روايات

رواية وقعت في براثن الذئب الفصل الثاني 2 بقلم آلاء الرحمن

رواية وقعت في براثن الذئب الفصل الثاني 2 بقلم آلاء الرحمن

رواية وقعت في براثن الذئب البارت الثاني

رواية وقعت في براثن الذئب الجزء الثاني

وقعت في براثن الذئب
وقعت في براثن الذئب

رواية وقعت في براثن الذئب الحلقة الثانية

طبعا الكل اتصدم من كلمة والد حور
ادم: اكتب المبلغ الي عايزة
طلع دفتر شيكاته ورماه عند رجليه
والكل واقف بيبيص على الاتنين الي عاملين يبيعو ويشتروا فيها ومتناسيين الي الدموع غرقت وشها وقفه قدامهم وحاسه بكسره نفس
حوور:بزعيق انتو بتبيعوو وبتشتروا في مين ابويا الي بيبعني ومش سائل ان كان ليه بنت اهم حاجه عنده الفلوس وبصت على ادم وانت الي بتقول انك بتحبني تجي تشتريني هو دا الحب انت اكتر واحد بكرهه في حياتي ابعد عني يا اخي بكرهك بكرررررررهك
وفجاءة خدت حور الم على وشها من ابوها
سامر ابو حور : احترمي الي هيكوون جوزك يا بنت هي دي تربيتك وبيبص على امها
ادم اتعصب جدا ان حد مد ايده عليها وقام هجم على ابوووها
مش انت بعتها قسما بالله لو عرفت انك مديت ايدك عليها او اذتها لاكون دافنك مكان ما انت واقف
ابوها خاف وقاله انا بربيهالك
قاله ادم انا هعرف اربي مراتي في بيتي مش عايز تربيتك
حور : راحت على مامتها وخالتها واترجتهم انها مش عايزه تتجوز بس هما فضلوا ساكتين عارفين ان كلامهم ملوش لازمه وكلمة ادم نهائيه
ادم : اجهزوا للفرح وكتب الكتاب يوم الخميس كل ده وهو مش سأل عن دموع حور ولا بيبصلها يالله يا ماما
ولمى مشي من عند حور قرب عليها وهمس في ودانها اهلا فيكي في مملكتي
بصتله حور بقرف وهو طبعا ادايق جدا بس ما بينش لحد ما يخلص الموضوع وتكون مراته
………..
مرت الليلة بسلام وانتعاش وفرح على واحد فيهم لكن الموضوع مختلف عند حور ما نامتش من كتر العياط
………….
في الصباح
صباح الخير يا امي
اهلا يا حبيبي
ازيك النهارده بعد الي عملته في البنت امبارح حرام عليك يا ابني حتكون انت وابوها عليها
ادم : يا ماما انا بحبها ومش حسبها عند حد هيبيعها للي يشتري اكتر ارجوكي افهميني
اتصلي بخالتي خليهم يجهزوا عشان تشتري الشبكة
اتصلت باختها وحددت معاد الشبكه
……….
عند حور
ماما انا مش هروح في حته ارحموني انا بكرهه ساعديني يا ماما ارجوكي بصي اتصلي باخويا ممكن يتكلم مع بابا
يا بنتي خلاص ارضي بنصيبك ادم بيحبك
مبحبنيش يا ماما مبحبنيش انا وحده عندته وخلاص وحب يضيفها لممتلكاته لعلمك انا مش هروح في حته والي يحصل يحصل
………
وصل ادم بالوقت الي حددته مامته واستنوا تحت ونزلت خالته بدون حور قلبت عيونه متل الجمر انها بتعانده والبنات كلها بترتمي عند رجليه
سأل خالته فين حور قالت له الي حصل بالضبط قالها خليكي هنا وانا هطلع اجيبها
قالتله ما يصحش يا بني هي لوحدها فوق طلع وما ردش على خالته وفتح الباب بدون ما يخبط على الباب ودخل اوضتها
حور :ايه يا بني ادم انت داخل زريبه
فضلت تتكلم وادم يقرب منها وبينهج من عصبيته وغير كده من جمالها كانت لابسه شورت ازرق وبدي حفر ابيض وفرده شعرها على ظهرها
فضل يقرب لحد ما اتحشرت للحيطه
وبيبص في عينيها وقالها ٥دقايق وتكوني تحت بدون ولا كلمه
حور :ادعت القوه انا مش هروح في حته واعلى ما في خيلك ارك..
مما خلهاش تكمل جملتها والتهم شفتاها في قبله داميه وما اكترثش لدموعها وكان بيشد على شعرها من نشوته وما بعدش عنها غير لما حس بفقدانها للهواء
قرب عليها مره تانيه
دقيقتين وتكوني عندي في السيارة وعدل حاله ومشي ولا كأنه عمل حاجه
انصدمت هي من بجاحته
وقرررت انها تربيه وتخليه هو يتنازل عن الجواز منها
خرج ادم من عندها ولمى ركب الاصانصير وطى ايديه لركبه وبدا ينهج لانه مش قادر يسيطر على مشاعره قدامه ليوم الفرح
وركب سيارته ولا كانه في حاجه
سألته امه فين حور لبس نظارته وقالها جايه
وفجاءة خرجت حور ويا ريتها ما خرجت كانت …

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية وقعت في براثن الذئب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *