روايات

رواية زواج لم يكن في الحسبان الفصل الخامس 5 بقلم صفاء أحمد سليمان

رواية زواج لم يكن في الحسبان الفصل الخامس 5 بقلم صفاء أحمد سليمان

رواية زواج لم يكن في الحسبان البارت الخامس

رواية زواج لم يكن في الحسبان الجزء الخامس

رواية زواج لم يكن في الحسبان الحلقة الخامسة

اقترب منها وهو يقول بغضب. : مفيش اختيار يا قطه و الي أقوله يتنفذ
فريدة : لي كنت سي السيد
ياسين : مين سي السيد ده أن شاء الله
فريدة : راجل توكسيك كان مسلسل اسمه كده وبعدين انت مالك اصلا
ياسين : لا بصي بقي من انهارده مفيش حاجه اسمها انت مالك أو انت ملكش دعوه و الكلام ده انا دلوقتي جوزك يعني حاضر ونعم وبس
فريدة. : اه الكلام ده هيحصل في المشمس يحلو
ياسين. : منا عارف اني حلو أمسك بيدها وقال : بعد اذنك يا عمي بس انت معرفتش تربي وانا هربي بنتك
الاب. : براحتك يا ابني انا فعلا مكنتش فاضي اربيها
أمسك بيدها ووضعها داخل السيارة ثم قال. : مسمعش نفسك طول الطريق
فريدة : كان هيحصل اي يعني لو كنت استنيت شويه لحد ما غيرت الفستان ده ولا لازم مصر كلها تعرف أننا متجوزين
تطلع لها ببرود ولم يتحدث بحرف
مر اربع ساعات حتي وصلوا الي القاهره وتحديدا في احدي المنازل القديمه الراقيه
فريدة : روحني بيتي مش عايزه اقعد هنا
ياسين. : هششششش اطلعي طلعت بصمت ووقفت داخل المنزل بحيره
فريدة : فين اوضتي يعم التوكسيك انت

 

ياسين. : اترمي في اي اوضه وخلاص
فريدة : بس الاوض مش نضيفه
ياسين : نضفيها ياست البيت
فريدة. : مش هنضف
ياسين. : خلاص خليكي واقفه كده لحد الصبح
فريدة وهيا علي وشك البكاء : طب انت هتنام فين
ياسين : لا انا نازل عندي شغل شوفيلك اي حاجه تعمليها لحد اما ارجع
خرج من هنا و ظلت الاخره تدور حول نفسها وهيا تلعنه و تسبه اخذت نفس عميق ثم أخذت شنطه هدومها دخلت بدلت ملابسها ثم وقفت في منتصف الصاله وقالت بسم الله الرحمن الرحيم ابدا ب اي ابدا ب الاوضه عشان لو تعبت في النص ادخل انام دخلت الغرفه بدأت في تنظيفها ثم رتبت ملابسها في الدولاب ثم خرجت الي المظبخ نظفته وعملت اكل اكلت ودخلت نامت وهيا لم تنظف غرفته ولم ترتب ملابسه تركت الشنطه في منتصف الصاله لم تعيرها اهتمام
عاد بعد منتصف الليل استغرب هدوء المنزل لاقي كل حاجه مرتبه معاده شنطه هدومه و اوضته
ياسين : فريدة يا فريدة

 

لم ترد ظن أنها نائمه دخل الي المطبخ فتح التلاجه بقي طبق فيه اكل وجنبه ورقه مكتوب عليها ( اياك تقرب من الاكل بتاعي يا ياسين عشان مش قادره اعمل غيره )
ابتسم بخبث ثم أخرج الطعام وظل يا اكل حتي انتهي من الاكل وووضعي لها الطبق في التلاجه وكتب عليه. ( تقدري تعملي غيره عادي جدا)
ثم ذهب إلي غرفته وجدها غير مرتبه خرج إلي الخارج و نام في الصاله علي الكنبه
في اليوم التالي استيقظت فريدة بغضب وهيا تتجه الي الصاله و تمسك في رقبه ياسين بغضب : انت عبيط يلا بتاكل الاكل بتاعي لي
ياسين وهو يحاول فك يدها عن عنقه. : ابعدي بقي واه انا الي اكلته عشان كنت راجع من الشغل تعبان ونسيت اجيب اكل معايا
فريدة : مليش فيه انزل هاتلي اكل دلوقتي
ياسين : طيب لما اصحي
فريدة بغضب. : يااااااااااااااسين
ياسين بنوم. : خلاص يا قلب ياسين خمس ساعات كده وانزل اجبلك الي انتي عايزاه
فريدة : ماشي يا ياسين ان ما وريتك
ياسين : فريدة انتي بقى علي الفاضي فا اسكتي بقي ومتصدعنيش عايز انام
فريدة بخبث اقتربت منه ثم ***********”

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية زواج لم يكن في الحسبان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *