روايات

رواية ليالي الأدهم الفصل الأول 1 بقلم ميسرة محمد

رواية ليالي الأدهم الفصل الأول 1 بقلم ميسرة محمد

رواية ليالي الأدهم البارت الأول

رواية ليالي الأدهم الجزء الأول

ليالي الأدهم
ليالي الأدهم

رواية ليالي الأدهم الحلقة الأولى

ادهم المنياوي 27سنة اصغر رجل اعمال عينه خضره شعره بني. فاتح وكثيف بشرته بيضة مز اوي الصراحة😂❤
ليالي المنياوي بنت عم ادهم 20سنة شعرها اصفر وطويل
عينها اخضر فاتح بشرتها بيضة وقصيرة سيكا
..
يلا نبدا روايتنا❤😊
ليالي عايشة مع مامتها في امريكا عشان مامتها منفصلة عن باباها…
……………..
عند ليالي»
بتصحى من النوم بتقوم تاخد شاور. وتلبس فستان اسود
لحد بعد الركبة وتسيب شعرها وتنزل..
مامتها:(سحر) صباح الخير ياليالي
ليالي: صباح النور
سحر يلا اقعدي عشان تفطري عشان عاوزاكي في موضوع
مهم؟
ليالي: خير ياماما موضوع اي
سحر: كل خير بصي الصراحة كدة انا هتجوز وباباكي لما عرف صمم انك تنزلي لمصر تعيشي معاه.. عشان هو مش قابل فكرة انك تقعدي معايا وفي راجل في البيت غريب
.. وانا بصراحة موافقة على رايه وكمان عشان انا مبقتش حمل مصاريفك
ليالي بعصبية: هو انتي ازاي كدة بجد انتي مش ام انتي
انا غلطانة اني اخترتك لما بابا خيرني اعيش مع مين فيكو واخترتك انا كنت غلطانة لما اخترت واحدة زيك اعيش معاها انتي مش بتفكري غير في نفسك والفلوس انا بكرهك اوي😡…. وجريت على اوضتها بعياط 😥
اتصلت على باباها (عاصم): الو يابابا

 

 

عاصم: بقلق: مالك ياحبيبتي في اي يبنتي قلقتيني عليكي..
ليالي: بابا لو سمحت احجزلي اول طيارة لمصر انا عاوزة اجي اعيش معاك..
عاصم بفرحة ان بنتو رجعتلوا، : من عيني ياحبيبتي هحجزلك وادهم ابن عمك اول ما توصلي المطار هتلاقيه مستنيكي….
ليالي: تمام يابابا انا بحبك اوي بجد انا كنت غلطانة لما سبتك وسافرت معاها
عاصم بحنية: وانا بحبك ياقلب ابوكس انا مش زعلان منك ياحبيبتي يلا الحقي جهزي شنطتك..
ليالي: حاضر ياحبيبي سلام
..
وقامت لبست بنطلون مقطع من عند الركبة وتيشرت قصير بنص كم وكوتش وسارت شعرها وحطط روج وكانت مزة اوي ولبست كاب بناتي ❤😊
باباها اتصل وقالها حجزتلك الطيارة ياحبيبتي بعد ساعة..
ليالي نزلت لقت امها قعدة تحت مع راجل غريب
ليالي بسخرية: انا راجعة لبابا وهعيش معاه والف مبروك على الجواز😏
سحر: الله يبارك فيكي ياحبيبتي ابقي طمنيني عليكي
ليالي: انسي ياستاذة سحر انا من اللحظة دي هعتبرك ميتة بالنسبالي انا معنديش امهات معنديش غير بابا ربنا يخليهولي
عن اذنك يااستاذة سحر😏
سحر دلخت بكل برود

عند ادهم
قام من النوم ولبس ونزل..

 

 

عمو عاصم: صباح الخير يادهم يابني
ادهم: صباح الخير ياعمي
عاصم: جهز نفسك عشان هتروح تجيب ليالي بنت عمك يابني من المطار
ادهم بفرحة من جواه انو هيشوف حب عمره ليالي
ادهم: تمام ياعمي هتيجي امتى
عاصم: كمان ساعة
ادهم: يعني عقبال مااروح هتكون هي وصلت
عاصم: ايوة يابني
ادهم: طيب انا رايح انا ماشي سلام وخرج بفرحة
عاصم ابتسم: لانو عارف ان ادهم بيحب ليالي
ادهم كان فرحان ووصل المطار كانت هي لسة مجتش
وبعد شوية كانت وصلت
ادهم لاقة حاجة كدة كتلة جمال جاية عليه
ليالي: انت ادهم صح… ليالي علشان عارفة ادهم لانها كانت باباها علطول بيبعتلها صور لادهم ونرسين هنتعرف عليها كمان. شوية
ادهم: اي ده انتي تعرافيني انتي مين
ليالي بضحك: انا ليالي بنت عنك
ادهم تنح: ها 🙂
ليالي بضحك:😂انت متنح كدة لي يابني انت
ادهم: اصل شكلك اتغير اوي بقيتي مزة بصراحة انا اخر مرة شوفتك كنتي لسة صغيرة
ليالي اتكسفت ووشها احمر: مش يلا طيب عشان نروح
ادهم: طبعا يلا اركبي

 

 

فضلو يهزروا طول الطريق تحت مشاكسة ادهم لليالي ومعاكسته ليها وهي عمالة تتهرب من نظاراته
وبعد فترة وصلو القصر…
ليالي اول ماشافت ابوها جريت عليه حضنتو وقعدت تعيط
ليالي: كنت واحشني او يابابا وواحشني حضنك اوي
عاصم بحنان: شدد من حضنها وقالها: وانتي وحشتيني يانور عيني ومسحلها دموعها وقالها وحياتك عندي ياحبيبتي هعوضك هن كل اللي فات وعمري ماهبعدك عني تاني❤🫂
يلا قومي اطلعي قوضتك ارتاحي من السفر
في الوقت ده كانت داخلة من باب القصر. نورسين اخت ادهم الصغيرة
(نورسين فتاه جميلة جدا شعرها طويل وناعم عينها لونها عسلي فاتح بشرتها بيضة وقصيرة عندها 19سنة)

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليالي الأدهم)

اترك رد

error: Content is protected !!