روايات

رواية أنت عمري الفصل الرابع عشر 14 بقلم سلطان زماني

رواية أنت عمري الفصل الرابع عشر 14 بقلم سلطان زماني

رواية أنت عمري البارت الرابع عشر

رواية أنت عمري الجزء الرابع عشر

أنت عمري
أنت عمري

رواية أنت عمري الحلقة الرابعة عشر

سالتها هو جوزك شغال فين يا ايمان
ايمان ..شغال في شرم في صيانة المراكب والنشات
_ طب ليه مش تعيشي معاه هناك افضل علي الاقل ميسبكيش كل ده
ايمان ..ما أنا جربت ورحت قعدت هناك ٦ شهور كان بيعاملني
ولا اكني موجودة يرجع من الشغل الساعة ١١ بعد ما يشبع
قعدة مع صحابه وينام ويقوم 10 ع شغله
_ ربنا يعينك عليه ويهديه
ايمان.. يارب ..لو عوزت اي حاجه وهاجر مش موجوده متتكسفش اي حاجه
_ ربنا يخليكي أنا كده كده مبقتش باجي غير ع النوم بس
نظرات عمرها قلفتني مش طبيعية بس برضو فيها غموض
ومش مفهومه حتي لما نزلنا فضلت وقفه في مدخل العمارة
مستنياني لما اركن العربية ركبنا الاسانسير وطلعنا كل واحد
دخل شقته تاني يوم وانا نازل الساعة ١٢ رايح الشغل قالتلي
كل ده نوم قولتلها كنت تعبان محستش بنفسك قالتلي صباح
الخير ياعمر مش هتكلم علشان عارفه انك لما بتقوم من النوم
مش بتحب حد يكلمك ولا بتكلم حد لحد ما تفقوق وضحكت
أنا ابتسمتلها ونزلت

 

 

 

 

رحت المحل وعقلي بقا مشغولة ب ايمان وليه هاجر تحكلها
عني وياتره عارفه اي تاني وبفكر في طريقة اخليها تمنع
الكلام معايا وتتعامل معايا زاي الاول قبل حماتي ما تتعب
وهاجر تنشغل عني كده
خلصت شغل وكلمت هاجر قالتلي أنهم رايحين الصبح بدري
للدكتور وأنها كلمت ايمان وخلتها تجهزاك اكل اول ما توصل
هتسبهملك قدام الباب قولتلها أنا مش جعان اصلا ومليش
نفس أنا لسه قدام المحل ما تنزلي اشوفك انتي والواد نزلو
وسلمت عليهم وهي فضلت تبوس ايدي وتبوسني وتقولي
حقك عليا أنا عارفه وحسه انك زهقت قولتلها متقوليش كده
تاني دي زاي امي .قالتلي والله هي كل شوية تقولي روحي
لجوزك وانا الي بقولها لا ابويا مش بيعرف بيعملها حاجه
واخويا طول اليوم برا وبيرحع يحط الهاند فري في ودانه
وبيقفل اوضته ومش بيشغل دماغه بحد قولتلها أن شاء الله
تقول بالسلامة ونرجع زاي الاول واحسن مش عايزة حاجه
اجبهالك قالتلي لا ياحبيبي ربنا يخليك لما توصل طمني عليك
قولتلها ماشي ورحت ركنت العربية وطلعت دخلت اخدت
دش وطلعت بالبوكسر ولسه بكمل لبسي لقيت الباب بيخبط

 

 

 

 

براحة اوي رحت ع العين السحرية شفتها ومسكه الصنية ب
ايديها ومسبتهاش قدام الباب زاي ما قالتلي هاجر قولتلها
ثواني طيب يا ايمان بلبس فتحت لقيتها وقفه بالصنيه بمد
ايدي علشان أخدها لقتها بتدخل وبتقولي اسبهالك فين
قولتلها اي حتي ووقف مستغرب ازاي تطلع كده من شقتها
القميص ده والروب الي اتفك ووقفه عماله تلمه وتربطه تاني
ومن اقل حركه يتفك وصدرها كله باين قفلت الروب تاني
وقالتلي لو اي حاجه عوزتها خبط عليا أنا بفضل صاحية مش
بنام غير لما اصلي الفجر
كل ده واقف مبلم اصلا من الي شفته قفلت الباب وبقول في
عقلي فجر اي الي بتصليه بقا

اكلت ودخلت المطبخ اعمل شاي لقتها بتخبط سالتني علي
نشأ قولتلها اي قالتلي نشا ضربت في دماغي قولت اعمل رز
بلبن شوف كده في المطبخ اكيد هتلاقي قولتلها معرفش
هاجر شيلاه فين لقتها دخله سبت الباب مفتوح ودخلت
وراها اشوف اي حكايتها دي سمعت الكتل أنه خلص صبت الشاي وقلبته وادتهوني طلعت احطه ع طرييزة الصالة
ورجعتلها قبلتها في الطرقة وهي طالعه قالتلي لقتها متنمش
بقا قبل ما تدوق منه قولتلها أنا هنام بكرا بقا قالتلي ده مش
بياخد وقت هعمله بسرعة وبصت ع الاكل وقالتلي هو انا

 

 

 

اكلي معجبكش ولا ايه قولتلها لا جميل تسلم ايدك قالتلي
امال مكلتش ليه قولتلها اصلي أنا مكنتش جعان اوي شالت
الاكل حطته في التلاجة واخدت بعضها ونزلت بعد ساعة
سمعتها بتخبط كنت عامل حسابي ومطفي نور الشقة كله
وقاعد ومعبرتهاش تاني يوم فتحت ونزلت وكنت متعود
تلقيها في وشي الصبح وانا نازل ملقتهاش ونفس الكلام لما
رجعت واستغليت وهاجر عندي انها تديها الاطباق الي جابت
فيهم الاكل علشان متجيش وهي مش موجوده تخدهم
وفي مره كانت عند هاجر وكلمتني علشان اخدها معايا وانا
مروح قولتلها اني هنام عند ابويا علشان تعبان شوية وهفتح

 

 

 

مكانه الصبح وابويا بصلي الي هو بتفول عليا يا ابن الكلب
غمزتله وانا قفلت قولتله اني هاجر عايزاني اوصل جارتنا وانا
مش فاضي قالي مش فاضي ايه ما انت كده كده هتروح
خدها معاك ميجراش حاجه قولتله انها مبتنزليش من زور
وبسترخمها سألني عن حالة حماتي وبعتني جبتله .اياد. ابني
وقعد معانا لحد ما قفلت وطلعت نمت عند امي الي م ده

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أنت عمري)

اترك رد

error: Content is protected !!