روايات

رواية وقعت اسير لي زوجتي الثانية 2 الفصل الخامس 5 بقلم دنيا

رواية وقعت اسير لي زوجتي الثانية 2 الفصل الخامس 5 بقلم دنيا

رواية وقعت اسير لي زوجتي الثانية 2 البارت الخامس

رواية وقعت اسير لي زوجتي الثانية 2 الجزء الخامس

وقعت اسير لي زوجتي الثانية
وقعت اسير لي زوجتي الثانية

رواية وقعت اسير لي زوجتي الثانية 2 الحلقة الخامسة

 

بس حبتها ياحبيبه ودا والله غصب عني الحب مش بايدينا
حبيبه :بانهيار وانا؟
طارق: حبيبه انتي مراتي و حبيبتي وبنت عمي
حبيبه: كذب كذب انا مش حبيبتك
هي بس الي حبيبتك
طارق: والله حبيبتي وكل حاجه ليا بس مش بايدي والله ما بيدي انا حاولت كتير اني اسيب مسك ووقف حبي ليها بس والله ماعرفت .
حبيبه ببكاء : تبقي تسبني انا طلقني ياطارق
طارق بعصبيه: مقدرش مقدرش اسيبك
حبيبه بعصبيه : هو أي الانانيه دي انت اي ياخي
طارق :هو علشان بحبكم انتم الاتنين ابقا اناني؟
حبيبه :علشان مفيش قلب يساعي لاتنين ياطارق
ولو سمحت طلقني
طارق: مش هقدر والله ما هقدر يا حبيبه انا مقدرش اعيش من غيرك افهمي بقا
حبيبه والله… والحال
طارق: تعالي نعيش كلنا مع بعض انا وانتي ومسك
وانا اقسم لك اني اعدل بينكم تعالي بدل مناخد من مسك ابنها نربي كلنا سوء تبقي انتي امه وهي كمان امه
ايه رايك ياحبيبه ؟
نظرت له حبيبه بصمت وهدوء مزيف وهي تفكر في عرضه
ثم نظرت له وقالت : موافقه ياطارق بس بشرط
طارق بحذر : أي هو؟
حبيبه……..
في هذا الوقت كانت مسك حضرت حقيبتها وهي تبكي وتنظر الي ارجاء الغرفه ثم امسكت بحقيبتها تجرها خلفها لكن في هذه اللحظة وجدت طارق أمامها
طارق : مسك انتي جيتي امتي ؟ ثم نظر الى حقيبتها
وايه الشنطه الي معاكي دي ؟
مسك ببكاء وخذلان : جيت من ساعة لما قولتلها انك جيبني هنا بس عشان اخلف وتاخد ابني مني وترميني
طارق: مسك انتي مش فاهمه حاجه انا
مسك: انت واحد كداب؛ كدبت عليا لما قولتلي انك مستحيل تعمل حاجه زي دي وانا طلعت هبله وصدقتك ولا ومش بس كده كمان حبيتك
طارق :مسك انا
حبيبه :سبها يا طارق سبها تقول الي هي عاوزاه
قولي يا مسك كل لي انتي عاوزه
مسك : انا مش عاوزه حاجه انا عاوزه امشي من هنا ومش عايزه اشوف اي حد فيكم تاني في حياتي
حبيبه: طب ممكن تيجي نتكلم انا وانتى علي انفرد ؟
مسك :مش عاوزه سبوني بقا
حبيبه: لو سمحتي وبعدها اعملي اللي انتي عاوزه ممكن
مسك: حاضر
طارق حبيبه
حبيبه شاورتله انه كله هيبقى تمام
في اوضته مسك
مسك نعم عاوزه تضحكي عليا بايه
حبيبه: ههه اضحك عليكي لا ياستي مش هضحك عليكي وكل كلمه هقولهالك حقيقية مائه في المائه
مسك طارق بيحبك
مسك باستهزاء : لا والله
حبيبه :اه والله
مسك: انتي كدابه انا سمعته وهو بيقولك انه اتجوزني بس عشان اخلف وبعد كده هتاخدوا بني مني
حبيبه: حصل، بس الكلام ده كان زمان، لكن دلوقتي انا احلف لك ان طارق بيحبك يامسك، طارق اول مره في حياته يحب حد قدك ولا يخاف علي خسارة حد قد ما خايف علي خسرتك انا اول مره اشوف طارق واقف يترجى حد انه يفضل بحياته والدموع في عنيه ،طارق مش بيحبك بس يامسك طارق بيعشقك
ودا السبب الوحيد اللي خلاني اوافق على طلب طارق
اننا نعيش احنا التلاته مع بعض يامسك
ودا شيء صعب عليا جدا اني اعيش معاكي انتي وطارق وانا عارفه انه بيحبك انتي بس حبي ليه منعني اني ابعد عنه،
قالت آخر كلمتها ببكاء
ذهبت مسك لحبيبه بخطوات بطيئه
مسك: انا اسفه والله مش قصدى اني اعمل كده
مسك راحت تطبطب عليها حبيبه حضنتها
بعد وقت
حبيبه: انا اسفه يا مسك علي كل اللي عملتوا فيكي اسفة بس والله كان غصب عني كنت بعمل كده بس بفعل غيرتي على طارق، طارق هو ابن عمي الوحيد واخويا وجوزي وحبيبي بالصح انا مليش غيره هو وجدو سليم بس مكنتش عايزه اخسره
مسك: انتي معندكيش اخوات ؟
حبيبه؟ انا معنديش حد يامسك غير طارق وجده بس
مسك: انا كمان مليش حد غير اخويا محمد بس
حبيبه:طب واهلك ؟
مسك باستهزاء : اهلي الي باعوني
حبيبه: اسفه والله
طب بصي ممكن تعتبريني اختك
مسك بفرحه : بجد
حبيبة: اه والله انا كان نفسي اوي يبقالي اخت
ايه موافقه ولا
مسك: وهي تحضنها طبعا موفقه
_____________________
بعد هذا اليوم الملئ بالمشاعر بين ابطالنا ،عاش كل من طارق ومسك وحبيبه في بيت واحد ، قريبين من بعضهم البعض، فكانت حبيبه ومسك متعلقين ببعضهم لاقص حد لدرجه ان طارق كان بيغير منهم 😂😂😂😂😂😂😂
طارق: يلا ياحبيبه
حبيبه: ماتيجي معانا بالله عليكي يامسك عشان خاطري عشان خاطري
مسك: ماينفعش والله ياحبيبه انتي عارفه ان عندي فاينل ،و مقدرش اسيبه غير أن السفريه دي طارق كان مواعدك بيها من زمان عشانك انتي وبس
حبيبه: ماشي هسيبك بس عشان الفاينل،يلا ياطارق
اخدت حبيبه شنطتها وطلعت بره
طارق راح عند مسك وحضنها
طارق وهو بيبوس راسها
متقلقيش خلصي انتي بس الفاينل وانا هاخدك اسفرك في أحسن حتى في العالم ، كان يتحدث وهو ينظر لها ويقبلها بكل انش في وجهها
طارق :هتوحشوني اوي
مسك ببكاء: وانت كمان
بعد شهرين
حبيبه كانت تعابنه اوي
كشف طارق عليها وشك في حاجه معينه وبعت جاب دكتوره عشان تتاكد
طارق كان وقف بره الاوضه متوتر جدا
مسك : اهدى بقا يا طارق إن شاء الله خير
طارق: يارب
خرجت الدكتوره
الدكتوره مبروك المدام حامل
يتبع

لقراءةالفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية وقعت اسير لي زوجتي الثانية 2)

‫4 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!