روايات

رواية زعيم المافيا (عشق الشهد) الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم شهد هاني

رواية زعيم المافيا (عشق الشهد) الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم شهد هاني

رواية زعيم المافيا (عشق الشهد) البارت التاسع والعشرون

رواية زعيم المافيا (عشق الشهد) الجزء التاسع والعشرون

زعيم المافيا (عشق الشهد)
زعيم المافيا (عشق الشهد)

رواية زعيم المافيا (عشق الشهد) الحلقة التاسعة والعشرون

في صباح يوم جديد صقر:صاحي وبص علي ساعه كانت الساعه 8صبح.
صقر:دخل اتوضا وصلي الصبح وجهز عشان يروح شغل.
خالد:صباح الخير ي صقر ي بني تعالي افطر.
صقر:مش هلحق ي بابا انا هشرب القهوة بس عشان مش هلحق المهم خلي بالك من نفسك.
خالد:ماشي ي حبيبي.
صقر:نزل ركب العربيه ورن علي شهد.
شهد:ياربي فين البندانه انا عماله تلف عليها فونها رن.
صقر:صباح الخير ي شهوده
شهد:صباح النور ي صقوره.
صقر:هاااا هتيجي شركه النهارده.
شهد:اه بس هعمل مشوار الاول وهاجي المهم البندانه بتاعتي مش لاقيها.
صقر:رايحه فين ممكن اعرف وكمان ممكن الندانه تكون علي راسك اصلا.
شهد بصدمه:حطت ايدها علي راسها وقالت اعااااااااااااااااااا صح صح بعد لف ساعتين في الاخر تطلع علي راسي.
صقر: المهم رايحه فين.
شهد:لما اجي هحكيلك علي كل حاجه اشطا.
صقر:مش تتأخري.
شهد:حاضر .

 

 

صقر:بحبك ي شهود.
شهد:احبك الله.
صقر:سلام ي شهد سلام.
شهد:بحبك ي سطا مش تبقا افوووش.
فارس: كيان مش تعرفي فرحنا الشهر جاي.
كيان:طب الف مبروك ي فروسه.
فارس باستغراب:هتجوز شهر جاي ي كيان.
كيان:شرقت كل الميا الي في بوقها تفتها في وش فارس وقالت انت. بتقول أن فرحنا شهر جاي.
فارس:ي مقرفه اي دا الله يقرفك ي شيخه.
كيان بصدمه:مكانش قصدي وربنا روق كدا معلش المهم خت رأي مين ومين العروسه بقا الي هتكون معاك في كوشه.
فارس:انتي هيكون مين.
كيان:امممم قولت انا طب انا لسه عروسه عارفه فرحها الشهر جاي دا اي.
فارس:مخلاص ي كيان الله يرحم مين الي خاطب مين افكرك.
كيان:نعم ي عمررررررررررري انت فكرني مدلوقه عليك دا انت تحمد ربنا اني بصتلك اصلا.
فارس: بقااا كدا ي كيان.
كيان:اه ي فارس وكمان بص مش هنجوز.
فارس:غمز لكيان جهزي نفسك عشان فرحنا الشهر جاي يلا انا ماشي عاوزة حاجه ي قطه.
كيان بغيظ:انت ياض استني هنا.
خالد:اي الي بتقولي دا ي شهد.

 

 

شهد:زي م سمعت سيادتك انا بقدم استقالتي.
خالد:اتتي انتي من اكفاء المخابرات هنا ي شهد انتي بتقولي اي.
شهد:خلاص ي فندم انا عاوزه استقيل ونقفل موضوع انا ماشيه.
خالد:تمام ي شهد.
شهد:قعدت علي بحر وبتعيط وبتقول مكانش نفسي خالص اسيب شغلي بس عمري م هعيش مع صقر واحاسسه ب الي عمله وشغله في مافيا مش هقدر بجد وفضلت تعيط كتيرررر.
صقر بحب من وراها:علي فكره انتي هترجعي شغل وانا نسيت الي كونت بعمله عشان ربنا بيغفر وبيسامح وانا واثق في ربنا.
شهد بصدمه:صقر انت عرفت مكاني ازاي كونت بتراقبني.
صقر:حاجه زي كدا وكمان بابا رن عليا وحكالي انك قدمتي استقالتك.
شهد:مش هرجع في قرار ي صقرر.
صقر:هترجعي في انا مش هسمح اكون سبب انك تسيبي شغلك.
شهد:لا ي ص…
صقر:فاجاة مسك ايدها وقالها تعالي معايا وكانوا وصلوا عند واحد ماسك جيتار وبيعزف ويغني. .
صقر:احم ممكن حضرتك اشتري منك جتار دا.
راجل:بس انا شغال عليه.
صقر:طلع فلوس كتير وقال اتفضل هتجيب بدل واحد سته.
راجل:وافق وادالوا الجتار.

 

 

صقر:مسك جتار وبدء يعزف بيغني ويقول الهوا … هواياااااااااااا
الهوى هوايا
ابني لك قصر عالي
واخطف نجم الليالي
واشغلك عقد غالي
يضوى احلى الصبايا
دا انا الهوى هوايا هوايا
*******
الهوى هوايا
يبقى القمر قاربنا
واليل بحر مهاودنا
والنسمة اللي تاخدنا
ترجع شايلة الحكاية
الهوى هوايا
انا الهوى هوايا
ندخل كتب الحكاوي
واروي سنينك غناوي
واعمل طبيب مداوي
واشيل حبي هوايا
دنا الهوى هوايا هوايا
*********

 

 

الهوى هوايا
انا الهوى هوايا
ارسم صورتك بيدي
ع النسمة اللي تعدي
ع الفجر ابو ضحكة وردي
ع العمر اللي ورايا
الهوى هوايا
لو الايام بعدوني
يصاحبك نور عيوني
ولو خابت ظنوني
يصحى في ليلك منايا وكان كل حرف من الاغنيه كان صقر باصص لشهد بيقولها بعينه انك غيرتي حياتي ودخلتي البهجه في قلبي.
شهد بفرحه:قالت بحبكككككككك ي صقررررر

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية زعيم المافيا(عشق الشهد))

اترك رد