روايات

رواية ملكت الحمزه الفصل السادس والعشرون 26 بقلم سندس أحمد

رواية ملكت الحمزه الفصل السادس والعشرون 26 بقلم سندس أحمد

رواية ملكت الحمزه البارت السادس والعشرون

رواية ملكت الحمزه الجزء السادس والعشرون

رواية ملكت الحمزه الحلقة السادسة والعشرون

جميله بخوف شديد…. عايز ايي يمرسي
مرسي ببرود….. عايز كل خير عايز اشوفك يجميله هانم
جميله برفض…. لا لا يمرسي انساني
مرسي بعصبيه…. اسمعي كلامي ده كويس اوي يجميله نتي لو مسمعتيش كلامي واتقابلنا فالمكان بتاعنا اياكي تلوميني عاللي هيحصل
وقفل فوشها
جميله بلطم….. يلهوي يلهوي ده عايز مني ايي
_______________________________
حمزه نيم ملك ولسه هيقوم من جمبها مسكت ايدو وقالت…. عايزه اتكلم معاك يحمزه….
حمزه بتنهيده…. عايزه تتكلمي ف ايي
ملك بوجع…. ليه سبتني ليه وع ايي كل ده ع خرجت من وراك
حمزه سحب ايدو وحطها على دقنو وقال ببرود…. هيا يريت تيجي عالخروج وبس نتي خلتيني ديوث ص
ملك بصدمه ودموع…. نتا بتقول ايي يحمزه
حمزه ميل عليها وبصلها اوي وقال… مين اللي خرجتي معاه يملك ومين اللي عرفك انو دول اهلك
ملك بصتلو بخوف شديد وقالت…. معرفش صدقني معرفش
حمزه بصلها وقال بتملك….. نا هعرف متقلقيش حظك انو الكاميرات بتاعت الشقه كانت متعطله بس كاميرات الشارع سجلت كل حاجه وهجيبو وهخليه يتمى الموت وميلاقوش عاللي عملو
ملك دموعها نزلت ومقدرتش ترد….
حمزه حط ايدو على وشها وقال بحنيه…. متعيطيش م عايز اشوف دموعك دي
ملك بدموع ووجع…. نتا هتضربني ع مشيت معاه صح
حمزه مشا ايدو على وشها وقال بهدوء…. متخافيش مفيش ضرب ولا زعيق
ملك بزعل ودموع…. نا زعلانه منك اوي يحمزه
حمزه ميل باس خدها بهدوء شديد وغمض عيونو وقال…. زعلانه مني ف ايي يقلب حمزه
ملك بدموع… ع سبتني لوحدي وكمان مكلفتش نفسك ورنيت علياا حته ليه
حمزه بص فعيونها وقال… غصب عني يحتتي صدقيني غصب عني
ملك حاوطت رقبتو وحضنتو وقالت بحب…. طيب عايزه اقولك على حاجه
حمزه نام فحضنها وقال بحنيه…. قولي يحتتي
ملك بحب…. نا حامل
حمزه رفع وشو وبصلها وقال بصدمه…. بتهزري
ملك مسكت وشو وقالت بضحك على رياكشنو وقالت والله مبهزر نا حامل وفالشهر التالت
حمزه بعشق وفرحه متتوصفش… يعني هيبقاا في بيبي مني ومنك.
ملك هزت راسها بحب…
حمزه حضنها جامد وقال بفرحه…. نا مبسوط مبسوط اوي
ملك بحب…. ونا كمان م مصدقه
حمزه سند راسو على راسها وقال بحب…. هنسميه ايي
ملك عضت على شفايفها وقالت… بص نا لو بنت هسميها اصاله بحب الاسم ده اوي
حمزه بضحك وحب…. نا هسمي الولد على اسم عمو والبت هسميها ملاك زي اسمك
ملك باستغراب…. عمو مين
حمزه بحب…. علي تؤامي
ملك بزعل…. بس نا عايزه اسمي الولد على اسم اخويا يحمزه
حمزه بعشق… حاضر نسميه علي وسليم
ملك بفرحه…. اشطا
حمزه رفع الغطا ودخل جوه حضنها ونام وغمض عيونو
ملك لفت ايدها على جسمو ونامت….
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡&
حازم بهدوء…. بابا عايزاك ف موضوع
حمزاوي بهدوء…. موضوع ايي قول سامعك
حازم اسه هيرد يامن وعلي ومحمد دخلو
راحو باسو ايدو وقعدو قصادو الاربعه
علي بحب…. متجمعين عند النبي
حمزاوي ببتسامه…. عليه افضل الصلاه والسلام
يامن بشك…. م مستريح ليكو
محمد بضحك…. ونا ي يامن يخويااا والله
علي بهدوء…. حمزاوي نا عايز اتجوز
حمزاوي بفرحه…. واخيراا هتفرحني
يامن بسرعه… ونا كمان يحج
حازم بجديه…. ونا برضو
محمد بغيظ…. ونبي يعني نا الوحيد اللي فيكو هبقاا سينجل
يامن حط ايدو على بوقو وقال…. ها قولت ايي يحج
حمزاوي بتنهيده وفرحه كبيره…. طيب كل واحد يقولي عن اللي عايز يتجوزهاا
يامن بهدوء…. نا هاخد مريم بنت خالتي يحج
علي بحب… ونا هاجر صاحبت حور
حازم بهدوء…. ونا حياه اخت ملك مرات حمزه
محمد بضحك…. ونا جميله امي
حمزاوي حدفو بالمخده وقال بغيظ…. دنا ادبحك وقتي
محمد بغمزه…. ليك حق يوحش
يامن بغيظ…. يحج ركز معانا
حازم مسك محمد من طرف القميص وقال بغيظ… قوم يلاا ع نتا هتبوظ القعده اصلاا قوم
محمد بعند وغيظ فيهم…. لا يخويااا منك ليه قاعد وحط ايدو على بعضها وقال…. قاعد على قلبكو
وبعد بسرعه قبل محد فيهم يمد ايدو عليه وراح قعد جمب حمزاوي ومدد رجلو وفتح فونو وبق يلعب فيه باستفزاز
علي بغيظ… محمد اتعدل بدل ماجي اعدلك
حمزاوي بضحك…. طيب خلاص اهدو نا موافق بس قولتو لحمزه
يامن بغيظ…. هو حمزه فاضيلنا يحج هو م وراه غير مراتو
حازم بتهديد مصتنع…. نتا مالك بق بيهم
علي بغيظ…. اه ده منحاز ل ملك مرات اخوك ع اختهاا افهم يغبي
يامن باستفزاز….. اممممم قولتلي طب ايي رايك بق ل احرد ملك عليك واخليهاا متوفقش وكد كد نا وملك واخدين على بعض
حازم قاملو وقال بردح…. نعم يعين امك
نتا تقدر.
حمزاوي بضحك…. حلو حلو نتو محترميني اوي
محمد همس ل حمزاوي وقال بخبث…. بص ياباااا نتا متوافقش ولا تروح معاه حد فيهم اصلا م محترمينك ونتا قاعد هنا هيحترموك بره يحمزاوي ثوثوو عيب اوي
علي قام وضربو بالقلم وقال بغيظ…. ولا قوم من هنا يلاا قوم
محمد ببراء…. شايف يحج شايف الحنيه حنين اوي علي
حور بزعيق… باااااااس يلاا نتا وهو
يامن برفع حاجب…. بباش نتي هاا
حور حطيت ايدها فوسطها وقالت بتهديد…. نا بحزرك اهو حمزاوي قاعد يعني ايي حد فيكو هيتجرا ويمد ايدو علياا حبيبي ونور عيني م هيسكتلوكو
حمزاوي فتح دارعو وقال بحنيه…. تعالي يحببتي وخلي حد فيهم يييجي جمبك يقلب حمزاوي
حازم حط ايدو على كتف علي وقال بجديه…. بابا احنا بنتكلم بجد قولت ايي
حمزاوي بتنهيده وهدوءء…. تمم كالما مصريين اوي كد وكلكم مره واحده ف ايي رايكو تعملو فرحكو مع بعض
كلهم بصو لبعض وقال بفرحه…. يسلام دي احلا فرحه
حور سقفت وقالت بفرحه…. ايواا بق هنلبس فساتين ونحط ميكب ونولعها
حازم ويامن بصولها اوي
حوري استخبت ف حضن حمزاوي وقال ببراء… شايف يبابي شايف بيبصولي ازاي اول مقولت ميكب وفستان هو نا م بنت ومن حقي افرح يعني يحمزاوي
حمزاوي بحب…. هياا تعمل اللي هيا عايزاه
علي بحده…. حاضر يحمزاوي بس هتأفوري يحور فحركاتك اوي فلبسك متزعلش مني يحج
يامن بجديه… ايوا زي م قال علي
محمد بهمس ل حور…. بت نتي هتسكتي محدش هنا ليه حكم عليكي غير حمزاوي نتي فاهمه
حور بتفكير…. اه نتو ملكوش حكم علياا ياض منك ليه
حازم راح ناحيتها ولسه هيشدها حمزاوي خباهاا وقال بحده… ارطع مكانك
حازم بعصبيه… خليها تتعدل ع متزعلش مننا كلنا
حمزاوي بهدوء… اقعدو طيب.
كلهم قعدو
حمزاوي بهدوء…. سميه سميه
سميه…. نعم ي بيه اومرني
حمزاوي بحب… عايزك تحضري العشااا وتعملي حسابنا كلنا
سميه اومت براسها ودخلت جوه
حمزاوي بهدوء…. هنروح امته كد
حازم بهدوء…. انشاء الله بكره
حمزاوي بحب… على بركه الله
حور بهمس ل حمزاوي…. بابا نا هلبس اللي نا عايزاه هاا
علي بصلها وحازم ويامن بتوعد
حور بزعل…. بص بص يبابا بيبصولي ازاي
حمزاوي مشا ايدو على ضهرها وقال بحنيه…. حبيبتي دول اخواتك وخايفين عليكي وبيغيرو عليكي ونتي البنت الوحيده اللي وسطيهم
لازم يخافو عليكي
حور ضيقت عينها وقالت…. ونبي تسكت نتا متعرفش حاطه يحمزاوي ده نا باكل ضرب من حازم بذات ماكلوش حرامي ولا الزفت يامن…. وتحكماتو
حازم باستفزاز…. ونكسر رقبتك لو لزم الامر
حور طلعت لسانها وقالت بغيظ… ملكش دعوه
يامن بعصبيه… نا زفت يحور.
حور بخوف… دنتا قلبي ي يامن يخويااا
كلهم ضحكو عليها وعلى طريقتها وقضو وقت جميل جدا بين الهزار والضحك
سميه…. الاكل جاهز ي حمزاوي بيه.
حمزاوي بهدوء…. يلا يحبايبي ع تاكلو يلا
كلهم قامو وراح ناحيه السفره وبداء ياكلو
محمد بهدوء…. بابا نا عايز اسافر
حازم باستغراب…. تسافر فين
محمد بهدوء…. عايز اتعلم بره
يامن برفض… لا يمحمد وبعدين مالو التعليم هنا
حمزاوي بهدوء…. طيب وفرح اخواتك يمحمد
محمد بحب…. لا منا هسافر بعد فرحهم انشاء الله وحمزه رتبلي كل حاجه
علي بسخريه…. يسلام وقررت من نفسك خلاص وجهزت كمان
حور بزعل…. لا يمحمد احنا مشبعناش منك بلاش منو السفر
محمد بتنهيده… نا عايز اتعلم بره يجماعه وبعدين محتاج افصل شويه نا برضوو لسه متاثر باللي حصل ميغركوش ضحكي ده
حمزاوي بزعل عليه…. طيب ادي لتفسك فرصه يحبيبي
يامن برفض قاطع…. مفيش سفر فاهم
محمد بهدوء…. بس ي يامن ن
يامن بمقاطعه…. محمد كلنا رافضين مفيش سفر
محمد بصلهم بحيره وكمل اكل كلهم خلصو وكل واحد راح ل اوضتو
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
علي اترمى عالسرير بتعب… شديد… فتح فونو لاقت هاجر اون لاين
راح بعتلها«عامله اييي»
استناها ترد مردتش برغم انها اون لاين
دقيقه دقيقتين وردتت
«تمم الحمدلله»
علي شاف المسدج مرديش يرد راح رن عليها خرج البلكونه
استناها ترد ومع اول رنه ردت
علي بهدوء… طمنيني عليكي
هاجر بهدوء….. نا كويسه
علي بحب…. دايما يارب
هاجر ببرود… شكرا
علي بهدوء…. قولتي اييي
هاجر بوجع…. موافقه م نتا رانن ع تسمع موافقتي اديني بقلك يعلي موافقه
علي بسخريه… ومالك بتقوليها كد
هاجر بعصبيه…. نتا عايز ايي مهو نا لحد دلوقتي م مقتنعه خالص انك حبتني نا كنت بجري وراك ع اخد كلمه منك دلوقتي وفخلالل ايام بتقولي بحبك لا وكمان عايز تتجوزني
علي بحب….. لانو ببساطه كد ايدت لنفسي فرصه وحسيت بالامان وياكي ينوجتي ومختلفه عن ايي حد اظن انو ده سبب كافي «وما اجمل عيناكي التي احبها وتسحر كل من نظر اليكي» ♡”
هاجر ابتسمت على كلامو اوي وحبيتو جدا لانو لون عيونها بجد يسحر زي م قال بالظبط
هاجر ببتسامه… دي تاليفك
علي بحب…. اه يستي دنا هغرقك شعر وحب بس نتجمع لوحدنا
هاجر ضحكت اوي وبصوت عالي ومع كل ضحكه كانت بتضحكه كان علي بيستمتع بصووتهاا بكل حب
«بدات اعشق ابتسامتك التي تحييني»
هاجر ضحك اكتر بحب على كلامو وقالت… هتقدر ترطع حبك ي علي
علي بثقه وحب…. سيبيلي نفسك خالص ينوجتي وهتشوفي
هاجر برقه…. ماشي هديك فرصه ي لولي يلا باي دلوقتي
وقفلت معاه.
علي بصدمه…. لولي ديي اتجننت
وضحك
دخل اوضتو فرد جسمو ونام وهو مرتاح
“♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡”
الساعه اتنين بليل….
ملك اتململت فنومتها
بصت لاقت حمزه نايم وشعرو على عيونو
زاحت شعرو وقالت… حمزه
حمزه مردش.
ملك بوجع…. حمزه الحق
وزقتو جامد
حمزه بخضه…. في اييي
ملك حطيت ايدها على بطنها وقالت…. جعانه اوي وبكني هتموتني.
حمزه قام بخضه وحط ايدو على وشها وقال بخوف… طيب اهدي نا هنزل اجبلك اكل اهدي.
وباس كف ايدها وراسها وباس راسها وقام بسرعه
لبس
ملك بعياط…. حمزه بسرعه
حمزه بخوف شديد…. حاضر هنزل السوبر ماركت دلوقتي هجبلك اكل
ملك بعياط اكتر… نا لسه هستناك يحمزه هاتلي من تحت
حمزه بقلق…. حاضر حاضر.
وسابها وخرج
ملك حطيت ايدها على بطنها بوجع وتعب.
ملك بوجع…. عارفه يقلب مامي انك جعان هاكلك دلوقتي
بعد دقايق حمزه دخل
وفي ايدو صنيه كبيره
دخل حطها عالسرير قدامها
وراح قعد جمبها
وبق ياكلها ويفصص الاكل وياكلها
ملك خلصت كل الاكل اللي فالاطباق
وقالت بزعل… علفكره بق م نا اللي كلت ده ابنك
حمزه بضحك…. عارف نتي هتقوليلي
ملك ميلت ع صدرو وقالت برقه… طب ابنك دلوقتي عايز حاجه حلوه من السوبر ماركت
حمزه بعشق… نا تحت امرو هو وامو
ملك بحب… يعني هتنزل تجبلي دلوقتي
حمزه بحنيه….. امممم
ملك بتوتر…. طب طب اروح معاك
حمزه شدها من رقبتها وباسها فخدها جامد وقال بحب… اه تعالي
ملك بفرحه…. بجد
حمزه هز راسو بحب….
ملك بفرحه…. هقوم البس
حمزه مسكها وقال…. لا خليكي نا هجبلك اللبس واغيرلك
ملك هزت راسها
وحمزه حاش الصينيه وراح ناحيه الدولاب خرجلها لبس
وساعدها تلبس
ملك بغيظ…. طبب ليه كل ده يحمزه
حمزه بهدوء…. ع الجو برد
ملك بطفوله…. بس نتا ملبسني كتير م هقدر اتحرك يحمزه
حمزه بحب…. لا هتقدري يقلب حمزه ززلي رجلك ع البسك الشوذ يلااا
ملك قامت من عالسرير ونزلت رجلها وحمزه لبسها الكوتشي
ملك وقفت وراحت عند المرايه بصت لنفسها بعدم رضا وقالت…. علفكره يحمزه الشوارع فاضيه ع ايي اللبس ده يعني وبعدين نا هقعد استناك فالعربيه م هنزل
حمزه حضنها من ضهرها وقال بهدوء…. يلا ع ننزل وم كل مره نعمل الحوار ده عاللبس
مسك ايدها وخرجو ركبها العرييه وساق
ملك بصت للشباك بزعل وقمص
حمزه بضحك…. طيب نتي ايي اللي مضايقك
ملك بقمص…. متتكلمش معايااا يحمزه
حمزه وقف العربيه وقرب منها وقال بحب…. مقدرش يحتتي
ملك قربت منو جامد وقالت بغيظ…. قولتلك متقوليش زفت حتتي و
لسه هتكمل كلامها لاقت حمزه ميل عليها وباسها من شفايفها
مسك راسها وقريها منو جامد
وفضل يبوسها بكل حب وعمق
ملك بعدت وقالت بغيظ…. يعني حبكت هنا فالعربيه منا كنت قدامك فالبيت
حمزه ضحك عليها جامد وقال بغمزه…. نتي بقيتي سافله اوي يحتتي
ملك بغيظظظ….. البركه فيك
حمزه بعد وشغل عربيتو وقال بوقاحه…. ونا عايزك تبقي سافله يحتتي
ملك بدلال….. معاك نتا بس
حمزه رفع حاجب. وقال بعصبيه… امال مع غيري.
ملك بخوف…. ها م قصدي كد
حمزه بعصبيه….. اسكتي طيب اسكتي
ملك خافت منو وسكتتت
وصلو عند السوبر ماركت
ركن عربيتو وقال بهدوء…. عايزه ايي
ملك بزعل…. هات اللي تجيبوو
حمزه غمض عيونو بتعب وحيره….. طيب يملك طيب متتحركيش من مكانك
وسابها ونزل
ملك بزعل…. م عارفه بيزعق ليه وكمان نا معملتش حاجه
بصت للشباك وسرحت
وبعد وقت
خرج حمزه من الماركت وف ايدو اكياس
ركب العربيه وحط الاكياس ورا فالكرسي اللي ورا
حمزه بهدوء…. نلف شويه ولا نروح
ملك منغير متبصلو…. لا عايزه اروح
حمزه فهم انها زعلانه راح شدها لحضنو وباس راسها وقال بحنيه…. نا اسف متزعليش
ملك بقمص….. لا زعلانه
حمزه بحب….طيب ايي اللي يرضيكي ونا اعملو
ملك رفعت وشها وبصت فعيونو وقالت بتوتر….. عايزه اروح اشوف عيلتي
حمزه ضحنها جامد وشغل العربيه وساق ومردش عليها
حمزه ببرود…. نتي بتفضلي عيلتك عليااا يملك
ملك بصدمه… لا والله يحمزه م كد
حمزه ببرود…. ولا كد عادي مبقتش تفرق
ملك دفنت وشها ف رقبوو وقالت بحب…. حمزه نا اخترتك نتا متنساش ده وبعدين معنديش اغلا منك
حمزه حاوط وسطها بايدو
وكمل سواقه
وصل الفيلا وبص ع ملك لاقها نامت فحضنو
شالها ودخل بيها طلع الجناح بتاعو وحطها عالسرير وغيرلها هدومهاا ل عبايه نص كم ولحد ركبتها وغطاها ودخل الحمام خد دش واتوضاا وخرج سمع اذان الفجر
نشف وشو وخرج نزل تحت لاقه يامن وحازم صاحيين وبيقرو قران
حمزه بحب…. هتصلو الفجر
حازم صدق وقال ببتسامه…. لاقينا نفسنا صاحيين قولنا نصلي الفجر
يامن. بحب…. احنا هنصلي جماعه
حور بحب…. ونا كمان هصلي معاكو
حازم بضحك…. نتي لسه صاحيه يبومه
حور بغيظ….. نينينينيننيني
حمزه بجديه…. طيب يلااا
صلو السنه….
وحازم قام الصلاه ويامن صلاه بيهم وصوتوو كان روعه فالقراءه كان يجنن
خلصو وسلمو وكل واحد فيهم قرا اذكار الصلاه
حور حضنت يامن وبقت قاعده فحضنو
وبتسبح
حمزه باس راسها وقام
وقف وقال بحب…. تصبحو على خير
يامن بغمزه…. ايواا يعم اللي واخداك مننا
حمزه بحب….. ملك حامل
حور برقت بصدمه وقالت بفرحه….. نتا بتهزر صح
حازم قام حضنو وقال بحب…. الف مبروك يحبيب اخوك
حمزه بحب…. الله يبارك فيك يحبيبي عقبالك
يامن وحور حضنو
حور بفرحه….. ييييي هبقاا عمه يجدعان
بس ثانيه كد…. وقالت بزعل….. نتا كد هتكبرتي يحمزه
حازم بغيظ….. يعني ده كل اللي هامك
حمزه بضحك…. نا لع انام ع هلكان…
وسابهم وخرج
يامن بحب….. بقالنا زمن متجمعناش خالص اول مره نتجمع ونصلي سوا مبسوط اوي
حور بحنيه….. حقيقي ي يامن بجد مبسوطه اوي
حضنو بعض كلهم
حازم بهدوء…. يلا اطلعو نامو ع الصبح بدا يطلع وع نلحق ننام كام ساعه
حور باست حازم من خدو ويامن وطلعت اوضتها
حازم طلع اوضتو
ويامن لم المصليات وطلع اوضتووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملكت الحمزه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *