روايات

رواية الامبراطور القاسي الفصل الخامس 5 بقلم سمر أحمد

رواية الامبراطور القاسي الفصل الخامس 5 بقلم سمر أحمد

رواية الامبراطور القاسي البارت الخامس

رواية الامبراطور القاسي الجزء الخامس

الامبراطور القاسي
الامبراطور القاسي

رواية الامبراطور القاسي الحلقة الخامسة

_قربت عشان تحضنه بعدها امير عنه بعصبية :-انا ابن مين ؟!
_سمية بصدمة وعياط :- ابنى انت ابنى ياحبيبى
_امير:- انا ابن مييين
_سمية:- مالك ياامير يبنى
_امير بعصبية:- لآخر مرة هقولها انا ابن مييين
_حامد:- أهدى ياامير حصلك ايه
_جرى امير على المطبخ وجاب سكين*نة وحطها على ايده:- لو مقلتوش انا ابقى مين وابن مين ولا هعيش ليكم ولا لاهلى الحقيقين
_سمية بخوف وعياط :- طب أبعد البتاعة دى بس
_امير:- ردوا عليا مييين ابويا وامى وانتو جبتونى هنا ازاى
_حامد:- احنا لقيناك بتعيط ف الشارع وانت لسة صغير كان سنك مقفلش التلت سنين خدناك وربناك لأننا مكناش بنخلف ارتحت
_امير:- مين هما اهلى
_سمية بصت لحامد وبتوتر :- منعرفش
_قرب امير السكي*نة من أيده

 

 

 

_سمية بعيااط:- هقولك يبنى بس أبعدها
_امير:- قولى بسرعة
_سمية:- ابوك يبقى همام الشرقاوى ووتين تبقى اختك
_امير بصراااخ :- يعنى كنتوا عارفين أن وتين تبقى اختى وكنتوا هتسيبونى اتجوزها
_سمية قربت عليه وهي بتبوس ف رأسه :- لا والله يبنى انا لسة عارفة اما كنت عندها بس هي متعرفش حاجة انا لقيت عنده…
_مكملتش كلامها وطلع امير عشان يروحلها
_____في أوضة بدر__
_دخل بدر على وتين وهو معاه حبل ف أيده وبشر وهو بيلعب ف الحبل :- انا عايز حقى
_وتين بخوف:- حق ايه كك كسر حقك
_بدر:- حقى كزوج
_وتين:- وانت ملكش عندى اى حقوق
_بدر:- يعنى ده اخر كلام عندك
_وتين ببرود:- اه
_بدر مسكها وبدأ يربط ايديها
_وتين برعب وعياط :- انت هتعمل ايه
_بدر:- هعمل فيكى اللى عملته قبل الجواز وصرخى بقا وخليهم يدخلوا واقولهم انى ملتكيش بنت بنوت وافضحك
_وتين:- كل مرة بتثبتلى انك اقذر*ر من المرة اللى قبلها أبعد عنى
__اول مانعمة لقيت الباب مقفول جت تتصنت شافتها هناء وقفت جنبها

 

 

 

_بدر بعصبية:- انا هاخد حقى منك بالقوة قبل الطلاق لازم اذلك زي ماذلتينى دانا هعيشك ايام اسود من شعر راسى
_هناء:- يعنى ناوى يد*خل عليها طب ماهى كدا ممكن تحمل وأبوه ميخلهوش يطلقها انا لازم اتصرف دلوقت
_نعمة :- أخته تالة تحت ف المطبخ بتعمل قهوة خدى الكيس ده حطيلها منه بطنها هتوجعها وتصرخ وقتها هيطلع جرى ،بس هتعرفي تحطى ولا لاء
_هناء:- عشان هند اعمل اى حاجة
_نزلت هناء بسرعة وقالت لتالة تجبلها مية من التلاجة كانت هي فاتحة الكيس حطت بسرعة وفعلا مع اول شفطة صررخت تالة صرخة قلبت البيت كله،بدر ساب وتين بعد ماكان خلاص على وشك أنه يلمس*ها وسابها مربوطة ونزل يشوف أخته مالها واتصلوا بالدكتور وصل امير :- فين وتين
_هناء باستغراب :- فوق يبنى
_طلع امير عندها جرى واول ماشافها مربوطة اتجنن جرى عليها ابن الك*لب ده عمل فيكى ايه ردى عليا ياحبيبتى وصل بدر ف اللحظة دى
_بدر بعصبية مسكه من رقبته:- مين دى اللى حبيبتك ياروح امك عينك زاغت على مراتى ولا ايه وانت اللى بتتكلم عن الأدب
_امير:- اخرس ياوس*خ فاكرنى نسوا*نجى زيك دى تبقى اخ..
_بدر:- اخرس مش عايز كلمة منك تااانى والبيت ده متعتبهوش وانسى الصداقة اللى كانت بينا
_امير :- مش هطلع قبل مااخد وتين
_بدر اتعصب اكتر:- لاااء بقا دانت بجح و عايز تتربى ض*ربه بوكس ف وشه امير ردله البوكس وقعدوا يض*ربوا ف بعض عزت طلع على صوت خناقهم وف الوقت ده كانت اخوات بدر برا البيت ماعدا عزت
_عزت:- ابعدوا عن بعض بقااا انتو تعملوا ف بعض كدا
_بدر:- ألفا*جر عينه زاغت على مراتى
_امير:- محصلش دى تبقى..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الامبراطور القاسي)

اترك رد