روايات

رواية زواج بهدف الانتقام الفصل العاشر 10 بقلم يارا محمد

رواية زواج بهدف الانتقام الفصل العاشر 10 بقلم يارا محمد

رواية زواج بهدف الانتقام البارت العاشر

رواية زواج بهدف الانتقام الجزء العاشر

رواية زواج بهدف الانتقام الحلقة العاشرة

فهد : عمك هو اللي قت*ل اهلي وحرمني منهم يا رحيم عمك هو مستر اكس تاجر الك”وك اللي بندور عليه.
رحيم: بصدمه مش ممكن انت بتتكلم بجد طيب وايه اللي خلاك تقول كده فهمني بس ليه بتقول كده.
فهد: الوشم الوشم اللي ع أيده هو اللي خلاني اتاكد أنه هو القات”ل الوشم اللي راسمه واللي عمري ما نسيته ولا راح من بالي رحيم أنا عارف ان ده صعب بس لازم عمك يتحبس لو مش هتعرف أنا هقوم بده.
رحيم: فهد ممكن تهدي شويه أنا عارف عمي يكون اه مش بيحبنا وناوي ع حاجه من ورا جوازنا بس مش ممكن توصل للقتل وان هو الراجل اللي بندور عليه وايه علاقته بأهلك اصلا
فهد: بعصبيه وانا بقولك ان هو اللي قتله”م ومعرفش ايه علاقته بيهم أنا هقبض عليه ف عمليه الليله ولو انت مش معايا براحتك يا صاحبي سلام.
رحيم: فهد استني للاسف أنا عايز افهم برضو هساعدك.
عند عزة استغربت أنه قفل بسرعه وصوت صاحبه بيصوت جنبه وأبوها جه عليها.
عاصم: ف ايه يا عزة واقفه ليه كده .
عزه: ها كنت بكلم رحيم وفجاه سمعت صوت صاحبه بيقول لقيته ورحيم اتخض منه وقفل ف وشي.
عاصم: اممم يبقي الغبي عرفني مكنش المفروض يشوف الوشم كنت فاكر أنه مش هيفتكر غبي.
عزة: وانا مش فاهمه لغايه الان انت قتلته”م ليه.

 

 

عاصم: جاسم كان لواء كبير ف المخابرات و ف يوم قرر أنه هو اللي يتولي القبض عليا ف واحده من عمليات التسليم هو كان هيقبض عليا وضربني رصاص”ه بس عرفت اهرب وانا قررت انتقم منه ف مرة كان واخد إجازة وبيقضيها مع مراته وابنه فجاه دخلت برجالتي عليهم بس نور مراته هربت واخدت فهد ع الاوضه وخبته ف الدولاب هو كان طفل عشر سنين يعني كان فاهم وواعي وبما أن الدنيا كانت مضلمه ف ده سهل عليا حاجات كتير عرفني من الوشم اللي ع دراعي وكان هيطلع مسدسه بس أنا سبقته وضربت”ه طلقه ف قلبه وم”ات فيها ومراته قعدت تص”رخ عليه وكانت هتقرب مني ضربت”ها نفس الطلقه ووقعت جنبه وفهد شاف ده كله وشاف الوشم ودي الحكايه.
عزة: يبقي فهد لازم يموت علشان أمنيته مش تتحقق بالقبض عليك.
عاصم: اكيد.
عند حوريه كانت ف غرفتها وبتفكر ازاي تهرب من البيت علشان مش تتجوز علي بصت من الشباك لقت المكان عالي قررت انها تنيمهم.
عملت شاي للكل وحطت منوم فيه وقدمته وبعد ساعتين اتاكدت أنهم ناموا واخدت شنطتها ومشت من البيت.
حوريه مش كانت عارفه هتروح فين ولقت واحد بس هيستقبلها قعدت تجري ف الشارع والشنطه ع ضهرها لغايه ما وصلت.
خبطت واتفتح الباب واللي فتح اتصدم منها.
كمال: بصدمه حوريه ف ايه يا بنتي حصل معاكي حاجه
حوريه: ببكاء حضرتك قاتلي لما جيت المرة اللي فاتت لو عزتي حاجه الجئلك صح.

 

 

كمال: صح اتفضلي الاول خير ف حاجه.
حوريه: أنا عايزة حمايه يا كمال بيه .
كمال: حمايه من مين بالظبط.
حوريه : ابويا ومراته أنا هحكيلك حكايتي.
حوريه حكت حكايتها لكمال وهو اتعاطف معاها وقرر أنه يساعدها لانها دخلت قلبه .
كمال: وانا موافق يا بنتي هتقعدي معانا ف اوضه الضيوف ومش هتروحي الشركه تاني انتي هتكوني مساعدتي.
حوريه: مساعدتك ازاي يعني عايزني اعمل ايه.
كمال: هتخلي بالك من ادويتي ومرتبط اللي بتاخديه ف الشركه هديهولك هنا.
حوريه: لا لا أنا مش عايزة فلوس أنا موافقه ابقي مساعدتك من غير فلوس المهم اهرب من جحيم ابويا.
كمال: من يوم ما شوفتك وانا قولت ان الدنيا جايه عليكي.
حوريه: نصيبي يا كمال بيه بس ابنك مش هيعترض.
كمال: مش ليكي دعوة بابني انتي بتنفيذ طلباتي وبس.
حوريه دخلت اوضه الضيوف واستقرت فيها ورحيم وصل البيت وقعد مع ابوه والداده حضرت العشاء وكمال بص للداده.
كمال: داده شريفه قولي للضيفه تنزل تتعشي معانا حتي لو كانت نايمه
شريفه: حاضر يا بني .

 

 

رحيم: باستغراب ضيفه ضيفه مين دي يا بابا.
كمال: دي ضيفه قاعدة ف حمايتي طلبت مني المساعدة وانا وافقت.
شريفه طلعت اوضه الضيوف وحو يه كانت بتبص من الشباك والباب خبط وسمحت للي بيخبط يدخل.
حوريه: اتفضل.
شريفه: بابتسامه العشا جاهز والبيه بيقولك انزلي ومشدد عليا.
حوريه: بس أنا مش جعانه شكرا.
شريفه: بابتسامه بس البيه أمر اني منزلش من غيرك.
حوريه: بتنهيده تمام جايه.
حوريه لفت حجابها ونزلت.
رحيم: ممكن تقولي مين الضيفه دي.
كمال: ممكن تستني شويه تيجي وهعرفك عليها اهدي شويه.
رحيم كان مضايق علشان عايز يعرف مين دي فجاه سمع صوت صدمه وبص عليها.
حوريه: مساء الخير بالهنا والشفا.
رحيم: بصدمه وقام انتي بتعملي ايه هنا
حوريه: بصدمه انت .
كمال: انتوا تعرفوا بعض.
رحيم….
حوريه : أنا مش ممكن اسمحلك تقول عني كده.

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية زواج بهدف الانتقام)

اترك رد

error: Content is protected !!