روايات

رواية عشقت صعيديه الفصل الخامس 5 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت صعيديه الفصل الخامس 5 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت صعيديه البارت الخامس

رواية عشقت صعيديه الجزء الخامس

عشقت صعيديه
عشقت صعيديه

رواية عشقت صعيديه الحلقة الخامسة

صباحا في فيلا الجوهري …
كان الجميع يقوم بجميع الاستعداد لذلك الفرح المنتظر ل احفاد وحفيدات الجوهري..
في جناح الشباب….
كانوا يقفون وكلا منهما يستعد لذلك لليله الهامه .
كينان بابتسامه وهو يرتدي بدلته فكان وسيما بشده .
/ايه رايكم حلوه .
ادهم بابتسامه وسعاده لإخواته الصغار /زي القمر ي حبيبي يارب تكون بدايه حياه الهناء ي حبيبي .
كينان بابتسامه وحنان /ربنا يخليك ليا ي ادهم ي سندنا في الدنيا دي .
سيف بحزن مصتنع /اه ماشي م سيف ابن البطه السوداء .
ادهم وهو يحتضنه بحب وهو يقبل رأسه /هو انا عندي اغلا منك انت ي اخر العنقود .
كينان بنعاس وغيظ /طب يريت تخلصوا فيلم الاخوه الي انتوا فيه ده وتتطفوا النور علشان عايز أنام .
ادهم بغيظ/نامت عليك الحيطه النهارده فرحك قوم كده شوف هتعمل ايه..
سيف بضحك /هههههه قوم ي اركان ده انت لليتك طويله ي اخويا الله يكون في عونك .
كينان بضحك /هههههه اه والله ربنا يسترها عليك ي اركان دي بت قويه بالشكل .
اركان بغرور وثقه /وغلاوتك انت وهو لهتشوفوا القويه دي وهي بتقويلي ي سي السيد ده انا اركان يلا .
ادهم بغيظ/طب ممكن تقوم بقا بجد عندنا حاجات كتير ده غير السفر بكره ل شرم الشيخ جدك حجزلنا اسبوع هناك .
كينان بغمزه ومرح/ايوه بقا احلا حاجه شهر العسل المياه ونعوم بقا .
سيف بابتسامه وحماس/والاكل ده هناك الأصناف لا يعلا عليها اها جريتوا ريقي.
ادهم بغيظ وسخريه/انت مشاء الله مش حارم نفسك اصلا من حاجه اصلا ناقص تاكلنا حتي في شهر العسل مبتفكرش غير في الاكل.

 

 

اركان بغمزه وخبث/امال المفروض نفكر في ايه ي شيخ ادهم .
ادهم بابتسامه هادئه وهمس/تفتكروا انكم خلاص مبقتوش في الدنيا دي لوحدكم بقا معاكم الي هتشاركم كل حاجه مشاعركم احساييكم هتحسوا أنهم جزء منكم بيفكر معاكم بيحس معاكم وبيتنفس نفس النفس لما تحس انك موجوع هو أول حد هياخدك في حضنه ويداوي الوجع ده في ثانيه واحده هتحك راسك علي المخده وانت مطمن أنه فيه حد جنبك عرفت المفروض تفكر فيه ايه ي اركان .
اركان وهو يسحب الغطاء بسخرية/ده انا هجوز خليفه ي اخويا فاكرني هتجوز هيفاء وهبي يلا أطفئ النور واتكلوا علي الله انت وهو .
ادهم بغيظ /انت مفيش فايده فيك ربنا يهديك ي شيخ يلا بينا احنا .
في جناح الفتيات….
كانوا يجلسون وكلام منهما تفكر في القادم هل سيستطعون تنفذ ذلك الاتفاق كيف كيف يكون بجوارك من تعشق وتعاند قلبك بالابتعاد عنه .
نور بقلق شديد/مش عارف ليه عاد النهارده مش مبسوطه كده ومخنوقه .
زينه بغيظ/علشان الكلام الإهبل بتاع انبارح اسمعه أنا مش موافقه علي الحديد ده ومش مقتنعه اساسا سيف ليمكن يكون كده واصل بعد ساعات سيف هيكون جوزي وانا فعلا حبيته وانا متاكده زين انك انتم حبيتوا ادهم وكينان هند بتحب اركان من زمان بس فيه حاجه مخلياها تعانده وتستقواه عليه وعلشان كده عيزانا احنا كمان نعادي اجوزنا بسببها هي تنتقم من أركان في اخواته من خلالنا احنا .
عاليه بابتسامه حنونه/خالتكم وصلت تحت ي بنات .
الفتيات بسعاده وحماس/خالتي حليمه .
في الاسفل …
كانت تجلس حليمه وهي تحتضنهم بحب واشتياق .
صلاح بابتسامه/ايه ي حليمه وحشوكي اوي كده .
حليمه بابتسامه/جوي جوي ي حاج صلاح دول بناتي .

 

 

نور بابتسامه/وحشتينا جوي جوي ي خالتي .
هند بضيق فهي تعلم أن وجودها سيفسد كل شي /نورتي ي خالتي .
حليمه بغيظ /بنورك ي ام لسان .
الشباب بابتسامه وترحيب /نورتي ي خاله حليمه .
حليمه بابتسامه/ اه ي ولاد كبرتوا وبقيتوا شباب يشرح القلب الف مبروك ي حبايبي امال فين اركان متستغربوش انا فكراكم زين شكلكم متغيرش واصل .
اركان بابتسامه وشياكه /موجود ي خالتي حليمه نورتي القصر .
حليمه بابتسامه/ده نورك ي حبيبي بعد اذنك ي حاج صلاح مكمن اخد البنات فوق شويه .
صلاح بابتسامه/طبعا ي حليمه البيت بيتك بس استني شويه علشان فيه كلام لازم أقوله في وجود الكل .
ادهم بابتسامه/ تحت امرك ي جدي .
صلاح بابتسامه/الامر لله ي ادهم .
كينان بغمزه ومرح/ايه ي جدي عايز تتجوز معانا ولا ايه.
صلاح بابتسامه /ههههه لا ي اخويا اتجوزوا انتوا بس المهم فيه كلام عايزكم تعرفوه زين بنات عمكم امانه في ايديكم وخليكم خابربين زين اني مش هسمح لاي حد فيكم أنه يهين اي واحده فيهم أو يجرحها هتلاقوني وقفلكم .
ادهم بابتسامه عشق وهو ينظر ل نور /في عنيا ي جدي امانتك في عنيا .
كينان بابتسامه/اطمن ي جدي هنيه في عنيا الاتنين .
سيف بغمزه ومرح /انا بقا وزينه متقلقش علينا ميولنا في الطبخ واحده ههههه.
صلاح بجديه /وانت ي اركان .
اركان بثقه وغرور /تسمع الكلام وتنفذه بالحرف ساعتها هشيلها علي راسي.
هند بغيظ/ي عني ايه أن شاء الله متقولي اني هكون ليك جاريه ترقصلك كمان .
اركان بغمزه وخبث/طب مانتي هترقصيلي كده كده .
هند بغيظ وخجل /احترم نفسك عاد ايه الي بتقوله ده .
اركان بضحك /هههههه ايه ي خليفه انت طلعت بتتكسف زي البنات .
حليمه بابتسامه/يلا ي بنات علي فوق علشان نجهز حالنا .
صلاح بابتسامه/ساعه والبنات الي هيجهزوا العرائس هيوصله .
اركان بخبث ومكر/هو خليفه محتاج كل ده ده هو وش معجون والموضوع خلص هههههه .
هند بغيظ وهمس /صدقني هنشوف مني وش تاني ي اركان وهتشوف .
في فيلا سليم المنشاوي…
كانت تقف فيروز وهي تقرا الخبر بغضب جحيمي لتتدفع الهاتف أرضا بغيظ ..
سليم بجديه /كنت متاكد اني هلاقيكي في الحاله دي .
فيروز بغضب جحيمي/بقا يرفضني انا ويتجوز الفلاحه دي الجوازه دي مش ممكن تتم ي سليم .
سليم بحده /فيروز كفايه جنان مينفعش نعمل اي حاجه دلوقتي تفتح العيون علينا احنا تجار مخدرات ي حبيبتي مش مهندسين .

 

 

فيروز بدموع وصراخ /سليم انا فيه نار بتحرق في قلبي الجوازه دي مش ممكن تتم اتصرف اعمل اي حاجه بس اركان مش هيتجوز الحيه دي قبل مانتقم واشفي غليلي..
سليم بغضب وغيظ/قولتلك مش هينفع نقرب منهم دلوقتي عدي الليله دي وبعد كده نتصرف .
في قصر الجوهري ❤️❤️❤️❤️❤️.
ليلا كانت تضي الانوار الزاهيه وتتوافد المعازيم جميع الشخصيات المرموقة فكانوا يقفوا الشباب كالفرسان بوسامتهم الطاغيه ..
في جناح الفتيات…
كانوا يقفون الفتيات كانوا حقا كالاميرات الذان ينتظران فرسانهم كانت تنظر إليهم حليمه بسعاده تفوق الوصف كان يقف صلاح بهيبته المعهودة ليتحدث بدمع فرح يتتلالا في عيناه .
/ربنا يرحمك ي كمال ي ابني كاني شايف كمال ابني قدامي بالظبط حلمي اتحقق ربنا يسعدكم ي حبايب جدكم يلا ي حبايبي علشان اسلمكم لعرسانكم .
في الاسفل …
كانوا يقفوا العرسان بابتسامه ساحره ليقترب كلا منهما من عروسته .
ادهم بابتسامه وعشق /مشاء الله زي القمر ربنا يحفظك ليا يارب من كل سوء .
نور بخجل وسعاده/ويحفظك ليا يارب .
كينان بغمزه ومرح/ايه ي هنيه القمر ده لا بالراحه عليا انا مش قدك .
هنيه بقلق وخوف /بجد ي كينان انت شايفني حلوه .
كينان بابتسامه حب /لا مش شايفك حلوه شايفك احلا واحده في الدنيا كلها .
سيف بابتسامه وحماس/ايه ي وزه قلبي الحلاوه دي بس.
زينه بضحك وسعاده /ههههه حتي يوم الفرح دماغك في الوكل .
سيف بابتسامه وهمس /لا والله العظيم النهارده دماغي فيكي انتي وبس ي زوزو .
اركان بغيظ شديد/فيه ايه افردي خلقتك دي قدام الناس ليقولوا متجوزك غصبن عنك .
هند بغيظ شديد/ماهو فعلا كده انا مش طايقك اساسا .
اركان بغيظ وسخريه/لا انا الي دايب فيكي ي خليفه دي جوازه الهم .
وبالفعل تم عقد القران فأصبحوا ازواج علي سنه الله ورسوله…
في جناح نور وادهم ….
كانت نور تقف باستحياء وخجل شديد بعدما أدوا الصلاه ليمسك ادهم يدها وهو يقبلها بحنان شديد .
/حبيبتي أنا مش عايزك تكوني بعيده عني كده نور انا مستحيل اذيكي ابدا مش انتي حاسه بكده .
نور بابتسامه عشق /تاذي انت تعرف تاذي انت ملاك ي ادهم صدقني انا مش مصدقه عاد اني بقيت مرائتك ده كتير عليا جوي.

 

 

ادهم وهو يحتضنها بعشق وهمس جعلها تتمسك به وهي تستنشق رائحه عطره الجميله ليحملها ادهم بحنان شديد ليغرقوا سويا في بدايه بحور العشق.
في جناح سيف وزينه …
كانوا يجلسون وهم يأكلون سويا باستمتاع وضحكات وكأنهم يكتشفون بعضهم البعض .
سيف بابتسامه/الاكل حلو اوي مش كده .
زينه بابتسامه وسعاده/جوي جوي ي حبيبي .
سيف بصدمه /انتي قولتي ايه.
زينه بجراءه وعشق /قولت حبيبي ايه عيب اقول كده ل جوزي.
سيف وهو يقبل يدها بعشق/وانا كمان بحبك ي زينه مش عارف آمتا ده حصل بس كل الحكايه اني بقيت حاسس انك بنتي مش بس مرائتي .
زينه بابتسامه وسعاده/ربنا يخليك ليا ي سيف.
سيف وهو يقبل يدها بهمس /ي عني مستعده تكوني مرائتي بجد .
زينه بابتسامه وخجل /طبعا مستعده جوي لاني مش هاحس بالأمان اكتر من حضنك ي سيف .
في جناح كينان وهنيه ….
كانت تقف هنيه بدموع والم وهي تتدير له ظهرها بعدما اردتت ذلك القميص القصير وهي تخفا ذلك الحرق بيديها لتشعر بأنها النهايه قبل البدايه لكنها تفاجات بمن يحتضنها من الخلف بحنان وعشق .
/ايه حرماني منك كده ليه مش حرام عليكي اهون عليكي .
ليدفع يدها لتنظر إليه بدموع والم ..
/كينان انا والله كنت هقولك بس خوفت انك تسبني انا .
كينان وهو يقبلها بعشق ليتحدث بهمس قاتل /انا مش فارق معايا اي حاجه صدقيني انتي في عنيا احلا بنت في الدنيا كلها خالتي حليمه قالتلي قبل الفرح بس والله انا مش فارقه معايا خالص .
هنيه بدموع والم /كيف بس مش فارق ي كينان هتستحمل الحرق الي في جسمي ده ازي بس .
كينان بعتاب/هو انتي شيفاني زباله اوي كده .
هنيه بدموع وصراخ/اقسم بالله ابدا انت احسن راجل في الدنيا بس كل الرجاله بيبقوا عايزين يتجوزت بنات حلوه .
كينان بابتسامه وهو يمسح دموعها /وانا متجوز احلا بنت في الدنيا هنيه مش انتي بتحبيني يبقا خلاص صدقيني انا عمري في حياتي عمري مهجرحك ابدا لو علي موتي .

 

 

هنيه بابتسامه وعشق /بحبك جوي ي كينان ..
في جناح هند وأركان ….
كانت تقف هند بغيظ شديد وتوعد وهي ترا تلك القمصان الملونه تملأ خزانتها لتتحدث بغيظ شديد.
/عملتيها ي حليمه وطبعا زمان الهوانم لبسين كده وخربينها علي الاخر انا طينت عيشتهم وانا هلبس ايه دلوقتي اووووف .
كان يسير اركان وهو عاري الصدر ويرتدي فوطه حوالين خصره لتشعر بارتباك وضعف لتستعيد ثباتها لتتحدث بغيظ .
/ايه المنظر ده عاد متلبس كل هدومك جوه .
اركان باستفزاز وخبث/جرا ايه ي خليفه ماحنا زي بعض ي راجل مفيش فرق هتتكسف مني وبعدين ده النهارده ليله دخلتي .
هند بغيظ شديد/دخل عليك قطر وخلصني منيك بقولك ايه لم نفسك بعد كده انت مش قاعده هنه ل حالك .
اركان وهو يقترب منها بخبث ومكر /طب ايه بقا مش هتغيري الفستان ده وتلبسي قميص نوم أو متلبسيش مش فارق معايا .
هند بخجل شديد وارتباك /بقولك ايه بلاش كتر حديد الي انت بتفكر فيه ده مش هيحصل واصل انسا .
اركان بخبث ومكر/انتي شايفه كده .
هند بارتباك تجاهد لاخفاءه /ايوه شايفه كده وانفصل فوكلي الزفت ده خلينا اقلعه فطسني .
اركان وهو يفتح سوسته الفستان بخبث وهو يحاول إسقاط حصونها أما هي فكانت هائمه بين يديه كانت في عالم اخر عالم تتمنا العيش به دوما ليسقط الفستان أرضا لتشهق بفزع من هياتها أمامه ليمسكها سريعا وهو ينظر في عيناها بجديه .
/أنا مش هاخد منك اي حاجه بالغصب بس انا كنت دائما حابب مراتي ترقصلي اول يوم جوازنا وده واجبك .
هند بخجل وارتباك/نعم ارقصلك لا طبعا مش هيحصل واصل .
اركان بخبث ومكر وهو يحزم وسطها /لا هيحصل ي هند وغضبن عنك مع اني عارف انك مبسوطه بده .
هند بارتباك وغيظ /مبسوطه بايه عاد انت بتحاول تثبت لنفسك اني واقعه فيك علشان ترضي غرورك الي هيتموتك ده لكن انا عمري محبيتك ي اركان .
اركان بخبث ومكر وهو يحاصرها بين يديه /كدابه انا بجري في دمك ي هند انت عمرك محبيتي غيري ابدا .
هند بارتباك شديد وضعف /اركان ابعد مش كده .
اركان وهو يقبلها ويتحدث بهمس /انا استحملت لسانك كتير اوي بس من دلوقتي هتكوني من ممتلكات اركان الجوهري ..
ليأخذها سريعا بين أحضانه لتصبح هند زوجه اركان شرعا وقانونا .
في فيلا سليم ….
كان يجلس ماهر هو أحدا الكابتن الذين يعملون في نفس شركه الطيران التي يعمل بها ادهم لكنه بكره بشده لتفوق ادهم عليه في كل شي .
فيروز بغل وحقد/ها فهمت هتعمل ايه كويس .
ماهر بثقه /متقلقيش ي هانم فهمت هعمل ايه بالظبط ده انا مستني اليوم الي اخلص منه من زمان اوي .
فيروز بثقه وثبات/واهي جاتلك الفرصه لحد عندك امسك دول والباقي بعد الموضوع مايتم .
ماهر بثقه/متقلقيش ي هانم كله هيتم زي مانتي عايزه .
سليم بحده /ممكن افهم انتي بتخططي لايه .
فيروز بكره وانتقام /هبدا باول ضلع في الخطه تفتكر لو اركان باشا قبض علي ادهم اخوه بتهمه تجاره المخدرات مش حاجه تفرح هههههههه ولسه هنشوف مني ي اركان .

 

 

في قصر الجوهري….
في جناح هند وأركان…
كانت هند تسحب الغطاء علي جسدها وهي تبتسم لم تعلم أنها بين يديه ستكون بتلك السعاده نعم قد ضعفها العشق أمامه لينظر إليها بسخرية واستفزاز.
/الف مبروك ي عروسه اديني اهو خدتك بالرخيص من غير اي مجهود .
هند بصدمه /اركان انت بتقول ايه.
اركان وهو يمسكها من شعرها بغيظ شديد/بقول الي سمعتيه ي واطيه انا سمعتك وانتي بتتكلمي مع اخواتك انبارح وانك عايزه تبعديهم عن اخواتي وتدمري حياتهم وسعادتهم وانا الي يقرب من اخواتي ادفنه ايه ي شيخه ايه كل الغل الي جواكي ده قسما بالله لو مبعدتي عن حياه اخواتي لوريكي الي عمرك مشوفتيه واسمعي انت هنا ليه مش اكتر من خدامه وانزلي غوري اعمللي عشاء.
هند بدموع ووجع/عشاء ايه وهنزل كيف دلوقتي قدامهم ..
اركان بغضب جحيمي/متخافيش مفيش حد تحت كلهم زي الملكات مع اجوازهم وهيفضلوا فاكرين الليه دي أنها اجمل ليليه لكن انتي لياليكمي كلها معايا هتبقا جحيم يلا غورري علي تحت يلا .
هند بدموع وكسره /حاضر حاضر …

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية عشقت صعيديه)

تعليق واحد

اترك رد

%d مدونون معجبون بهذه: