روايات

رواية لست ملك لك الفصل الرابع 4 بقلم سحر خالد

رواية لست ملك لك الفصل الرابع 4 بقلم سحر خالد

رواية لست ملك لك البارت الرابع

رواية لست ملك لك الجزء الرابع

رواية لست ملك لك الحلقة الرابعة

عدى اسبوع على كل الاحداث ورنين كانت قاعده في بيتها مع اولادها حاسه براحه كبيره بعد اللي حصل كفايه انها ارتاحت من كل حاجه كانت عايشه فيها ارتاحت من تحكمات ادم ومن العيشه معه ومن كل حاجه فجاه الباب رن فتحت اتصدمت بادم واقف قدامها بشكل متغير تماما ذقنه اللي كبرت وملامحه كان عدى عليها سنين مش اسبوع واحد بص لها بكسره وهو بيقول……. ممكن ادخل يا رنين بصيت له هي بغضب وهي بتقول…… عايز ايه يا ادم
ادم بحزن……. انا عايزك تسامحيني يا رنين صدقيني انا ندمت انا ندمت على كل حاجه سامحيني عشان خاطر اولادنا ورجعيني وانا مش عايزه اي حاجه ولا عايزك تعملي لي اي توكيل ولا اي حاجه بس انا هارجع عشان العيال اعيش معهم بس يا رنين
رنين بغضب ……وكان فين عشان خاطر الاولاد زمان يا ادم كان فينا اما خنتيني وكان فين لما جبت واحده تانيه وقعدتها في ملكي بكل جبروت كان فين وانت بتطلقني وفاكر اني ملاك هسيبك عايش ومبسوط وانا هفضل مكسوره الجناح اللي مزلوله لك مش هارجع لك يا ادم ولا حتى عشان خاطر العيال انا عملت عشان خاطرهم كتير قوي كفايه بقى سيبني يا اخي اعمل عشان خاطري ولو مره سيبني اعيش حياتي بعيد عنك وبعيد عن عيشتك

 

 

قالت كلامها وقفلت الباب مستحيل ارجعله حتى لو عمل ايه خلاص اللي عمله ادم كسر كل حاجه بيننا اصلا اللي كان بينا عمره ما كان قوي عشان يقف ضد اي ريح اللي كان بيني وبين ادم مجرد جواز تقليدي على اقل مشكله اتكسر
غمضت عيني بحزن كبير اصلا ادم عمره ما قدم لي حاجه عشان افتكرها عمر ما قال لي كلمه حلوه او قدم لي حاجه افتكرها بيها كفايه بقى حزن كفايه
بعد مرور عام
سنه كامله عدت علي عايشه مع اولادي سنه كامله بارفض محاولات ادم للرجوع خصوصا لما عرفت سبب رجوعه اما نرمين رفضته تماما بعد ماعرفت ان هو بقى على الحديده
خلاص مابقيتش عايزاه وهو خلاص استسلم للفكره وعارف ان المستحيل ارجع له رجع تاني يعيش في بلده ويشتغل في املاك ابو زي الاول وبطل يحاول
اما فارس وهو كمان كان بيحاول يمكن فارس حاسس بالذنب عشان رفضني الزمان يمكن كمان مفكر ان اللي انا فيه ده كله بسببه عشان كده عايز يرجع لي عايز يتجوزني هو ماحبنيش هو بس حاسس بالذنبه وعايز يصلح حياتي زي ما ادمرها زمان بس مستحيل كمان اعيش معه كفايه بقى غمضت عيني وانا واقفه في حفله تكريمي بعد سنه طويله
واسمي بقى يرن في سوق رجال الاعمال لقيت مبسوطه قوي ورفع راس لفوق بجد بابا اكيد هيبقى مبسوط بي قوي يا ريته كان معي في اللحظه دي عيني دمعت وانا في قمه السعاده اخذت الجائزه بتاعتي
جايزه افضل سيده اعمال السنه دي بعد كده نزلت من على المسرح ورحت لاولادي اللي حضنتهم بحبوا سعاده كبيره
ممكن يا مدام نتكلم شويه ..
بصت ورايا كان في شاب طويل لابس بدله عيوني زرقاء وشكله يسحر اي حد بصيت وانا باقول….. افندم
مد ايده وهو بيقول …….انا حمزه حمزه جئت الحفله دي ضمن رجال الأعمال عايزه اتكلم معكي شويه
بصيت له وانا باقول ……تتكلم مع مين بالضبط اتفضل حضرتك مش فاضيه انا للكلام ده قلت كده و سبته ومشيت..
تاني يوم نزلت على الشركه ودخلت اتصدمت قاعد في مكتبي مستنيني وهو حاطط رجل على رجل بص له
قال ….. انتي تاخرت كده ليه ..

 

 

حطيت يده على راسي بتعب شكله في قصه جديده هتبدا هنا….
بس يا ترى هتكون حياتي انا وحمزه عامله ازاي
تمت.
بنات بالنسبه لادم ما كانش ينفع رنين ترجع له ابدا بعد اللي عمله طبعا الخيانه عمرها ميتسامح عليها حتى لو عمل ايه عمرها ما ترجع له وده من راي طبعا في ناس اكيد هيكون رايها غير بس انا من رايي لو في حد خان مستحيل ترجع لي حتى لو عمل ايه…
وكمان فارس ما كانش بيحب رنين اصلا هو رفضها زمان عشان شايفها طفله بس عايز يرجع لها دلوقتي عشان حاسس بالذنب ان هو اللي دمر لها حياتها بس رنين كانت عارفه كده عشان كده ما رجعتلوش رنين عاشت حياتها مع اولادها عاشت في سعاده كبيره وحققت نجاح كبير وقبلت حمزه يمكن هو اللي هيكون العوض عن كل حاجه شافتها في حياتها وهنتقابل السعاده اكيد ….
يا رب تكون القصه عجبتكم اقابلكم فيه قصه تانيه

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية لست ملك لك)

اترك رد

error: Content is protected !!