روايات

رواية حياة ظابطة الفصل الرابع والأربعون 44 بقلم سما المحلاوي

رواية حياة ظابطة الفصل الرابع والأربعون 44 بقلم سما المحلاوي

رواية حياة ظابطة البارت الرابع والأربعون

رواية حياة ظابطة الجزء الرابع والأربعون

رواية حياة ظابطة الحلقة الرابعة والأربعون

عدا اليوم وجه تاني يوم….
حمزه ويونس راحوا يشوفوا البنت الي بتحب ادهم….
دخلوا النادي وسألوا على مكانها وراحوا لها…
حمزه بجديه….انتي ديما
ديما بأستغراب….ايوه انا في حاجه
يونس فتح فونه….مش دا رقمك
ديما بضحك….ايه دا انت يونس صح
يونس بغضب….ايوه انا
حمزه….اسمعي يا انسه احنا مش بنحب نتكلم كتير عاوزين نعرف انتي عاوزه ايه من عائشه
ديما ببرود….تبعد عن ادهم عشان انا بحبوا
يونس بعصبيه….خدييي انتي بعيد عنهااا
حمزه ببرود….يونس اهدى
حمزه بصلها وقعد ببرود وغرور على الكرسي وحط رجل على رجل ويونس بيبصله بأستغراب….
حمزه ببرود….بقولك ايه يا ديما بنت زيك جميله مينفعش تفرض نفسها على واحد بيحب غيرها هو مش بيحبك واختار عائشه ليه انتي تاخدي بالغصب تقبلي تعيشي مع واحد قلبه مش معاكي صعبه انتي بنت ومسيرك تحبي وتتحبي سيبي ادهم وهو لو بيحبك ف انتي قدامه من زمان كان هيقولك
ديما بحزن….احم انت بتقول ايه
حمزه بجديه….بقول الصح انتي زي اختي ولازم افهمك واوعيكي
قام وقف وقال….فكري في كلامي واه حاولي تغيري من نفسك ولبسك وعيشي زي المجتمع الي عايشين في احنا مش في اوربا سلام
وبص ليونس الي كان مركز معاه ومشيوا….
ديما بصتلهم وفكرت في كلامه وخدت قرارها وخرجت وركبت عربيتها واتحركت بيها….
**
في عربية حمزه….
يونس….كلامك كان صح انت ازاي كدا يا حمزه
حمزه….يونس انا موصلتش ل الرتبه ولا اللقب دا من فراغ انا بعرف اتحكم في غضبي كويس لقب النمر دا خدت بعد مجهود اني اثبت دا
يونس بأبتسامه….مغلطش يوم ما قولت اجي احكيلك بس هي ديما هتعمل ايه
حمزه….هتفكر وتروح تعتذر لعائشه وادهم وانا واثق
لسه يونس هيرد قطع رده رنة فونه رد وكان ادهم….
ادهم بجديه….الو يا يونس انا عارف انك عرفت اني بكلم عائشه بس والله انا بحبها وعاوز اتقدم لها
يونس فتح الاسبيكر عشان حمزه يسمع….
حمزه شاورله يعمل ميوت….
يونس عمل وحمزه قال….وافق يا يونس
شال الميوت وقال….تمام بيتنا موجود هنستناك انهاردة بعد المغرب ونشوف
ادهم بفرحه….ماشي والله هاجي انا واهلي
قفلوا سوا وحمزه قال….كويس انك عملت كدا يلا نروح الشغل والعصر نمشي نروح نقنع عمي
༺༺༺༻༻༻༻༻༻
في مبنى المخابرات….
حياه قاعده في مكتبها بتقرأ الملف ودخل عليها حمزه المكتب….
حمزه بحب….حبيبي بيعمل ايه
حياه بأبتسامه….بقرأ الملف
حمزه بجديه….حياه هتقدري
حياه بجديه….الي خلاني اعيش انا وعاصم في شقة واحده واعرض حياتي للخطر يخليني اطلع مهمه سهله كدا
حمزه….طيب اجهزي انهاردة الساعه ١بليل هنتحرك
حياه….بأذن الله
**
في مكتب مراد….
بيكلم نورا في الفون…
نورا….يعني بجد هتفسخوا الخطوبه
مراد بهدوء….ساره عاوزه كدا
نورا….ربنا يقدم الي في الخير
مراد….يارب المهم نورا انتي جاهزه اننا نتجوز ولا عاوزه خطوبه الاول
نورا بخجل….احم الي تشوفوا
مراد بحب….يبئا نكتب الكتاب بكره
نورا بضحك….بالسرعه دي😂
مراد بضحك….خلاص يونس فرحوا بعد اسبوع ايه رأيك احنا الشهر الجاي
نورا….اممم ماشي موافقة
مراد….خلاص اقفلي هروح اتكلم مع عمي 😂
قفلوا سوا وراح مكتب حمزه سأل عليه وعرف انه في مكتب حياه….
راح هناك وفتح المكتب بسرعه….بتعملوا ايييييه
حمزه بخضه وضحك….ايه يابني في ايه
حياه….خضتني يامراااد
مراد راح وشده….تعالى بس كدا عاوزك عن اذنك يا اختشي العزيزة😂
حياه بضحك….امشوا بئا عاوزه اشتغل
حمزه لمراد….انا غيرت رأيي يا مراد انا مش هتجوز
مراد بضحك….احسن بردو
حياه….برااااااااااا
خرجوا بسرعه وهما بيضحكوا وراحوا على مكتب يوسف باشا…
༺༺༺༺༻༻༻༻
في كليه ساره….
خرجت من المحاضره وهي عيونها مورمه من العياط….
هدى صحبتها….يابنتي مالك بس انتي مش مظبوطه
ساره بحزن….لا انا كويسه تعبانه شوية بس
كانوا واقفين في ساحه الجامعة سمعت صوت يامن وهو بينده عليها….
يامن بصوت عالي….سااااااره
ساره بصتله وهي مصدومه….
يامن بدموع وهو ماسك مايك في ايده….انا يامن احمد الهواري البشمهندس المشهور وقع في حب الطالبه ساره احمد الدمنهوري وحصلت مشكلة بنا واداتني دبلتها طب ينفع تسيب قلبي من غيرها كداا هااا ردوا عليا ينفع تتخلى عني
جزء من الطلاب….لاااا مينفعش ارجعيلووو
جزء تاني….سامحيييي
كلهم….ارجعوووووا لبعض.
ساره باصه عليهم وهما عاملين عليهم زي دايره بس كبيرة اوي وهي ويامن في النص بس بعيد عن بعض….
يامن بحب وهو بيقرب….انا واقف قدامك اهو وبقولك تقبلي ياساره تكملي حياتك معايا وللأبد وبطلب ايدك للمرا التانيه
الطلاب كلهم…..اقبليييي اقبلييييي
نزل يامن على رجله ورفع الدبله وهي قالت….اقبل اقببببببببببل
لبسها الدبله وهو كله فرح وحب….
بعد شوية خرجوا من الكليه وهي مبسوطه اوي….
ساره بغرور….هسامحك بس طلب
يامن….أمري بس
ساره….نروح الملااااهي
يامن بضحك….ماشي ياستي يلا
ساره….كلمت بابا
يامن….ايوه كلمته
ساره….انا هكلم حياه
كلمت حياه وقالت لها انهم رجعوا لبعض…
حياه بفرحه….ربنا يسعدكم يا حبيبي
قفلت معاها واتحركوا بأتجاه الملاهي….
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في شركة ياسين….
ياسين….بئا عاوزه تسبيني يا ست هدير
هدير ببلاها….انا لا ابدا محصلش
ياسين….دا انا هوريكي 😑
هدير….صلي على النبي بس عاوزين ننزل نشتري الفستان والبدله
ياسين….عليه افضل الصلاة والسلام الاول بس انتي عاوزه تعيشي في فيلا ولا شقة
هديرر…الي هيبئا انا معاك في انا موافقة بس لو يعني ف شقة انا بحب البساطه
ياسين….طب يلا تعالي انا شوفت شقة حلوة يارب تعجبك
هدير….يلا
نزلوا وراحوا يشوفوا الشقة….
༺༺༺༺༻༻༻༻
عند هادي وسلمى….
هادي….هنروح نشوف شقتنا يا بابا
سامر….بص يابني لو حابب تعيش معانا هنا عيش الجناح الي فاضي فوق هنجهزه ليكم ويبئا كامل والطابق الي فوق كدا كدا في مطبخ ف يبئا خاص بيكم ولو عاوز شقة خاصة بيكم هيجيلكم احسن شقة
هادي….انتي تحبي ايه يا سلمى
سلمى بأبتسامه….انا ارتاحت مع بابا سامر وطنط سوزان ف احم موافقة
هادي….خلاص يابابا ماشي
سامر….ربنا يسعدكم يلا روحوا شوفوا الفستان والبدلة
هادي….ماشي يلا يا حبيبتي
وخرجوا سوا….
ادهم نزل من فوق بسرعه….بابااااا
سامر….نعممممم
ادهم…..هنروح نتقدم لعائشه انهاردة بعد المغرب
سامر…..ماشي يابني
ادهم…..بس انا عاوز الفرح بعد شهرين
سامر…..بسرعه كدا
ادهم…..انا وعائشه هنتخرج كمان ٣شهور ف عاوز نكون سوا
سامر….ماشي يابني
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في الملاهي….
ساره خدت التذاكر وركبوا الصاروخ….
ساره بصراخ وضحك…..عااااااااااااا
يامن بضحك…..طب بتركبي ليه طلاما بتخافي
ساره بضحك….لاااااا بحبهااااااا
يامن بضحك…..طيب سرع يا حاااااااااااج
ساره بصراخ….عاااااااااا لا خلاااااص
ومسكت في ايده جامد….
يامن بضحك….متخافيش
ساره حضنت دارعه جامد بخوف….
يامن حس انها بدأت تخاف ف قال….متخافيش طول منا معاكي
ساره بصت لعيونه وهو كمان وسرحوا ونسيوا خوفهم ساره فكت ايدها من دراع يامن وفضلوا باصين لبعض لحد ما حسوا ان اللعبه وقفت….
يامن بضحك….احنا سرحنا يلا
ساره بخجل….اه يلا نركب لعبه تانيه
راحوا قطر الرعب….
والعامل قال ان كل واحد لازم يركب في عربية لوحدوا
ف ساره ركبت ورا يامن ويامن قدامها واتحرك القطر بسرعه وبدأ المشاهد المر**عبه…
مسكت في قميصه بقوة…..عااااااااااا انا غلطااااانه
يامن بضحك….عيله والله اهدييي
بعد شوية خلصت وراحوا عربيات الاصتدام…
قدوا اليوم سوا في ضحك وهزار ولعب….
ساره….عاوزه فشاااار
يامن بضحك….تعالي يابنوتي
راح جاب لها وهي قالت انها عاوزه تتمشى على النيل….
ركبوا العربية واتحركوا ناحيه النيل واتمشوا عليه…
يامن….بحبك
ساره بحب….وانا كمااان
وخدوا صور ليهم كتير من اول اليوم….
༺༺༺༺༻༻༻༻
عند عائشه….
كانت قاعده في الاوضة حزينه دخلت عليها ايمان وهي بتقولها….صاحبتك جت وعاوزه تدخلك
عائشه افتكرت ياسمين ف قالت خليها تدخل….
دخلت ديما….
عائشه….انتي اييييييه جااااايبك هنااااا
ديما ببرود…***********
عائشه بصدمه….ايييييييييه
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في مبنى المخابرات….
مراد….يوسف باشا ممكن طلب
يوسف….قول
مراد….نتجوز انا ونورا الشهر الجاي مع حمزه وحياه
يوسف بتفكير….لو نورا موافقة معنديش مانع
مراد….موافقة
يوسف….يبئا على خيرة الله
༺༺༺༺༻༻༻༻
بعد شوية حمزه ويونس راحوا الفيلا يقنعوا احمد….
يونس….احم بابا ادهم جاي يتقدم لعائشه
احمد قام بغضب وعصبيه وقال….**************

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حياة ظابطة)

اترك رد

error: Content is protected !!