روايات

رواية المعذبه الفصل الخامس عشر 15 بقلم اياد حلمي

رواية المعذبه الفصل الخامس عشر 15 بقلم اياد حلمي

رواية المعذبه البارت الخامس عشر

رواية المعذبه الجزء الخامس عشر

المعذبه
المعذبه

رواية المعذبه الحلقة الخامسة عشر

الاحداث تسوء الكل في حاله صعبه فبعد ان تلقي نادر خبر حر’يق المصنع وخبر مو’ت جده وابوه مختن’قين من اثر الدخان ولكن تم انقاذ العمال والموظفين لكن هناك من اصيب لكنت اصابات طفيفه….حال من الحزن والكس’ره خيمه علي القصر……
في حديقه القصر ….
نادر بغض”ب:انتي اه يا سميه شيط’انه ازاي تعمل كده… انا لازم اقتل”ك وهجم عليها وخق”نها حتي كادت ان تم’وت…في يده
فتذكر ما هدده بيه من…
لو حولت تقرب مني الا حصل في المصنع هيحصل في القصر….
وسندس حبيبتك فيه رجل لطيف هيعمل معها…..فتركها وهي علي وشك المو’ت فقد ازرق وجهها…. ابتعد عنها خطوه ووقف يتأملها وهي واقعه علي الارض ومسكه رقبتها وبتكح وبتحاول تتنفس من جديد… فجلب كرسي وجلس عليه ووضع قدم فوق الاخر ونظر اليها ببرود…..
نادر:ها خصلتي يا حلوه ولا تحبي اوديكي المستشفي…..
تنظر اليه سميه بعين حمرا”ء من اثر الاختن’اق…نظرات كلها ح’قد وش’ر….. ى
سميه:تعرف الا عملت دلوقتي مش هيعدي بسهول يا نادر….
ينحني منها نادر ويجذ’بها من يدها بقوه وعن”ف فتتوجع سميه…..اي سبني احسن ما….
يجذ’بها اكثر وبقوه اكثر…. وبصوت كله تهديد

 

 

 

نادر:اسمعي يا عقر’به يا حفيده ابلي’س انا الا هندمك علي اليوم الا رجلك عتبت فيه هنا ورحمه ابوي وجدي لا اخليك تب’وسي رجلي عشان ارحمك …..وراح ر’ميها في الارض بقوه وبص’ق عليها بق’رف……وتركها وذهب….
ترفع سميه راسها وهي تتوعد اليه بعذاب مثل العقر”به….
سميه:والله لا اخيلك تتمني المو’ت يا ابن الهلالي….لازم اخلص منكم كلكم…..
يدخل نادر لي المطبخ ويقف يراقب سندس وهي تعد الطعام وفجأه تلتفت خلفها فتفزع عندما تجد نادر واقف يراقبها ….
سندس:خضتني حرام عليك…
لكن نادر لا يرد بل كان هناك دموع في عينه …..
تقلق عليه سندس وتتقدم نحوه…. وتقف امامه وتملس علي يده برقه
سندس:لازم تتماسك وتكوني قوي..وتخلي ايمانك بلله كبير
لم يتكلم نادر بل سحبها من يدها وارتمي في حضنها وبكي وبكي وبكي بحرقه… ووجع لم يتحدث بل دموعه تحدثت عن وجعه والمه ظل يبكي ويضمه اقوي بل يدفن نفسه فيها….. وهي تواسيه….وتملس علي شعره في حنان……
سندس:اهدي يا نادر انت لازم تنام انت من ٣ايام مانمنتش لازم ترتاح تعالي معاي الاوضه بتاعتك عشان تنام….. يذهب معها نادر لي غرفته ويريمي جسده علي السرير …
سندس:انا هسيبك تنام وبعدين هبقي اصحيك عشان تأكل لمقه….
يسحبها نادر لي السرير ويأخذها في حضنه وينام تقاومه سندس
سندس:عيب كده ميصحش سبني

 

 

لكنها تستسلم اول ما تلقي دموعه تسيل علي خده فيرق قلبها وتمسح دموعه وتنام في حضنه….
لكن هناك من يراقبهم من بعيد وبعين حاق’ده..
واكيد تلك العيون هي شذا التي جرت علي امها وحكت لها ما راته
وظلت تبكي…..
شذا:شوفتي يا ماما الحربا”يه دي هتخطفو مني مش كفايه شهاب ضاع مني….
سميه:ولا تزعلي يا قلبي ده كده عجل بطرد سندس دي من هنا….
شذا:ليه هتعملي ايه
سميه بش’ر: دلوقتي هتعرفي تعالي معاي…..
وفعلا راحت سميه لي المطبخ
انت يا هانم وانتي واابيه جوزك مش تلمو بتكم الا طلقنها علي اسيادها عشان تخليهم تتجوزهم
ام سندس:فيه ايه يا هانم….

 

 

ابو سندس:خير يا هانم
سميه:مقصوف”ت الرقبه نايمه في اوضه نادر خطيبي بتي….
يصعق الاب والام مستحيل يا هانم
سميه:تعالوا وانا اوريكم…
ويذهبوا لي غرفه نادر وتفتح الباب وكانت الصاعقه……
في المستشفي….
يتسلل سيف لي غرفه ابرار…. ويقوم بتخدريها وخطفها….
من المستشفي…..لي تفتح ابرار عينها لي تجد نفسها في غرفه مختلفه عن غرفتها الا في المستشفي….لي تبحث في الغرفه لي تصعق وتفزع اول ما تجد سيف يقترب منها وو

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية المعذبه)

اترك رد

error: Content is protected !!