روايات

رواية عشق غير مشروط الفصل السادس 6 بقلم سولييه نصار

رواية عشق غير مشروط الفصل السادس 6 بقلم سولييه نصار

رواية عشق غير مشروط البارت السادس

رواية عشق غير مشروط الجزء السادس

عشق غيرمشروط
عشق غيرمشروط

رواية عشق غير مشروط الحلقة السادسة

ابتسمت وانا بفتكر اللي حصل….
فلاش باك
-لو سمحتي لازم نتقابل …ابوس ايديكي ساعديني ….
كنت مستغربة من صوت البنت اللي بتعيط بر*عب ده فسألتها عن هويتها واتصدمت أنها مرام …خطيبة سيف القديمة …وافقت فورا اشوفها وفعلا اتقابلنا …كانت وقتها مر*عوبة ومتوترة بنبض حواليها بخوف …اول ما شافتني فضلت تعيط وتقول:
-انا عملت غلط كبير أنا خو*نت خطيبي عشان افتكرت أن فؤاد بيحبني …أنا ..
-ممكن تهدي
قولتها وانا بمسك ايديها هديت شوية فقولت:
-احكيلي بقا من البداية …
اتنهدت وقالت:
– من قبل مو*ت رأفت وفؤاد كان بيتقرب مني في الفترة اللي اهملني فيها سيف هو كان بيجيبلي كل حاجة لحد ما بدأت أضعف وارتبطت بيه …كان دايما بيخليني اعمل مشاكل بين رأفت وسيف أو أخد ورق من الشركة وادهوله لحد ما رأفت شافنا في يوم مع بعض وقرر يبلغ سيف اللي اتخا*نق معاه ومصدقهوش …
هزت راسها وقالت:
؛-وساعتها فؤاد قرر يق*تله ويلبس سيف في الجريمة …أنا كنت عارفة كل حاجة وساكتة…أنا اشتركت في جر*يمة قت*ل عشان كنت فاكرة فؤاد بيحبني …بس مطلعش بيحبني ولا حاجة بالعكس من يومين سمعته لما كنت في بيته بيتفق مع حد يخلص عليا. علي فكرة هو اللي بعت راجل يخ*بطك وحطلك الفيديو عشان متكمليش كانوا عايزين يهد*دوكي ويخلوكي تفقدي الثقة في سيف في نفس الوقت …انا معايا تسجيل صوت وصورة ليه وهو بيعترف بكل حاجة عملها في رأفت وازاي لبسها لسيف …عرفت أنه ممكن يغ*در بيا فقررت اني امسك عليه ورقة …أنا حاليا بمثل أني مش عارفة خطته بس اللي عرفته أنه ناوي يخلص مني بعد محاكمة سيف عشان اشهد ضد سيف بس انا هقلب الدنيا عليه مش هسكت ابدا …
ابتسمت ليها وقولت:
-معاكي التسجيل …
هزت راسها…
…..
القاعة كان فيها دوشة وهما بيسمعوا تسجيل صوت وصورة لفؤاد وهو بيقول خلص علي رأفت ازاي …التسجيل اللي مع مرام كان بيقول كل حاجة بالتفصيل …بصيت لسيف وابتسمت ليه وانا بطمنه أن كل حاجة هتكون بخير ….
…..
مر اسبوعين وكان سيف خرج وفؤاد اتقبض عليه هو ومرام وقررت اساعد مرام قد ما اقدر لأنها ساعدتني .. وانا رجعت لحياتي تاني العادية ….كنت قاعدة مع كارمن في الكافتيريا وقالت:
-بس انتي عقلتي يا بت يا آمال بطلتي تأكلي دماغي بسيف بتاعك ده …بصراحة أنا كنت فقدت الامل فيكي وقررت ارنك عل*قة يمكن تعقلي…
ضحكت علي كلامها وقولت:
-لا خلاص عقلت متقلقيش ومش هدي قلبي لأي حد …
-متأكدة

قالتها بخبث بعدين.ضحكت لما جه سيف. قعد جنبنا وقال:
-خلاص توبتي يعني
قالها وهو بيضحك وبيبصلي بعينيه الحلوة دي ..قولت في سري ..يخربيت جمالك هو ده وقته …بس حاولت اسيطر علي نفسي وقولت:
-انت عايز ايه انت سيبني في حالي ..
وبعدين اخدت شنطتي ومشيت …
بصتله كارمن وقالت:
-روح وراها ميغركش الشويتين دوول هي واقعة اصلا ..
ضحك سيف وقال:
-نعم الاصحاب
وبعدين جري ورايا …مسك أيدي وقال:
-قدامك حلين أما نتكلم زي العاقلين واقولك مشاعري أو اخطفك لمكان بعيد وهتسمعيني برضه ..
بصتله وقولت:
-علي حسب هتخطفني فين ؟!
ضحك وقال :
-فيه مأذون اعرف…
قاطعته وزقيته وقولت:
-لا انسي …عايز تتجوزني تعملي مفاجات ونتخطب الاول …وادرس اخلاقك افرض اتجوزتك وطلعت ق*اتل متسلسل أو سايكو. …اخاف علي روحي يا اخويا…
– طيب خلاص ايه رايك اجي لعمك واتقدملك …
-مش لما اوافق عليك الاول ..
ز*قني وقال :

-وكمان عايزة ترفضيني انا غلطان أنا اشوفلي مزة فرنسية اهون
وبعدين مشي …فضلت اجري وراه وانا بقول :
-انت يا واد يا حلو استني شوية …يختي. الرجالة بقت عصبية ليه استني يا اخويا اخيرا حد حبني ومخز*وقنيش .تعالي …
ضحك ومسك أيدي وقال:
-هكلم لعمك واتقدملك ♥️
-وجيب جاتوه بالشكولاتة عشان حتي لو رفضك أنا اكله وابقي طلعت بأي مصلحة
ضحك وقال:
-انتي مجنونة …واجمل مجنونة شوفتها♥️
-الا قولي حبيتني امتي ؟!
اتنهد وقال:
-لما جيتي تتخانقي معايا عشان كد*بت عليكي …أنا والله كد*بت لأن حسيت محدش هيصدقني …بس رغم كده رجعتي تاني وقتها اتعلقت بيكي اكتر وقولت لو طلعت مش هخليكي تفلتي من بين ايديا …انتي الوحيدة اللي وثقت فيا انتي وطاهر صاحبي …انتوا الاتنين اغلي حد في حياتي كلها وانا بحبكم♥️
ابتسمت وقولت:
-وانا كمان♥️
تمت

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية عشق غير مشروط)

اترك رد