روايات

رواية طفلتي المنسية الفصل الرابع عشر 14 بقلم هدير عبدالعليم

رواية طفلتي المنسية الفصل الرابع عشر 14 بقلم هدير عبدالعليم

رواية طفلتي المنسية البارت الرابع عشر

رواية طفلتي المنسية الجزء الرابع عشر

طفلتي المنسية
طفلتي المنسية

رواية طفلتي المنسية الحلقة الرايعة عشر

ياسمين: وصلت ل..
فهد : وصلتي ل أيه
ياسمين : ..
فهد : أيه الحقيقه؟
ياسمين: الحقيقه إنى بنت …
فهد : أوعى تقولى بنت حرام؟
ياسمين : لا مش للدرجة دى
فهد: طب إيه؟؟
ياسمين : عارف عرفت الحقيقه من مين ؟!
فهد : من مين ؟؟!
ياسمين : من الشغاله إللى أنا السبب إنها تمشي
فهد : بجد؟!!!
ياسمين : كنت عارفه بيت الشغاله و كنت فاكره مره و انا صغيره لما نسيت وقالت ل الهانم هو أنتِ فاكره إنك بتحبيها و انها بنتك و.
فهد : و آيه ؟
ياسمين : قالتها دى مش بنتك ي هانم دخلت المطبخ و سمعتها و هى بتقولها كده بس أول لما دخلت سكتوا ..
فهد : و بعدين

 

 

ياسمين : كأن لازم أروح أعرف حكايتي أيه منها
فهد: وأنا كمان نفسي أعرف حكايتك
ياسمين : عارف ي دكتور عرفت أيه و أنا عندى شهر تعبت و..
فهد : ياسمين و آيه ؟
ياسمين : دخلت المستشفى و من هنا كانت الحكاية ، بدأت ب أمي إللى كأن كله حزن لما الدكتور ضحك عليها و..
فهد : وايه؟
ياسمين : وقالها إنى موت
فهد: بصدمة بتهزري موتى
ياسمين : الهانم إللى كنت فاكره إنها أمى مكنتش بتخلف و كانت النسبه ضعيفة جداا إنها تولد و الهانم خلت شغاله عندها تحمل و تولد و الطفل يكون ليها
فهد : كنتي أنتِ الطفل المظلوم ده
ياسمين : الشغاله ولدت بنت فى نفس المستشفى إللى ماما اتحجزت بيا فيا ، كانت البنت قريبه جداا من شكلي لدرجه ان الشغاله قالتلي دا أنتوا كنتوا فوله و انقسمت نصين ، بابتسامة الحظ كان في صفى اووى لدرجه ان البنت دى ماتت
فهد : ياربي

 

 

ياسمين : و علشان الهانم كانت غنية عرفت تستغل مدير المستشفى ب أنه يطلع التصريح ل ماما الحقيقي على أساس إني موت ، فاهم حاجه ي دكتور
فهد : اه كملي
ياسمين : اتربيت فى بيت الهانم كانت المعاملة حلوه جداا لحد ..
فهد : لحد ما جابت أبنها
ياسمين : بالظبط عرفت يومها ان فيه سر فى حكايتي
فهد : وعملتي أيه
ياسمين : حاولت كتير أعرف أهلي فين، لكن بتدور على أيه ناس مش عارف هم فين او حتى هم مين
فهد : بدموع ربنا يرجعك ليهم
ياسمين : يارب ،عارف ي دكتور كل يوم بحلم ب أيه؟!
فهد : ب أيه ي ياسمين
ياسمين : إنى رجعت ل أهلي و مطمئنة بوجودهم معايا عارف ي دكتور مهما تلف الدنيا دى هتفضل مطمئن وسط أهلك وسط ناسك عارف ليه
فهد : ..

 

 

ياسمين : علشان هم أكتر ناس بيحبونا من غير أى مقابل فاهم يعنى أيه كل الناس تكون بتحبك علشان مصلحه او حتى لو مش عايزين مصلحه بتحبك علشان هم محتاجين منك أضعاف الحب و الاهتمام إللى بتاخده
فهد : معاكِ حق ي ياسمين
ياسمين : نسيت أكمل لحضرتك وصلت لفين
فهد : مشتاق اووى أعرف كملى
ياسمين : فضلت مع الشغاله و أنا بحاول أوصل ل أهلي لكن معرفتش
فهد : والحل كان أيه؟!
ياسمين : كان لازم أكون فى مكان وأحد ؟
فهد : وهو؟
ياسمين : مشيت من القاهرة كلها و أنا مش عارفه هعمل أيه لحد أربع أيام و أنا فى الشارع عارف ي دكتور صعب اووي أنك تسيب كل العز و الهناء وتختار كرامتك بعد أربع أيام قابلت لواء طارق
فهد: أكيد ساعدك و وصلتي ل أهلك
ياسمين : لواء طارق من أحسن الناس إللى قبلتها فى حياتى , اخدني معه البيت لمده يومين وبعدين حاولنا نوصل ل أهلي
فهد: و وصلتي؟؟
ياسمين: يومين و الواء طارق منمش بنحاول نفتح دفاتر قديمه من أول يوم فى المستشفى لحد بيت الهانم لكن للاسف معرفناش نوصل و كان الحل الوحيد هو إنى..
فهد : إنك أيه..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية طفلتي المنسية)

اترك رد