Uncategorized

رواية عشق الطفولة الحلقة التاسعة 9 بقلم هنا

 رواية عشق الطفولة الحلقة التاسعة 9 بقلم هنا 

رواية عشق الطفولة الحلقة التاسعة 9 بقلم هنا 

رواية عشق الطفولة الحلقة التاسعة 9 بقلم هنا 

سهير قاطعتهم وهما بيتكلموا: بت يا سمااا

سما: نعم يا ماما 

سهير:هاتي الواد خراا دا وتعالوا نروق الشقة

اسر:نعمممم ليه يعني انا مالي دا شغل الستات

سهير:لا يا شيخ طيب والله لو ما جيت لانفخك

اسر:طيب مش هعمل غير لما بابا ييجي يعمل معانا

سما بضحك:بابا نزل يشتري مسحوق عشان يغسل السجاد يسطاا انت بتقول فيها تعالى اعمل وانت ساكت اصل سهير ما بتهزرش في الحجات دي????

اسر:يا عمتي الحقي سماا عمالة تشتم عليكي في سرها

سما:ولااا انت اتهبلت دا بيكدب يا ماما والله مش تصدقيه

سهير:تعالي معايا يا ام لسانين ننضف البيت من اوله لاخره(شكلها ترويقة العيد ولا اي????)

سما:طيب يا ماما جاية

سهير:وانت يلاا لم السجاد كله على ما عادل ييجي وتغسلوه كويس فاهم

اسر:خلااص يا ستي فاهم يلاا بقى انتو مع السلامة

عادل جه ومعاه المنظفات———–

اسر بضحك:اي دا يا بابا انت ازاي تخلي عمتي الشريرة دي تبهدلك كده????

عادل مسكه من ودانه:انت قولت اي عيد تاني كده انت تعرف يا حمار ان انا ال بقولها هعمل معاكي وانضف وما تعمليش حاجة لوحدك خالص وعشان تعرف هي كل سنة تقولي ارتاح انت وما تعملش معانا بس انا ال ب أصر عليهم واعمل عشان كده اتعودوا وبقيت بعمل معاهم علطول

اسر:طيب ليه يعني دا شغل ستات كله

عادل قرص اكتر ع ودانه:طيب عشان تعرف هما بيتعبوا اكتر مننا واحنا لازم نساعدهم وانت فاكر بدال احنا بنشتغل يبقى كده تعبانين لا ابدا احنا مهما نتعب عمرنا ما نوصل للتعب ال بيتعبوه احنا لازم نساعدهم يابني دا الرسول وصانا عليهم ازاي بقى نخليهم يتعبوا بسببنا احنا لازم نكون دايما معاهم وجنبهم ووقت ما يحتاجونا يلاقونا وانا مهما عملت مش هقدر ارد جماايل سهير عليا ابدا

اسر:يااااه اي دا بجد يا بابا انت غيرت فكرتي 360 درجة بجد ربنا يخليلك عمتي سهير دايما يا رب ويديم حبكم الجميل دا

عادل:يا رب يا حبيبي ويقربلك البعيد ويوفقك في حياتك يا رب

اسر:يا رب يا بابا وبعدين مش يلاا بقى لسهير تيجي تنفخنا ولا اي 

سما واقفة بعيد بتعيط لما سمعت عادل:بابا انا بحبك قد الدنيا دي كلها

اسر بضحك:الحق شوف الهبلة ال بتعيط دي

سما:بس يا متخلف انت يا عديم المشاعر وعديم الانسانية

عادل:تعالي يا بابا تعالي وخدها في حضنه:بتعيطي ليه يا نور عين بابا انت مفيش حد يستاهل دموعك الغالية دي وبعدين بس بقى لسهير تقتلنا كلنا

سهير من وراهم:حاضنين بعض من غيري منك ليها

عادل:تعالي انت كمان….وانت واقف بعيد ليه كده يا بقف تعالى هنا(حضنوا بعض الاربعة وكانوا فرحانين جدا)

عادل:وانت يا اسر اوعدني انك هتبقى تساعد مراتك ومش هتخليها عايزة حاجة

اسر بص ل سما:دا انا هشيلها في عينيا الاتنين والله يا عمي بس لما القمر يحن عليا وينور حياتي

سما:ولاا انت بتبص ليا ليه كده شيل عينك دي لاخزقهالك

اسر:اي الالفاظ دي يا بنتي انت… وبعدين اي يا بابا انت مش كنت قايل انك لاقيها على باب مسجد دي شكلها جاية من جنب صفيحة زبالة

سما:نعم انت بتقول اي يلاا انت

اسر:اي مش انت عارفة ان بابا مش بيخلف وان انت لاقيينك ع باب المسجد

سما بعياط:ولااا انت اتهبلت انت بتقول اي يا متخلف انت

اسر بصدمة:نعم بابا هو انت مش قولتلي انك هتعرفها كل حاجة

يتبع..

لقراءة الحلقة العاشرة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية وجدت قلبي معك للكاتبة غادة محسن.

اترك رد

error: Content is protected !!