Uncategorized

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل الرابع عشر 14 بقلم شيرين أحمد

     رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل الرابع عشر 14 بقلم شيرين أحمد

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل الرابع عشر 14 بقلم شيرين أحمد

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل الرابع عشر 14 بقلم شيرين أحمد

كانت تسرح بالقمر وتسأل نفسها
لماذا لا يحبني ببروده و كلامه القاسي و معاملته 
كنت اسيرت حبه لماذا 
(ليه عمل فيا كده كسرني اكتر من مره يبرق انتي لازم تكوني باارده متسمحيش ان اي حد يهز كرامتك بحاجه لازم تقوي اكتر من كده لاززم عشان نفسي و بنتي وبكت ه الذي مر بها وبدون ان تحس نامه ع الاريكه و لا تعلم ماذا يخباء لها القدر
____________**____________
في صباح يوم جديد وجميل ♥♥
ليام =عشق هو قاللي انه قرب يوصل
=بجد طب كويس انه خلاص قرب يوصل لياام 
=نعم ي عشقي
=احنا لازم نسعدهم مراد بيحب جنه ودي حاجه حلوه بس جنه ماتت لازم يفكر ف مستقبله جنه عمرها ماهتزعل منه هو كان وعدها انه عمره ما حد هياخد مكنها هو عامل ع وعده وان جنه هتزعل منه لا بالعكس دي هتفرح ليه لانه كده بيعذبها اكتر  لانه لازم يحب من تااني و يبرق انسانه رقيقه و بقا عنده بنوته جميله و رقيقه زاي مامتها عن طريق تعصبه  لازم يحب يبرق البنت ع فكره بتحبه مش حب مراهقه الحب امان وهي حست معه بكده 
=معاكي حق وانا وانتي هنساعدهم متقلقيش مش هنمشي غير لما يكونو مع بعض 
ابتسمت له وحضنها
=اايه ده شرفي رااااح و هنا قداام عيني
ليام برفع حاجب و عشق التي خجلت=عاايز ااايه ياااض
=ليه تعمل كده يا لياام وقدام عيني بتحضنهااا اه ي قلبي
=اه بحضنها مراتي وانا حر فيهاا امشي يااض من.هنا 
=ليام خلاااص ههه عايز اايه يا مصطفى 
=جوزك اللي عايزني مش انا ربنا يسمحك 
=بتقول حاجه 
=مابقولش 
=بحسب المهم عايزك ف شغل
=تمم هروح انا وانتو خليكم 
=ماشي ي عشقي
ضحكت عليه و ذهبت 
=يااااا عقبالللي يااارب
=اسكت 
=ساااكت خااااص 
=هههههه 
_____________________**__________________
=قفشتك بتعملي اايه 
ابتسمت لها
=برسم 
=مع ان رسمك لسه مكتملش بس باين عليه جميل اووي
=تسلميلي 
=تعاالي عايزاكي تجهزي نفسك وتبقي شيك 
=ليه
=عشان هنخرج 
=بجد.انا بقاالي كتير مروحتش ف حته بصراحه 
=متقلقيش هنخرج ومودك هيبقى احلى بكتيرر 
=هجهز انا الاطفال وانتي جهزي نفسك
=طب وانتي
=متقلقيش مش هياخدوا من دقيقه 
ابتسمت لها
=شكراا بجد انا تعبتك معايا
=بس ي بت احنا مافيش مابينا حاجه احنا اخوات 
يلااا بقا خلصي
اومأت لها ثم.ذهبت لغرفتها
________________***________________
نزل من السياره بكل برود ويمسك بأيد طفله
وكان الجميع يرحب بيه كثيرا 
ودخل االي السرايا 
وكان الجميع ينتظره
رأته الجده بفرحه =ي حبيبي تعاالي ي ولدي ف حضن جدتك ابتسم لها ثم حضنها
رأت ابنه حضنته
=بسم الله ماشاء الله اايه القمر ده تعالي ي حبيبي هات حضن ابتسم لها و حضنها 
والكل رحب بيه
دخل عليهم مصطفى و ليام 
مصطفى=مرااااد اللي وحشني 
قام وحضنه 
=ايه ده وفي زعيم صغير اهلا اهلا 
ليام=اايه ي مراد مالك 
=مافيش حاجه انت كنت عايزني ليه 
=الكلام مش دلوقتيانت لسه راجع 
وكانت هي تنزل من ع السلالم 
بكل اناقه و جمال 
مصطفى=ايه ده ايه ثم صفر لا قلبي الصغير لا يتحمل قمرتين نزلين ع السلالم لا لا يبرق انا هروح معاكي 
ابتسمت من كلامه 
=بس ياااض ملكش دعوه بمامي
=انتي اسكتي خااالص وانتي قمر كده تعااالي اشيلك كده
ليام =هتروحو دلوقتي 
يبرق =اه 
عشق =قموره ماشاءالله ي يويو هتتعاكسي كده احسن حاجه ان مصطفى معانا 
اتكسفت من كلامها
=لا ده انتو تحت عنيا 
=طب يلااا 
وكان الشرار يتطير من عنيه من معاكسات مصطفى ليبرق و ماذا هل لها طفله تشبها كثيرا هي لا تعيرو اي اهتمام  وكيف تذهب وهي بدلك الجمال
غضب من تصرفها
=يبرررررق 
انها تعرف ذالك الصوت انه هوو ابتسمت ولكن تحت ابتسامتها خوفها من ذالك المراد
ابتسم.ليام و عشق ع غيره مرااد
=يبرررررق 
انها تعرف ذالك الصوت انه هوو ابتسمت ولكن تحت ابتسامتها خوفها
ولكن كانت لديها الشجاعه ورجعت للخلف اعتدلت لرؤيته بكل ثقه وهي تمسك طفلتها
يبرق=نعم!
رفع حاجب من تصرفها 
مراد=مش واخده بالك اني موجود ي هاانم و لا اايه
=معلش انا مكنتش اخده باللي فعلا
=صح ما انتي بتهزري مع مصطفي ومش سامعه حاجه و لا ع بالك مين الللي موجود هنا
مصطفى=ايه ي عم مراد احنا هنا
نظر له نظره اخرسته 
ضحكت ليل (معلش ي جدعاان ????????اسمها ليل مش عشق هو من اثر التعب حقكم عليا ????????????اسفه جداا)
يبرق=هو في حاجه يا استاذ مراد عايزه مني قبل ما امشي
=انتي تاااني ي يبرق
خافه ولكن اخفته و كانت شجاعه
جويريه=مين ده يا مامي بيزعق ليه
نظر لدلك الصغيره الجميله وابتسم 
هي لن تعرف ماذا تقول
ليل بابتسامه =تعرفي ي جوجو مين الصغير اللي هناك ده
=مين 
=ده زينو اخوكي.
=بجد 
=اه يا روحي وده بابي مش هتروحي تسلمي عليه مش وحشك 
جويريه=لا ده وحش بيزعق لمامي 
ليل بحنان =مينفعش كده بابا يزعل هو متعصب شويه والمفروض جوجو تروح تحضن بابا صح مش جوجو شاطره 
اومأت لها ثم ذهبت لولدها 
جويريه=انزل عشان احضنك خلص عايزه امشي 
اتصدم من ردها انها تتصرف مثله
يبرق=جوجو احنا قلنا اايه 
غضبت بطفوليه
=اسفه مش هرد تاني
ضحك ع دلك الطفله التي تشبه ولدتها وتعاند مثله ونزل لمستواها 
مراد =جويريه وحشاني اووي وحضنها بحب 
زين بغضب طفولي= بابا وانا ااااايه
يبرق بصدمه =زينووو
وجه زين نظره ليبرق هو ونظر لها ببراءة
=نعم ي طنط
يبرق بصدمه= انا طنط ي زينو تعاالي انت وحشتني اووي 
=حااضر جاي اهو 
ثم حضنته بحب وحنان=تعرف انا كنت مستنياك تيجي بقاالي كتير وكنت بعيط عشان انت وحشتني 
=انتي تعرفيني
=اه كنت بعتني بيك ع طول وانت صغير اووي
=بجد 
ضحكت عليه=اه 
ابتسم لها  ذهبت دلك الطفله بغضب =يلا يا مامي عايزين نروح هنتأخر تعالي ي زينو معانا
يبرق موجهه كلامها لزين=زين دي تبقا جويريه اختك
ابتسم لها ذالك الطفل =بجد وانتي ماما صح 
=ايوه ماما يلا تعالو  معايا  ولم تعير اي انتباه للذي غضب منها 
مصطفي لاستفزاز مراد=تعاالي ي جوجو امسكك والله خايف عليكم وانتو حلوين كده بس يلا انا اللي سببت كده ف نفسي 
ضحكو الجميع عليه و ذاهبو 
ومراد كان يريد قتل مصطفى ف ذالك الوقت و كان يريد الذهاب اليهم ولكن اوقفه ليام 
=عايز ايه يا ليام دلوقتي 
=سبها 
=انت بتهزر مش،شايف اسلوبها لا و كمان مش عمله حساب اني موجود و ماشيه مع مصطفى واخدت العيال معاهم
=انت مش من حقك تسالها هي رايحه فين و لا جايه منين  ي مراد
=ده ع اساس اني مش جوزها
=ده كان امتا ده ده انت حتا مهنش عليك تعرف اخبارها ايه هي و الطفله انا عاارف انك بتحب جنه
=ليام بعد اذنك سيرت جنه متجيش ومدخلش ده ف ده انا عملت كده لمصلحتها عشان كمان تقدر تكمل حياتها 
=سبها تكمل حياتها و هي تلاقي شريك حياتها اللي تستاهلو
كان يريد قتل ليام احس ليام بنظراته انه يريد قتله
=صح هي هتروح معايا انا و الاسكندريه
=ليه يعني
=هتكمل تعلمها هناك هتدخل كليه هندسه 
اتصدم =ايه
=ايوه متقلقش ليل هتعملها زاي اختها 
وجويريه هتبقا بخير
غضب منه =وهي تروح معاكم ليه هو انا خياال ولا اايه
=بس انت لازم ترجع انا جبتك عشان تطلقها
=نعمممم 
=ايوه خليها يا مراد تعيش حياتها انت مش عايزها و هي متقلقش عليها
=طب اايه رأيك ان مش هطلقها مش هي اللي قالت كده 
يبقا مااافيش طلاق 
=لا هي مقالتش
=وتعليمها هتتعلم ف بيتي ومش مساافر ف حته 
وبنتي هتبقا معايا 
=ي جدع
=انا طالع هروح استريح ذهب قبل ان يقتل ليام 
ليام  ضحك عليه =هتشوف ايام فل ي مراد 
______________**__________________ 
لم يعرف ان ينام 
هل تريد الطلاق منه هل تحب مصطفى 
هل تريد اخذ ابنته منه لماذا تاخرت 
ولم ينم سمع صوتهم وهم يضحكون 
ف الخارج****
يبرق=انا بجد زعلانه عليها اووي دي هتموت فيها بسببك 
ليل =مصطفى شوفت هي بتحبك ازاي متعملهاش تااني
مصطفي=عنيا الاتنين وانا كمان بحبها و اوي 
مراد برفع حاجب 
=مين هي اللي بتحبها
=هاا انا اقصد جويريه 
اوما له =ااه وانتي ي استاذه يبرق اتأخرتي ليه
=ده ايه اللي اتأخرتي ليه 
=والله كل ده كنتو فين 
مصطفي=ايه اللي كنا فين ي مراد
مراد=اسكت انت 
ليل =في اايه مراد كنا خارجين هي خلصت امتحانتها
وبتفك.شويه 
مراد=اه و الهانم انبسطت بقا و لا لسه 
يبرق ببرود =تعاالي ي جوجو نطلع عشان ننام تعالي ي زينو انت كمان اخذتهم ولن تعيره اي اهتمام
وهذا ما ذات غضبه
بتجاهلها له
ف غرفه يبرق نامه الاطفال
ودخلت لها ليل =معملتك كده ي يبرق 
=يستاهل هو لسه ماشفش حاجه دي حاجه قليله
=يبرق انتي بتحبيه صح
سكتت كثيرا
=يبقا صح 
=بس هو مش بيحبني وكان بيقل بيا كتير ي ليل
=معلش بس اعزريه كان بيحب جنه اووي مكنتش يوم او يومين ده حب من الجامعه 
وماتت قدام عينه 
المفروض تعوضيه ي حبيبتي
=هو مش هيقبل بكده انا هطلق منه 
دخل لها بكل غضب
=مااافيش طلاااق
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك رد