Uncategorized

رواية حب في عمليات خاصة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ملك أيمن

 رواية حب في عمليات خاصة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ملك أيمن

رواية حب في عمليات خاصة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ملك أيمن

رواية حب في عمليات خاصة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ملك أيمن

….. ده عند امك
الكل التفت لمكان الصوت صعقه رعديه اللجمت كل الموجودين
اميره: ف ف فيرو وفقدت الوعي
بصتلها ولكن ده مش وقت عاطفه لازم تصد الاول
محمد: اعوذ بالله انصرف انصرف اعوذ بالله
فيروز: جرا اي ياروح امك شوفت عفريت
مريم: ملك وجريت حضنتها وهي منهاره من البكاء
فيروز: اهدي اهدي خلاص انا هنا اهو
مريم: احنا اتمرمطنا اوي من بعدك يافيروز كنتي فين
عم محمد: ولله احنا ملناش دخل هي كانت فين انا عاوز ولاد ابن اخويا
فيروز: نعم سمعني كده تاني عاوز اي
عمه بارتباك: ا ا د دول حقينا
فيروز قربت من محمد ومسكته من ياقه القميص ضربته مره وقع
فيروز: المشكله اني مبحبش اضرب نسو*ان قوم يلا اطلع بره قسما بالله العلي العظيم الي هلمحه منكم في اي حته حتي لو صدفه لدفنه مكانه وانت ياكل*ب البحر انت ((محمد)) ولادك اي وقت تشوفهم باحترام وباذن مني غير كده لا سامعين يلا بره وبزعيق برره
خرجو ومكنوش متخيلين رجوعها ده ابدا راحت نزلت لمستوا امها البرفيوم بتاعها فوقها
اميره: ف فيروز ان انا مش في حلم صح متروحيش يابنتي
فيروز: هششش انا هنا اهو ياماما جنبك اهدي ياحبيبتي عشان صحتك
اميره: كنتي فين يابنتي
فيروز: هقولكم كل حاجه بس مش دلوقتي قومي يلا اجهزي عشان نروح يلا
ندي وهي في حضن فيروز: اخدو البيت مننا ورمونا في الشارع
فيروز باستغراب: مين دول
مريم: اخوات بابا
فيروز: يعني هما قررو يلعبو ومالو ادخلو يلا مع ماما جهزوها واجهزة في الاولاد
ندي: في اوضتهم
فيروز: طيب يلا دخلت ندي ومريم واميره ومعاهم انعام بعد ما سلمت ع فيروز
فيروز *
بعد ما دخلو لفيت كان واقف ورايا لسه مفيش فيه حاجه اتغيرت بس بس دقنه طولت. وجسمه هزيل اوي وتحت عنيه اسود لكن مزال وسيم وشه خالي من اي تعبير ولا صدمه ولا فرح ولا حزن بس في ف عنيه نظره عتاب واضحه يونس واسلام بيعيطو قاطع تفكيري صوت جمال
جمال: حمدله ع السلامه يافوز
فيروز’الله يسلمك ياجمال
جاسر: ولله ليكي وحشه وربنا
فيروز: تسلم ياجاسر ….. احم اسر
اسر: كنتي فين
فيروز: هقول كل حاجه بس انت دلوقتي
يونس’امال امته انتي فاهمه انتي عملتي فينا اي احنا اتدمرنا مبقاش ورانا حاجه غير انتا ندور عليكي انا كنت بموت بالبطئ
فيروز بدموع: غصب عني
يونس: لا ده بس عشان انتي انانيه
فيروز بصدمه: انا انانيه
يونس: ايواه انتي مبتحبيش الا نفسك وبس ع طول انانيه حتي في موتك كنتي انانيه
فيروز: انانيه فعلا انانيه عشان بعدت كان لازم ابعد
اسلام: اي الي جبرك ع البعد
فيروز: ابن الفهد شبل تعرفوه مكنش هيسيبني عشان سجنت ابوه وده اقوي من ابوه كان لازم ابعده عن اهلي عشان ميكتفنيش بيكم كان لازم اوصل اني ميته عشان ميتحركش الا لما اتعافي واهو امبارح هرب ابوه يعني العدة اصبح ضعفين اما بقا بخصوص اني انانيه فا انا اسفه اني كنت انانيه بعد اذنكم ونزلت وهي بتعيط
جمال: مكنش ينفع الي عملتوه ده ياشباب في الاخر طلعت عملت كده عشان تحمينا
اسلام: يونس انت قسيت عليها مش دي لما اتكلمنا قلتللي انا لو شوفتها هموتها في حضني
يونس: هي فعلا وحشااني
جاسر: انت ياعم الصايلنت قومت وراها بقا يلا
اسر: ها اه ونزل جري وراها كانت قاعده في العربيه قافله للازاز وبتعيط راح فتح الناحيه التانيه وركب وقبل ما تتكلم شدها وقبلها قبله تعبر عن مدي اشتياقه بعد عنها بعد فتره لحاجتها للنفس سند جبينه ع جبينها
فيروز: انت اي الي جابك
اسر: وحشتيني لي عملتي كده يافيروز لي تعملي فيا كده انا كنت بموت من غيرك افتكرت اني فقدتك بعد ما لقيتك انا بحبك اوي يافيروزي انا بعشقك
فيروز بعياط’وفيروز بتحبك
حضنها وكان بيشدد ع حضنها وكأن هيدخلها بين ضلوعه
بعد عنها وقبلها ولكن المره دي كانت رقيقه وحنينه عن الي قبلها كانت بتبادله بحب قاطعهم خبط ع ازاز العربيه بعدت عنه كان صعقه ضربتها
اسر: الله يحرقك ياسائر الكلب فتح الازاز
اسر: اي في اي.
سائر: اي ياعم هوا ده وقت بوس كانت قاعده وجهها احمر من الخجل
اسر: ثانيه واحده انت مش متفاجأ لي وبعد كده ضيق عنيه انت كنت تعرف
سائر: ها انا انا لا طبعا يلا سلام بقا وطلع جري رجع اسر ركب
اسر: كان يعرف
فيروز: احن يعني اه
اسر: نااااعم يا قاطعه قبله رقيقه منها ممزوجه بحب وخجل
فيروز’انا اسفه بس هوا الواحيد الي كان هيقدر يسكت وميبانش عليه
اسر: تعرفي لوولا البوسه دي كنت طلقتك
فيروز’وهو انا لسه اتجوزتك
اسر: هه انا كاتب كتابي عليكي قبل العمليه بيوم
فيروز’اااي امته ده
اسر هقولك
فلاااش
دخل مكتب فيؤوز وهو ماسك ورق في ايديه
اسر: فيروز
فيروز وهي مندمجه في الشغل: هاا
اسر’الورق ده محتاج امضه
فيروز: سيبه لما اخلص واشوفه
اسر: لالا ده اللوا عاوزه حالا يلا امضي مضت هي ع الورق ةطلع
باااااك
فيروز: نهاار ابوك مهبب
اسر: هههه هو ده الي حصل والشهود يونس واسلام نهعهعهعهع
فيروز: كده يا اسر تضيع عليها حضن كتب الكتاب
كان بيقرب منها بخبث: طب محنا فيها اهو نطلع ع الڤيلا ونحضن ونبوس عادي
فيروز’ياقليل الادب
اسر انا قاطع كلامه نزول مريم وندي معاها ادم وكارما ناينه ع دراعها وجمال وجاسر شايلين الشنط ويونس واسلام ساندين اميره نزلو من العربيه راحت فتحت شنطه العربيه حطو الشنط وندي ومريم ركبو وفيروز سندت اميره قعدتها من غير ما تبص ليونس
فيروز: شكرا جدا ياخالتي
اسر: تؤتؤتؤتؤ مامي بقا
فيروز: رخم
ركبت واسر وجاسر وجمال ركبو عربيه تانيه ويونس واسلام عربيه تانيه ومشيو وراها عشان متكونش لوحدها قدام عمامها
يتبع ……
لقراءة الفصل الخامس والعشرون والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!