روايات

رواية حتى وان لم تكن لي الفصل الخامس 5 بقلم تقى أحمد

رواية حتى وان لم تكن لي الفصل الخامس 5 بقلم تقى أحمد

رواية حتى وان لم تكن لي البارت الخامس

رواية حتى وان لم تكن لي الجزء الخامس

حتى وان لم تكن لي
حتى وان لم تكن لي

رواية حتى وان لم تكن لي الحلقة الخامسة

بصدمه :ايي خطبت ازاي ولي ومين انطققق
:اي اي حيلك يستي ده موديل معايا فالشركه وبصراحه كده قمر ورقيقه ومؤدبه ونا حبيت شخصيتها اوي…
*كان بيتكلم وكل كلمه كانت داخله فقلبي بتقطعو هوا بجد مش حاسس بيا
عقلي:هيحس ازاي باللي انتي عملاه فنفسك دا شوفتي كان بيوصفها ازاي…
قلبي:بس تصرفاتو بتقول انو بيهتم بيا نا تعبااان
:تستاهل عشان حبيت حد ميستاهلش
*نفضت دماغي من التفكير
وبصتلو بقوه عكس اللي انا فيه وقولت:واسمها اي بقا سعيدة الحظ….
:اسمها كارلا يستي وعلفكره انتي اول حد تعرفي..
:اه طيب يلا نمشي
:خالتو عندنا انتي جايه معايا صح
:للا اااه اه صح جايه
:طب يلا
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~♡.

 

 

 

 

 

 

وصلنا نزلت م العربيه بسرعه م عاوزه اشوفو مش طايقااه…
حسا روحي بتتسحب مني وم قادره اسيطر علي دموعي اكتر من كدا
حمدت ربنا ان الاسانسير اشتغل قبل ميجي ساعتها مقدرتش استحمل قعدت وفضلت اعيط علي نفسي وعلي حلمي ولا حبي كل حاجه بتضيع مني
:يبابااا محتجاااك اوي تعالي طمني لي مشيت وسبتني ليي ياااارب
مسحت دموعي وحمدت ربنا ان لما الاسانسير وقف مكنش في حد …
طلعت لقيتو مقابلني عالسلم وهوا طالع بينهج شكلو خدها جري
بلهفه:وتين نتي كويسه نا عمال اوقف فالاسانسير تحت بس عطل هوا عطل بيكي نتي بتخافي من الضلمه نتي كويسه….؟
استغربت لخوفو عليا ولهفتو عليا ده بس ابتسمت بسخريه وقولت لنفسي بطلي تتوهمي بق..
اتكلمت ببرود وقولت:اه كويسه يلا بينا
استغرب:انتي بتتكلمي كده لي انتي لسه زعلانه…
ببرود:وازعل لي بالعكس فرحتي بيك انك هتخطب نستني زعلي منك خالص …
بتوتر :بجد يوتين
:اه يكريم يلا عشان اتاخرنا…
تمام
……….

 

 

 

 

 

 

دخلت سلمت علي خالتو وجوزها وانكل سعيد …
بس حسن السمج ده استغفر الله بجد …
حسن..:ازيك يوتين عامله اي
:بخير يحسن نتا عامل اي
بتلزيق:بخير لما شوفتك
اتحرجت بصيت لكريم لقيتو وشو أحمر ومتعصب جامد
*يجماااالو
:هههه يارب دايما يتبو علي اتفضل واحشني يجدع والله
بابتسامه عريضه:*الهي تنشك
واللهي انتي وحشتيني اكتر يوتين تعالي اقعدي واقفه لي
اتوترت بس لما لقيتو متعصب جامد حبيت انتقم…
ورحت قعدت جمبو ….
خلصت القعده وخلاص مروحين
انكل سعيد:خد طنطك كريمه ووتين وصلهم يحسن
قام كريم بنرفزه:هوا مين اللي يوصلهم ونا روحت فين
ام كريم:يبني انتا لسه جاي من سفر ومحتاج ترتاح
انا باستفزاز:اه وكمان وراك حاجات كتير يكيمو وغمزتلو
بصلي بنرفزه وشد ايدي وقال يلا يخالتو انا هوصلكو…
*هعععععع هجننك يابن فريده انا هوريك حوا ….
وصلنا
وقال معلش يخالتو عاوز وتين فكلمه
ماما:طيب بسرعه عشان الوقت اتاخر
…….

 

 

 

 

 

 

:ها نعم
:انتي من امتا بتهزري مع حسن كده
:ونتا مالك
:وتين متعصبنيش
:براحتك وبعدين روح شوف خطيبتك بقالك كتير سايبها هتزعل…
ونزلت وخبطت الباب جامد نادي عليا بس طنشتو
…~~~~~~~~~~~~~~~~
وتييين وتييين اصحي يبنتي قووومي
:اي يماما في اي
:ايدا نتي معيطه عينك منفوخه كده لي مالك يضنايا
:مفيش حاجه يماما هعيط لي يعني*اكيد مش هقولها اني فضلت طول الليل اعيط…
بصتلي بحزن وقالت اللي قتلني بجد بقا…:قومي خالتك اتصلت وقالت هيروحو يخطبو لكريم النهارده….
:ااااااا النهارده بجد
:هيتقدمو بس
بقهره:طيب يماما هقوم البس
بحزن :ربنا يعينك يبنتي..

 

 

 

 

 

…مش هقدر مش هقدر اشوف حنيتو علي واحده غيري مش هقدر اشوفو مهتم بواحده غيري هيغير عليها زي مكان بيغير عليا…؟هيجبلها الايس كريم بتحبو زيي…؟
طب هيا هتعرف انو مبيحبش عصير الموز بالبن ..؟هتعرف انو مبيحيش القهوه..؟هتعرف انو مبياكلش السبانخ طيب …
*اي التفاهه دى يوتين .
قومت وجهزت بصيت لنفسي فالمرايه عيني منفوخه لسه في اثر هيبا عليا اني معيطه طب مروحش!!!
لا طبعا هروح اشوف الملزقه دى …….طب هعمل اي
بصيت للشنطه اللي كنت عاينه فيها حاجتي القديمه وطلعت الميكب وابتسمت بمكر…
حطيت ميكب خفيف جدا عشان اداري عيوني وحطيت روج كمان هععع انا هوريك يابن فريده …..
وانا طالعه وقفت ورجعت للمرايه تاني وشيلت الكاب!! انا شيلتو !!!هيا الغيره بتعمل كده هبقا انثي!!!فردت شعري وطلعت …
:ايدا اي للقمر دا نتي احلي م العروسه نفسها
:انتي شوفتي العروسه يماما
بتوتر:ها لا دا نا بخمن وبعدين هوا في احلي منك وبغمزه الا احلويتي كدا لي ها ها…
:اي يمامااااا يمامااا بالله عليكي يحبيبتي اللهي تنستري ياارب..
:اييي اييي بسسس بكبورت فتح فوشي علي راي كريم هتفضلي جعفر انجري قدااامي
:طب متزوقيش طاه
:عوض عليا عوض الصابرين يارب
:ايدا ماشاء الله اي القمر دا يتينا
باحراج:احم تسلمي يخالتو

 

 

 

 

 

بضحك وغمزه:الا اي اللي غيرك كده احلويتي كده لي
بصيت لماما:لا اخوات فعلا نفس الكلام ..:مزاجي يخالتو يلا يحبيبتي عشان منتاخرش عالسنيوره…
اومال فين كريم
خالتو:كريم طلع م الشغل هيسبقنا علي هناك
:مستعجل اوي ابنك يفريده
ماما:اي فريده ده يبنت اتلمي
شوحت يشيخه بق لما اشوف ابنها بس….
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~♡
وصلنا اوووف عااااا هرتكب جريمه يخلققق
احيييه دا متشيك ومظبط شعرو!!!!!
لا نا اصلا مبحبوش مظبط شعرو هعععع*الله يخربيت هرموناتي….
ازيك يعريس..
:ماما خالتو مين ده دا طقم وتين انتو وديتوها فين..؟
بغيظ:انا وتييين بنت خاااالتك يكرررريم
:ومالك فرحانه بنفسك كده دنا هطلع عين امك….
اي اللي نتي عملاه فنفسك دا..؟
:انا براحتي يبابا ويلا عشان هنتاخر ع العروسه..
مسكني من ايدي واتكلم بعصبيه متولع العروسه مفيش اهم منك..
بصدمه:نعممممم

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حتى وان لم تكن لي)

‫2 تعليقات

اترك رد