روايات

رواية سمينة ولكن الفصل الحادي عشر 11 بقلم بسملة سمير

رواية سمينة ولكن الفصل الحادي عشر 11 بقلم بسملة سمير

رواية سمينة ولكن البارت الحادي عشر

رواية سمينة ولكن الجزء الحادي عشر

سمينة ولكن
سمينة ولكن

رواية سمينة ولكن الحلقة الحادية عشر

ظافر بإحراج: هو ممكن ي حلا تحكيلى ازاى اتعرفتي ع فارس وايه اللِ وقعك مع راجل ندل زيه كدَ طبعآ لو مش عايزه براحتك
حلا: لا عادي
وبدأت تحكي حلا بدموع انا كنت بشتغل فِ شركة وكنا زمايل الاول مكنش بيطقني وفجأه معملته ليا بقت كويسه جدآ وبدأ يقرب مني يوم عن يوم وانا مصدقت ان واحد زيه يحبني انا بشكلي دَ ولا بجس*مي دَ وبعدها اعترفلي بحبه ليا وقالي عايز اجي اتقدم سعتها كنت هطير من الفرحه ومش مصدقه جه فعلاً اتقدم لبابا واتجوزنا بسرعه جداً بعد ما اتجوزنا بأسبوعين بظبط بدأت المشاكل مع مامته ع انِ شكل ج*سمي وحش واني لازم اهتم بنفسي معأني والله كنت بهتم بنفسي كلبس وكل حاجه بس بعدها اكتشتفت انها معترضه ع جسم*ي وفضلت بق كل ما تشوفني تعلق ع جس*مي ومعملتها ليا بقت زب*اله بس انا كنت بسكت وسعات كتير مش بحكي حاجه لفارس عشان بردو ميعملش مشاكل مع مامته بس كنت عارفه ان مهما حكيت مش هيعمل حاجه اخره بس لي ماما تقوليلها كدَ والكلام دَ حتا كمان كنت بحس علاق*تي مع فارس كان بيعملها تأديت واجب وخلاص حتا لما اكون مخنوقه ويجي يسألني كأنه بيسأل بس عشان مزعلش يعني سأله عني كأن مش نابع من جواااه لحد حتا كان رافض الخلفه وكنت كل ما اجي اسأله يقولي لسه بردو ونستمتع لسه قدامنا العمر طويل لحد مجه اليوم اللِ شقلب كل حاجه وعرفني حققته كنا معزومين عند خالته والشوربه واحنا ينتغدا وقعت ع هدومه وبنت خالته هيا اللِ وقعتها مش عارفه ليه جالي احساس انها هي اللِ وقعتها قطلع يغير هدومه وتفجأت انها بتقول هجيب حاجه واجي وتعبتها لقتها رايحه مكان ما راح مقدرتش اقعد مكاني وفعلاً اتحججت بأي حاجه وقومت اشوف بيعملوا ايه وكنت اتمنا بجد يكون اللِ فبالي ميكنش صح بس طلع صح واتصدمت لما لقتها بتبوسه وفحضنه اتصدمت جداً مكنتش عارفه اعمل تيه لغايه لما لقيت نفسي بجري برا البيت وبروح شقتي وبلم هدومي جه ورا واتخنقنا وسعتها ظهرت حققته اللِ كان خفيها عني وانه واول لما قولتله يطلقني اتغير 180درجه وظهر انه كان متجوزني عشان فلوسي ونا اللِ كنت مغفله
ظافر: بعيداً عن كل القرف اللِ قولتله عنه بس انا شايف ان انتِ قمر وجس*مك مناسب جداً بجد ناس متخلفه
حلا بإحراج وكسوف: شكراً لحضرتك

 

 

 

*عند فارس
فارس: هااا هنفز امتااا
احمد: بكرا ان شاء الله
فارس بتشوق: يااه الواحد مش مصدق بكرا هيكون معاه المبالغ دِ
احمد بتريقه: متحلمش اوووي ي خويا يمكن متنفعش ومنرعفش نجبها
فارس: لا هنعرف نجبها
احمد بصبه بتريقه ومردش عليه
*عند حلا
ظافر وهو واقف: طب اقوم انا بق عايزه حاجه
حلا بكسوف: لا شكراً
ظافر بهدوء: خلي بالك من نفسك ومتفتحيش لأي حد
حلا: حاضر
خرج ظافر من عندها من الاوضه وراح مكان ما فتحي قاعد وقاله انا تقريبا عرفت يمن وخلاص هقوم محامي وهنجيب الناس دِ قريب
فتحي بشكر: انا بجد مش عارف اقولك ايه ي ظافر ي بني ع وقفتك جمبي انا وبنتي
ظافى بهدوء: انا معملتش حاجه واصولي متقولش انِ الاقي حد محتاج حاجه ومقفش جمبه
فتحي: ربنا يحفظك يارب ي بني
ظافر: استأذن انا حضرتك محتاج مني حاجه
فتحي: عايز سلمتك ي بني
* وفعلاً اليوم خلص وجه يوم جديد

 

 

 

وعند حلا
حلا: يلا ي بابا ي حبيبي قوم عشان تفطر
فتحي: لي بس ي بنتي تقومي كدَ ونتي تعبانه
حلا: انا الحمدلله بقيت كويسه
فتحي: الحمدلله ي نور عيني
حلا بمشاغبه: يلا قولي بق الفول اللِ انا عملاه وتقولي انفع ولا منفعش
فتحي بضحك: حتا لو كان تنفعي ونص كفايه انه من ايدك
حلا بحب: ربنا يخليك ي احلي أب فِ الدنيا
*عند ظافر نزل شغله الصبح وقابل المحمامي وقاله ع كل التفاصيل اللِ يعرفها وبعدها راح ع شغله
*عند فارس وهو قاعد مع الرجاله وبيخطط ع خطف حلا
فارس للرجاله: هاا فهمتو هتعملوا ايه
الرجاله: ايوا ي بيه متخفش كله هيبق تمام

 

 

 

فارس: كويس مش عايز اي غلطه النهارده مهما كان
الرجاله: ان شاء الله ي بيه
*عن روميساء وهي بتتكلم في الفون
روميساء بدلع: بق كدَ متسألش عليا اليومين اللِ فاتوا دول كلهم
الشخص: معليش ي حبي كان عندي شويه مشاكل وكان لازم احلها
روميساء: بردو ي بيبي مهما كان دَ ميبعدكش عن رورو قلبك دَ ميجيش ع اللِ بينا
الشخص بوق”احه: ايوا عايز اعرف ايه اللى بينا
روميساء بضحكه مايععه: اكيد عارف انت هتستعبط
وفجأه بدون مقدمات بتدخل امها وبتشدها من شعرها وبتقول: اها ي س”افله

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية سمينة ولكن)

اترك رد