Uncategorized

رواية ملاك تحرق شيطان الفصل السادس 6 بقلم بدورعاطف

 رواية ملاك تحرق شيطان الفصل السادس 6 بقلم بدورعاطف
رواية ملاك تحرق شيطان الفصل السادس 6 بقلم بدورعاطف

رواية ملاك تحرق شيطان الفصل السادس 6 بقلم بدورعاطف

كانت  ندي قد انتهت من عمل الفحوصات 
ندي بقولك اي النتيجه لسه هتطلع بعد ساعه ما تيجي نروح نشتري شويه هدوم كدا
ملك هدوم ليه 
ندي هدوم عروسه 
ملك اااه ياني انا مفروسه منك 
ندي لي كدا بس 
ملك بصراحه الحوار دا مش داخل دماغي خالص
ندي يوه يا ملك انا مصدقت اقنعت ماما تيجي انتي تعارضي ، تعالي يلا نروح نجيب الحاجه دي عشان مانتأخرش 
ملك يلا يا اختي ام اشوف اخرتها
و بعد مده ملك اااه مش قادره خلاص 
ندي اي الكسل ده يلا خلينا ندخل المحل ده 
ملك بغيظ اه رجل مش وجعاكي دلوقت لكن لو محاضرات كنت زمانك وجعه دماغي و عاوزه تروحي 
ندي عروسه و بعدين فرحانه اني خلاص هتجوز
ملك هما كان اتفقوا علي حاجه عشان تعملي دا كله
ندي ان شاء الله هيتفقوا يلا بقا عشان نروح نجيب نتيجه التحليل
في احدي مصانع الغزل و النسيج كان يقف عادل والد ملك و كانت تظهر عليه علامات المرض 
احد العمال عم عادل انت تعبان و لا اي 
عادل لا يا بني انا كويس 
العامل لا انت وشك اصفر خالص تعالي ارتاح 
عادل يا بني ما في…… و قطع حديثه عندما وقع علي الارض مغشيا عليه 
تجمع حوله العمال و طلبوا له سيارة اسعاف و تم نقله الي المشفي 
في المستشفي خرج الطبيب من الغرفه جري عليه احد العمال الذين اتوا معه 
العامل خير يا دكتور طمنا عم عادل عامل اي 
الدكتور للاسف فشل كلوي و عنده من زمان بس هو  اظاهر انه اهمل في العلاج احنا بنعملوا غسيل دلوقت و ان شاء الله خير ادعوله
العامل لا حول و لا قوه الا بالله 
عند ملك و ندي كان قد انتهوا من التسوق و ذهبوا الي مركز التحاليل و اخذوا الفحوصات 
ملك هتعملي اي بيهم 
ندي هبعتهملوا طبعا 
ملك طيب انا لازم امشي بقا انا اتاخرت اوي 
ندي ماشي هكلمك بكرة  
ملك ماشي سلام 
ذهبت كلاً منهن الي منزلها 
في منزل ملك دخلت و كانت متعبه جدا 
سميحه يا اهلا يا محروسه 
ملك الله ام طولك يا روح 
سميحه اقفي عوج و اتكلمي عدل يا اختي اي كلامي مش عاجبك 
ملك بقولك اي يا سميحه انا عندي صداع هفرتك دماغي و مش فاضيه لأرف كل يوم ده 
كادت سميحه ان تتحدث و لكن اوقفها جرس الباب 
فتحت ملك 
ملك بابا 
كانوا عمال المصنع قد اخذوه من المشفي و توجهوا به الي المنزل فدخلوا و قاموا بوضعه علي الكنبه 
ملك بابا مالك في اي 
كاد احد العمال ان يتحدث و لكن نظر له عادل بمعني لا تتكلم 
عادل مافيش يا حببتي الضغط وطي شويا 
ملك طب تعالي ادخل اوضتك ترتاح 
العمال نستأذن احنا بقا يا عم عادل ثم ذهبوا 
و دخل عادل غرفته و تسطح علي الفراش و ظلت ملك بجواره 
في بيت ندي وصلت و اتجهت الي غرفتها و قامت  بتصوير اوراق نتائج الفحوصات و ارسلتها الي امير 
امير وجد رساله من ندي فتحها وجدها نتائج تحاليل 
فقال برافوا عليكي يا ندوش 
قام بالاتصال علي احد الاشخاص و قال الو الورق جاهز و كله تمام اتاكد و اديني الأوكيه عشان كلها يومين و الحلوه تشرف سلام 
أمير اه لو طلعتي تمام يا ندوش تبقي عملتي فيا معروف كبير اوي ههههههه
ملاك تحرق شيطان
بقلمي بدور عاطف
في صباح يوم جديد يحمل بين طياته الكثير من الاحداث التي ستغير مصير ابطالنا 
استيقظت ندي بكر نشاط فاليوم موعد مجيئ خال امير ليتقدم لخطبتها 
ندي يارب تبقي خطوبه و كتب كتاب يا رب 
دخل عليها احمد الغرفه 
ندي اي ده داخل فين كدا من غير ما تخبط 
احمد قال يعني داخل علي الاميره ديانه 
ندي انا مودي حلو متبوظهوش 
احمد طيب يا اختي امتي تمشي و ارتاح منك 
ندي قريب يا اخويا قريب 
احمد طيب بسرعه و النبي انا خلاص اتفقت علي الديكور الجديد للاوضه هفتحها علي اوضتي و هظبط الدنيا 
ندي دا بعدك و اوعي كدا عاوزه اشوف ورايا اي اوعي 
خرجت ندي و توجهت الي والدها الجالس 
ندي يا صباح الخيرات علي احلا حود ف الدنيا 
ام ندي يا بت اتلمي انتي بتكلمي واحد صاحبك 
محمود سبيها تدلعني بكره انحرم من الدلعه ده و ملقيش حد يدلعني 
ندي هههه ايو بقا يا حود ثم نظرت لوالدتها و قالت و لو مكنتش انت تدلعني مين هيدلعني قالت ذالك و هي تشير لنفسها و ترقص 
رفعت والدتها الحذاء بيدخا و قالت انا الي هدلعك يا روح امك 
احمد من خلها ايو كدا يا ماما يا حببتي 
ندي اي يا رمضان بنهزر 
ام ندي طب يلا ورايا ع المطبخ عشان نجهز الاكل عشان الضيوف 
في منزل ملك استيقظت و توجهت الي غرفة والدها وجدته يقف يرتدي ملابسه 
ملك رايح فين يا بابا
عادل رايح الشغل يا بنتي
ملك لا مافيش شغل النهارده انت تعبان و ممكن تتعب زياده 
عادل لا و بعدين النهارده الخميس مفيش شغل كتير انا اقوله باليوم الي هتخصم مني دا و بعدين انا بقيت كويس 
سميحه ما تسبيه احنا اوله باليوميه الي هتتخصم منه و بعدين انتي مصاريفك كتير هنجيب منين 
نظرت لها ملك نظره قاتله ثم التفتت الي والدها و قالت عشان خاطري يا بابا خلي بالك من نفسك 
عادل حاضر يا حببتي ثم خرج من المنزل 
توجهت ملك الي غرفتها و اخذت حقيبتها و نزلت هي الاخري
في فيلا الانصاري كان زين قد تجهز للذهاب الي الشركه فخرج من غرفته و توجه الي غرفة جميله وجدها مستيقظه 
زين صباح الخير يا حببتي 
جميله صباح الخير يا زين
زين و هو يطبع قبله علي وجنتها عامله اي دلوقت 
جميله ايدي وجعاني اوي 
زيم معلش يا حببتي و بعدين اناي لو تبطلي شقاوه مكنش دا جرالك
جميله بعبوث انا كنت نزيه من ع السلم و وقعت 
زين طيب مش تنزلي براحه و بعدين يا قرده انتي الي جرالك دا بسبب الي عملته فيا انا تبهدلي وشي كدا
جميله ههههه كنت بلعب 
زين طيب لما اجيلك هوريكي يلا سلام 
خرج و توجه الي الشركه و كان طول الطريق يفكر ف اتصال امير 
دخل الشركه و كان الغضب يظهر علي ملامحه 
مني حمد الله ع السلامه يا فندم 
زين بجمود  ورق صفقه المنشاوي جاهز 
مني المنشاوي ل لسه 
زين بنرفزه لسه امال هيجهز امتي اي التسيب ده ثم ركل سله المهملات و قال الورق يكون علي مكتبي النهارده فاهمه 
ثم التفت ليذهب و لكن لفت نظره شئ و كان…..
يتبع ……
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد