بخجل ثواني وتبدلت نظراته للصدمة عندما خلعت الروب لتظهر تلك بدلة الرقص الشرقي التي جسدتها بشكل شديد الجمال والاغراء اغلق الباب بغضب فهو يكره هذا النوع من الأشياء لكنه توقف عندما شغلت اغنية حماسية وبدأت بالرقص عليها وهي تنظر له تحاول أن تستشعر هل امتصت غضبه أم ماذا لكن ماكان بعقله سوى صراع يريد الذهاب لها ومعاقبتها على مافعلته وايضا يريد أن ينتظر حتى تنتهي فهو لايعلم منذ متى وقد احب هذا النوع من الرقص اقترب منها ببطء وهو ينزع الجرافت ويحل اول ازرار قميصه بينما هي نظرت له وتوقفت عن الرقص
سراج اي اللي انتي بتعمليه ده
ليالي بخوف والله كنت بس بحاول ارضيك صدقني
سراج انتي النهاردة عملتي غلطتين وده تاني يوم ليكي هنا
ليالي ا.انا اسفة مكنتش اعرف ان
سراج أن اي
ليالي بخجل شديد وهي تبعد يده حضرتك كده عيب
سراج هتخليني اتعصب بجد اي حضرتك دي
ليالي قصدي س.سراج عيب كده حد ييجي

 

 

سراج وهو يقبل عنقها محدش هييجي متخافيش
ليالي وهي تدفعه بعيدا ا.انا عايزة اروح الحمام ضروري
بعد قليل خرجت وجدته يتحدث بالهاتف بغضب
سراج وانا قلتلك مبقاش ليك حق فيها هي بقت مراتي خلاص ياعاصم وانت اللي طلبت متكلمنيش عنها تاني عشان ..عاصم انا ممكن اقتل.لك فخليك بعيد عني …طيب سيبها شوية اخد منها اللي عايزه بعدين خدها ليك ها ..خلاص ماشي سلام

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ليالي)

اترك رد