روايات

رواية جحيم عاشقي 2 الفصل السادس 6 بقلم زولة وحيدة

رواية جحيم عاشقي 2 الفصل السادس 6 بقلم زولة وحيدة

رواية جحيم عاشقي 2 البارت السادس

رواية جحيم عاشقي 2 الجزء السادس

جحيم عاشقي 2
جحيم عاشقي 2

رواية جحيم عاشقي 2 الحلقة السادسة

غزل :في ايه ليه كلكوا باصين عليا كدا
ياسمين :اليوم كتب كتابك
غزل :ايه
زياد :آه يزن طلب ايدك مني وانا وافقت
غزل :بس يابابا انت ماسألتني عن رأيي
آسر :حبيبتي غزل تعالي معايا
غزل راحت مع أسر
آسر :عارف انك مصدومة انه كل حاجة حصلت بسرعة ومفيش حد سأل عن رأيك بس يزن هو اللي قال عايز يتجوزك وبصراحة انا مش هلاقي احسن منك لابني صح انه عصبي بس انا بعرف انك انتي اللي هتغيريه
غزل :بس مروة….
آسر بمقاطعة :مروة اديتها فلوس وطلعت من حياته طلعت مش بتحبه هي بس عايزة الفلوس وانا بعرف انك بتحبيه وهتوافقي هو كمان بحبك بس مش قادر يعرف وعصبيته لما يشوفك مع أدهم دي غيرة يابنتي وافقي علشان خاطري
غزل :طب انا محتاجة وقت افكر
آسر :خدي وقتك يابنتي
يزن :الخطوبة بكرة وكتب الكتاب بعد اسبوع
آسر :والفرح بعد شهر
يزن :بس…

 

 

آسر :خلاص انا قررت وانتهى
وطلع من الاوضة
يزن وهو بيقرب منها :ازيك ياقطتي
غزل بغضب :مش قطتك انا
يزن :امال ليه أدهم بيقولك غزالتي ومابتسأليه
غزل :لأنه رفيقي
يزن وهو بيقرب اكتر :وانا
غزل بارتباك :ا ا انت
يزن بتوهان :غزل انتي حلوة اوي
غزل بخوف من قربه:طب ابعد شوية
يزن :لأ
فجأة ياسمين دخلت
ياسمين :يزن اصبر هتتجوزها بعد شهر
غزل خدودها احمروا
يزن بعد عنها
يزن بغمز:الله ع الفراولة
غزل :يزن اطلع من اوضتي
يزن :طالع اهو
وطلع من الاوضة وهو بيلبس النظارة
ياسمين :طالع حلو يا يزن
يزن :عارف بس منتظر حضرة سيادتها تقولي
غزل :مش هقول اطلع بقا
يزن طلع وهو بيضحك
يزن :إياد تعال
إياد :بس…
يزن :تعااال
إياد راح مع يزن

 

 

 

في العربية
يزن :كنت رايح تقابل اختي صح
إياد بارتباك :لا لا ا انا….
يزن :إياد انا بعرف كل شي بعرف انك ضربت باسل حبيب ياسمين وكمان قولتله يبعد عنها
إياد :آه انا عملت كدا لاني بحبها… بس انت ازاي عرفت كل دة
يزن :اللي بتحبه ياسمين هو رفيقي انا قولتله يمثل عليها انه بيحبها علشان هي مراهقة واكيد اللي هي بتقول عليه حب دة هو مجرد إعجاب أو وهم
إياد :طب :انا هطلب ايدها منك لما يبقى عمرها 18
يزن :وانا موافق مش هلاقي احسن منك لأختي بس اذا زعلتها مش هيحصل خير ها
إياد بضحك :ولا يهمك مش هزعلها
يزن :انا عايزك تركز ع شغلك دلوقت لأنها طلباتها كتيرة اوي
إياد :آه انا هفتح شركة ليا انا قريب
يزن :اوك وانا هجيبلك عملاء
وبدو يتكلمو عن الشغل
نروح لغزل
غزل كانت قاعدة مع ياسمين
ياسمين :ها هتلبسي ايه يوم الخطوبة
غزل كانت شاردة
ياسمين :غزل حبيبتي في ايه
غزل :ياسمين انا مش عارفة المفروض افرح ولا لأ

 

 

ياسمين :ليه
غزل : أدهم امبارح اتقدملي وقالي إذا أنا وافقت هو هيجي يطلب ايدي من بابا وانا قولتله يديني وقت
ياسمين :بس انتي ليه وافقتي.. انتي قلتي انك بتحبي يزن صح
غزل :انا كنت مفكرة انه يزن هيتجوز مروة ومكنش فارق معايا شي
ياسمين :طب وهنعمل ايه في المشكلة دي
فجأة هند وتقى وزينب دخلو
تقى :دي مش مشكلة
ياسمين :ماما انتي سمعتي
تقى :انا اللي بعتت أدهم
غزل :بس ليه
تقى :علشان يزن يعرف هو بيحب مين في الحقيقة وطلع كلامي صح يزن بيحب غزل مش مروة
ياسمين حضنت تقى
ياسمين :شكرا يا احلى ماما في العالم
هند :دي مش خطة مامتك بس… دي خطتنا كلنا
ياسمين :شكرا يا احلى أمهات في العالم
ياسمين :بالمناسبة الحلوة دي ايه رايكو نروح نتسوق
زينب :آه فكرة ومنه نشتري ملابس حلوة للشباب
غزل :انا مليش نفس

 

 

 

ياسمين :يووووه انتي مملة كدا ليه ياغزل.. ع فكرة بكرة خطوبتك لازم تتسوقي
غزل :مش عايزة
تقى :خلاص ماتزعجو كنتي القمر اللي هي عايزاه هيتنفذ
ياسمين :يالهوي عليكي ياغزل هتقعدي لوحدك مع يزن
غزل :لا في بابا وعمو آسر وخالو ايهم
ياسمين :براحتك بس هتعيشي أوقات بشعة بنصحك تروحي معنا
غزل :لا
زينب :طب يلا نروح
كلهم طلعو وغزل راحت اخدت دوش وغيرت لبيجامة قصيرة باللون الأحمر وراحت تنام
تحت
يزن واياد كانو جابو هدايا للكل
يزن بدموع:ماما انا اسف انا بجد اسف انا كنت مفكر اني بحبها علشان كدا اتعاملت معك بطريقة سيئة انا اسف
وحضنها
تقى :ولا يهمك حبيبي
آسر :وانا مليش حضن؟
يزن راح حضن ابوه وبعد عنه
يزن :امال فين غزل

 

 

 

ياسمين :هي فوق
يزن طلع بسرعة ع فوق وقفل الباب
زياد :آسر شوف ابنك قفل الباب
آسر بضحك :مش مشكلة اصلا هم هيتجوزه
زياد :صدقني لو ابنك عمل حاجة لبنتي انا هقتلك انت وهو
أيهم بضحك :متخفش يازياد هو مش هيعمل شي
عند غزل كانت نايمة
يزن راح شال كوباية الماية ورشها عليها
غزل فاقت بخضة
غزل :في ايه في ايه
يزن بضحك :مفيش
غزل بغضب :انت ازاي تدخل كدا لا وكمان بترش عليا الماية
يزن :آه لما نتجوز هفوقك كدا كل يوم
غزل :لما نتجوز بس دلوقت نحنا مش متجوزين
وقامت من السرير واتجهت ع الدولاب
يزن :انتي ليه لابسة ضيق كدا
غزل بصت ع نفسها
غزل بغضب :غمض عينك ياقليل الادب
يزن بابتسامة خبيثة :لأ
غزل جريت ع الحمام بس يزن مسكها من ايدها وشدها عليه
يزن وفضل باصص ع عيونها

 

 

 

غزل :يزن كدا حرام…. حرام تشوف شعري أو جسمي
يزن :دي غلطتك انتي لازم تلبسي لبس واسع وطرح دايماً
غزل بغضب :بس انا في اوضتي يايزن وزقته وراحت ع الحمام
يزن :اجيبلك عباية
غزل :لا انت اطلع
يزن :طب اطلعي عايز اكلمك في حاجة
غزل بغضب :يزن اطلع
يزن :بس…
غزل بغضب :قولتلك اطلع يازفت
يزن :اوك انا اسف ع اللي عملته مكنش قصدي ادخل وانتي نايمة انا بس كنت مبسوط لاني جبتلك هدية ونسيت اخبط الباب انا اسف
وحط الكيس وطلع
غزل طلعت بعد ما اتأكدت انه طلع
راحت فتحت الكيس لقت فستان طويل باللون الأسود اكمامه كانت شفافة ومعاه طرحة بالاسود
غزل :الله. هو ازاي عرف ان الأسود هو لوني المفضل.. مش مهم انا هروح اعتذر ليه
ولبست عباية وطرحة وطلعت من الاوضة بس ياسمين لاقتها
ياسمين :ع وين ياقمر
غزل :هروح ليزن
ياسمين :ممنوع انتو بقيتو تقابلوا بعض كتير
غزل :بس…
ياسمين :انا قولت ممنوع تعالي نشوف هنعمل ايه ليوم بكرة
ومسكتها ودخلتها الاوضة

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية جحيم عاشقي 2)

اترك رد

error: Content is protected !!