روايات

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي البارت الرابع والعشرون

رواية وحش احتل عرش قلبي الجزء الرابع والعشرون

وحش احتل عرش قلبي
وحش احتل عرش قلبي

رواية وحش احتل عرش قلبي الحلقة الرابعة والعشرون

في قصر معتز
كان غيث يقف مع يوسف ومعتز
غيث:حلو اوي..خلصنه منه من غير ما نوسخ اديني
يوسف:ايوا مفيش غير المافيا السبناها لازم نديهم المبلغ ال طلبو ونعيش بقا بعيد عن الشر ده كله
غيث:مش هنديهم حاجه ومش هيقدرو يقربولنا
يوسف: بصراحه انا بردو كنت بفكر ف كده ولا اي يامعتز
ولكن معتز لم يرد عليه
غيث بتذكير:صحيح يا معتز كنت بتقول عايزني في موضوع خير
معتز:غيث في حجات لمفروض انك تعرفها
غيث:في اي
معتز:انا اما روحت ل سالم عرفت ان ماسه مش حفيدته
غيث برفع حاجه واستغرب: معتز انت شكلك سكران روح نام

 

 

معتز: لاء ياغيث انا مش سكران انا روحت ل سالم..وعارفه كمان عرفت اي..عرفت ان ماسه بتكون حفيدة اخوا مش هو وان ابنه بيكون ابن اخو سالم….وعارف يا يوسف عرفت ان هدير مراتك بتكون اخت نيوز مراتي وماكس الهما أسماهم الحقيقيه ملك وآدم
غيث:معتز انت عارف انت بتقول اي …….وكمان ازاي عرفت كل المعلومات دي
بقلمي دينا محمود
معتز:انا روحت ل سالم اما طلبت معلومات عن ملك اقصد نيوز
كانو يتحدثون وكان يوسف في وادي اخر…انهم ليسو غاضبين او شئ ولكنها صدمه ب النسبه لهم وكيف سيخبرون زوجتهم بهذا..
بالنسه لغيث لم ياخذ للموضوع اهميه لان ماسه لم تعلم أن لديه جد حتي….
ولكن يوسف ومعتز يجب ان يخبرو زوجاتهم لان الامر صعب….
كل من يوسف وغيث ذهب الي منزله الذي يفكر منهم ومنهم الذي لم يحمل اي ضغط ولكنه لايعلم ما سوفه يحل به وهو سعيد لانه تخلص من العقبه التي في حياته فهو الان ليس عليه إلا بايقاع ماسه في حبه وايضا معتز عاده صديقه وسالم توفه الله وايضا ترك المافيا ومن الغدا يذهب ويدير الشركه الخاصه به……..
************************
بعد القليل من الوقت وصل غيث الي القصر وهو يعلم ان ماسه تكون الان في غرفتها لذلك صعد غيث الي الغرفه ويعلم انها سوفه تكن حزينه وزعلانه ولكن غيث سوف يجعلها تصالحه ولكن هو ينتظر مهلا فقط.
عندم صعد غيث الي الغرفه وجدها متبعثره وفراش التخت مبعثر علي الارض وهناك شأف الازاز علي الارض.. ولكنه لفت انتباهه الورقه التي كانت بداخل كأس النبذه مكتوب بها
بقلمي دينا محمود

 

 

الرساله(متفكرش ان دي نهايه تؤ تؤ نهاية سالم هي بدايتي انا )
لقد جن ال غيث عندم قرأ الرساله وكيف وماي علمو مكان القصر العنه لن يكن عليه ان يتركها هنا بمفردها في هذا القصر.
لستصل غيث بيوسف الذي حضر فورا
________________
عند معتز
دخل معتز الي القصر فوجد نيوز وماكس جالسين في الفينج يشاهدون التلفاز ليقترب كنهم ويقول
معتز:نيوز ماكس عيزكم في موضوع
نيوز: لي
معتز:في حاجه لازم اقولكم عليها
ماكس:في اي يا معتز قلقتنا
معتز بتوتر:بص..لازم الاول تفهم ومتتسرعش غشان الموضوع خطير وصعب…..الموضوع انا عرفت ا ….
ولم يكمل حديثه بسبب رنت الهاتف ليرد
معتز:في اي ياغيث
غيث:…………
معتز:ماشي انا جي حالا
ليغلق معتز مع غيث ويقول
بقلمي دينا محمود
معتز:معلش انا لازم امشي دلوقتي
ليذهب معتز ولم ينتظر رد من نيوز
********************
بعد القليل من الوقت وصلو معتز الي قصر غيث ليقول
يوسف:غيث انت متأكد ان مكنش في حاجه موجوده غير الورقه دي
غيث:ايوا… انا هتجنن مش عارفه افكر ومش عارف مين ده وإزاي وصل للقصر ده.. ده مفيش:حد عارفه ويقصد اي ب ان موت سالم بدايه لها
معتز:ممكن يكون صاحب سالم
غيث:سالم ده خاين مفيش حد بيثق في واكيد معندوش أصدقاء
يوسف:ممكن يكون صاحبه من زمان وانا عرف انه اتقتل جه عشان ينتقم مننا له
غيث:اكيد لاء وإزاي هينتقم مننا واحنا مقتلنهوش
معتز:ايوا لانه لو فعلا بينتقم عشان كده كات انتقم مننا كلنا مش من غيث بس..أكيد في حاجه احنا مش عارفينه.. وبعدين لو مش بينتقم عشان سالم اشمعني غيث ال ينتقم منه اكيد في حاجه غلط في الموضوع

 

 

يوسف:ايوا الخوف كله هنا علي ماسه ممكن يقتلها لان الراجل ده بين عليه مش سهل وممكن يعذبها او…
ليلكمه معتز في كتفه عندما لاحظ نظرات غيث ويقول
معتز بهمس:متتكلمش كده انت اتجننت وكمان مش شايف غيث علي آخره ازاي
بقلمي دينا محمود
كانو يتحدثون كلنا من يوسف ومعتز ولكن لم يلاحظون الوحش الذي علي وشك الثور
غيث بغضب بصوت مثل فسيح الافعي:اهرجو عشان مقتلقمش دلوقتي
ليبتلعي الاثنين ريقهم بخوف ويخرجه
ليظل غيث يفكر ورغم ان يوسف غبي واحمق وعديم التفكير الا انه يمكن ان يمكن يفكر بطريقه صحيحه ويمكن ان يكون الذي اختطفها ان يكون قد ازاها او اي شئ اخري والاسوء اذا كنت مع احد زعماء المافيا فهولاء ليس لهم اي رحمه.
لينهض غيث وينظر الي نفسه في المرأه وتذكر كل لحظته مذا طفولة ماسه وكل لاحظته السعيده وابتسامتها وشد تفكيره بالأمر ليلكم المرأه بيده حتي تهشمت الي قطع صغيره جدا وعلى جراء هذا الصوت دخل يوسف هو ومعتز ليجري يوسف ويقول
يوسف:اهدا يا غيث بس أهدا عشان نعرف نفكر لان العصبيه مش هتعمل حاجه…مارك خله الحرس بتاعه يدور عليها اهدا بس واحنا معاك مش هنسيبك
غيث:لاء لزم ندور عليها دلوقتي
لينهض غيث ويبعد يوسف عنه وينظر الي يديه التي تنزف
بقلمي دينا محمود
معتز:ماشي اهدي بس وارتاح وبكره هندور عليها بس خلينا نلف جرحك ومتقلقش الحراس قامت ب الواجب
غيث: لا لا مش ههدا لازم ندور عليها

 

 

لينظر معتز الي يوسف ويفهم يوسف فيما يفكر معتز.
ذهب يوسف الي المطبخ وجاب كوب ماء ووضع به بعض أقراص المخدر لكي يجعلو غيث ينام..
وبالفعل بعد ما شرب غيث كوب الماء احس بدوخه ونام وانتهذو الفرصه وضمه الجرح الذي في يديه وظل الحراس يبحثو عن ماسه وهم لا يعلمون ان يمكن ان تكون
_________________
عند هدير
استيقظت هدير ولم تجد يوسف بجانبها وحرفيا لم يهمها الأمر…
لتنهض هدير من علي التخت وذهب الي المرخاص لكي تاخذ حمامها الدفئ وظلت تفكر ما الذي يجبر احد مثل يوسف ان يتزوجها..هلا فعلا خوف من غيث اما ماذا وهي لا تنكر ان يوسف
بقلمي دينا محمود
وسيم للغايه ولكنه احمق
_____________
عند ماسه
ماسه لم تكن تشعر بشئ فهي مقيده اليدين والقدمين ويضعون شريط علي عينها لكي لا ترا أحد ولزق علي فمها لكي لا تصرخ وكانت تجلس علي الكرسي وهي لا تفعل شئ غير البكاء لتتذكر كيف جلبها ذالك الرجل الي هنا
فلاش باااااااااااااااااااك
بعد ما خرجت ماسه من المرخص تفاجأت بدخول ذالك الرجل الغريب الي غرفتها ترجعي الي الخلف وهي تقول
ماسه:انت مين وإزاي تدخل هنا
بالنسبه الي الرجل الذي كان ينظر الي ماسه نظرات لم تفهمها ويقترب منها ويمسك يديها وتحول ان تتحرر منه وهي تصرخ باسم غيث وحولت الفرار منه ولكن لم تستطيع ولم تجد غير الكأس الخاص ب النبذه لتضربه به علي راسه بشده لدرجه ان يديه اتجرحت من شدة كسر الزجاج ليرميها ذالك الرجل علي السرير ويمسك راسه ليصد رجى اخر وينظر له وبعدها ينظر الي ماسه ليقترب منها وهو يقول
الرجل:مكناش نعرف انك نمر ورا وشك البريئ ده اكيد من معشرتك مع غيث
بقلمي دينا محمود
ليمسكها هذا الرجل من شعرها ويضرب راسها في الخشب الخاص ب التخت لتصرخ وبعدها تحس ان المكان يلف بها لتسقط مغشي عليها
بااااااااااااااااااك
استفاقت من شروده علي دلو ماء بارد يسكب عليها بشده ….لتحاول ان تلقط انفسها ولكن سمعت صوت رجل يبدو من صوته أنه كبير ب السن ليقول
ميلان:بين كده ان قطتي خايفه اوي..بس متخفيش انتي مش قبو ولا حاجه انتي ف ؤضتي قوليلي بقا اي رايك فيها
ماسه:……..
ميلان:اوووووا نسيت انك مش هتعرفي ترد
ليزيل ذلك الشريط من علي عينيها الذي اصبحت عباره عن دماء من شدت البكاء والمياه التي دخلت ب عينيها والزق من علي فمها ليقول
ميلان: عارفه كنت افكر ان غيث مش بيحب النساء وكان بيحب الجمال انا كنت مفكر كده……….
ميلان ف سره:بكره نشوف هو بيحبك ولا بيحب جمالك
ميلان: خلينا احكيلك عني……………… ومش بحس ان انا ندمان ب الاانا عملته ده
بالنسبه الي ماسه التي اصبح وجهه مثل وجه الأموات وهي الان بين يد رجل مختل عقليا وهي تتمني ان غيث يأتي ويخلصها من ذالك الرجل
بعد ما خرج ميلان عاده سريعا وقال
ميلان: من حظك ان الاوضه اتنضفت بسرعه

 

 

لياتي بعض الرجال ويفكو يديها وقدمها وياخذوها الي مكان غريب وهى كى ما بعقلها انها سوفي تموت لا محل ف هذا..
ادخلوها مكان ملئ بالمعدات ويوجد تخت يشبه تخت الأطباء وهي الان علمت ماذا سوف يحدث به..
لتحول ماسع بكل جهدها ان تتحرر منهم ولكن لم يحدث ووضعوها علي التخت وقيدوها بالاحزمه وقدمها وايضا راسها وكل مكان يمكن ان تحركه بجسدها قد قيدوه لكي لا تحول ان تتحرك ..ليتقدم منه ميلان ويقول
ميلان بطريقه مجنونه:قوليلي بقا اي رايك ابدا ب اي ولا اقولك اي اكتر حاجه غيث بيحبها فيكي بيحب عنيكي ولا جسمك ولا اي …امممم خليني اخمن انا ……. شعرك صح اكيد شعرك لان شعرك طويل اوي انا هبدا به ..انا بقا عايز اسمع صوت صريخ بقا ماشي
ليضحك ميلان ضحكه قذره بجنون ويجلب مقص ضخم ويقترب من شعرها و…………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية وحش احتل عرش قلبي)

اترك رد