روايات

رواية لهفة البدايات الفصل الخامس 5 بقلم أسماء صالح

رواية لهفة البدايات الفصل الخامس 5 بقلم أسماء صالح

رواية لهفة البدايات البارت الخامس

رواية لهفة البدايات الجزء الخامس

رواية لهفة البدايات الحلقة الخامسة

عمر : ندي أنا عايز أقولك..اااا
ندي: قول بقي يا عمر
عمر : انا بحبك⁦⁦
ابتسمت بكسوف وانا فرحانة اوي وبعدت شوية عنه بخجل
عمر: ندي
ندي بخجل: نعم
عمر: اي الي نعم أنا بقولك بحبك….تتجوزيني
ندي بصدمة: اييييه
عمر : تتجوزيني
ندي بكسوف وبلهفة سريعة: اااه يالهوي أنا اتاخرت أنا ماشية
عمر قام : خودي هنا استني هو انا كنت بتكلم هندي بقولك تتجوزيني
اقتر*بت منه ووضعت يدي ع صد”ره وهمست بقر*ب: بحبك
عمر بتوهان:ها ايه قولتي ايه !
ضحكت بخفة وجريت وعمر فضل ينادي عليا..بجري في الشارع وانا بضحك بصوت عالي من كمية الفرحة اللي أنا فيها..أنا محبتش مروان كانت غلطة تفكير…

 

لاكن عمر ابن خالتي ومتربيين سوا أنا اكتشفت اني بحبه اوي ومش قادرة أبعد عنه.
دخلت اوضتي وقفلت الباب واسندت عليه بتنهيدة فرحة
وفضلت ارقـ.ص في الاوضة كلها وانا بغني من السعادة اللي انا فيها …
تاني يوم…..
مع تسريع الاحداث”””””””””””””
اتقدملي عمر وماما فرحت اوي بيه واتفقنا ع الجواز مكنش فيه خطوبة لأن عمر رفض فترة الخطوبة لأننا نعرف بعض مش غرباء ابدا…
وقت تجهيز الفرح..
الكل كان مبسوط كنت في البيت وبجهز نفسي وانا بلف بكل مكان بالفستان ومعايا كل اصحابي وماما وخالتوا…
وانا بضحك مع اصحابي بالاوضة سمعت عمر بيتكلم مع ماما بره وكان عايز يدخلي..
عمر بضيق: يا ناس دي بقيت مراتي خلاص بقي سيبوني أدخل.
صديقة ندي : لااااا لما تنزل هتشوفها..مش هينفع دلوقتي
عمر بزعل: كده ظلم حرام عليكم…طيب هشوفها وامشي بسرعة
البنات بصوت واحد: لأ اااااا
خبط رجله بالأرض متعجرفا: ماشي

 

 

كل ده وانا جوه الاوضة بضحك ع عمر وإلحاحه أنه يشوفني بس اصحابي وماما عملوا الواجب…
ندي من الداخل: ههههه خلاص بقي ياماما دخلوا بقي
عمر بفرحة: شوفتوا حبيبتي يا ندوووش أنا جايلك يروحي
ندي بضحك : هههه اتلم بقي يا عمر علشان يدخولك..
بعد معاناة كبيرة من العيلة والاصحاب دخلوه وطبعا انبهر بجمالي وشكلي بالفستان حضـ.ني ولف بيا المكان كله بفرحة.
خلصنا الفرح ودخلنا شقتنا كانت قريبة اوي من شقة ماما وخالتوا …
عمر بهبل زيادة من الفرحة: يا احلى مسا ع الناس اللي منورة الدنيا…
بلف بالفستان وانا مستغربة كلامه : مالك يا عمر انت اتلبـ.ست
عمر برفع حاجبه: اتلبـ.ست شايفاني عفر*يت قدامك
ندي: اومال في حد بيتكلم كده اي جو العصا.بات ده
عمر ببراءة: وانا قلت اي يحبيبتي
ندي بتريقة عليه وتضخم صوتها: اي يا احلي مسا ع الناس اللي منورة الدنيا…
واكملت : في حد يتكلم كده وبعدين بقي المفروض في كسوف عيـ.ب كده..
عمر : حاضر ياستي خلاص اتفضلي ع الاوضة
ندي بهدوء: أيوة كده

 

 

بعد ثمانية شهور……..
ندي بصر*اخ: عمر عمررررررررررررر
عمر مفزوعا من نومه: اييييييييه في ايه
ندي بوجع: شكلي كده بولد قوم قوم بسرعة
عمر ببرود: حاضر عايزة حاجة تاني .
ندي بز*عيق وهي تضع يدها ع بطـ.نها: اي البرود اللي انت
فيه ده…
واكملت بصرا*خ: بقولك بوللللللللللد
عمر بلهفة وهو يحاول أن يحمـ.لها : حاضر حاضر بسرعة طيب قومي
ندي بوجع: اااه مش كده يا عبيط
عمر بعجرفة: عبيط ماشي…مش وقته بس تولدي وانا همو*تك
ندي بصوت عالي : لما أولد الاول اااااه
عمر وهو يضع يده ع إذنه ُ: خلاااااااااااااص بس وداني ايه!
بعد ثلاثة ساعات بالمستشفى….
__مبروك يا حبيبتى وحمدالله ع السلامة

 

ندي بفرحة: الله يبارك فيكي يماما
=مبروك يا حبيبتى ياندي
ندي: الله يبارك فيكي يا خالتوا تسلميلي…
هات بقي يا عمر اشيلها انت شايلها من الصبح
عمر وهو يحمل بنتهم: يابت بطلي زن بقي ما اهي معايا أنا هكولها يعني أنا ابوها ع فكرة.
ندي: هات بقي…يغتي يغتي قمر حبيبة ماما انتي
عمر بزعل طفولي: بقي كده يعني أنا اتركن ع جمب
ندي بمغازلة: لأ طبعاً ده انت الحب كله
عمر بضحك: ههههه ماشي يا ست ندي سبتيني
ندي: ههههه الصراحة آه
ضحكوا جميعهم ع مشا*كستهم بين بعضهم
وعاشوا بين حبهم وشغفهم للحياة وبين مشاكل صغيرة بتنتهي بسرعة لأن حب عمر وندي طاغي ع اي شيء..
تمت…🤎

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لهفة البدايات)

اترك رد

error: Content is protected !!