روايات

رواية ملاك القاسي الفصل السابع عشر 17 بقلم مي عبدالله

رواية ملاك القاسي الفصل السابع عشر 17 بقلم مي عبدالله

رواية ملاك القاسي البارت السابع عشر

رواية ملاك القاسي الجزء السابع عشر

ملاك القاسي
ملاك القاسي

رواية ملاك القاسي الحلقة السابعة عشر

قاسي بعد نص الليل قام وهو بيتسحب وبيدخل اوضه سوزان الي كانت قاعده بغضب وهي بتقول اتاخرت كده ليي..!
قاسي بهدوء معلش ياقلبي عقبال ماملاك نامت اولا انا اسف علي القلم كان لازم اعمل كده قدامهم. ثانيا انا موافق اكمل معاكي بقيت حياتي وانا بحبك ياسوزان ومتجوزتكيش علشان احمي ملاك زي ماانتي هدديتيني..!
ملاك فتحت عليهم الباب وهي بتسقف وبتقول براڤو تمسيلكم هايل لا بجد تحياتي لييكم…!
قاسي وسوزان بصدمه م ملاااااك..!
ملاك بغضب وانا الي كنت فكرااااك نددمتت لتااااالت مرةةة تخوووني عاررف يقااسي انتتت شخص حقيير ووا*طي وند”ل بجددد انا مصدوومه فييييك..!
وانا الي كنتتت فكرااااك هتتغير وتتعظ وتندددم علي الي عملته..! عملتلللك اييي علشان تعمل فياا كللل ده انطططق عملتلللك ايييي لكل ده رددد عليا…!
قاسي بغضب وتهور اسكتيييي بقييي دييي كلهاااا خطةةةةة وبغباااائك بوظتيييهااا..!
ملاك وسوزان بصدمه خطةةةةة!!
سوزان بصت لقاسي بغضب وكانت لسه هتضربه بالقلم قاسي مسك ايدها بعنـ ـف وهو بيقول بغضب لااا انتي شكلككك اتجننتي…!
سوزان بغضب انت واحد ندللل وي**..!

 

 

 

قاسي قال بغضب امااااال انتييي اييييي انتي واحده رخيـ ـصه وزبااا”له وخاااينه..!
سوزان بغضب اه خوونتكك وكنت هموتك اناا وكمال وهنتقم منك يقااااسي ومن السنيووره مرااتك..!
فاجاه دخل عليهم الظابط وهو بيقول تمم يباشا احنا سجلنا كل حاجه جيبها ياعسكري..!
سوزان بجنون وغضب هققققققتلللككككك هقققتللللك يقااااسيي وهحرققق قلبككككك عليييي ملاااك هقتلللككك..!
ملاك كانت واقفه مصدومه ولسانها كانه اتشل فريد كان واقف مصدوم هو كمان لان صوتهم كان عالي لكن جمال وعاطف مسمعوش..!
قاسي بص لملاك وهو بيقول بسخريه هااا لسه في نظرك خاين وند”ل..!
ملاك بصيت لي وهي بتقول وانت كلامك ليا واني واحده رخيـ ـصه وشما”ل وبتاعت رجا”له داااا ايييييي..!
قاسي انت دمرررتني بدل ماااتساااعدني كااان في الللف حلللل تحميينييي بببي غيررر الطريقه ديييي انت رخصتني اوييي وشكيت في اخلا”قي وتربيتي حراااام عليككككك كنت قوليييي وفهمنييي..!
ملاك انهارت من العياط وفريد اخدها في حضنه وهو بيقول اهدي يملاكي انا معاكي في الي قولتيه وحاسس بيكي لكن هو عمل كده علشان يحميكي..! ويرجع حقه..!

 

 

ملاك بصتله باستغراب وقاسي نفس النظام.! مكنوش متوقعين رد فعل فريد! فريد ابتسم ليهم بهدوء وهو بيقول رغم انك غلطان يقاسي وغلط كبير لكن ربنا بيسامح احنا مش هنسامح..!
قاسي ابتسم وملاك بصتله وهي بتقول خلاص يقاسي انا مسامحاك احنا اتعذبنا كتيرر اوي وانا تعبت من كل حاجه تعالي نبدا صفحه جديده..!
قاسي بصلها وضحك واخدها في حضنه وهو بيقول بحب وهيام بحبك يملاكي..♥
كل واحد راح جناحه وجه يوم جديد ونزلو تحت وفريد قال ليهم كل حاجه وكانو مصدومين من الي حصل..؟!
عاطف قال انا من الاول مكنتش مستريحلها وحاسس ان في حاجه كبيره وراها.
جمال قال معاك حق بس الحمدلله اننا خلصنا منها دي كانت عامله زي العقر”به في البيت..!
قعدو في جو اسري جميل وقاسي قال لملاك تلبس علشان يوديها الملاهي(عقبااالنا 🥺)
ملاك كانت بتتنطط زي الاطفال وهي بتقول هيهيهيهيهي احلي قاااسي في الدنياااااا.. ♡
لبست سلوبته سوده وسيبت شعرها وشميز ابيض وكانت فعلا ملاك اسم علي مسمي.
قاسي لبس كاجول وكان مز احم احم
وصلو الملاهي لكن قبل مايدخلو الملاهي كان في رصاصه جات في قلب ملاك…!!

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية ملاك القاسي)

اترك رد