روايات

رواية طفلة الآرام الفصل الثاني عشر 12 بقلم غنوة حبيب

رواية طفلة الآرام الفصل الثاني عشر 12 بقلم غنوة حبيب

رواية طفلة الآرام البارت الثاني عشر

رواية طفلة الآرام الجزء الثاني عشر

طفلة الآرام
طفلة الآرام

رواية طفلة الآرام الحلقة الثانية عشر

امير لحقها : نسمة ا…
نسمة قاطعته: امير هتتأخر على الشغل روح دلوقت مش عايزة اتكلم ف الموضوع ده
امير بحدة: انا هغور وارجع المسا هتكوني هديتي شوية نتكلم بهدوء عشان مش عايز اتعصب
وخرج ونسمة قعدت رن تلفونها
نسمة : الو
آرام : ازيك يا لمضة
نسمة : الحمدالله
آرام بقلق: مالك يا حبيبتي صوتك ماله انتي معيطة
نسمة بسرعة: لا لا مافيش عندي دور برد
آرام بغضب: ما تكذبيش قولي امير عملك حاجة
نسمة بسرعة عشان مش عايزة تقول مشاكل بيتها
: صدقني امير كويس جدا ومافيش حاجة
آرام بغضب: نسمة ما تخلينيش اتعصب قولي مالك ما تخلينيش اقول لأبوكي
نسمة حكتله كل حاجة حصلت

 

 

آرام اتنهد؛ حبيبتي ممكن تهدي شوية بصي انا عايز اقولك حاجة انا عارف ان امير كدب عليكي وانتي زعلانة ومتدايقة منه بس بالنهاية ده جوزك والمفروض المكان اللي يكون جوزك فيه تكوني انتي معاه ولا ناسية ابوكي رباكي ازاي دي مش مشكلة عشان تكبروها وتخسروا بعض عشانها بعدين لسا المشاكل ما ابتدتش ف حياتكم ف ارجوكي حافظي على بيتك
نسمة بعياط: ليه انتم الرجالة مسموح ليكم تكذبوا واحنا نسامح انت شايف الموضوع سخيف بس انا مش شايفته كده انا شايفته كذبة كبيرة ابتدينا بيها حياتنا
آرام بحنان: انا وشغف بكره طالعين عند آدم هشوف لو نقدر نيجي المنطقة اللي انتم فيها وهنشوف الموضوع ده
نسمة بفرحة: هيييييي خلاص مستنيتكم هعملك مكرونة بالبشاميل
آرام ضحك: روحي دلوقت صالحي جوزك واركني عشان عارف هبلك يا لمضة
نسمة ضحكت: خلااص باااي
______________________
شغف: ارجوكي يا ماما روحي معانا انتي وعمو قاسم ارجوووكي
نيفين ضحكت: حبيبتي روحوا انتم اتفسحوا واتبسطوا احنا مالناش ف الخروجات دي انا هكون مبسوطة لما انتم تكونوا مع بعض
شغف بحزن: كده هزعل
نيفين حضنتها : والله ماليش خلق
شغف: طب هطلع اوضب هدومي انا
___________________

 

 

دخل آرام الاوضة واتصدم من منظر شغف المضحك
آرام بضحك: بتعملي ايه عندك يا مجنونة 😂
شغف وهي واقفة على الكرسي عشان تطول الهدوم ومدخلة راسها بين الهدوم ومنضرها يضحك
التفتت ليه بغيظ : انا عايزة افهم انت ازاي طويل كده ليه بتحط هدومك ف الخزانة من فوق طب راعي شعوري وحطهم من تحت عشان لما اوضبهمولك
آرام ضحك من قلبه : طب انزلي يا اوزعة عشان اجيبهم انا
شغف بخبث : طب بص ايه اللي على الحيطة هناك
آرام لف ضهره عشان يشوف : فين ما فيش حاج….
قاطعت شغف كلامه وهي بتنط على ضهره
إرام بضحك: ااااااااه ضهري يا مجنونة
شغف بضحك: مش انت قولتلي انزلي
آرام وهو ماسكها كويس: طب يا خاينة انا بوريكي
وفتح الباب عشان ينزل
شغف بشهقة: لاااااا عيب حد يشوفنا بعدين منظرنا يضحك ارجوك نزلني مش هعيدها
آرام ما سمعش منها ونزل بيها وهما بيضحكوا
قاسم بضحك: ايه الهبل ده انت عقلك اصغر من عقلها
نيفين ضحكت عليهم: طب انت رايح فين
آرام وهو بيفتح الباب : الجنينة

 

 

 

شغف : طب انا مش لابسة الطرحة يا آرااااام حد يشوفنا من البلكونات
آرام باستدراك: تسدقي مش واخد بالي واكمل بخبث😈 خلاص نرجع لاوضتنا ورجع بيها للاوضة
آرام زقها على السرير بهزار
شغف بوجع: ااااه يا ايدي
آرام قرب بلهفة: مالك مالك انا اسف مش قصدي
شغف : ااااااعععععع ايدي اتكسرت اكيد
آرام لبسها الطرحة ونزل بيها للمشفى
نيفين وقاسم بخوف: في ايه
آرام : مش عارف ايدها
نيفين: استنى هنروح معاكم
آرام بسرعة : مالوش لزوم
وخرج من الفيلا بسرعة
وصل للمشفى ونزل بسرعة
آرام: عايز دكتورة بسرعة
وصلت الدكتورة وجبرت ايد شغف
الدكتورة: الكسر محتاج شهر عشان يترمم اتمنى الوقت ده ما تخليش اي حاجة تضرب ايدك بالغلط عشان ما تزوديش الوجع
شغف: شكرا
آرام خلصت الحسابات ورجع الفيلا
_______

 

 

نيفين: الحمدالله على سلامتك يا حبيبتي
قاسم : الحمدالله على سلامتك يا بنتي
شغف : ربنا يخليكيم
نيفين: اطلعي الاوضة ارتاحي
شغف هزت راسها وطلعت
آرام دخل معاها ؛ انا اسف بجد مش قصدي
شغف ضحكت: عادي ما حصلش حاجة
آرام قرب وباس ايدها : بتوجعك ؟
شغف : لا الحمدالله
آرام : طب كله بسببك انتي هبلة وتصرفاتك طفولية
شغف بغيظ: نعم يا حبيبي هو مين اللي زقني على السرير ؟ وفاكر نفسه ان ايده خفيفة ؟
آرام نزل راسه بأحراج : اسف
شغف ضحكت: خلااص يا عم ما تقلبهاش نكد 😂🤣
آرام : نامي يلا عشان نصحا بدري للطيارة
شغف نامت على السرير
آرام قرب منها بحذر: هو ما ينفعش احضنك
شغف بكسوف: ايدي!
آرام لف للجهة التانية وحضنها بخفة: كده كويس؟؟
شغف بكسوف: ا.. اه
آرام ضحك على كسوفها وحضنها وناموا
______________________

 

 

 

تاني يوم الصبح
في الطائرة
آرام بغضب: انا حجزت المقعدين جمب بعض ازاي تقوليلي هقعد انا لوحدي ومراتي لوحدها
المضيفة بدلع: اهدا يا فندم هشوف الموضوع
شغف بغيرة: ومالك عاوجة تمك كده ليه؟ 😑
آرام مسك ضحكته ورجع لبروده: لو سمحتي شوفي الموضوع بسرعة انا ومراتي هنقعد جمب بعض
المضيفة: حاضر
بعد ربع ساعة كان آرام وشغف قاعدين جمب بعض
المضيفة قربت بدلع : اربط الحزام يا فندم
آرام : اوك
المضيفة غمزته: اساعدك
آرام بصلها بحدة : ا …
قاطع كلامه شغف
شغف بغيرة وغيظ: ليه يا حبيبتي انا مراته انا اللي هساعده غوري انتي من هنا روحي ساعدي باباكي
المضيفة بغضب: انتي ازاي تتكلمي معايا كده

 

 

 

آرام وقف بغضب: وديني بس لو انتي مش ست كنت دفنتك مكانك غوري من وجهي احسن والله هندمك
المضيفة سابتهم ومشيت
آرام بص لشغف وابتسم بخبث : طلعتي بتغيري اهو
شغف قربت منه وعضته بأيده
آرام: اااااااه يا عضاضة انتي متعلمة العادة دي منين ليه بتعضيني
شغف بغيظ: انت ليه بتتكلم معاها هااااا
آرام : على فكرة انا بهدلتها عشانك وم تكلمتش ولا كلمة بدل ما تقوليلي شكرا انك سندي🙂🙂
شغف نفخت بعصبية: هففففففففف هي الستات دي هتقابل ربنا ازاي وهي قاعدة تتدلع للرجالة
آرام باسها من خدها: مش كل الستات متربية زيك وعارفة ربنا زيك يا قلبي
شغف زقته :عييييب حد يشوفنا
بعد دقائق ……كان في شاب بيبص لشغف من المقعد اللي جمبها وهي اخدت بالها
شغف افتكرت ملامحه بصدمة : احمد؟؟؟!!!
آرام بصلها باستغراب: ايه ؟؟
شغف؛ ده احمد
آرام بغضب : مين يعني زفت احمد ؟
شغف ؛ …..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية طفلة الآرام)

اترك رد