روايات

رواية حياة ظابطة الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم سما المحلاوي

رواية حياة ظابطة الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم سما المحلاوي

رواية حياة ظابطة البارت الثالث والأربعون

رواية حياة ظابطة الجزء الثالث والأربعون

رواية حياة ظابطة الحلقة الثالثة والأربعون

في فيلا احمد الهواري….
دخل يونس اوضة عائشه بليل يتكلم معاها وقفل الباب وراه….
كانت واقفه في البلكونه وسمعها وهي بتتكلم….
عائشه….امممم وانا كمان بحبك يا ادــ
يونس بغضب جحيمي….عااااااااائشه
عائشه برعب وقفلت الفون….يو يووونس
يونس بغضب وراح لها وضر”*بها بالقلم
وعائشه صر**خت….
يونس بغضب وصوت عالي….ياخسااااره كنت فاكر انك كبيرة وعاااااقله وخسارة الثقه الي عطيتها ليكي كنت فاااااكر انك تستااااهليهااا
عائشه عماله تعيط وهما دخلوا كلهم على صوتهم….
يامن شاف عائشه ووشها احمر وواقعه في الارض وبتعيط جري عليها….يووونس عملت ايه في اختتتتك
يونس بسخريه….خد وانت تشوف
اداهم الفون وفتح الصور…
الكل بصدمه….انتي تعملي كدا يا عائشه
يامن بصلها بحزن وغضب….اخس عليييكي وهو لو قولتي انك بتحبي حد كنا هنعلقلك حبل المشنقه
بصلها وخرج….
ايمان بحزن راحتلها….ليه تعملي كدا وتلاقي الي بعت لأخوكي الصور اتكلم عليكي اوحش الكلام
احمد بصلها بحزن وخرج بتعب….
يونس نزل لمستواها وخد منها الفون وقال….لحد ما تعقلي وتتعلمي متخبيش وتخافي ربببك هتاخدي موبايلك واه مافيش نزول جاااامعة
وسابوها كلهم وخرجوا وهي فضلت تعيط هي غلطت فعلا انها سمحتله انه يمسك ايدها وتخرج معاه من ورا اهلها هما عمرهم ما كانوا قاسين معاها وكانوا ديما جنبها فضلت تعيط….
عند يونس….
نزل من على السلم وهو مضايق مكنش يتمنى انه يعمل كدا قفل فونها وخرج يقف في الجنينة….
جه من وراه يامن….انت لقيت الصور دي فين
يونس….اتبعتت ليا وحمزه هيجيب ليا الي بعت الصور دي
يامن….ماشي بس
يونس بمقاطعه….اجل كل الكلام لبكره مش قادر احكي
وسابه وطلع….
ويامن كلم ساره…
ساره….بس صوتك باين عليه الزعل
يامن….فعلا
ساره….مالك ياحبيبي
حكلها كل حاجه بزعل وضيق….
ساره….خلاص هاجي لها بكره واشوفها واتكلم معاها
يامن….ياريت ياساره
ساره….متقلقش ياحبيبي
يامن بحب….يخليكي ليا
ساره بحب….وليا
بعد شوية قفلوا سوا….
༺༺༺༺༻༻༻༻
عند ادهم….
في الاوضة….
بعد ما عائشه قفلت معاه بسرعه وسمع صوت اخوها عالي وهو قاعد متوتر عمال يرن عليها مقفول….
بتمر ساعه ولسه مقفول….
كانت الساعه ١١رن على ياسمين وسألها عليها وقالت مكلمتهاش خد منها رقم ساره عشان يسألها….
رن على ساره وهي ردت….الو ميين
ادهم….ساره انا ادهم صديق عائشه
ساره وفهمت….اه اه عرفتك
ادهم بتوتر….ممكن تقوليلي عائشه مالها انا سمعت صوت اخوها بيزعقلها
ساره….صراحه في حد بعت له صور وانتو سوا في الكافيه
ادهم بصدمه….اييييه
ساره….ايوه وسمعها وهي بتكلم واعتقد انه خد منها الفون
ادهم برجاء….ممكن تروحي لها بكره وتخليها تكلمني وانا والله هروح اتقدم لها وهعتذرلهم
ساره…..حاضر ربنا معاك
قفلت معاه….
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
تاني يوم كلهم راحوا الشغل….
عند حمزه وحياه….
حمزه وهو بيغمز لها….هنتجوز امتىىىى
حياه بضحك….بكره بكره
حمزه بسرعه…..بااااااس انا على لطه اصلا هي بكره
حياه….انا بهزر😂
حمزه….وانا بتكلم جد😂
قطع كلامهم دخول يونس….حمزه تعالى عاوزك
حمزه راح معاه وحياه كملت شغلها….
يونس حكى له كل الي حصل….
حمزه بعصبيه….قولتلك كلمها براااحه
يونس….ياحمزززه منا لما سمعتها بتكلمه الدم غلي في دماااغي
حمزه بهدوء….طيب اهدى انا عرفت البنت الي الي عملت كدا بنت بتحب الشاب الي بيحب اختك
يونس….لازم نتقابل معاها
حمزه….هنروح مكانها بكره هي بتقعد في النادي الصبح
يونس ببعض الهدوء….طيب ماشي
راحوا يكملوا شغلهم….
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في شركة ياسين….
هدير دخلت المكتب….
ياسين….هديير عامله ايه
هدير بجمود….لو سمحت كنت جايه اقدم على استقالتي
ياسين في سره….اااه طبعا دا انا هوريكي
ياسين بجديه….مرفوضه اتفضلي برا بئا مش فاضي عشان بليل رايح اتقدم لحبيبتي
هدير بصدمه….اييييه وانااااا
ياسين ببرود….موظفه ويلا بئا دلوقتي
هدير بصتله بدموع وخرجت….
ياسين بحب….على عيوني دموعك دي ياحبيبي
༺༺༺༺٠༻༻༻༻༻
اخر النهار….
ياسين خد نعمه وايه واحمد وراح لبيت هدير….
حياه نورا كلمتها وقالت لها تيجي تقعد معاها….
ساره راحت لعائشه….
ومراد ويونس خرجوا سوا….
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا يوسف الهواري….
يوسف….حياه كمان يومين انتي وحمزه وراكم مهمه
حمزه بأستغراب….مهمه ايه ياباشا
يوسف….في مجموعه رجال بيتاجروا في الهر**وين لازم تقبضوا عليهم ودا ملف في كل المعلومات
حياه….ان شاء الله هنخلصها على خير
حمزه….بأذن الله
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا سامر المنياوي….
سامر….منورينا والله ياجماعه
هدير كانت جايه من برا وشافته قاعد قالت….انت جاااي ليييه
سامر….هديييير اتكلمي كويس
هدير بصتلهم ودخلت الاوضة وهي متعصبه ومش فاهمه حاجه….
ياسين….عمي انا عاوز فرحي انا وهدير يكون اخر الاسبوع دا
سامر بصدمه…..*******
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في فيلا احمد الهواري….
ساره راحت وطلعت فوق لعائشه….
ساره….عيووووش عامل ايه
عائشه بحزن….اهو مضايقة
ساره….انا عارفة الي حصل امبارح وعندي خبر ليكي
عائشه بضيق….قولي
ساره…..امبارح ادهم كان بيكلمني
عائشه بغضب وقامت من مكانها….وبيكلمك ليييييه هااااا وانتي تردي عليييييه لييييه ولا خطيبك مش ماااالي عينك ااااااه تلاقي انتي الي بعت الصور ليونس
ساره بدموع….انتي بتقولي ايييييه
عائشه بغضب…..قومي اطلعيييي براااااا لو بتقدري خطيببببك كنتي مكلمتيش رااااجل غريبببب براااااا
ساره بصتلها بدموع وقالت….اخس عليكيييي اخس بجد
خرجت ساره من الاوضة بدموع وجريت على السلم وحاولوا يفهموا في ايه وليه عائشه صوتها عالي مش بترد….
وهي خارحة شافت يامن وهو بسرعه مسكها….ساره حبيبي مااالك
ساره بصتله وخلعت دبلتها وقالت….اتفضل دبلتك عشان انا بكلم رجاله
يامن بغضب….انتي بتقولييي ايييه
ساره….اسأل اختك
ومشيت وسابته بسرعه….
يامن بغضب ودخل الفيلا جري….عااااااااائشه انزليليييييييييي
༺༺༺༺༻༻༻༻
حمزه….تعالوا نخرج نتمشى شوية
نورا…..مش جااااادر
حمزه….لا ونبي منا قعدت معاكم ومخرجتش مع الواد يونس ومراد
نورا….متضحكش على نفسك انت قعدت عشان حياااه😂
حياه ضحكت….
حمزه بغيظ….حصل يلا بئا نقوم نتمشى
خرجوا عشان يتمسوا شوية بعد شوية شافوا ساره وهي ماشيه بتعيط….
حياه شافتها وجريت عليها….ساره حبيبتي ماااالك
ساره حضنتها وفضلت تعيط وهما رجعوا الفيلا….
نورا وحياه وساره دخلوا الاوضة عشان يهدوا ساره….
نورا….احكيلي ياعمري مااالك
ساره حكت لهم كل حاجه….
حياه بغضب قامت ونزلت تحت وهما جريوا وراها لتعمل حاجه….
حياه نزلت تحت وقالت قدامهم كلهم….حمززززه الي قريبتك قاااالته دا هتتحااااااسب علييييه فاااااهم
يوسف…..في ايه ياحياه وساره مالها
حنان….مين دي يابنتي
حمزه….في ايه
حياه بغضب….عائشه هانم
راحت ناحيه حمزه….هات مفتاااح عربيتك
حمزه….لييييه وهي قالت ايههه
حياه….هاتوا ياحمزه
اداهولها وهي خرجت بسرعه وهو وراها وركبت العربية وهو ركب بسرعه وحاولوا يلحقوهم بس معرفوش….
وصلت قدام فيلا احمد الهواري ونزلت بغضب اعمى…..
استوووووووووووووووب….
ياترى هيحصل ايه فيه جزء تاني من البارت تفاااااعلوا🖤…

ياسين….عمي انا عاوز فرحي انا وهدير يكون اخر الاسبوع دا
سامر بصدمه….مش بدري كدا يابني
ياسين لسه هيتكلم احمد شاورله يسكت واتكلم هو….بص يادكتور سامر انت طبعا عارف الي حصل لحياه بنتي
سامر….اه الحمدلله ربنا شفهالك
احمد….الحمدلله المهم الي حصل ان هدير وياسين شدين سوا عشان بنت وعاوزه تبئا عروسه ف احنا عاوزين فرحهم يكون قريب
سامر….على خيرة الله فرح هادي وسلمى عاوزين يعملو قريب بردو يبئا يوم الخميس الي بعد الجاي الفرح بأذن الله
الجميع….على خيرة الله
سامر….سوزان اطلعي هاتي الولاد
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في فيلا احمد الهواري….
في اوضة عائشه…
بعد ما ساره خرجت….
عائشه لنفسها….هتقول ليامن ايوه هتقولوا ياااربي اعمل ايه
فجأه سمعت صوت يامن من تحت….
يامن بغضب اعمى….عااااااااائشه انزليليييييييييي
عائشه برعب….اعمل ايه
تحت….
يامن بغضب….انزليييي احسن ما اطلعلك
احمد بغضب….صوتك عااالي كدا ليه يا يااامن
ايمان….بتنادي على اختك كدا ليه يابني
يامن…لما تنزل هتعرفوا
نزلت عائشة بخوف….
يامن بغضب….ممكن افهم ايه دا
ورفع قدام عيونها الدبله بتاعت ساره…
عائشه برعب…..ااا هوو اننااا
يامن بغضب وصوت عالي….انطقييييي ايه الي قولتيييي لساااااره خلاها تقولي سيبني عشان انا بتاااااعت رجااااله هاااااا
احمد بعدم فهم….ما تفهمني في ايييييه
يامن….ما الهانم الي المفروض تفهمنا انطقيييي بقولك
عائشه بغضب….ايييييه هي بتكلم ادهم لييييه وهي بعتتلكم الصور ايوه قولتلها انك مش مالي عينها وبتكلم رجاله عليك اروه انا قولت كدا
قطع كلامها نزول قلم على وشها من احمد قوي….
يامن لسه بيجري عليها يضر*بها كانت الخادمه فتحت الباب لحياه وحمزه ودخلوا مسكوا يامن….
يامن بغضب….سيبنيييي ياحمزززززه سيبنييييي
حياه شافتها واقعه في الارض بتعيط بهستريا ويامن عاوز يمسكها جريت عليها وخدتها في حضنها….
وايمان وقاقفه مصدومه من الي بيحصل والي بنتها بتعمله احمد قعد على اقرب كرسي بتعب….
حمزه مش عارف يسيطر على يامن من كتر غضبه…..
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في فيلا يوسف الهواري….
نورا كلمت مراد….مراد تعالى على الفيلا انت ويونس ضروري
مراد بقلق….في ايه يا نورا
نورا….تعالى بسرعه بس وهقولك
قفلت معاه….
يوسف….انا رايح انا وحنان نشوف الموضوع دا وانتو استنوا يونس
نورا….ماشي يابابا
مشيوا وساره قاعده تعيط….
نورا حضنتها….اهدي ياحبيبي اهدي
ساره بدموع….والله كنت راحه عشان هو كان عاوز يكلمها يطمن عليها
نورا….انا عارفه اهدي بئا
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في فيلا سامر المنياوي….
في اوضة هدير….
كلهم قاعدين معاها….
هدير بعصبيه….ايوه بردو هو بيعمل ايه تحت
هادي بضحك وراح قعد جنبها….هدهد اهمدي ياحبيبتي شوية😂
سلمى….ياهادي مضيقهاش
هادي….انا نطقت ولا ايه يا ادهم
ادهم بأنتباه….ها انتو بتقولوا حاجه
هدير بضحك….انت مش معانا اصلا
ادهم هز راسه وهو مركز مع الفون مستني ساره ترن عليه….
قطع كلامهم دخول سوزان والدتهم الاوضة….
سوزان….يلا يا ولاد بابا عاوزكم تحت
نزلوا كلهم….
سامر بهدوء….فرح سلمى وهادي يوم الخميس الي بعد الجاي
هادي بفرح….بجدددد
سلمى….الله بجددد
سامر بتكمله….وياسين وهدير بردو معاكم
هدير وقفت مصدومه وياسين بصلها وغمز بخفه….
سامر….رأيك ايه ياست هدير
هدير بحرج وحب….احم الي حضرتك تشوفوا يابابا
سامر….يبئا على خيرة الله الف مبروك ياولاد
ادهم بأبتسامه….مبروووك ربنا يسعدكم…حيث كدا انا كمان عاوز اتقدم لعائشة احمد الهواري
سامر….نكلمهم ونحدد معاهم ميعاد ماشي
احمد وايه ونعمه…..ربنا يسعدكم يارب
هادي بضحك….ما تسمعونا زغروطه
سوزان ونعمه وايه زغرطوا….
سلمى بفرحه وضحك….ونبي لزغرط دا فرحي انا كمان لولولولولولولووويييييي
هادي بهمس….حبيبي المجنون
سلمى بحب….بحبك
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا يوسف الهواري….
مراد ويونس جم وراحوا على فيلا احمد الهواري…
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في فيلا احمد الهواري….
يوسف قاعد جنب احمد وحنان جنب ايمان….
حمزه بغضب…..اهدىىىى بئاااااا
يامن زق حمزة وراح لعائشه وشدها من حياه ومسكها من دراعها جامد….عاااااوزه اييييه انتيييي بتعمليييي كداااا ليييييه هاااااا
عائشه برعب…..والله انا انا اتسرعت بسرعه
يامن بغضب….انا مصدوم فيكي بجد مصدوووم عمري ما جيت ناحيتك دا انتي لما بتشتكي اول ناس بنجري عليكي انا ويونس وعلى فكره ساره كانت جايه تطيب بخاطرك هي فعلا غلطانه.
زقها جامد ومشي خرج للجنينه….
قابل يونس ومراد ونورا وساره الي قالولهم الي حصل وان الشاب هو ادهم المنياوي ودخلوا بسرعه كبيرة….
ايمان شافت يونس داخل جريت تحامي على عائشه….
حمزه مسك يونس….
يونس….ياحمزه مش هعملها حاجه والله انا هقولها كلمتين بس وسعي يا امي
ايمان وسعت شوية ويونس وقف قدامها بمحاولة الهدوء….عارفه يا عائشه الغلط مش على ادهم الغلط عليكي انتي عارفه ليه لأنك خبيتي وهو احنا من امتى قاسينا عليكي هاااااا رديييييييي ديما مهتمين بيكي وابوكي داااا على طول عيوشه وعيوش واي حاجه بتطلبيها تبئا تحت رجلك بس هقول ايه خسارة فيكي كل حاجه
ساره بصت عليعا وخرجت برا….
يونس خرج ووراه حمزه ومراد….
حياه بهدوء….كنت جايه وناويه اني اعمل مشكلة بعد الي شوفته ف بقولك انك الي بتخسري اهو الاخوات الي مثقتيش فيهم وخبيتي عليهم دول كان عندي واحد زيهم كدا ويمكن اكتر بس وفقدته وباقي واحد وهو اول واحد عرف اني بحب حمزه متخسريش اخواتك يا عائشه بعاميلك اه وشكرا جدا على كلامك لأختي بس انا اختي بتقدر خطيبها اوي
بصت على ايمان الي مش قادرة تقف وراحت لها باست راسها وخرجت….
يوسف راح لعائشه ووقفها مظبوط….انت غلطتي بس متشيليش غلطك لحد يا عائشه
برا في الجنينة….
يامن بحزن…. ساره حبيبتي
ساره بصتله….نعم
يامن….والله انا زعقتلها عشانك ولو اعرف ان هيحصل كدا عمري ما كنت هخليكي تيجي اللبسي دبلتك بئا
ساره بحزن….كل شئ قسمه ونصيب واه متجيش على اختك عشان حد بالنسبه ليا ف انا مش هقدر انسى الي اتقالي
مشيت من قدامه وراحت لحياه….يلا نمشي
حياه…..يلا يامراد
مراد…..هخرج احضر العربية
يونس قرب من ساره…..ساره انا بعتذر ليكي بالنيابه عنها انا فعلا محرج منك
ساره…. لا عادي انت ملكش ذنب عادي
حمزه….يلا نرجع احنا كمان يا نورا وباب وماما هيبئوا يجوا.
༺༺༺༻༻༻༻༻༻
بعد وقت في بيت احمد الدمنهوري….
مراد حضن ساره….متزعليش ياحبيبت قلبي انتي
ساره….عادي ياحبيبي خلاص مش زعلانه
حياه حضنتها هي كنان ودخلوا كلهم اوضهم وبعد شوية جم الباقي وحكولهم الي حصل وباركوا لياسين ومحكوش حاجه من الي حصلت في الفيلا ودخلوا يرتاحوا….
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في فيلا احمد الهواري…
يامن دخل الفيلا بص لعائشه بغضب وطلع فوق ووراه يونس….
في اوضة يونس…
دخل وكلم ونس….
ونس بحب….كنت فين من امبارح
يونس…..اسف ياحبيبتي معرفتش اكلمك كان في مشكلة واتحلت
ونس….الحمدلله بابا عاوز يكلمك
يونس….تمام هاتي
عادل….ايوه يابني ازيك
يونس….الحمدلله ازي حضرتك
عادل….الحمدلله عرفت من ونس انك عاوز تتقدم
يونس بأبتسامه….ايوه فعلا
عادل….تمام يابني تقدروا تنورونا يوم الجمعة الجايه بأذن الله
يونس….تمام ان شاء الله
عادل اداها الفون وهي دخلت الاوضة و كلمت يونس…
يونس بحب….مبروك عليا ونتي ياروحي
ونس بحب….الله يبارك فيك ياحبيبي هستناك
يونس…. ٤ايام واكون عندك ياحبيبي
قفلوا سوا بعد شوية….
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عدا اليوم وجه تاني يوم….
حمزه ويونس راحوا يشوفوا البنت الي بتحب ادهم….
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا سامر المنياوي….
ادهم قاعد مضايق بس بسرعه جاب رقم يونس من ياسين واتصل بيه….
استووووووووووووووووووووب….
ياترى هيحصل ايه؟؟!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حياة ظابطة)

اترك رد