روايات

رواية أسيرتي المتزوجة الفصل الرابع عشر 14 بقلم مريم الشهاوي

رواية أسيرتي المتزوجة الفصل الرابع عشر 14 بقلم مريم الشهاوي

رواية أسيرتي المتزوجة البارت الرابع عشر

رواية أسيرتي المتزوجة الجزء الرابع عشر

أسيرتي المتزوجة
أسيرتي المتزوجة

رواية أسيرتي المتزوجة الحلقة الرابعة عشر

عز اتصدم وحس ان دماغه تقلت ومش قادر يقف على رجليه قعد علسرير وحط راسه بين ايديه
مرام قلقت عليه وراحت حطت ايدها على كتفه/ممكن تسمعني
عز/ارجوكي يا مرام انا مش قد اعصاب تبوظ من تاني
مرام بدموع/والله ابدا اقسملك بالله ان مفيش اي حاجه بتحصل بيني وبينك او بقولهالك كانت كدب صدقني انا حاليا صريحه معاك فكل كلمة بقولها او اي مشاعر تجاهك ظهرت عشان بحبك يا عز ومش مستعدة اني اخسرك
عز مسك ايدها بلهفه/اتكلمي يا مرام ازاي اتجوزتي ابويا واي الي جبرك وانت مش حباه وبينك وبينه اكتر من عشرين سنه
مرام/هحكيلك
بدأت تحكي والدموع بتملي عينيها حكايتها بدأت منين
مرام بدموع/انا يتيمه يا عز وكنت ف ملجأ الملجأ كان بيعلم البنات كل حاجه عشان تعرف تكون ست بيت قعدت فيه لحد ما كبرت وبقيت في سن البلو*غ بس للأسف كنت كل يوم اشوف واحده من صحباتي تعبانه اوي مع انها كانت بتكون كويسه لسه والاقيها مجهدة ومش قادرة تعمل حاجه يوم ورا يوم وكل واحده فيهم بتتعب بالدور لحد ما جيه الدور عليا صحيت يوميها حاسه بأ*لم رهيب وقعدت اعيط وجات مديرة الملجأ تشوفني وقالت انه مش وجع كبير ولا حاجه واني بتدلع حاولت افهمها اني كنت لسه كويسه وان عمري ما اتوجعت بالشكل دا مصدقتنيش واديتلي مسكن ويوميها لقينا دربكه ف الملجأ والمديرة بتزعق لبنت والبنت دي كانت بتعيط اوي وبتتوسلهم
المديرة/امشي من هنا يا بت انت خلاص مبقاش ليكي مكان هنا مش اتجوزتي وخلاص
البنت بعياط/والله العظيم ما عايزة حاجه غير اني افهم انا ازاي مش بنت وانا طول حياتي هنا ولا بطلع ف حته والملجأ بنات بس يعني ازاي دا حصل ارجوكي فهميني

 

 

 

المديرة قفلت الباب والبنت عماله تعيط وتخبط علباب
ولقينا البنت ماشيه بتجر ف رجليها وبتقول/يارب اعمل اي انا جوزي طردني اروح فين وانا مليش لا اهل ولا اي حد اعرفه يارب ساعدني
مرام/وبعدين سألت المديرة بإن هل ممكن يكون ارهاقنا دا بسبب ان بيحصل فينا حاجه المديرة انكرت واتوترت وكل المدرسين وصحابي اقنعوني ان دا مش حقيقي وان البنت دي كانت مش كويسه وبتقابل عشيقها برا الملجأ وف يوم واحنا بنتعشى واحدة صحبتنا كانت تعبانا ومتعشتش معانا ونامت تريح شوية لانها كانت مرهقه واتعشينا كلنا وروحنا ف النوم وصحبتنا دي صحيت من النوم لانها حست ان حد دخل الاوضة واما فتحت عينها لقيت اتنين مدرسين دخلوا وشالو بنت من وسطنا ونزلوها وراقبتهم من الشباك لقيتهم بيحطوها ف عربيه والعربيه مشيت صاحبتنا مجالهاش نوم الا اما البنت دي رجعت واستنت معاد صحيانا واما صحينا لقينا البنت الي اتاخدت بليل مرهقه وتعبانه وحاسه بنفس الالم الي كلنا حسينا بيه هنا شكوكي باقت في محلها وطلع انهم بيحوطولنا منوم ف العشا عشان كدا مش بنحس بحاجه واتسحبت ف يوم بعد ما كلنا اتفقنا ان واحده فينا مش هتتعشى والباقي هينام وانا الي كنت مش هتعشى وخوفت يعملوا حاجه ف صاحبه عندي اتسحبت وركبت ف شنطة العربية وخايفه يكشفوني راحوا لبيت كبير فيلا كبير وطلع منها راجل مبتسم وبياخد البنت منهم والراجل دا كان………….
سكتت ودموعها نزلت وعز حضنها وبيطمنها/مرام حببتي ايا كان الي هتحكيه فهو مجرد ماضي وانزاح انت مجرد بتفهميني وهنلاقي حل كملي يا مرام مين الراجل دا
مرام/نبيل… بصت لعيون عز الي كانت مذهوله وكإنه مش مصدق
مرام/ايوه نبيل يا عز متبصليش كدا ويوميها ضرب المديرة بالقلم
نبيل بعصبيه/انا قولت عاوز البنت دي
المديرة/قولتلك مش عاوزينهم يشكو وانت بتبقى عنيف معاهم جدا لدرجة ان كل واحده بتصحى هتموت وتعبانه والارهاق باين على وشها

 

 

 

مسك نبيل البنت الي كانت مغمى عليها من شعرها وبقى بيجر فيها وبيقول للمديرة بصوت عالي
نبيل/المرة الجايه لو مجبتوهاش هاجي الملجأ انا بنفسي واخدها انتو فاهمين
المديرة/مرام اكتر واحده تعبت يوميها يا استاذ نبيل فاستني عليها شوية تكون اتحسنت
مرام حطت ايديها على بوقها بخوف وطلعت صوت مرعش في صوتها لما سمعت اسمها معقوله هي البنت الي قصده عليها لا لا هيه مش هتسمح ابدا انها تفضل موجودة دقيقه خرجت من الشنطة بتاعت العربيه وجريت لبعيد والسواق اول ما لمحها
السواق بصوت عالي/يا استاذة مي استاذة مي في بنت طلعت من شنطة العربية وجريت
مي المديرة/اكيد سمعتنا اطلع وراها بسرعه يا ايمن بالعربيه
نبيل وقف يراقب اي الي هيحصل ومين البنت الي كشفتهم كدا
السواق جري وراها وهيه بتجري وبتعيط والسواق وقف بالعربية قدامها
ونزل منها ومسك ايديها بجمود
السواق/استني عندك فكرك هتهربي كدا
مرام بعياط/سيبني ارجوك والله ههرب ومش هقول لحد والله ما هقول لحد وهبعد خالص قولهم انك ملحقتنيش طيب ونبي حط اختك مكاني
السواق قلها بقلة حيله/انا لو مجبتكيش هيإذوا اختي يا اما يإذوني
السواق مسمعهاش وركبها العربيه رجعها الفيلا من تاني ونزلها ونبيل ابتسم انها البنت الي عاوزها
مي /مرام بتخالفي الاوامر ليه يابنت وتخرجي وتستخبي وتتصنتي هيه دي اخلاق برضو يا مرام
مرام تفت على وشها/بتكلموني انا عن الاخلاق وانت معندكوش ربعها

 

 

 

مي كانت هتضربها بالقلم بس نبيل زعق~مي محدش يقرب لمرام طول مانا عايش هاتوها وانا هتصرف
مرام عيطت اكتر/لا ونبي لا ونبي متسيبونيش ليه لا ارجوكم والله ما هقول لحد على الي شوفته ارجوكي يا ميس مي ارجوكي متسيبونيش
مي/انت غلطتي يا مرام اوي ولازم تستحملي نتيجة اخطائك
مرام بتوسل بصت لنبيل/ارجوك سيبني وانا مش هاجي هنا ابدا وهبعد خالص والله
نبيل ابتسم بمكر/ومين قالك اني عاوزك تمشي وتبعدي خالص
مرام اتصدمت وبصت لنظراته واشمأزت وخافت اوي ورجعت بصت لمي بتوسل/يا ميس انت كده بتضيعي مستقبلي ترضيها على بناتك
مي مبصتلهاش وكملت كلام مع نبيل/ها يا استاذ نبيل هتعمل اي هتاخد البنتين
نبيل/ايوه يبقى واحده صاحيه والتانيه نايمه
مرام /لا لا لا سيبوني
ومهما تصوت الا ان مفيش حد موجود غيرهم الفيلا كانت في مكان مهجور وبعيد
نبيل مسكها من وسطها بشهوه/يلا يا حببتي هعملك احلى عشا النهاردة اتحركي يا مي يلا
مرام بصدمه/يعني انا هفضل هنا النهاردة
نبيل/اه طلعوا البنت دي فوق وانا هجيب مرام واطلع
مرام/طب استنى يا بيه سيبوها هيه طيب وخدوني انا بلاش تإذوها هيه كمان
مي/انت هتتشرطي على سيدك يا بت
مرام بدموع/مش بتشرط والله بس كفاية اذ*يه في بنات الناس انا مستعدة اكون مع البيه النهاردة لو سبتو البنت دي ومعدتوش تجيبو بنات تاني

 

 

 

نبيل/معدناش نجيب بنات تاني صعب يا مرام
مرام/حضرتك بتضيع مستقبل بنات كتيرة وبتضيع شرف*هم
نبيل/طب انا عندي فكرة برضو انت دلوقتي عاوزاني مجيبش بنات تاني صح
مرام/اه
نبيل/وامشي البنت دي وانت مستعدية تبقى معايا الليلة كلها لوحدك
مرام بخوف/ايوه يا بيه
نبيل/اناموافق بس بشرط تخليكي معايا علطول
مرام اتصدم/طول العمر
نبيل ابتسم/طول العمر وانا اوعدك مش هجيب بنات تاني
مرام زعلت انها قالت الفكرة الغبية دي بس صعبان عليها صحابها فابتسمت بحزن باين على ملامحها/موافقه
نبيل /يعني انت هتضحي بنفسك عشان صحابك
مرام بصتله بقرف/انت مش عارف انت عملت اي ف البنات الي كنت بتعمل فيهم الي بتعمله في بنات اتطردت من بيت اجوازاتهم عشان حضرتك تستمتع واما يرجعو الملجأ يقولك انتو الي وس*خين لكن مفيش او*سخ منكو
مي/الزمي حدودك يا مرام استاذ نبيل حضرتك موافق ومقتنع بلي بتقوله
نبيل ابتسم/اكيد موافق دا انا كنت عاوزها تلت ايام في الاسبوع بقا الحياة كلها
مي/طب واحنا
نبيل/هبعتلكو مبلغ حلو عشان المكافأه القمر دي

 

 

 

مرام /مشيو ومبصوش وراهم حتى دموعي نزلت ونبيل بقا بيلمس جسمي بكل قذ*ارة كنت بموت يوميها بالبطئ بدعي ربنا انه يموتني في اللحظه دي رفضت انه يقربلي الا لما يتجوزني وفعلا تاني يوم جاب المأذون وجوزنا
عز/هو كان سنك وقتها قانوني
مرام بحزن/للأسف اه كان عندي وقتها16 سنه قضيت اسوأ ايام حياتي معاه كنت اما بتعب ويبقى ليه مزاج بيغت*صبني وجيت في يوم تعبت وجالي نز*يف جامد ومحدش كان عارف ليه ونقلني المستشفى ووقتها الدكتورة الي كانت بتعالجني حكتلها كل حاجه وانا بعيط وهيه وعدتني انها هتساعدني
مرام هزت راسها وكملت بوجع/عرف نبيل اني قولتلها واخدتني وانا تعبانه وسافرنا برا وبعدها معرفتش اوصل للدكتورة ولا هيه عرفت توصلي بعد شوية عرفت ان نبيا عنده بيت واسرة ومبسوط وانا هنا محبوسه واجهته واما واجهته حكالي كل حاجه وقالي ان ساعت ما ابوه مات هو جري ونزل مصر ملهوف ومبسوط انه هيورث ابوه لوحده لكن اتضح ان ابو نبيل كان متجوز تاني ومخلف ولد واحد وكان انت يا عز وان الثروة هتتقسم بين نبيل واخوه لكن اخوه هياخد اكتر منه زي ما كتب في الوصيه نبيل بس هياخد الربع يومها نبيل كان متعصب جدا وعدى وقت كبير واخو نبيل بيعلى بشركته وللأسف نبيل هو الي اتسبب ف قتل ابوك يا عز واخدك يربيك كان عندك وقتها حوالي اربع او خمس سنين وكل دا عشان يضمن حق ثروة اخوك الباقيه من ابوك

 

 

عز/طب ازاي كتبني باسمه والشركه كمان باقت بتاعته مرام/نبيل كان ممضي ابوك على انه ينقل املاكه ليه ويكتب اسم ابنه على اسمك لو جراله حاجه ودا كان بدون علم ابوك طبعا وكانت لعبه من نبيل وجيت بيته وقرر يبدأ حياته جديده التزم بشركته وبقى بيلعب بالفلوس وبسكسب شراكات واهتم بيك وبدراستك واتجوز وخلف عمر بس مراته تعبت وجالها كانسر وماتت وهو اهتم انه يربي عمر وانت لكن من رعد ما مراته ماتت بيقول ان شهو*ته طغت عليه واما عرف ان في ملجأ بنات بيعاني ومحتاجين مساعدين عرض الفكرة القذ”رة دي علمديرة وهيه واقفت وحصل كل الي حكيتهولك وبقيت انا معاه في الفيلا البعيدة وهو بيجيلكو من الوقت للتاني لانكو كنتم كبرتو
عز مش مستوعب الي قالته هو نبيل للدرجادي طلع مجرم
عز/طب التمثيليه الي انت وهو وكينان … ثواني هو كينان اخوكي ولا
مرام/انا معنديش اخوات يا عز كينان واحد من الي بيشتغلوا عند نبيل ونبيل عمل اللعبه دي مع ابنه عشان يخلص عليك ويكرهك فيا لانه اكتشف من المحامي ان اي ارباح من الشركه بتتنقل لابن صاحب الشركه وهو بالاخص ابوك مش نبيل ولو نبيل فضل كدا ممكن يتسجن و…
نبيل فتح عليهم الباب فجأه ومرام اتخضت وبصت لنبيل بخوف…..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية أسيرتي المتزوجة)

اترك رد