روايات

رواية احببت صعيدي الفصل العاشر 10 بقلم عازفة

رواية احببت صعيدي الفصل العاشر 10 بقلم عازفة

رواية احببت صعيدي البارت العاشر

رواية احببت صعيدي الجزء العاشر

رواية احببت صعيدي الحلقة العاشرة

في عربيه جمال
جمال :الو ياهاجر
هاجر:ايوه ياجمال بيه اي اوامر
جمال:اللي هقولك عليه دا تعمليه
هاجر :انا تحت امرك ياباشا
جمال:انتي بتقولي أن فيروز ادتك رقم دياب عشان تتواصلي معاها صح
هاجر:ايوه يا باشا
جمال:طب اللي هقولك عليه دا تنفذيه بالحرف الواحد تماما
هاجر:قول ياباشا وانا هنفذ
جمال:اسمعي……………..فهمتي
هاجر بخبث:فهمت يا باشا
جمال بخبث:انا مش عايز غلطه والموضوع ده يتم بكره
هاجر:عيوني ليك ياباشا بس حسابي فين
جمال:الموضوع يتم بكره وهديكي اللي انتي عايزاه
هاجر:كدا اتفقنا سلام
جمال:سلام

وقفلوا مع بعض
جمال:والله يا فيروز لعرفك مين هو جمال يا يا زبا*له
عند فيروز
قاسم ويونس وسليم بيضحكو
دياب بضيق:ماخلاص ياد انت وهو ايه دا
هاله باستغراب:هما مالهم بيضحكو يا دياب
سليم بضحك:هو انتي متعرفيش
هاله:اعرف اي ياولدي
يونس بضحك:اصلا في نحله قرست دياب في بوقه
ساميه:ايوه صح هو مال بوقك احمر كدا ياولدي
دياب بيمسح بوقه
دياب بنرفزه لفيروز:عشان تبقي تحطي زفت روج تاني
قاسم بضحك:وهي روز مالها يادياب ولا انت اللي نمس
كلهم بيضحكو لأنهم فهمو وفيروز هتموت من الاخراج
احلام بضحك:خلاص ياواد منك ليه
دياب بابتسامه توعد:بكره الصبح في اجتماع في الجنينه ليكم انتم التلاته وعايزكم وياريت تحضرو بالزوق يدل ما اخلي الرجاله تجيبكم بالعافيه
قاسم وهو بيخبط علي ايده:مش قولتلكم اخره الضحك دا في مصيبه
سليم بخوف:عايزني في اي يا دياب
دياب بابتسامه صفرا:عايزكم في كل خير متخفوش
فيروز بإحراج:عن ازنكم انا انا هروح انام

دياب :استني يافيروز
فيروز وقفت وفجاه نزل علي رجله وطلع خاتم الماظ وبيلبسو ليها وبعدين وقف
دياب وهو بيبوس أيدها بحب:النهارده انا اسعد انسان لانك اتكتبتي علي اسمي بحبك
فيروز بخجل:وانا كمان
قاسم بهزار:اوعدني يارب أمتي بس القمر يحن
ليلي بتتكسف
يونس بزهق:ايه ياعم روميو يلا عايزين ننام
هاله:النهارده جات ام نادر والله ستة محترمه واخر ادب
احلام:والله اخر ادب واخلاق
دياب:ايوه انا عزمتهم امبارح واتفقنا اني كتب الكتاب ان شاء الله بعد بكره
ساميه:على خيره الله يا ولد
فيروز وهي بتحضن فاطمه:الف مبروك يا فاطمه
فاطمه:الله يبارك فيكي يا فيروز
كلهم باركو لفاطمه
ساميه واحلام:نستاذن احنا بقا
هاله:ليه خليكم بيتو معانا النهارده
احلام:لا مره تانيه أن شاء الله

دياب:استني يا مرت عمي انا هاجي اوصلكم
ساميه:توصلنا ايه يا ولدي ده التلات بيتو جنب بعض واحنا معنا سليم يعني ما تخافش يا ولد يلا سلام
كلهم سلام
هاله: يلا نطلع نرتاح احنا كمان
دياب:يلا
في صباح اليوم التالي
بعد ما خلصو فطار
الحارس: دياب بيه سليم بيه مستني حضرتك بره
دياب بتوعد: قلو اني جاي دلوقتي
فيروز:انت هتعمل فيهم ايه
ديت ببراءه: ما تخفيش انا مش هعمل فيهم حاجه خالص
فيروز بشك: مش مرتاحه ليك
دياب بضحك: هتعرفي كل حاجه دلوقتي هم فين قاسم ويونس
ورد: اول ما خلصنا فطار طلعوا بره علي طول
دياب:كويس طلع بذوق انا طالع دلوقتي
بره في الجنينه
يونس:يا ترى دياب هيعمل ايه

سليم: مش عارف انا قلبي واقع في رجلي
قاسم : وانا والله مش قلت لكم اخره الضحك ده مصيبه
دياب: اهلا من غير كلام تعال ورايا
كلهم مشوا وراء دي قبل لحد ما وقفوا عند الاسطبل
دياب وهو بيمسك الكرباج: الاسطبل ده في خلال ساعتين الاقيه نظيف
قاسم بهزار: مسيو جاك انا ظابط محترم
دياب: انا مش عايز كلام كثير وانت يا استاذ يونس ومش بتتكلم ليه
يونس: شوفت انا محترم ازاي عشان ما عملتش حاجه
دياب وهو بيقلد يونس:اصلا في نحله قرصت دياب في بوقه
قاسم وسليم ماتو علي نفسهم من الضحك
يونس: ايه ده انا مش بتكلم كده وانتو بتضحكوا علي ايه
دياب: على فكره كل الكلام ده من وقتكم انا لو الاسطبل متنضفش خلال ساعتين اخليكم تعيدوا من الاول
راح قاسم يونس ياسليم غيرو هدومهم وابتدوا في التنظيف
قاسم وهو بينظف : يا دنيا طفيت شمعه
سليم بتاثر: في ناس كترتو دمعي(والله بتافورو ياشباب😂😂🤌)
يونس بتاثر مصطنع: والعمر راح خضر

دياب: هتفضلوا تغنوا كده كثير صوتكم يا قرف
قاسم: اهلي دول واخوات ولمه ولا دول تعابين وسامه
دياب: كان هيتكلم قطعه كلامه تليفونو اللي رن
دياب: السلام عليكم
هاجر: وعليكم السلام ده رقم دياب
دياب: ايوه انا دياب مين معايا
هاجر: انا هاجر زميله فيروز وكنت عايزه اكلمها ينفع
دياب: ايوه طبعا ينفع بس انتي عرفتي رقمي منين
هاجر: هي اديتهوني
دياب: تمام ثواني هاديها التليفون
دياب دخل القصر
دياب: خدي يا فيروز كلمي صحبتك هاجر
فيروز اخذت منو التليفون وهو طلع بره
فيروز: ازيك عامله ايه
هاجر:الحمد لله بخير بقولك ايه في شويه محاضرات تعالي خديهم
فيروز: أخدهم من فين انا مش معايا عنوانك
هاجر:عنواني*******هودا ياستي عنواني
فيروز:مش عارفه دياب هيوافق ولا لا

هاجر بخبث: هما خمس دقايق بس مش اكتر
فيروز: مش عارفه هقولوا حاضر
تسريع الاحداث
فيروز لبست وراحه عند دياب تقولو
فيروز راحت شافت منظر يونس وسليم وقاسم ضحكت عليهم
سليم بغيظ منها: اضحكي يا اختي ربنا على الظالم
دياب: انتي رايحه فين
فيروز: رايحه عند صاحبتي هاجر عشان المحاضرات
دياب: وخذتي اذن مين ان شاء الله
فيروز:والله هروح بسرعه يادياب والنبي
دياب:خدي السواق معاكي
فيروز:حاضر
تسريع الأحداث
فيروز: استني هنا هما خمس دقايق وهنزل على طول انا هاطلع الدور الثاني
السواق: حاضر يا هانم
طلعت فيروز وخبطت علي الباب وهاجر فتحت ليها
هاجر:تعالي ادخلي
فيروز:ورق المحاضرات فين
هاجر بخبث: ادخلي الأوضه دي هتلاقيه في جرد المكتب

فيروز دخلت الأوضاع
هاجر بصوت واطي:اطلع ياجمال هي جوه
جمال طلع فلوس كتير:خدي اهو زي ما اتفقنا
هاجر اخدتهم بطمع : وانا اعمل ايه دلوقتي
جمال: خليكي متمشيش
هاجر:حاضر
في الأوضه
فيروز:هو فين الورق دا
ورق ايه انتي صدقتي اللعبه ياحلوه
فيروز برعب:ج جمال
عند السواق
السواق: الو يا دياب بيه فيروز هانم بقالها نصف ساعه ما نزلتش وهي قالت خمس دقايق
دياب بقلق: ازاي يعني انا جاي دلوقتي قولي العنوان
السواق:*********هو دا العنوان باليه
قاسم:في ايه يادياب
دياب بقلق: فيروز بقلها اكثر من نصف ساعه عند صاحبتها انا رايح دلوقتي
سليم : استنى احنا كمان هنغير هدومنا ونروح

دياب: تعالي ورايا وهاتو الحراس معاكم
جهز دياب نفسو باقصي سرعه ولبس لبس مش صعيدي كان يقدر يتحكم في نفسه (يعني لو هيجرى او كده)
عند فيروز
فيروز: انت عايز مني ايه
جمال: هو دياب الهواري احسن مني في ايه
فيروز: دياب الهواري ده ار*جل منك يا زبا*له
جمال صفعها على وشها
جمال: انا هوريكي وشي الثاني
جمال مسك فيروز وشد منها الحجاب وكان بيق*طع
هدوء*مها وهي بتصرخ
عند دياب وصل تحت البيت وجري على العماره وطلع على الدور الثاني وكسر الباب ودخل هو والحراس
هاجر برعب: ايه اللي انت عملتو دا
دياب بعيون حمرا: حسابك معايا بعدين يا زبا*له خدوها
وسمع صوت صريخ فيروز
دخل الاوضه وكسر الباب في وصول قاسم يونس وسليم
دياب مسك جمال وبعدو عن فيروز وكان بيضرب فيه بغل
وبعدين راح لفيروز وسليم ادلدالو الجاكت بتاعه
دياب لبس الجاكت لفيروز اللي بتبكي وكان ماشي بيها
جمال بضحك جنون:ههههههههههههههه ملحقتش اعلم عليك في فيروز يابن الهواري بس معلم عليك في موت ابوك
دياب وقف من الصدمه………………….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية احببت صعيدي)

اترك رد