روايات

رواية احببت مجنونة الفصل الرابع عشر 14 بقلم نجمة براقة

رواية احببت مجنونة الفصل الرابع عشر 14 بقلم نجمة براقة

رواية احببت مجنونة البارت الرابع عشر

رواية احببت مجنونة الجزء الرابع عشر

احببت مجنونة
احببت مجنونة

رواية احببت مجنونة الحلقة الرابعة عشر

مراد بيكون نايم علي الكنبه ومي قاعده علي الارض ماسكه ايده ونايمه عليها، بيصحا هو الاول وبيلاقيها نايمه علي دراعه بشكل ده
افتكر اللي حصل بالليل حس بان ضعيف قدامها ف سحب ايده براحة وطلع علي البحر
مراد بخن’قه _ مكنش لازم ده يحصل بينتلها ضعفك ليييه
فلاش باك
مراد بيكون نايم بعد وفاة امه بشهر وصحي في نص الليل لاقا النور طافي، بب’كاء _ يا داده انتي فيين يا داده ردي عليه ، بيسيب الاوضه بخوف وهو بيتخبط في الفرش ولما يوصل الباب يطلع يصر’خ عشان حد يلحقه
الاب يقوم مفزو’ع_ في ايه.. بيطلع يشوف اي الصوت ده بيلاقي مراد قاعد في ركن وبيب’كي بصوت عالي ويقول عاوز ماما
الاب بغي’ظ يروح نحيته ويمسكه من درعاته بعن’ف امك ما’تت اخر مره اسمعك تجيب اسمها، يلا ارجع نام
مراد بخوف _ انا خا’يف من الضلمه
الاب_ يصف’عه بالقل’م انا مش قولت في حياتك متنطقش كلمة خو’ف دي تعالي انا هو’ريك الضلمة اللي بجد بيش’ده من ايده وير’ميه في المخزن اللي مليان حشرات وفئران ومفهوش شعاع نور ويسيبه ويمشي، بتعدي الليله علي مراد الصغير وهو يب’كي ويستنج’د لكن مين يقدر يكس’ر كلمة ابوه بعد ما قال محدش يقربلو حتي المربيه احن حد عليه بعد امه متقدرش تحاول حتي
باك

 

 

 

مي _ صباح الخير
مراد يتفاجاء بيها وبجديه _ صباح النور
مي _ عامل ايه دلوقتي
مراد بعص’بيه _ وانتي مالك
مي تتفهم احساسه _ اسفه
مراد _ يلا اجهزي هتمشي دلوقتي
مي_ ايه
مراد بعص’بيه _ هو ايه اللي ايه مش كل شويه تقولي اروح اروح اهو انا هروحك
مي _ ايوه عاوزه اروح بس انا عاوزه اعرف في ايه مالك
مراد _ مالي ما انا كويس اهو، يلا اجهزي خلينا نخلص
مي _ حاضر وبتمشي
في المكتب
ياسمين بإبتسامة _ صباح الخير
الكل_ صباح النور
عمرو _ نورتي يا انسه ياسمين
ياسمين بجديه _ متشكره

 

 

 

شيري تبصلها من تحت لفوق بتقليل _ الا صحيح هو انتى تقربي ايه لا اتش
ياسمين بقر’ف_ ماهو قالك قريبته لازم تعرفي اقربله ايه بتفصيل ، عن اذنك زمان هشام بيسال عليه
عمرو _ هشام لسه مجاش
ياسمين _ ايه طيب انا هروح مكتبي عن اذنكم
شيري _ انا عارف دي جاتلنا منين
عمرو _ ههههه واضح ان في ناس هنا بدات تغير
شيري _ قصدك ايه يا عمرو انا اغير من دي ليه ان شاءلله
عمرو _ الله انا بقول في ناس بتغير مقصدتكش انتي يا شوشو عن اذنكم
شيري بقر’ف _ اتفضل اقط’ع دراعي لو مكان رايح يريل لها زي عادته
عمرو يدخل مكتب ياسمين ويقعد علي الكرسي _ ياارب يكون المكتب عجبك يا انسه ياسمين
ياسمين _ اه عاجبني كل الشركه حلوه
عمرو _ صدقيني وجودك زادها حالا
هشام يدخل الشركة وشيري تقوم بسرعة علشان تكلمو
شيري _ صباح الخير يا هشام، اتاخرت ليه كده
هشام _ الطريق كان زحمه، هي ياسمين جت
شيري بخبث _ ايوه وقاعده جوه مع عمرو
هشام يشي’ط غض’بآ ويسيبها ويمشي،،

 

 

 

عمرو _ تعرفي ان اسمك حلو اووي بيفكرني بأسم حبيبتي الله يرحمها
ياسمين بلطف_ الله يرحمها انا اسفه فكرتك
عمرو _ متتأسفيش انتي ملكيش ذنب
هشام بجديه _ انت بتعمل ايه هنا
ياسمين _ كان بيقولي علي حبيبته اللي ماتت دا كان بيحبها اوي تعرف اسمها علي اسمي
هشام بغيظ_ لا بجد وحبيبتك رقم كام ان شاءلله
عمرو _ الله في ايه يا اتش انا كنت بسلي ياسو اصلي لقيتها حاسه بالملل
هشام يبص لياسمين _ واتسليتي
ياسمين _ هو في ايه
هشام _ طيب اتفضل علي مكتب دلوقتي انت وياريت متحاولش تسليها تاني
عمرو _ خلاص اهدي انا ماشي اهو باي يا سو
هشام يبرق لياسمين اللي ردت عليه بإبتسامة _ ما تيجي يا سو تقوليلي علي الشغل
ياسمين _ ايه ياعم هو احنا لسه بدأنا مفيش حد جه لسه
هشام بتحذير _ انا هنا المدير كلمة ياعم مسمعهاش تمام اتفضلي شوفي شغلك وياريت اللي حصل من شويه ميحصلش تاني

 

 

 

ياسمين بذهول _ ايه
هشام _ زي ما سمعتي وبيمشي ويسيبها
ياسمين تقعد علي المكتب وهي متنرفزه وبتا’كول في نفسها وهاين عليها تدخل تشت’مه لغيت ما بتدخل شيري
شيري بمياعه _ عاوزه ادخل ل هشام يا انسه ياسمين
ياسمين بنر’فزه_ استني هقوله، بتقوم بسرعه تزق الباب من غير تخبيط
هشام بعص’بيه _ ايه ده
ياسمين _ شيري عاوزه تدخل
هشام _ شيري طبعا تدخل تعالي يا شوشو ومتبقيش تسالي انتي تدخلي في اي وقت
ياسمين تبصله بغي’ظ وفجاه تلاقي شيري زقتها علشان تدخل
هشام باستفزاز _ انسه ياسمين من فضلك شوفي شوشو تشرب ايه وهاتيلها
ياسمين بغي’ظ _ انا هنده عم محمد هو بتاع المشروبات مش انا وبترزع الباب وتطلع
هشام يش’مت فيها _ خير يا شيري
شيري _ مفيش بس لقيت نفسي قاعده فاضيه قولت اجي ارغي معاك بقالنا فترة متكلمناش مع بعض
هشام _ وده وقته ولا مكانه يعني الرغي، ده مينفعش بعدين،
شيري _ انت اتغيرت اوي يا هشام
هشام _ اتغيرت ازاي يعني ايه اللي كنت بعمله قبل كده واتغير دلوقتي
شيري بمياعه _ مبقتش تسأل عني خالص

 

 

 

هشام بضيق صبر _ شيري انا فاهمك كويس بس انا قولتلك مليون مرا انتي زي اختي من فضلك متقلليش من نفسك علشاني
شيري _ انا بقلل من نفسي يا هشام
هشام _ مقصدش انا اسف بس ياريت تتفضلي دلوقتي
شيري _ كده يا هشام، انا اسفه عن اذنك وبتمشي
هشام _ هووف مش هتتغيري أبداً وفجاه بتدخل ياسمين
ياسمين _ ممكن اعرف ايه اللى بيحصل هنا
هشام _ هو ايه اللى بيحصل هنا
ياسمين _ شوشو متساليش علشان تدخلي شوشو صديقتي المقربه شوشو دا’سها قطر ايييه مش تراعي اني خطيبتك قدامهم
هشام _ هوووي فوقي محدش يعرف الاتفاق ده انتي ناسيه انك طلبتي محدش يعرف هنا
ياسمين بتلبك _ اه صح نسيت
هشام _ سلامتك من النسيان ممكن تلاقى مع عمرو برشام بيساعد فى التخلص من النسيان
ياسمين بمياعه مقصوده_ عمرو! فكرتني ده شخص لطيف اوي وذوق بيعرف يتعامل مع البنات
هشام بحده_ والله بقا بيعرف يتعامل مع البنات
ياسمين تتراجع للخلف وهو يتقدم نحيتها _ ا ايوه في حآجه

 

 

 

هشام يواصل تقدمه نحيتها لغيت ما بتلزق في الحيط ويحاويطها باديه
ياسمين بارتباك _ من فضلك ابعد
هشام بهدوء _ قولتيلي عمرو لطيف وبيعرف يتعامل مع البنات
ياسمين بتحدي _ ايوه وسع بقا وتزقه لكن متقدرش تبعده
هشام يبصلها بحده وعاوز يضر’بها وهي واقفه بين ايديه متوتره وخايفه منه
هشام _ انتي عارفه انا ممكن اعمل فيكي ايه دلوقتي
ياسمين بخوف _ و ولا تقدر تعمل حآجه ابعد بقا وقبل ما تخلص كلمتها قبلها بقوه حتى كادت ان تنقط’ع انفاسها بسببها
هشام يبعد عنها وببرود_ خلي محمد يعملي قهوه ساده كفاية السكر اللي دوقته
ياسمين توقف بذهول وتحط ايدها على شفايفها من غير ولا كلمة وبعدين تمشي وهي بنفس الحالة وتروح تقعد على مكتبها وهي لسه مش مستوعبه اللي حصل
في اول الشارع
مراد _ انزلي
مي بد’موع _ انا خا’يفة
مراد يحاول ميبينش اي مشاعر _ قولتلك قولي مراد خط’فني انزلي يلا
مي تبصله وعنيها مدمعه وتنزل من العربيه، وهو على طول بيمشي ويسيبها وفجاه الناس بتتلم عليها، ومي باصه للارض بخوف لغيت ما بتتصدم بابوها

 

 

 

الاب_ اشهدو يا ناس هي دي بنتي اللي كلكم قولتلو عليها جابت لابوها العا’ر وقدامكم انا هغسل عا’ري وبيطلع سك’ينه من جيبه
مي بب’كاء _ لا يا بابا ااااه
وبيضر’بها في بطنها بس’كينه، توقع على الأرض والكل يبصلها من غير ما حد يسأل فيها
مراد في الطريق عقله مشغول وقلقان عليها وحاسس انه اذاها،_ ياترا هيعمل معاها ايه معقول مش هيأ’ذوها اوف خلاص ياخي دول اهلها يعني انت هتخاف عليها اكتر منهم،، . لا لا انا مش مطمن انا هروح الحقها قبل ما توصل وبيرجع بسرعه بالعربية واول ما يقرب لأول الشارع بيلاقي ناس كتير واقفه خرج من عربيته ودخل وسطهم عشان يشوف هما بيتفرجو علي ايه ومن جواه صوت بيقوله ان مي حصلها حآجه
الام تجري وتصو’ت _ بنتتتتي، عملت ايه مي مي حد يلحقها
الاب يشد’ها ويضر’بها بالقلم، اسكوتي انتي انا كده غسلت عا’ري،
بيوصل مراد ويبص للارض يلاقي مي واقعه وبتحرك ايدها بالعافية عشان حد يلحقها
مراد يذ’ق الناس ويجري عليها بذ’عر_ مي لا لا لا ايه الد’م ده مي متخفيش هوديكي لدكتور وهتع’يشي
مي تبصله وبصوت واطي جداً _ قولتلك هيق’تلوني وبتفقد الوعي تماماً

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية احببت مجنونة)

اترك رد