روايات

رواية طفلة الآرام الفصل الثالث عشر 13 بقلم غنوة حبيب

رواية طفلة الآرام الفصل الثالث عشر 13 بقلم غنوة حبيب

رواية طفلة الآرام البارت الثالث عشر

رواية طفلة الآرام الجزء الثالث عشر

طفلة الآرام
طفلة الآرام

رواية طفلة الآرام الحلقة الثالثة عشر

آرام بغضب: مين يعني زفت احمد ؟
شغف بفرحة: ده ابن جيرانا اللي اخدني عندهم الشقة واكملت بحزن ؛ لما اهلي ماتوا الله يرحمهم
احمد قرب منها بلهفة: انتي شغف صح
ما تغيرتيش اوي والله ملامحك زي ما هي
آرام وقف بغضب اا.
قاطعته شغف بخوف: احمد ده آرام جوزي
احمد مد ايده : اهلا وسهلا
آرام سلم عليه وعصر ايده من غير ما شغف تاخد بالها وجز على اسنانه: اهلين استاذ احمد
احمد بأحراج: احم انت مش فاكرني انا اللي اخدت شغف عندنا لما كانت صغيرة ووقتها استنيناك تيجي تاخدها من عندنا
آرام ببرود: اه فاكر
احمد اتحرج من ردود آرام: ا.احم اسيبكم انا بقى
شغف بابتسامة: ارجوك اديني رقم طنط خديجة عايزة اتكلم معاها
احمد ابتسم وطالع ورقة وكتب عليها رقم امه ورقم تاني

 

 

واداها الورقة
احمد: ده رقم امي واللي تحت كتبتلك رقمي لو عزتي حاجة انتي او الاستاذ آرام ف امريكا انا في الخدمة
آرام بغضب مسك الورقة وقطع الحتة اللي مكتوب بيها رقم احمد وزقها بوجهه : هي قالتلك رقم مامتك مش رقمك
احمد بغيظ: انت مالك يا عم هو انا عملت ايه غلط
شغف بسرعة: احمد روح من هنا ارجوك
احمد بعد عنهم
وآرام قعد بغضب وشغف قربت منه بهدوء
شغف بهمس : آرام مالك
آرام بصلها بحدة : ايه رأيك تقومي تحضنيه كمان
شغف قلبت عينيها بملل من غيرة آرام
شغف : هو انا عملت ايه االشخص ده هو ومامته ساعدوني لما كنت لوحدي فيها ايه لما اسلم عليه
آرام بغيرة: انا الراجل الوحيد اللي ف حياتك فاهمة
ولا انتي مش شايفة راجل قاعد جمبك ؟
شغف قربت منه بدلع : راجل وسيد الرجالة
وباس*ته من خده
آرام ابتسم برضى
شغف ضحكت
شغف نامت على كتفه : كفاية كلام عايزة انام
آرام حضنها وناموا
______________________
بعد مرور فترة
ادم حضن اخوه بحنان؛ وحشتني اوي
آرام بعد عنه : وانا كمان
آدم بفرحة؛ وحشتيني يا اوزعة
شغف بضحكة: وانت وحشتني اوي اوي اوي اوي
آرام بصلها بغيظ
ادم: تعالوا يلا
شغف: مش هتورينا المفاجأة

 

 

ادم : مفاجأة ايه
شغف: مش انت قولت لآران انك محضرلنا مفاجأة
ادم افتكر: اااه صح بالليل هتشوفوها
وبص لآرام بخبث: هتعجبك اوي يا عريس
آرام فهم قصده وضحك وشغف اتكسفت عشان فهمت قصده وجرت لجوا: هحضرلكم الاكل
ادم ضحك: تعال نقعد نتكلم شوية
________________________
دخل امير للشقة بتعب
ودخل الاوضة شاف نسمة قاعدة
مد ايده بالكيس اللي كان معاه قدامها
نسمة بصتله ببرود: اي ده؟
امير بابتسامة : مصاص ومارشميلو وشيبس وعصير ونوتيلا
عشان انا متجوز طفلة
نسمة بصتله تاني ببرود : مش عايزة
امير قرب باسها من شفاي*فها بسرعة
امير بتوهان: يعني مش هتسامحيني بق بعدين يعني مش عايزة تاكلي نوتيلا
نسمة بصتله وابتسمت بخفة
امير : دخيل هالضحكة الحلوة
نسمة: خلاص مش زعلانة بس اتمنى تصارحني ب كل حاجة بعد دلوقت
امير قرب وف*ك زراير بجامتها : هصارحك بكل حاجة بس انا عايز نونو صغنن
نسمة زقت ايده بدلع: ابعد كده مش عاييييزة
انير قرب منها بتوهان: مش ايه؟؟؟
نسمة بمياعة : مش عايييييزة
امير ضحك وقرب باس*ها وشدها للسرير ووووو……🔥
_________________________

 

 

آرام: البسي الفستان اللي جبته هنروح مع آدم
شغف بفرح: هيييييي
آرام ضحك: طفلة والله
بعد اكتر مم ساعتين
شغف: هفففففففف انا زهقت يا آدم اخدنا فين بقالنا ساعتين بالعربية
ادم ضحك : طب استنوا شوية
ونزل من العربية و رجع بعد شوية
مد ايده بالكيس : اتفضلي يا انسة اوزعة دول عشان تسكتي
شغف فتحت الكيس وشافته كله حلويات
شغف بفرحة: هييييييييي احلى ادم بالعالم شكرا يا قلبي
آرام بصلها للمقعد الخلفي بغيظ
آرام: انزل جبلي علبة سجاير
نزل آدم
وقرب آرام من شغف بغيظ ومسك تمها بخفة: لو قولتي قلبي لحد غيري وربنا يا شغف هتزعلي مني
شغف ضحكت: بتغار من اخوك ده زي اخوي
آرام باسها بعنف لحد ما نزل دم من شفايفها: انا حذرتك
بعدت شغف بكسوف
ورجع ادم للعربية
ادم بلهفة: مال تمك يا شغف كله دم
شغف بكسوف : مافيش
آرام بصله: ما خصكش
آدم ضحك وقال بهمس بخبث: اه يا عنيف
آرام بصله بحده وضربه على كتفه : اسكت ولا
______________

 

 

بعد فترة
نزلوا وراحوا على البحر وطلعوا على الشقة
ادم بابتسامة: دي هديتي ليكم عشان جوازكم
شغف بصدمة وفرحة : ………..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية طفلة الآرام)

اترك رد