روايات

رواية طفلة البلال الفصل السادس عشر 16 بقلم وحيدة كالقمر

رواية طفلة البلال الفصل السادس عشر 16 بقلم وحيدة كالقمر

رواية طفلة البلال البارت السادس عشر

رواية طفلة البلال الجزء السادس عشر

طفلة البلال
طفلة البلال

رواية طفلة البلال الحلقة السادسة عشر

فتون:تقول ايه
منير بص لبلال وبلال راح ناحيته وهمس:خلاص امشي
وهعملك اللي انت عايزوا
منير:مكان من الاول
فتون قربت من ابوها وقالت:مخبي ايه
منير بص لبلال وقال:سر متعلق بكرم
منير خرج وفتون مسكت ايد بلال واخدته علي المكتب وقفلت الباب ومسكت
المصحف وحطت ايد بلال عليه وقالت:قولي مخبي ايه
بلال شد ايده وقال بتوتر:مفيش
فتون حطت المصحف علي المكتب وقالت:قولي مخبي ايه ها
بلال :مفيش يا فتون
فتون قربت منه وقالت:بص في عيني ورد عليا انت بتكذ”ب
بلال سكت وهي قالت

 

 

 

فتون: وطول ما انت بتكذ”ب يا بلال الخاتم ده ميلزمنيش
فتون قلعت الخاتم وحطته في ايده وكانت هتخرج بس بلال
شدها من دراعها بقوة وزقها ناحيه الحيط وحاصرها بين ايديه وقال
بزعيق: لحد دلوقتي انتي مشوفتيش وشي التاني يا فتون
مش عايز اخليكي تكر”هيني لكن اقس”م بالله لو قلعتي
الخاتم ده تاني لتزعلي فاهمه
بلال مسك ايدها بقس”وة ولبسها الخاتم وهي كانت
بصاله بدموع وزقته وخرجت من
البيت وسط دهشه امها وعايشة اللي كانت مبسوطه وعز اللي اتصدم
اما بلال فمشي ايده في شعره وصرخ بغضب وخبط ايده
في الحيط
بلال:مكنش لازم اعمل كده
بلال خرج يلحق فتون بسرعة
في الشارع
فتون كانت ماشية ودموعها نازلة وفجاة وقف
قدمها شاب وبقي يدايقها

 

 

 

فتون كملت طريقها لحد ما مسك ايدها وشدها وحاول يتقرب منها
فتون زقته وبقت تجري لحد ما وقعت بسبب الهيلز ومقدرتش
تقوم تاني
فتون بقت ترجع لورا لحد ما هو هج”م عليها وقطع الأسنان من علي
جسمها وهي بتصرخ وبتحاول تبعده عنها وفجاة
بلال شده وبقي يضر”به بكل قوته
بلال مسك دراعه ولوه وقال بزعيق:ايدك ديه انا كس”رتهالك عشان
كانت بتلمسها ولو ينفع كنت قت”لتك
بلال ت”ف عليه وضر”به برجله وبص علي فتون اللي بتعيط وفستانها مقطوع
بلال قرب منها وهي اترمت في حضنه بخوف وهي بتعيط جامد
بلال بحزن وهو بيضمها:حقك عليا انا اسف
بلال بعدها عنه ولبسها الجاكت بتاعه وسندها بس هي اتا”لمت
بلال شالها وقال :متزعليش مني
فتون بصت لبلال بدموع وقالت: متخبيش عني حاجة
بلال خد نفس وقال: حاضر
بلال جدها في العربية وركب وهي قالت:قولي بقي يا بلال مخبي
ايه

 

 

بلال مد ايده ورا واخد علبه عصير وعطهالها وقال:اشربي الاول
وهحكيلك
فتون اخدت منه العلبة وبدات تشر”ب لحد ما خلصت العصير وقالت:ها قول
بلال بصلها لقيها حطت ايديها علي راسها وقالت: بلال انا داي”خة
بلال بصلها بحزن وهي حطت راسها علي كتفة وفقدت الوعي وهو قال
بلال بحزن:لازم اعمل كده لان لو عرفتي هتسيبيني
في بيت كرم
كرم فتح باب الاوضه ودخل بس ملقيش سمرا
كرم طلع يدور عليها في البيت لحد ما وصل
للجنينه ووقف مصدوم لما شاف سمرا في البسين
وهي علي وش المياة

 

 

بلال وقف قدام عمارة ونزل شال فتون اللي نايمة وطلع
بيها لفوق
بلال دخل بيها شقته ودخل اوضته حطها علي السرير
وقال بضيق:ازاي هعمل كده
عقله:لو معملتش كده هتخ”سرها
قلبه:بلاش يا بلال كده هتكر”هك
بلال شد زرا”ير قميصه اللي اتقطعت وشال الجاكت عن
فتون وقرب منها و……….
بعد ساعتين
فتون بدات تفتح عيونها بتعب وهي حاسة بو”جع في جسمها
وفجاة صرخت لما لقيت نفسها من غير هدومها وفيه بق”عة
د”م علي السرير وبلال نايم جنبها

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية طفلة البلال)

اترك رد