روايات

رواية حطمت قلبي 2 الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي 2 الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي 2 البارت الرابع والعشرون

رواية حطمت قلبي 2 الجزء الرابع والعشرون

حطمت قلبي 2

رواية حطمت قلبي 2 الحلقة الرابعة والعشرون

هايدي بانهيار وعيااااط اه يا حيوااااان يا رخييييص انا مش امممممك امممك هي عشق وابوك مراد انت ابنهم ادم مراد علي نبيل السيوفي
ادم بصدمه عيونه دمعت في صمت واكمل بصوت موجوع وجع الدنيا انتي بتهزري او بتضحكي عليا انما مستحيللللل دي تكون الحقيقه
هايدي بعياااط لا هي الحقيقه هي وراحت وقفت قدامه وضربته في صدره وهي بتقول منك للله يا ادم منك للله انت قتلت انضف وانقي شخص ممكن كنت تعرفه في حيااااتك وعلشان مين علشااان اللي قهرهم طول السنين دي كلها اللي كان رخيص معاهم ودمرهم اللي انت مسميه ابوك ده كان اقذر شخص ممكن تقابله في حياتك وممكن يعمل اي حاجه في سبيل مصلحته
مصطفي بدموع ماما انتي بتقولي ايه ادم ابن مراد ازاي
هايدي بانهياار وهي بتقعد علي الارض من ااتعب دي الحقيقققققه هي دييي وبس وانت اثبت انك حيوان ورخيص اعتبر طارق زباله ورباك علي كده انا علمتك تقتل ويوم ماتقتل تقتل اللي جابك علي الدنيا اللي كان ممكن يعمل اي حاجه علشانك واكملت بصراخ اللي لحد انهااااارده.بيروح قبر فيه عيل غرررريب ويعيط زي العياااال الصغيره منك لله منك لله انا مش عايزه اعرفك تاني
ادم بعياط ماما ابوس ايديكي قوليي ان ده هزار ابنه ايه وازاي انا انا قتلت ابويا لالا اكيد لا ارجوكي عارف اني غلطت بس بلاش عقاااابي يكون كده لاااا مش هقدر يااااارب ااااه لا لا اكيد لا
هايدي بعياط ياريت كان غير كده كنت هتبقي قتلت بس انما انت ابن عاق وخاين وزباله من 22 سنه عشق جالها الطلق

 

 

ومراد كان في الشركه وطارق شافها ووداها هو المستشفي وعمل اسوء خطه في حياته وليه وعلشان الحقد ماليه وبيكره مراد بسبب حاجات مراد معملهاش زي الورث في بدايه خالص اللي وزع نبيل ابو جدك واداه علي اكتر من حسن بنسب بسيطه بس علي استسمر شغله صح وكان معاه ولدين ادهم ومراد في عز ماكان حسن بيصرف فلوسه علي سهرات وبار وطارق بقي كان غيران اشمعنا ابن عمه كده وهو لا رجع مصر قابلني وحبني وفهمني. ايه في دماغه منكرش اني كنت عيله طايشه وافقته وقولتله حقك وكتب كتابه عليا وبقي يجيلي لياالي اه وليالي لا بس ربنا اراد محملش ساعتها وتمر السنين ليوم المستشفي ده. لما مراد عرف ان عشق بتولد خد عربيته وجري علي المستشفي بس عمل حادثه ودخل العنيات راللي عمل كده اللي مسميه ابوك علشان مراد ميولدش عشق ويتعرف انك عايش و كلم دكتور من الناس اللي تبعه وخلاه ولد عشق وانت جيت طارق اثناء ماهي نايمه خده وحط مكانك عيل غريب نزل ميت وجيه قالي اقتليه او ارميه في اي زباله في الشارع
ادم بصدمه ودموع اقتليه او ارميه حتي انا محبنيش
هايدي اكلمت بعياط ساعتها مرضتش واتحايلت عليه اربيك وافق وفي الاثناء دي عشق عرفت ان ابنها مات وجوزها في العنيات اقسملك بالله ان حسها المستشفي كلها سمعته كنت هروح اقولها ابنك عايش اهو بس خفت منه لاني جبانه وهو كان تقيل اوي فبعدين لبستك وانت بتعيط كتيرر رايحه امشي كانت معديه عشق من جمب اوضتي سالتني بيعيط ليه قولتلها علشان صدري مبينزلش لبن وكنت مرعوبه قالتلي هاتيه عنك قولتلها لا واللي خلفتيه يرضع منين قالتلي بوجع عند اللي خلقه وخدتك مني اقسملك من بعدها انت سكت وابتمست ابتسامه طفيفه ورضعتك طارق كان جاي يقولي امشي شافها اتصدم ومصعبتش حتي عليه وندم بكل برود قالها مراد فاق كنتي فين قلقتينا عليكي هي فرحت لاانها بتموت فيه وهو كل دنيتها راحت باستك وقالتلي وعد خالي بالك منك ومتزعليهوش الاطفال بيحسوا وسابتك وانت عيطت تاني يوميها نمت بصعوبه وطارق جيه بهدلني وضربني بلقلم ان عشق كانت هتشوفك قولتله مصعبتش عليك دي وصتني عليه وادم سكت لما مسكته قالي بقولك ايه اقتله ولا هتربيه قولتله لا هربيه بس سميه ادم زي ما اهلوا قاله كل عيل بيتولد باسمه قالي بس انا هناديه بجاسر مش عايز ادم. قولتله ماشي عمل في اهلك كل ده لحد انهارده مراد وعشق بيموتوا عليك ومش كده بس الإجرام كان عنده عاالي وهو متجوزني وهم بنت اسمها شيرين انه بيحبها وخطبها علشان هي كانت ضدده وبيتدور علي تاجر الاعضاء المتخفي في المستشفي واالي كان هو طارق وبرغم كل ده شرين موقفتش وعرفت رائد وحبته وساعدها وكشوا الحقيقه ومسكوا حد من رجاله طارق يقوم طارق يعمل ايه يخطفها ويكون عايز يعتدي عليها عقابا للي عملته بس

 

جيه الرائد وضربه وانقذها لانه بيحبها وقبض عليه انا عرفت خدتك ونزلت مصر تعبت ويوميها عرفت اني حامل في مصطفي كان في اول شهر لسه قولت لحد من رجالته والكلام وصله وعرف يهرب وعلشان كده مات هربان مش علشان زي ماقالك مراد عمره ما ظلمه يا ادم وشاركه وبيحبه بس طارق اللي كان زباله حتي بنت ملهاش ذمب كان هيضيع شرفها وهم امك وابوك انك ميت بخ سمه جواك زي الحيا تجاه ابوك وقد كان قتلته يا ابن السيوفي عرفت الحقيقه الصوره وضحت وقعدت وهي بتعيط واكملت روح منك لله وينتقم منك ربنا انت متستاهلش مراد ابداا انت فعلا ابن طارق ووسخ شبهه
ادم بوجع سرح
فلاش باااك
عشق بدموع حبيتك ومش عارفه لما تفتكر هسيبك تمشي ازاي
ادم بضحك للدرجه دي
عشق ولولا مستحيل كنت قولتلك حسيتك ابني بسبب الشبه بينك وبين مراد
باااك
ادم بعياط قعد علي الارض واكمل يعني ايه يعني انا عشت طول حيااااتي عايش مع اللي قاهر ابويا وظالمه لااا وكمان قتلته بايدي لااااااا يااااارب لاااااا مش قادر اتحمل حاجه زي كده الشيله تقيله علياااا اوي انا اسف يا بابا انا اسف يا حبيبي انا كنت غبيييي غبيييي وضرب ايده في الحيط بغل واكمل بصرااخ انا. بكره طااااارق ربنا ينتقم منه وانا مش مسامحه ولا هسامحه واكمل بعياط ده كان بيدعيله بلرحمه وزعلان عليه. برغم كل ده ولما ضربته قالي امشي علشان اسر وزين ظباط انا زبااااااله اووووووي اووووووي انا قتلت انقي حد عرفته في حياتي قتلت ابويااا وعشت مع كلبببب ولا يسوي عمري كله عماني عن الحقيقه وضرب علي قلبه بوجع واكمل يا غبي يا غبي مصدقتوش ليه قالك مراد كويس قالك ميستاهلش يتقتل ربنا ينتقم من جوزك مش مسامحه طول عمرريييي مش مسامحه اااااه من وجع قلبي يتمت نفسي بايددي المره ااتانيه ااااااااااه وفضل يضرب بايده في الحيط بقهر ووجع
مصطفي بعياط انا مش قادر اصدق وقال رايح اقوله جوزني بنتك طب ماحقه حقه محدش يستحمل كده انا مش قادر اصدق
ادم بعياط يعني هي اختي فعلا يعني يوم ماقولت كده مكنتش كداب هي فعلا اختي وعشق عشق حست اني ابنها انا مش قادر اتخيل اللي عملته بس خلاص انا قررت قرار مهم واستاهله
هايدي بعياط قررت ايه

 

ادم قام وقف واكمل بوجع هقول لاخويا اني اللي عملت كده والقانون يتصرف انا مستاهلش اعيش بعد اللي عملته انا مينفعش اكون ابن مراد انا ابن طارق فكل حاجه وزبااله اكتر منه
————————————
في فيلا السيوفي
عشق دخلت الاوضه اتصدمت من اللي شافته واتجمدت مكانها
عشق بصرااااخ مرررررررراد وجريت عليه واكملت بعيااااااط ايه ده حصلك كده ازااااي لا يا حبيبي لااااا انت هتبقي كويس اااسسر هشااااام اددهممممم تعااالوا
كلهم دخلوا بسرعه
اسر بخوف ايه يا ماما حصل ايييه واكمل بصدمه باااابا وجري عليه
ادهم بصدمه ايييه حصل ازاي ده يا عششششق
هشام بخوف مرااااد يلااا يلاااا اسندوا معااايا بسرعه علي المستشفي
مريم بعياط يااااانهار اسود ماله بابا مين عمل فيه كده
اسيلللل بعياط خاااالي يا خاااالي ارجوك رد علينااا
ايمان بصراخ ابنييييي يا نورعيني حصل كده ازاااي
زين بعصبيه ودموع يا جمااااعه اوعوا هناخدوا علي المستشفي تعالي معايا يا اسر واسر سنده معاه
مكه بعياط هو حصل كده ازاي يا ماما
عشق بعيااط معرفش معرفش انا كنت بصلي جيت لقتيه كده
ايلين بعيااااط لاااا انا عايزه بابا كووويس لاااااا
دنا بعياط باذن الله هيبقي كويس متخافيش ادعيله
ندي بخوف ياربي ايه االي بيحصل ده بس
ياسمين يلا احنا هنروح وراهم مينفعش نعد

 

حسااام يلا يلا هاخدكم بعربيتي
اسراء بعياط اه ابوس ايديك يلا يا حسام مازن راح معاهم ومخدنيش هموت علي اخويا
وفعلا راحو المستشفي كان مراد في العمليات
عشق بعياط اسسر ابوك يا اسسر
اسر باس راسها بدموع واكمل متخافيش باذن الله هيبقي بخير
عشق بعياط انا هموت لو حصله حاجه
زين بدموع انا مش قادر افهم مين يعمل كده
اسر بتفكير اكمل محدش فيكم شاااف الواد اللي بابا جابه
عشق بستغراب اكملت بدموع لا بس هو ماله ده تلاقيه نايم يعيني
زين بتفكير انت صح يا اسر هو مفيش غيره اصلا كلنا اهل في بعض
ادهم انتوا اتجننتوا هو هيعمل كده ليه
اسر بعصبيه ودموع مفيش غيره يعمل كده غريب وسطنا واكيد عداوه قديمه بس لو هو مش هرحمه
اسيل بدموع حبيبي انت متعصب فبتقول اي كلام اهدي وفكر صح متظلمش حد
زين بعصبيه لا يا اسيل اسر صح احنا مش عياال صغيره واكيد هو ااكلب ده
مريم بعياط ممكن تهدوا احنا لسه منعرفش حاجه عن بابا خاالص لما يفوق هو هيقولنا خلااااص
عشق واقفه قدام اوضه العمليات وعماله تدعي بعياط
هشام حضنها وكمل بحزن والله هيبقي بخير ادهم شاف ااجرح قاال مش عميق باذن الله خير
عشق بعياط هموت لو حصله حاجه ده هو قوتي يا هشام كده كتييير عليااا اوي انا تعبت في حياتي كتير
حسام بدموع اهدي احنا جمبك وباذن الله مراد هيبقي كويس
مازن بتنهيده كل ده مطلعش ليه اعصااابي تعبت
ادهم واقف بيدمع وبس

 

ندي حضنته واكملت بدموع متخافش هيبقي زي اافل
ادهم بدموع ووجع انا مليش غيره يا ندي هو الحاجه الوحيده اللي فضلالي بعد موت احمد وبابا هتكسر طول العمر لو حصله حاجه
ندي بعياط بعيد الشر عنه باذن الله هيبقي بخير
اسر قاعد. بيدمع ومخنوق وجمبيه
اسيل بدموع اهدي ابوس ايديك متعملش في نفسك كده خالي هيبقي بخير
اسرر بوجع تعبان اوي يا اسيل انا من غيره مسواش حاجه حسه هو اللي مقويني
اسيل خدته في حضنها وطبطب عليه بعياط واكملت تف من بوقك بعد الشر عليه هيبقي كويس
فهد اوووف مايطلع بقي يطمن اهلنا كل ده
شيرين. بحزن باذن الله هيبقي بخير
وبناته التلاته مش مبطلين عياط
وبعد شويه طلع الدكتور
كمال بفرح نشكر ربنا الدكتور زي الفل والجرح مش عميق وخيطناه وبكره الصبح يخرج كمان
ايمان بفرح زغرطت وحمدت ربنا وسحابه فرح ظهرت في جميع وجوه عيله السيوفي
عشق بفرح والنبي اشوفه والنبي
كماال بضحك حاضر يا ام اسر هننقله وشوفيه
وفعلا نقلوا مراد اوضه عاديه وكان مفتح عنيه بس تعبان شويه
عشق حضنته واكملت بعياط كده كده توجع قلبي عليك

 

مراد بوجع اه اه حاسبي يا عشق واكمل بحب متخافيش ياحبيبتي. قاعد علي قلبك
عشق بحب يارب دايما ويديك طوله العمر يا حبيبي
مراد بضحك انا راضي افرح ب اسر بس
سليم بضحك اسر بردو واكمل بحب سلامتك يا عم الناس خلعت قلوبنا وراك والله
ايمان بدموع سلامتك يا نورعيني
مراد بحب يسلمك يا حبيبتي ويسلمك يا سولي
اسر بشك مين اللي عمل كده يا بابا
مراد بضحك هي دي حمدلله علي سلامتك ياباابا
اسر لا سلامتك طبعا انا من غيرك مسواش بس ده واجبي كظابط
مراد برفعه حاحب وانت هتعمل ظابط عليا يا اسر
زين عمي اسر ميقصدش بس من خوفه عليك جاوبه
مريم سيبوه دلوقتي هو تعبان سلامتك ياعمري
مراد بحب تسلمي يا نورعيني
اسر بحده ممكن تسكتي واكمل ها يا دكتور هتقول ولا هعرفه لوحدي
مراد فهم ان ابنه شك واكمل لا هقولك هخبي ليه نت اهبل بس بصراحه مشوفتوش انا لقيت حرامي داخل من البلكونه ولما شافني قدامه اتخض وعمل كده بس

 

ادهم بص لاخوه بنظره هما بس فاهمينها واكمل في سره انت بتكدب يا مراد بس ايه السبب
زين والحرامي دخل ازاي في وسط كل الحراسه والبوابين دول
اسر عليك نور يا ابن عمي واكمل لمراد رد يا حبيبي رد علي ابن اخوك
مراد بحده انت هتستعبط يالا وفاكر نفسك في القسم ولا ايه لا فوق مش مراد ااسيوفي اللي ابنه يكلمه كده انا مش متهم عندك احترم نفسسك يا اسر
عشق بعصبيه اتكلم عدل مع ابوك يا حيوان ونقطنا بسكاتك انت وهو مش شايفينه تعبااان
اسر بابا انا اسف بس انا مش هسكت وهعرفه يعني هعرفه
ايلين ممكن تسبوه يرتاح ممكن يعني
مكه ياريت بجد دي مبقتش مستشفي يعني هو بابا اصلا هيكدب ليه ويداري علي مجرم
اسر تمام ماشي
وكلهم اطمنوا علي مرراد وفرحانين انه بخير
مراد كله يطلع معادا ادهم
عشق بستغراب في ايه يا حبيبي
مراد عشق ارجوكي اسمعي الكلام مش قادر اناهد
عشق بتنهيده حاضر يا حبيبي وفعلا طلعوا
ادهم بتنيهده انت كدبت ليه يا مراد
مراد بوجع ودموع هقولك بس متقولش عليا مجنون
ادهم بخوف خير يا حبيبي في ايه
مراد بتنهيده حزينه اللي عمل كده فعلا الشاب اللي انا خبطته واسر وزين شاكين فيه
ادهم بحده نعم يا ابن الكللللب بقي نفتحله بيتنا يعمل فينا كده وبعدين انت مقولتش ليه انت اتجننت لو انت هتسكت انا مش هسكت

 

مراد بدموع ادهم افهمني الواد ده قالي كلام قلقني اوي وخلاني افكر تفكير غريب
ادهم بخوف اتكلم انت هتنقط الكلام قلقتني
مراد بدموع قبل مايضربني بلسكينه قالي ان ابن طارق الكبير وجيه ياخد حق ابوه الواضح طارق فهمه حاجات كتير عني غلط بس اللي فكرت فيه للحظه ثم صمت لثواني واكمل بدموع ادهم انت فاهمني الواد ده شبهي اوي وكلكم خدتوا بالكم عشق اهتمت بيه اوي بس انا مدتش للموضوع اهميه بس لما قالي انه ابن طارق فكرت انه ممكن يكون
ادهم بمقاطعه اكمل بدموع ادم. مش كده
مراد زاد عياطه واكمل اااه كده الصوره كملت معنديش غير عيالي و مراتي اغلي حاجه في حياتي كان يقصد ان هيوجعني بابني يا ادهم لانه كان معاه ساعتها وكان 3 سنين
ادهم بدموع ووجع انا مش قادر اصدق في حد يوصل بيه الحقاره لكده
مراد بدموع حاليا هو بين ايدين ربنا فربنا يسامحه بقي انا مش عايز غير ابني اقلبلي عليه الدنيا عايز اعوضه كفاياه بعد عني وكفايه وجعي مش هقدر استحمل ان ابني الكبير يكلبش ايد اخوه الصغير بجد كفاااايه تعب بقي كفااايه
ادهم حضنه بوجع ودموع واكمل شيلتك تقيله اوي منه لله مش هقرل غير كده وهقلب الدنيا ليه
مرااد بدموع بس ده بيني وبينك هاا علشان لو مش صح عشق هتموت فيها فمحدش هيعرف ده لسه مجرد احساس
ادهم وهو بيمسح دموعه اكمل من غير ماتقول يا حبيبي
برا كلهم قاعدين

 

اسر والله مش مطمنله اقطع دراعي ده لو مكنش الحيوان اللي جابه اللي عمل كده
ايلين بعصبيه وانت عرفت منين انت شوفته بطل طريقتك الشكاكه دي
اسر برفعه حاجب اكمل بحده هو انتي يا حيوانه بتزعقيلي اناااااا
ايلين بخوف انا بتناقش معاك
اسر رايح يقوملها فجريت ورا عشق ومسكته اسيل
واكملت خالي تعبان اتلموا بجد ميصحش كده
اسر بحده انتي مش شايفه المهزقه بترفع صوتها عليا علشان الحيوان ده
ايلين بحده وهي ورا عشق اكملت انت طبيعتك كظابط بتشك كتير بس جاسر طيب ميعملش كده حتي لو فاقد الذاكره بعدين سكتت بصدمه من االي قالته
سليم بصدمه انتي قولتي اييه
اسر سمعها ورايح يقوم بكل هدوء مخيف بس مسكت ايده اسيل
اسيل بخوف اهدي اهدي علشان خاطري
اسر بحده لاسيل كلمه واحده اوعي ايدك
اسيل سابت ايده بخوف وقامت وقفت
ايلين بخوف وهي ورا عشق اكملت والله والله انت فاهم غلط
اسر بحده اوعي يا ماما

 

عشق اهدي بس عيب كده احنا مش في البيت واكملت لبنتها. بحده عرفتي منين ان اسمه جاسر. يا ايلين
اسر بحده اوعي يا ماما
مازن اهدي يااسر الناس رايحه جايه ميحصش طريقتكم دي
هشام بس يا اسر في البيت نشوف تعرفه منين
اسر مسكها من حجابها واكمل بحده تعرفيه منيييين
ايلين بعياط من الجامعه بشوفه
اسر بحده جامعه ايه انتي هتصيعي عليا ده كبير وتلاقيه متخرج
حسام شد ايلين من ايده واكمل بحده احترم خلانك اللي واقفين وبطل قله ادب علشان مقلش ادبي عليك
اسرر بحده تمام بس والله ماهسيبك
ندي هو فين زين يا مريم
مريم قالي رايح يحلل علشان تعبان شويه قولتله اجي معاك رفض
ندي طيب يا حبيبتي
عند زين
زين تمام يا دكتور اول ما النتيجه تبان ابعتلي علطول
الدكتور عنيا يا حضره النقيب
زين تسلم يارب
————————————-
تاني يوم مراد روح الفيلا
مراد بضحك يا حبيبتي متخافيش عليا انا بقيت بخير بجد بسيطه هطلع اجيب الفون من فوق ونازل انتي من الصبح بتخدميني كتر خيرك
عشق لا عادي خليك هجيبه انا

 

مراد باس راسها واكمل عايز اتعود اتحرك متخافيش عليا وطلع
اسر بحده فينه بقي مش في اوضته البيه اهو شوفتوا اني صح اديه هرب واكمل لايلين بحده وانتي هتقولي تعرفيه منين ولا امد ايدي عليكي
ايلين وقفت وراا ادهم وهمست خليه يسبني في حالي يا عمي
ادهم. بتنهيده حزينه بهمس انتي تعرفيه علشان اخو مصطفي صح
ايلين بصدمه انت عرفت منين
ادهم بتنهيده مش مهم بس متقوليش افضل دلوقتي
ايلين بخوف انا مكنتش هقول علشان خوفت بابا يطرده حرام وجيت اكلم مصطفي. اقوله ملقتش فوني
اسر بحده يابت صبري هيخلص
ادهم بعصبيه انت ياالا ملكش حاكم خااالص
اسر بحده طب اتفضل اسأل بنت اخوك الهانم تعرف منين ان اسمه جاسر
هنا الباب خبط فتحت عشق واكملت بفرح حبيبي اتفضل بس مالك تعبان وعنيك دم ليه كده بس
ادم بصوت ضعيف ومتعب سياده الرائد موجود

 

عشق بستغراب اه اتفضل واكملت كلم يا اسر
اسر بعصبيه انت ايه اللي جابك يا حيوان ومسك قميصه بعصبيه واكمل انت اللي عملت كده في باابا ولالا واختي تعرفها منين
عشق بعياط سيبه حرام عليك باينه تعبان خاالص
ادم بدموع ووجع سيبيه انا استاهل اكتر واكمل بوجع انا جاي يا سياده الرائد علشان اقولك اني انا اللي
هايدي بصوت عااالي استنيييي
كلهك بصوا عليها واتفاجئوا ايه اللي جابها وايه علاقتها ب الشاب ده وفي لحظه نزول مراد
ادم شافه مصدقش عنيه من الصدمه فدخل في نوبه بكاء شديده واكمل وهو بلحاله دي الحمدلله الحمدلله انك بخير مش قادر اصدق عنيا وراح وطي مسك رجليه واكمل بوجع وعياط شديد ساااااااامحني ارجوووووك ساااااااامحني يا حبيبي
عشق بصدمه ودموع هو في ايه انا مش فاهمه حاجه
هايدي بعياط اقولك انا يا عشق فاكره لما شوفتي ست من 22 سنه شايله طفل وبيعيط وسالتيها قالتلك ان صدرها مش بينزل لبن وانتي رضعيته بدالها وسكت معاكي
عشق بوجع ودموع فاكره
هايدي بعياط مغلطيش لما شبهتي عليا يا عشق انا كنت الست دي واللي كان علي دراعي واللي سكت في حضنك هو ابنك
ادم مامتش ياعشق ادم هو ده اللي قدامك ابنك انتي ومراد ادم مراد السيوفي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حطمت قلبي 2)

اترك رد

error: Content is protected !!