روايات

رواية لعبة الحب الفصل الثاني 2 بقلم سمر أحمد

رواية لعبة الحب الفصل الثاني 2 بقلم سمر أحمد

رواية لعبة الحب البارت الثاني

رواية لعبة الحب الجزء الثاني

لعبة الحب
لعبة الحب

رواية لعبة الحب الحلقة الثانية

_اتلموا عليها الناس وبعصببة مسكوووها :- انتى فااااااااااكرة انك ممكن تهرررررربى من عملتك دى احنا بقاااااااا مش هنسيبك ,وطلبوا البووووليس والاسعاف
_والله العظيم انا لقيتها كدا قداااامى على الطريق ونزلت اشوووف في ايه انتو جيتو فجأة
_وصل البوليس:- الكلام ده تقوليه ف القسم
_بس انااااا…………..
_خدوها على القسم وخدو البنت ف عربية الإسعاف
_____في القسم_____
_انا معملتش حاجة صدوووووووقونى
_محدش غيرك كان فى مكان الحادثة
_طب ممكن اعمل اتصال
_هو واحد بس اتفضلى
_شكرررا ،الو ياشهاب انا ف القسم الحققققققننننننى
_شهاب:- لييييه ياديما حصل ايه بس

 

 

_ديما:- تعالى وانت تعرف
_وصل شهاب القسم
_الظابط بصدددددددمة:- شهاب بيه الحفنااااااااااااااااوى
_شهاب وهو ولا كأن الظابط قال حاجة :- فيه ايه ياديما؟؟؟
_ديما حكتله اللى حصل
_شهاب ووجه كلامه للظابط وبتهديد:- اختتتى تطلع من هنا والا هحولكم كلكم للتحقيق الموووووضوع يخلص
_الظابط ولأنه عارف مين هو شهاب الحفناوي :- تمام خدها معاك واعتبر أن الموووضوع خلص بس فيه حاجة اختك لازم تاخد بالها من البنت اللى خبطتها وتتكفل بكل مصاريفها لحد اما تطلع من المستشفى
_شهاب وهو ماشى وبكل برووود:- اعتبره حصل
_ركب شهاب عربيته وجنبه ديما وقالها أنهم هيمشوا على البيت ولا كأن الظابط قال حاجة
_ديما :- لا ياشهاب انا صحيح معملتش حاجة بس صعبان عليا البنت ودينى المستشفى وروح انت
_شهاب بغيظ:- تمام ياديما اللى تشوفيه
_راحت المستشفى وطلع الدكتور من اوضة العمليات ولقى ديما واقفة بعد مادفعت المصاريف
_ديما :- أنا جاية اطمن عليها يادكتور قولى البنت مالها
_الدكتور :- للاسف حالتها حرجة جدا والاصعب من دا كله لازم يتعملها عملية تجميل حالا
_ديما :- وايه المشكلة متعملوا

 

 

_الدكتور:- عااايزززييين صورة لان البنت ملامحها مشوهة ومش عارفين نحددها من فضلك ياديما هااانم عايزين صورة
_ديما فكرت شويه وجت عطياله صورة من غير ما تشوفها :- أدى الصورة اللى انت عايزها وكل يوووم بإذن الله هعدى على البنت لحد اما تخف
_الدكتوووور بصدددددمة:- انتى متأكدة انك عاااااااااااااااايزة تعملى زى دى
_ديما :- اه يادكتور مالها يعنى ؟؟!! انا همشى دلوقتى عشان اتاخرت سلام يادكتور
_الدكتور :- طب بس شوفيها يابنتى استناااااااى ……..
_مشيت ديما ووصلت الممرضة :- مالك يادكتور شيفاااك مستغرب ومصدووووم
_الدكتور:- ديما عطتى صورة بتقولى اعمل زيها
_الممرضة:- وايه المشكلة
_الدكتوووور بانفعال:- دى صوووورة اختها ساااالى سااااالى
_الممرضة :- مش هي عااااايزة كدا خلااااص
_الدكتور :- تمام يلا نبدأ العملية
______في بيت شريف_____
_شريف بعصبية:- اوعى تفكرى ف يوووم انى ممكن اعترف بجوازنا انتى فااااهمة قدام الناااس اه أما بيني وبينك لااااااااااااء
_وعد بكل برووود واستفزاز:- تتعدل وانت بتتكلم والا هخلى اختك الأمورة تترمى ف السجن

 

 

_وهنا سكت شريف لانه مش عااارف يعمل ايه لأنها مهدداه بأخته وسابها ونزل
_شهد بعيااااط :- ليبيييه مسبتنيش ادخل السجن لييييه ياشريف ليييييه تضحى بفرحتك عشااانى ليييه ياحبيبى
_شريف بانهيار:- انا كل اللى قهرنى ورد، ورد مكنتش تستاهل منى كدا ياشهد
_شهد:- بإذن الله هتلاااقى حل وهترجعلها وهتخلص من الزفتتتتتةةدة
_شريف:- يااااارب
_وعد بصتلهم من فوووق :- خلصت روووحك منك ليها ومن هنا ورايح لو معملتوش اللى هقول عليه شوفى بقا انا هعمل فيكى ايييه وبببروووود ،انتو احرار فكرو بقا
_______في بيت ديما____
_شهاب:- انتى رجعتى ياديما ،احكيلى حصل ايه؟؟!
_البنت كانت محتاجة تعمل عملية تجميل وكانوا محتاجين صورة عطتهم صورة صحبتى أمنية
_شهاااب وهووووو مصدووووووم :- انتى اتجننتى ياديما
_ديما:- مكنش فيه حل تااانى وبعدين ماانت عارف انها ماتت وكانت عايشة هي واهلها برا مصر فمتقلقش (ماهى متعرفش انها بدال ماتدى صورة صحبتها عطت صورت اختها)
_شهااب:- ربنا يستر ياديما انا معرفش مصيبة ايه دى اللى حلت علينا ،بس ازاى اللى عمل كدا متمسكش ولا عارفين يوصلوله ،

 

 

___كانت واقفة سااالى على السلم متابعة كل حاجة وهي مصدوووومة دخلت اوضتها جرى عشان ترن على امل…
_سالى:- الحقيييييينى ياامل
_امل:- أهدى بس يابنتى فيه ايييه؟!
_سالى:- البنت اللى خبطناها بالعربية، اختى جت بعدنا والناس افتكرتها أن هي اللى خبطتها وراحت السجن بس الموضوع خلص والبنت عملت عمليه تجميل لان وشها اتشوه وعملوها بوش أمنية صحبة اختى
_امل:- طب بصى مش محدش عرف حاجة أهدى قلقانة ليييه ؟؟؟! اهم حاجة متتوتريش وخليكى دايما هادية تمام ومفيش حاجة هتحصل ويلا بقا نامى ومتفكريش
_سالى:- تمام
_قعدت البنت ف المستشفى وكل يوم ديما كانت بتروح تشوفها وتطمن عليها لحد ماجه اليوووم اللى هتشيل فيه الشاش والحاجات اللى حطاها على وشها …
_سالى:- ديما ديمااا استنى انا جاااااية معاااكى خدينى والنبى
_ديما:- اوك بس تكووونى عاقلة هاااا يلا بينا
_مشيوا هما الاتنين ودخلوا عند الدكتور ولقيوه مجهز كل الأدوات وحطوا قدااام البنت مراية وورا المرايا قاعدة سالى، ابتدى يفك وحدة وحدة لحد اما فك خااالص وهنا كااااانت الصددددمة !!!! ديماااااا وقفت فجأة و…………

 

 

_الشخصياات
(ورد:-بنت جميلة عندها ٢٢سنة كانت سكرتيرة شريف الدمنهوورى)
(وعد : عندها ٢٤سنة شريكة شريف ف الشغل)
_____بيت الحفنااااااوى______
(ديما وسالى وشهاب ،اخوااات
_ديما عندها ٢٥سنة
_شهاب عنده ٢٧سنة ومشهور جدا
_سالى عندها ٢١ سنة
_____بيت الدمنهورى___
(شريف وأحمد وشهد اخوات )
_شريف عنده٢٦ انسان ناجح ومعروف ف شغله
_احمد عنده ٢٥ سنة
_شهد عندها ٢٢ سنة
باقى الشخصيات هنعرفها ف اللى جاي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية لعبة الحب)

اترك رد