روايات

رواية عوضي الفصل الثالث 3 بقلم دنيا فادي

رواية عوضي الفصل الثالث 3 بقلم دنيا فادي

رواية عوضي البارت الثالث

رواية عوضي الجزء الثالث

عوضي
عوضي

رواية عوضي الحلقة الثالثة

ادهم : انتي ازاي كده
ريم : هو اي الي ازاي
ادهم بسرحان : ازاي بالجمال ده
ريم ببرود : عادي خلقه ربنا
ريم : هو انا هنام فين
ادهم : هتنامي هنا وبيشاور علي الارض
ريم : ماشي
ادهم بإستغراب : يعني معترضتيش وكمل بإستفزاز ولا تلاقيكي متعودة علي كده
ريم : امم
ادهم : طبعا كنتي فكرة انك هتعيشي في نعيم بس دا مش هيحصل خالص ومن بكرا زيك زي الخدام ياشاطرة
ريم : محدش ضربك علي ايدك عشان تتجوزني انت الي جيت بنفسك وبعدين انا معرفكش اصلا عشان افتكر ان انا هعيش في نعيم زي ما بتقول
ادهم : بدأناها استعباط بصي ياحلوة من بكرا زيك زي الخدام هتشتغلي في البيت زيهم يعني مش هتخرجي من الاوضه غير في الحاله دي وياريت جدي ميعرفش ان انا الي قولتلك وان دا من اردتك عشان مزعلكيش مني مفهوم
ريم بحزن : ماشي
ادهم : واقلعي الفستان دا

 

 

ريم : لا انا مرتاحة كده
ادهم : مش هينفع عندك حمام اهو خشي غيريه
ريم : تمام
_____________________________________
سما : من دا الي اتجوز انت بتهزر
مجهول : اهي صورتو هو والعروسه واهو نازل من بيتها
سما : لا لا مستحيل ادهم عمرو ما هيبقا لغيري
مجهول : خلاص بقا لغيرك
سما بعصبية : قولتلك مش هيبقا لغيري ،، هو اكيد جدو الي زن عليه
مجهول : هو انتي حبتيه بجد ولا اي لا فوقي احنا مش هنضيع كل الي عملاناه دا بسبب ضعف منك
سما : عندك حق شكلي ضعفت و حبيتو ،، بس بعد الي عملو دا هيشوف مني قلب اسود ميعرفش الرحمه
مجهول : ايوا هو دا الكلام اعقلي كده وكملي في الخططناه
________________________________________
ريم خرجت ملقتهوش في الاوضه
ريم : قال انا انام علي الارض وهو علي السرير دا كلو لوحدو بيهزر اكيد،، انا هنام ويبقا يعمل الي عايزو بقا انا مش قادره بجد
______________________________________
علي : هي العروسه ملهاش اخوات
سامر : اعتمد علي نفسك وانا اجوزك احليَ منها
علي : لا خلاص انا مليش في حوارات الجواز دي اصلا
سامر : لا يا علي انا بقا ميعجبنيش حالك دا لازم تعتمد علي نفسك زي اخوك انا مش دايم ليك
علي : بعد الشر يجدو
علي بهزار : وبعدين متحاولش تضحك عليا زي ادهم وتقولي انك تعبان دا انا عارف كل حركاتك
_:.
ادهم : ايييي

 

 

سامر : ادهم انت اي الي جايبك في الوقت دا وسايب عروستك لوحدها لي
ادهم : والله!! انت بتضحك عليا بتعبك انت بتستغل ان انا مبقدرش اشوفك تعبان
سامر : ابدا يا ادهم هيجي يوم واتعب فيه ،، وكده كده هيجي يوم وهتتجوز مش هتفرق اليوم دا جه ازاي
ادهم : انت عارف كويس انا رافض الموضوع دا لي
سامر بزعيق : انسا ملك يا ادهم ومتوهمش نفسك ان الكل زيها وعيش حياتك بقا زي ما هي عايشة حياتها
ادهم بعصبية : لااا كلهم زي بعض الطمع فيهم
علي : خد بس يا ابني استنا رايح فين
سامر : سيبو يا علي هيرجع لوحدو
_________________________________________
ادهم راح night club وفضل يشرب علي امل انو ينسا
ادهم : مش قاادرر انسا خيانتك ليا يملك ولا حبك المزيف
انا كنت غبي يوم ما صدقتك غبييي
وهمتيني بجمالك مقدرتش اشوف الغل والحقد الي جواكي
_:.
1:00AM
وصل البيت والكل نايم

 

 

ادهم بضحك : قال كلهم مش زي بعض قال
دا كلهم نسخه منها
ادهم دخل الاوضه ولقاها نايمه
ادهم بنظره تشوق : وانتي بقا حكايتك اي وبيقرب منها وبيحضنها جامد
ريم بعدم فهم : انت بتعمل اي
ادهم بعدم وعي : ششش وقطع*لها هدومها
ريم : ابعد عني ياحيو*ان.
ادهم : انا هوريكي يا زبا*له مين الحيو*ان
ريم بدموع :……

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية عوضي)

اترك رد

error: Content is protected !!