روايات

رواية انا والشرير الفصل التاسع 9 بقلم روما

رواية انا والشرير الفصل التاسع 9 بقلم روما

رواية انا والشرير البارت التاسع

رواية انا والشرير الجزء التاسع

انا والشرير
انا والشرير

رواية انا والشرير الحلقة التاسعة

قرب منها عدي ومسك خدودها بغنج وقال وهو بيبص ل أمل :_ منتي عامله شبه المحقق كونان طبيعي تخاف منك ، بص لورد وقالها :_ يلا ياروحي ننزل لجدو عندنا حجات مهمه نعملها ..
حط ايده علي كتفها فقربها منه وهما نازلين ، نزلو كام خطوه فقالتله بهمس :_ شيل ايدك بدال ما اعمل منها صوابع كفته علي الغدا
_ ضحك و قالها :_ لي خايفه تضعفي
زقته ونزلت بسرعه ولما افتكرت ان أمل وراهم وشايفه اللي حصل بيت وراها وطلعتله لسانها :_ اممم ، ودخلت تجري علي الاوضه اللي محسن قاعد فيها ..
مالك يسما بتجري لي يحبيبتي ، قالها محسن بقلق
فقربت منه وقالتله :_ شايف يا جدو بقي اللي عمال يدايقني ده ، انا مش عاوزه تروح معاه مكان ، خليني هنا معاك
ضحك محسن وقبل ما يرد عليها دخل عدي وهو بيمثل :_ كل ده يحح عشان بقولها عاوزين نخلف خمستاشر ستاشر عيل ، ايي حقي ده ولا مش حقي يا متعلمين يا بتوع المدارس !
ضحك محسن وبص لورد وقالها :_ خدي علي هزاره البايخ ده عشان انتي خلاص اتدبستي
لوت شفايفها وهي بتبص علي عدي اللي راح شد الكرسي وقعد جمبها وحط ايده علي كتفها
وميل عليهاوهمس ف ودنها :_ انا هاتحداكي لو مرجعناش من شهر العسل وانتي بتحبيني ، هاجيبلك عربيه أحدث موديل يا افتحلك حساب ف البنك بتمنها بإسمك يوردتي

 

 

 

 

حمحم الجد :_ احمم ، لم نفسك ياولد وابعد عنها متنساش اني لسه قاعد
_ اله ، مراتي يعم وبراحتي
محسن بحزم :_ براحتك دي في اوضتك انما هنا تتلم عشان انا بغير
_ تغير علي مين معلش يحج ، شوفلك وحده علي قدك وابعد عينك عن مراتي
ضحك محسن وفتح الدرج خرج منه ظرف ومد ايده لعدي وقاله :_ خد ده
مسكه عدي وقاله :_ اي ده !
محسن :_ ده تذكرتين لشهر العسل ، 30 يوم بالتمام والكمال لو جيتو بدري يوم واحد بس هعرفكم شغلكم
_ تلاتين يوم اي يحج بس انا ورايا شغل
انا هتصرف ملكش دعوه ، انا عاوزكم ترجعولي بأخبار حلوه كدا شبه الاموره دي
ردت ورد ببساطه :_ اخبار اي يجدو !
ضحك محسن وقالها :_ جوزك هيبقي يحكيلك ، قدامكم شهر تحكو لبعض فيه براحتكم
_ هاحكيلها متقلقش ، اطلع انت منها
محسن بمزاح :_ طب براحه عليها وانت بتحكي
عيب يعم معانا قواصر هنا
كانو بيتكلمو وورد متابعه الموضوع من غير فهم ، خرجو من عند محسن خدو شنطهم وخرجو برا الفيلا ، ركبو العربيه واتحركو ، وهما ف الطريق سألته ورد :_ هتحكيلي اي ، جدو كان قصده اي ، اتكسفت من كلامها وحمحمت وقالتله :_ احمم ، اقصد جدك
ضحك وقالها :_ لما تكبري هاقولك
لوت بوزها وبصتله بطرف عنيها ..
*****

 

 

 

وصلو قدام بيت معزول مفيش حواليه بيوت تقريبا فقالها :_ انزلي ..
نزلت من العربيه وقالتله :_ احنا هنقعد هنا !!
اومأ براسه :_ ده بيت شيري صحبتي ، هنقعد عندها كام يوم لحد ما البيت بتاعي يخلص
هزت راسها وخرجت برا العربيه ، واستنته بعيد ، فتح شنطة العربيه وخرج الشنط وطلعو خبطو علي الباب ، فتحت وحده شقرا عيونها بني وجسمها ممشوق ، لابسه هوت شورت وبلوزه وماسكه سيجاره ، اول ما شافت عدي دخلت ف حضنه وهي بتقوله بدلع :_ دودو وحشتني
_ بادلها الحسن وقالها :_ انتي اكتر
كانت ورد بتابع المنظر بغيظ وهي بتجز علي سنانها بينما خرجت شيري من حضن عدي وبصتلها :_ اي ده معاك ضيوف ! مش هاتعرفني
_ استوعب عدي اللي حصل وقال بتوتر :_ ااه ، دي شيري ، شيري دي سما ، مراتي …
ايييه ، انت اتجوزت !!
_ امم هاحكيلك وافهمك متتسربعيش
مدت شيري ايديها لورد اللي سلمت عليها بهدوء ودخلت ورا عدي اللي قال لشيري :_ هجيلك حالا
دخل عدي وورد اوضه وقفل الباب وراهم فقالتله ورد :_ انا عاوزه ارجع البيت مش عاوزه افضل هنا ، يا وديني اي مكان واقعد انت هنا

 

 

 

_ لي ، اي اللي حصل !
محصلش حاجه بس محبش ابقي تقيله علي حك
_ مش تقيله متخافيش
انا مبخافش ، ثم تعالي قولي كدا ، انت مالك حافظ البيت كدا ولا اللي عايش فيه ، ودخلت من غير حتي ما تستأذنها
قرب منها وهو بيضيق عيونه وقالها :_ انتي مالك بتسأليني زي اللي بتستجوب جوزها كده لي !
كانت بتبعد عنه وهو بيقرب منها ، تبعد وهو يقرب لحد.ما وقعت علي الكنبه ، فانحني بجزعه وحط ايده جمب راسها وسألها بفضول :_ بتغيري !
قولتلك ألف مره يوم ما احب مش هاحبك انت ، انت تروح لوحده زي اللي برا دي نحبك انما انا لا
رفع حاجبه وقالها :_ ومالها اللي برا بقي ، ماهي زي القمر أهي ..
جزت ورد علي سنانها وقالتله بغيظ :_ اسمع بقي ، طول ما بينا ورق بيقول اننا متجوزين يبقي لازم تحترمني وتحترم العلاقه دي
، قرب وشه من وشها وقالها :_ طب متيجي نكمل العلاقه ، دا حتي جدو عاوزنا نكملها
زقته بعيد عنها وقامت من ع الكنبه وقالتله :_ انت مش محترم علي فكره
بصلها بشر وقالها :_ متنسيش ان جوازنا علي ورق وبس ، متتعديش حدودك ، انتي فاهمه !

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انا والشرير)

تعليق واحد

  1. مرحبًا ، أنا سعيد جدًا الآن لأنني حصلت اليوم على قرض بقيمة 80 ألف دولار من هذه الشركة الجيدة بعد أن جربت العديد من الشركات الأخرى ولكن دون جدوى هنا رأيت إعلانات Tracy Finance Firm وقررت أن أجربها واتبعت جميع التعليمات. وهنا أنا سعيد ، يمكنك أيضًا الاتصال بهم إذا كنت بحاجة إلى قرض سريع ، فاتصل بهم الآن عبر هذا البريد الإلكتروني:

    (info@tracyfinancefirm.com) أو
    Whatsapp: +918448747044

    شكرًا

اترك رد

%d مدونون معجبون بهذه: