روايات

رواية انا لم اكن لك الفصل الثاني 2 بقلم زينب

رواية انا لم اكن لك الفصل الثاني 2 بقلم زينب

رواية انا لم اكن لك البارت الثاني

رواية انا لم اكن لك الجزء الثاني

انا لم اكن لك
انا لم اكن لك

رواية انا لم اكن لك الحلقة الثانية

تقى.اوبا يابنتي هو انتي معرفتيش انو الكليه كلها بتجيب سيرتك
قمر وزين في صوت واحد.نععم
قمر.ايه ليه هو انا عملت ايه
تقى .بصراحه كانو بيتكلمو عليكي وعلى الد*كتور
تقى بصت على زين وسكتت
تقى.تعالي هنا هفهمك
-تقى اخدت قمر علي جنب بعيد عن الدكتور
تقى.الاول انتي جايه ليه مع الدكتور
قمر.استني افهمك انا كنت صاحيه متأخر زي ما قولتلك وكنت قاعده مستنيا تاكسي بس ملقتش وكنت واقفه ف الشارع هو جه وقف قدامي وقالي تعالي اركبي معايا وانا رفضت بس بعدين وفقت عشان القيت نفسي متأخره اوي علي الكليه
وهي دي الحكايه
تقى.مصدقاكي بس بعد ما قفلت معاكي الخط لقيت شوية شله بيحكو عنك وعن الدكتور بيقولو انك بتلفي عليه عشان ينجحك في الماده و***
قمر بحزن.وايه تاني كملي
تقى بأسف.وانتي بنت مش كويسه و**وبس
قمر عيطت جدا وسابت تقى وروحت منامتش ولا مكلتش وقعدت اسبوع مش بتطلع بره الاوضه
————————

 

 

بعد مرور شهر
الام/يابنتي تعالي كلي معانا
قمر/لا ياماما ماليش نفس
الام/يابنتي ليكي شهر مش بتاكلي كويس هو فيكي يابنتي ريحيني الله يهديكي
قمر/مافيش بس تعبانه شويه رايحه انام
الام/يابنتي انتي لسه صاحيه
قمر/معلش يا ماما بس تعبانه وعايزه انام
الام/ماشي يابنتي ربنا يريحك يارب وتريحيني
———————–
في الكليه
دخل دكتور زين
زين/صباح الخير
الطلاب/صباح النور يا دكتور
-وبدأ زين ف شرح المحاضره وشرحها وطلع بره ف البريك-
تقى/انا زعلانه جدا على قمر ي ريحانه
ريحانه/ااه صعبانه عليا من يوم ما قولتيلها وهي مش بتيجي ولا مش بترد علي اتصالتنا
زين.احم احم
تقى وريحانه بزهول/احم
زين/ممكن يا تقى عايزك ثواني

 

 

سابتهم ريحانه ومشيت
تقى/نعم حضرتك
زين/هي ليه لغيت دلوقتي مجتش قمر انا كل يوم بستناها يا تقى انا حبيتها يا تقى والله انا عشقتها في اول اسبوع ليا في الكليه ليه سابت الكليه ومستقبلها ومشيت انا سببتلها مشاكل اكيد صح
تقى بصدمة من كلام زين لانو اول مره بيتكلم كدا وهو صحيح باين عليه الحزن
تقى/والله حضرتك بسببك هي سابت الكليه عشان سيادتك لان انت في الفتره الي قربت فيها منها في شلة في الكلية فضلت تجيب سيرتها بحاجه مش كويسه وهي مستحملتش الكلام والاهانه ونظرت الطلاب ليها وسابت الكليه ومشيت
زين/تمام انك فهمتيني انا عايزه اتفق معاكي على اتفاق ومش هخلي حد يتكلم عليهة تاني بحاجه مش كويسه وهو ان انا…………..
تقى/تمام
———————–
في بيت قمر
الام/يا قمر قومي ابوكي عايزك
قمر/ايه يا ماما ياربي قولتلك مش قادره اقوم تعبانه
الام/ابوكي مستنيكي جوه
قمر في نفسها
^اووف ايه دا انا مش قادره اقوم لازم يعني يتعبني الحاج ويقومني ^
لبست قمر حاجه طويله لانها كانت نايمه ببجامة ميكي موس وطلعت لوالدها
الاب/عامله ايه يابنتي

 

 

قمر/الحمد لله يا بابا
_انتو اكيد مستغربين ازاي في نفس البيت وبيقولها عامله ايه وزي كدا بس هي عشان كانت منعزلة في اوضتها ومكنتش بتطلع ومعظم وقتها نووم وباباها كان يروح الشغل ويجي وميشفهاش-
الاب/بصي يابنتي انتي طبعا كبرتي وبقيتي فجامعه وبصراحه جييلك عريس
قمر قاطعته/مش موافقه يا بابا
الاب/يابنتي بس انتي ريحيني وقابليه يمكن ترتاحي معاه الله يهديكي يابنتي نفسي افرح بيكي قبل ما اموت
قمر بحزن/بعد الشر عليك يا بابا تمام الي يقدمه ربنا هو الي فيه الخير
الاب/بكره الساعه٧ باذن الله انا اخدت معاه معاد
قمر/تمام
في نفسها
“هو لحق يتفق معاه على كل حاجه تمام يعمل الي هو عاوزه كدا كدا مش هوافق ”
————————-
تقى زهقت من كتر الاتصالات على قمر ومش بترد عليها راحتلها تاني يوم الي هو على معاد جي العريس بالظبط
دق دق دق
الام/ايوه اهو جايه
قمر/خليكي يا ماما انا هروح افتح
قمر فتحت الباب لقيت تقى فرحت واخدتها بالحضن وعيطت

 

 

قمر/وحشتيني يا تقى
تقى/انتي اكتر يا حبيبتي مالك كدا خاسه وحالتك متبهدله يابنتي ومش بتردي على اتصالاتي
اوبا اوبا وايه العسل الي لابساه دا
قمر كانت لابسه فستان مووف واسع من تحت وضيق من عند الصدر وخمار اوف وايت وكانت زي الملكات وكانت رايح تلف النقاب
قمر/بصراحه فيه عريس بابا جايبه وانا مش موافقه بس بابا اصر اني اقابله
تقى/ياعم ياعم يا سيدي ياسيدي عايزين نفرح احنا بقى مش صح كدا يا خالتو ولا ايه
الام/عقبالك انتي يا بكاشه لما نفرح بيكي
قمر بتوهان/ايه يا جماعه هو انتو واخدين الكلام بجد ولا ايه انا كدا كدا مش هوافق
فجاة الباب خبط
قمر كانت رايحه تفتح بس باباها راح فتح وهي دخلت الاوضه و…

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية انا لم اكن لك)

اترك رد