روايات

رواية صدفة ترجع الماضي الفصل الثالث عشر 13 بقلم أنما أحمد

رواية صدفة ترجع الماضي الفصل الثالث عشر 13 بقلم أنما أحمد

رواية صدفة ترجع الماضي البارت الثالث عشر

رواية صدفة ترجع الماضي الجزء الثالث عشر

صدفة ترجع الماضي
صدفة ترجع الماضي

رواية صدفة ترجع الماضي الحلقة الثالثة عشر

جومانا بغرور.. انا خطيبة قاسم وانتو بقى
ميان بابتسامة مستفزه… وانا بقى مرات قاسم
جومانا لفت ل قاسم
جومانا.. قاسم الكلام ده صح
قاسم.. اه يا جومانا ميان تبقي مراتى
جومانا.. بس انا وانت مخطوبين ازاى تعمل كدا
قاسم.. اولا صوتك ميعلاش اه انا اتجوزتها ومش هاجى استأذنك
جومانا .. لا لا مش قصدي انا بحبك اوى يا قاسم ومستعده اكون الزوجه التانيه
😒😏كمية بجاحه وعدم كرامه يلهوووووى تقيله على قلبي
جومانا .. ماما لو عرفت ولا تيته هيزعلوا اوى بسبب كدا بس انا مستعده يا بيبي اقنعهم
قاسم بملل .. يلا يا حسام عندنا شغل
ضحى بصوت واطى ل ميان .. جتلك ضره😂

 

 

ميان .. عارفه يا بقرتى مش هرد عليكى
جومانا .. هه انتو يا بهايم يللى هنا
ميان .. والله يا حبيبتي مش شايفه بهايم هنا دا غير بقى لو انتى شايفه نفسك كدا
جومانا.. لا منا مبكلمكيش
وهى بتشاور بصباعها بقرف
.انتى انا بكلم الخدم اللى هنا
ميان .. ليهم اسامى وتتكلمى باحترام
جومانا.. هو انتى مفكره عشان قاسم اتجوزك انك بقيتى ست البيت وكدا دا يمكن متجوزك عشان يلمك من الشارع ولا تلقيكى صعبتى عليه ولا تلقيكى عملتى عمله اصل اى اللي يخليه يتجوزك سر يا بيبي
شيماء هنا اتدخلت .. جومانا الزمى حدودك مع ميان ميان هنا تبقى مرات قاسم يعنى دا بيتها وانتى ضيفه فيه مش اكتر تمام
جومانا بتخاف من شيماء.. بس بس
شيماء بصوت عالى .. ديناااااا تعالى خدى الشنطه دى وطلعيها في اوضه من فوق
جومانا طلعت بغيظ
ميان بابتسامة .. شكرا يا شوشو يا قمر
شيماء.. ولا يهمك يا روحى هى جومانا كدا هى واختها العقربه مينفعش معاهم الا كدا اطلعى انتى ريحى عقبال ما العشا يجهز وقاسم ييجى
ميان .. تمام يلا يا ضحى
فى اوضة ميان
ضحى ..طيب هتعملى اى فى الحربايه دى

 

 

ميان.. ولا حاجه سبيها تطق كدا المهم انتى هتقعدى معايا هنا في البيت
ضحى.. لا انا هرجع السكن دا غير أن الامتحانات قربت
ميان.. لا تقعدى معايا انتى هتسيبينى لوحدى
ضحى.. منا هكون معاكى
ميان.. لا معايا هنا
ضحى.. طيب طيب هنستغلك بقي وناخد هدوم من عندك عشان هدومنا مش معانا
ميان .. انت تؤمر يا جميل
بعد وقت
الباب خبط
ميان .. ادخل
دينا .. مساء الخير يا هانم
ميان .. مساء النور يا دينا بلاش هانم دى انا بحب اتنادى بأسمى ومترفضيش انا عايزه كدا
دينا .. حاضر العشا جاهز وقاسم بيه فى اوضته بياخد شور وبيغير ونازل ف ياريت حضرتك تنژلى قبليه انتى وضيفتنا
ميان .. حاضر يا دينا دقيقه وهنزل
دينا .. تمام
الكل مجتمع على السفره
جومانا .. حبيبي جون جاى بكره هو وجنى ومامى ممكن تبعت عربيه تجيبهم
قاسم.. طيب

 

 

بعد العشا ميان و ضحى طلعوا الاوضه
الباب خبط ميان قامت وفتحت
.. نعم
قاسم.. اى هنام وسعى
ميان .. لا معلش نام في اوضتك
قاسم.. لا هنام هنا ولا انتى خايفه
ميان .. لا وخاف ليه بس برضو لا مش هتنام هنا ضحى هتنام معايا
قاسم…. متخليها تنام فى اوضه تانيه قاسم وهو بيقرب عليها .. ايه رأيك
ميان بأبتسامه مستفزه بتدعى التفكير … امممممم لا وقفلت الباب فى وشه
ضحى ماتت ضحك .. اه مش قادره
ميان .. بس يا بت ويلا ننام
الصبح وهم على الفطار
الباب خبط
شيماء… دينا
ميان .. لا لا هم بيفطروا هفتح انا وقامت عشان تفتح
اول ما ميان فتحت الباب لقت شاب بيصفر .. دا اى الجمال الغربي الشرقي دا يلهوى مفيش كدا مين القمر
قاسم رزعه بوكس شفلط وشه .. دى مراتى اللى بتعاكس فيها

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية صدفة ترجع الماضي)

اترك رد