روايات

رواية عشق أحفاد الراوي الفصل التاسع عشر 19 بقلم سلمى حجازي

رواية عشق أحفاد الراوي الفصل التاسع عشر 19 بقلم سلمى حجازي

رواية عشق أحفاد الراوي البارت التاسع عشر

رواية عشق أحفاد الراوي الجزء التاسع عشر

رواية عشق أحفاد الراوي الحلقة التاسعة عشر

في صباح يوم جديد
استيقظ مالك مبكرا و نظر حوله فوجد شرفه الغرفه منفتحه و رحيم يقف بداخلها فذهب اليه ببطئ شديد حتى لا يراه فوجده يشب لاعلى حتى يستطيع رؤيه غرفه الفتايات
مالك / انت بتعمل اي يااض
رحيم / هاااا يخر*بيتك اسكت صوتك عالي
مالك / عليا النعمه لأف*ضحك بتعمل اي ؟
رحيم بتوتر / ما .. م ..مبعملش ي عم كنت بشم شويه هوا
مالك / شويه هواا ااه .. لا اسمع بق يرو*ح امك انت لو مجبتش من الاخر هاخد حركتك دى ع محمل تاني وانا الشيطان بيلعب ف دماغي واللي جوه دول مراتي تبقي منهم يعني ممكن تكون خ….
رحيم / اييييي يعمممم انت اتج*ننت مستحيل … انا بس … كنت … كنت عاوز اشوفها
مالك بخبث / تشوف مين
رحيم / اا … ف .. فريده
مالك / هه طب منا عارف انت مفكر يعني اني مش عارف وفكرتك بتعا*كس وكده ده انا لو شكيت لثانيه امو*تك فيها يرحيم انا بس كنت عاوزك تجيب من الاخر
رحيم / يا عم ده انت غتت
مالك / حبيبي عارف …. طب ما تقولها يخويا
رحيم / لا .. اقولها اي … لا اصلا مش بحبها …. ولا بحبها ؟

 

 

مالك / اسألك مشاعرك يعني ولا احسلك ولا اعمل اي
رحيم / مش بقولك غ*تت
مالك / والله انت اللي عبي*ط
رحيم / بس انا شكلى بحبها …. بصراحه مش عارف
فريده / بس انا عارفه
انصدما رحيم ومالك عند سماعهم لصوت فريده الذي صدر من خلفهم فألتفوا الي مصدر الصوت فوجدوا فريده تقف ف الشرفه
رحيم بتوتر / اا … انا … انتي
مالك / انتي هنا من امتي
فريده / لسه خارجه سمعت صوت دندنه كده قولت اما اخرج اشوف في اي
رحيم / انتي قولتي انك عارفه … عارفه اي
فريده / مال وشك مخطو*ف كده انا بس خرجت ع الكلمه دي ف قولت اغلس عليكوا …. انتو بتقولوا كلام سر ولا اي
مالك / يا شيخه لا سر ولا حاجه ده بس رحيم عاوز يقولك
رحيم / هاااااا بسسس اسكتت
مالك / مش ساكت
فريده / هو في اي
رحيم / مافيش حاجه ي انسه فريده احنا اسفين لحضرتك ع الازعاج عن اذنك
اخذ رحيم يد مالك ثم دخل الي الغرفه مره اخري
فريده / انسه … و حضرتك !!! سبحاانه
عادت فريده الي الغرفه مره اخرى وبدأت فى استيقاظ الفتايات
فريده / اصحووووو عندنااااا فرررححح لولولولولولولوي
رنا بنعاس/ يبنتي بقا حرام عليكي سيبيني انام
فريده /من عينيا
احضرت فريده السماعات وبدأ تشغل بعض الاغاني المهرجانيه ثم رقصت عليها
ورد / ايوا بقاااا ي فرافيرووو لولولولولوي
كارمن / لالا يجماعه انا مبقدرش امسك نفسي رقصوني معاكوا
ف غرفه رحيم
حمزه / يووووه اي الوشش ده انا عااوز اناام مين اللي مشغل الاغاني دي
رحيم / الصوت جاي من اوضه البنات
حمزه / رنا متعملش كده اصلا ده مش زوقها ف الاغاني
مالك / و ورد هاديه وملهاش ف الدوشه دي
نظرا مالك وحمزه الي رحيم بخبث
رحيم / ااا … مش هي .. لا … انا اصلا مالي بيها انتو بتبصولي لي
حمزه / لا بجد مش هعرف انام ف الدوشه دي انا هكلم رنا تفصل البتاع ده
مالك / قال يعني انت مسيطر اوي وهتسمع كلامك
حمزه / حبيبي انا بقول الكلمه مبتنيهاش اصلا دي بتترعب مني
رحيم / بجد يعني انت مسيطر وكده

 

 

حمزه / اه طبعا يابني
مالك / طب يلا ورينا
فى غرفه ورد
رنا / بسسس افصلوا الوش ده حمزه بيتصل
فريده / مش فاصلين حاجه يسكر عندك البلكونه اهى اخرجي كلميه براحتك … يلا هزيي ي كووكوو
خرجت رنا الي الشرفه وقامت بالرد ع اتصال حمزه
رنا / الو ي حمبوزو
حمزه / قلب حمبوزو من جوه ممكن يروحي تقفلي الصوت عشان مش عارف انام خالث لو مش عاوزه تطفيه خلاص يروحي مش مهم
رنا / هطفهولك يحمبوزو من عينيا
حمز / الله قولي حمبوزو كده تاني
رنا / حمبوزو
حمزه / الله عسل عسل
ضحك مالك ورحيم بشده ع طريقه حمزه مع رنا
مالك بضحك / لا مسيطرر اوي يحيلتهاا
رحيم بضحك / حمبوزو
حمزه / لا ع فكره دي بتخاف مني جامد
مالك / لا ماهو باين اهو حتى بالاماره الاغاني طفت
حمزه / البنات عاوزين يفرحوا اي ميفرحوش يعني ولا اي
رحيم / لا طبعا يفرحوا ازاي
ف غرفه ورد
رنا / لو سمحت ي فريده اطفي الاغاني دي
فريده / لي بقا ان شاء الله
رنا / كتكوتي عاوز ينام
فريده / كتكوت مين لامؤاخذه
رنا / حمبوزو
فريده / بس ي ماما اتكلي ع الله انتي وكيس البوزو بتاعك ده
رنا / فريييدههه مسمحلكييش تقولي ع حمبوزو كده
ورد بضحك/ بصراحه يرنا الاسم فصيل اوي ده حتى الراجل بدقن وطول بعرض تقوليله ف الاخر حمبوزو
كارمن بضحك/ همو*وت بجد والله مش قادره
رنا / والله انتو كلكوا غلسين اوي
بعد مرور بعض الوقت اجتمع الجميع ف الاسفل ع طاوله الطعام لتناول وجبه الافطار فى جو لا يخلو من المرح
سناء / بنات انا كلمتلكم مصممه ازياء هتيجي النهارده ومعاها شغلها وتختاروا الفساتين اللي تعجبكم
تسنيم / ايوا وكمان بتعمل فساتين زفاف تحفه وردتي تختار احلى واغلي فستان
ورد / تسلميلي ي ماما ربنا يخليكي ليا
حمزه / طب وانت يحاج مكلمتلناش مصمم لي عشان نلبس بدل كده شياكه ف الفرح
رحيم / اكيد كلملنا يابني

 

 

الراوي / انتو اللي زيكوا يروح بجلاليب قال مصمم قال
منير / والله يبابا عندك حق
مالك / لا ده انا العريس متهزروش
ضحكت الفتايات بشده
فريده بضحك / والله يعمو عندك حق ويسلام بقا لو كانوا جلاليب بيضا لحد الركبه كده اوعاا
الراوي / والله يبنتي فكره حلوه هشوف الموضوع ده
حمزه / طب والله عيب لما هم يلبسوا فساتين واحنا جلاليب
رنا / متخافش ي حمبوزو هجيب جلابيه زيك مش هسيبك ابدا
حمزه / اصيله ي قلب حمبوزو
كارمن / انا بطني بتقلب من مح*نكوا ده والله
ورد / وحياتك ي كارمن كلنا مش انتي لوحدك
رنا / خلوا اللي يغير مننا يجي ويعمل زينا
حمزه / اديها واحده غيري مني و ولعي
قضوا جميعا وقت لا يخلو من الضحك والمرح ولكن ملك استأذن منهم جميعا واخذ ورد وذهب للخارج بعدما تحدث مع والده و جده
ورد / انت واخدني ورايح ع فين
مالك / هتعرفي بس لما نوصل
ورد / قلبي مش مطمن
مالك / عيب تقولي كده وانتي معايا انا عمري ما اضرك ده انتي اغلى من حياتي ي ورد والله
اخذ مالك يدها ثم قبلها برقه
ورد / بحبك
مالك / وانا كمان يوردتي
بعد قليل وصل مالك الي منزل احمد والد ورد ثم توقف بالسياره امام المنزل
ورد / مالك انت جيبتني هنا لي
مالك / ورد اسمعيني …. عمى اتغير بجد واشتغل وبطل شرب وانا اتأكدت من ده بنفسي وجالي اكتر من مره عشان يصالحك ويكلمك بس انا موافقتش غير لما اتأكد انه فعلا اتغير عشان تبقي مطمنه … مش محتاجه اقولك انه بيحبك لانه طبيعي بيحبك ده ابوكى يعني اكتر واحد بيحبك ف الدنيا دي وبيخاف عليكي … بعدي طبعا … ف انا عاوزك تثقي فيا المره دي ومتخافيش من اي حاجه طول ما انا معاكي
ورد بدموع / انا نفسي والله اكلمه من زمان بس خايفه منه وكمان مش قادره انسي اللي حصل
مالك / اللي حصل خير ولولا اللي حصل مكناش انا وانتي بقينا مع بعض ولا اي
ورد / صح

 

 

مالك / طب يلا بينا
ورد / ماشي
صعد مالك ومعه ورد الي منزل احمد ثم دق مالك ع الباب اكثر من مره حتى فتح له احمد
احمد / ميين … وررددد بنتيي وحشتييني اويي
ضمها احمد اليه وهو يفتقدها بشده وكأن روحه عادت اليه مره اخرى
ورد بدموع / بابا وحشتني اووي
احمد / وانتي كمان يحبيبتي
مالك / طب كفايه بق عشان جسمي بيقشعر من المناظر دي … يلا ي عمي تعالي معانا عشان تجهيزات فرحنا ان شاء الله كمان يومين
احمد بفرح/ بجد الف مبروك يحبايبي ربنا يتمملكم ع خير
مالك / الله يبارك ف حضرتك ي عمي يلا عشان هتقضي اليومين دول معانا ف البيت كلما متجمعين
احمد / ايوا بس الشغل
مالك / انا كلمت صاحب الشركه واخدت منه اجازه
احمد / الله يكرمك يابني ويباركلك مش عارف من غيرك كنت هعمل اي
مالك / متقولش كده ي عمى انا معملتش حاجه
ورد / طب انا هدخل انا احضر الشنطه ارتاح انت ي بابا
احمد / تسلميلي ي بنتي
بعد قليل قامت ورد بتجهيز حقيبه والدها ثم ذهبوا جميعا الي منزل الراوي
بعد قليل وصلوا الي المنزل ورحب به الجميع وقام بالتعرف عليهم جميعا
جاءت مصممه الاذياء ومعها صور لجميع الفساتين الجديده والمختلفه ثم قامت الفتايات بأختيار اكثر من فستان ليقارنوا بينهم
رنا / حمبوزو اي رأيك ف الفستان ده
حمزه / حلو اوي يروحي انتي اصلا بتحلي اي حاجه
رنا / بجد طب واللون حلو
حمزه / ايوا وبصي ده كمان حلو اوي
بدأ حمزه بأختيار بعض الفساتين مع رنا ويتناقشوا بحب شديد وسعاده ايضا
كانت فريده تختار من بين الفساتين فوجدت رحيم يجلس بجانبها ويحدثها
رحيم / احم … ما توريني كده اختار معاكي ده لو مش هيضايقك يعني
فريده / لا انا اصلا اخترت خلاص
رحيم / طب ممكن توريهولي
فريده / اهو ده
رحيم بعصبيه / نعاااااامممم

 

 

فريده / اي ف اي
رحيم / انتييي هتلبسسيي الفستان دهه
فريده / ايوا
رحيم / ده قميص نووم
فريده / احترم نفسك
رحيم / احترمي انتي نفسك ده مخبي اي ده ان شاء الله ده كل ده …. ده … ده كل حاجه هتبان انتي عبيطه لا مستحييل
فريده / وانتت ماالك اصلاا البس اي ولا ملبسش اي
رحيم / لااا بقولك ايي ده فرح اخويا ولازم الكل يبقي لابس محترم اااه
فريده / طب ايي رأيك بقا انا مش هلبس غير ده
رحيم / طب ابقي البسيه كده وانا اوريكي
فريده / هاااا انت بتقولي انا كده
رحيم / اه وده اخر كلام عندي اقسم بالله ما اخليكي تحضري الفرح يا فستان محترم ي اما منتش رايحه
فريده / انتت مااالك انتت
رحيم / هو كده خلص الكلام
رحل رحيم وتركها و الد*ماء تغلي بداخلها
كان مالك يجلس مع ورد لأختيار فستان الزفاف
ورد / الله بس ي مالك الفستان ده
مالك / جميل اوي … بس انا عاجبني واحد تاني اكتر

 

 

ورد / فين
مالك / ده
ورد / ايوا بس ده فستان محجبات
مالك / هتبقي جميله اوي ف الحجاب ي وردتي
ورد / انا نفسي اوي بس مش عارفه اخد الخطوه
مالك /بصي دول احلى اتنين واحد لو هتلبسي حجاب و واحد من غير هسيبك انتي واختيارك واي قرار هتاخديه انا معاكي فيه اهم حاجه تكوني مبسوطه
ابتسمت له ورد بحب ثم تركها مالك ورحل

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق أحفاد الراوي)

اترك رد