روايات

رواية جحيم عاشقي 2 الفصل الثاني 2 بقلم زولة وحيدة

رواية جحيم عاشقي 2 الفصل الثاني 2 بقلم زولة وحيدة

رواية جحيم عاشقي 2 البارت الثاني

رواية جحيم عاشقي 2 الجزء الثاني

جحيم عاشقي 2
جحيم عاشقي 2

رواية جحيم عاشقي 2 الحلقة الثانية

هند :بس ازاي وايه دخل تقى في القصة
يزن :انا عرفت ان ام البنت اسمها فريدة حسن المنشاوي
آسر بغضب :اييييه
أيهم :يزن انت مش عارف فريدة دي عملت ايه في مامتك
يزن :مش عارف ولا عايز اعرف
تقى بصدمة :يزن فريدة دي مكنتش عايزاك تيجي ع الحياة
يزن :قولت مش عايز اعرف ومنك انتي بالذات بسببك حياتي خربت
آسر راح مسكه من لياقة قميصه
آسر بغضب :ولا تفكر في بنتها لأنها اكيد جاية بالحرام وهتكون طمعانة في فلوسك زي مامتها وفي النهاية هتسيبك
يزن بعد ايد آسر ودخل ع اوضته
ياسمين :ياماما مين فريدة دي وهي عايزة ايه مننا
تقى بشرود :عايزة آسر
الكل بصدمة :ايه
تقى :آه هي لسة عايزة آسر عايزة تاخده مني وبصت ع آسر بدموع :آسر ارجوك ماتسيبنيش
آسر حضنها :مش هسيبك

 

 

ياسمين :ياجماعة انا مافاهمة حاجة مين فريدة دي
هند :تعالي احكيلك
غزل :وانا هاجي معاكم
إياد :وانا كمان
كلهم راحو مع هند ع اوضتهم
زينب راحت حضنت تقى
بعد مدة عند تقى وأسر في الاوضة
تقى :آسر انا هروح اكلم يزن
آسر :لأ خليه كدا لوحده لحد مايحس بغلطه
تقى :لأ لأ انا عايزة اروحلو لازم نحل سوء التفاهم اللي حاصل دة
وراحت عند يزن
يزن كان قاعد بيبكي
تقى دخلت
يزن مسح دموعه
يزن :عايزة ايه
تقى :ممكن اقعد
يزن :لأ
تقى :اوك
يزن :عايزة ايه ياتقى
تقى قلبها وجعها لأنه ابنها بقا يناديها ب اسمها عادي

 

 

تقى :انا هعمل اللي انت عاوزه علشان تتجوز البنت اللي حبيتها انا مستعدة اروح اعتذر لفريدة علشانك
يزن :بجد
تقى :اه
يزن :انا هتصل على مروة
تقى :هي اسمها مروة
يزن :اه
تقى :الله اسمها حلو
يزن :آه عارف واتصل عليها
يزن :مروة اديني مامتك
مروة :اوك
فريدة :عايز ايه يابن تقى
يزن :ماما هتعتذر ليكي علشان تجوزيني مامتك
فريدة :انا مش عايزة اعتذار انا عايزة حاجة تانية
تقى عيونها دمعت
يزن بص ع تقى
يزن :ماما في ايه
تقى :مفيش قول ليها اني موافقة ع الحاجة اللي عاوزاها
يزن :فريدة ماما قالت إنها موافقة
فريدة بابتسامة خبيثة :اوك هاجي انا وبنتي بكرة ع القصر
يزن :وجوزك
فريدة بارتباك :آه آه وجوزي

 

 

يزن قفل التلفون
تقى كانت طالعة وعينها مدمعة
يزن مسكها من ايدها
تقى بصت عليه والدموع في عينيها
يزن :بحبك ياماما كنت بعرف انك هتعملي اللي انا عاوزه
تقى :آه وانا بحبك
يزن :بس ايه الحاجة اللي عايزاها فريدة
تقى :مش مهم حبيبي انا هروح بقا لاني نعست
يزن :اوك
تقى طلعت لقت ياسمين
ياسمين :ماما في ايه ليه بتبكي
تقى :لأ بس في حاجة دخلت عيني وراحت ع الاوضة
ياسمين دخلت عند يزن
ياسمين :يزن ماما كانت بتبكي وهي طالعة من اوضتك حصل ايه
يزن :مفيش يمكن دي دموع الفرح لاني قريب هتجوز حبيبتي
ياسمين :يزن انت بتغلط انت مش عارف مين فريدة دي دانت إذا عرفت اللي عملته مع ماما هتقول انها عقربة
يزن :مش مهم بنتها مش زيها
ياسمين بحسرة :هيجي يوم وتندم ع اللي بتعمله يا يزن
وطلعت من الاوضة
يزن :مش هندم وانا بتجوز اللي بحبها

 

 

عند آسر وتقى
آسر :عملتي ايه
تقى :ولا حاجة
آسر :انا هعرف بنفسي
وطلع من الاوضة
عند ياسمين في اوضتها كانت بتكلم حد
ياسمين :وحشتني اوووي ياحبيبي
.. وانتي كمان وحشتيني ياحبيبتي وكل سنة وانتي بالف خير حبي
ياسمين :وانت بخير حبيبي
فجأة دخل إياد وسمعها
ياسمين :حبيبي انا هقفل دلوقت باي وقفلت السكة
إياد :مين حبيبك دة يابنت
ياسمين :ملكش دخل وبعدين انت ازاي تدخل اوضتي بدون استأذان
إياد بغضب وغيرة:ياسمين مين حبيبك دة
ياسمين :خلاص بلاش تزعق هقولك
إياد :قولي
ياسمين :اسمو باسل وشاب امووور وبيدرس معايا في نفس الكلية
إياد مسكها من ايدها
اياد وهو بيقرب منها :انتي لسة صغيرة ع الحب والكلام دة وتبعدي عن الشاب دة خالص وإلا صدقيني هعمل حاجة مش هتعجبك
ياسمين :طب ابعد
إياد بغضب :مش هبعد مش انتي اللي تقوليلي ابعد ولا اقرب
ياسمين :في ايه يا إياد اهدأ
إياد زقها وطلع من الاوضة وهو في كامل غضبه
ياسمين باستغراب :انسان غريب جدا…. معقولة يكون… لالا
عند أيهم وهند
إياد دخل
أيهم :ماتخبط يابني
إياد :بابا ماما انا عايز اتجوز
هند بفرحة :واخيرا هفرح بيك ياحبيبي امال مين المحظوظة
إياد :…………
أيهم :ايه انت اتجننت

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية جحيم عاشقي 2)

اترك رد