روايات

رواية أسيرتي المتزوجة الفصل الثالث عشر 13 بقلم مريم الشهاوي

رواية أسيرتي المتزوجة الفصل الثالث عشر 13 بقلم مريم الشهاوي

رواية أسيرتي المتزوجة البارت الثالث عشر

رواية أسيرتي المتزوجة الجزء الثالث عشر

أسيرتي المتزوجة
أسيرتي المتزوجة

رواية أسيرتي المتزوجة الحلقة الثالثة عشر

وبعد ما خلصت طلعت كان هو واقف مستنيها واول ما طلعت بص على ايديها وابتسم لانه لقى اثار للحرق الي سبق وحرقلها ايديها قبل كدا جواه غل رهيب اما اتأكد من شكوكه وراح مسكها من رقبتها وبيخنقها وزنقها ف الحيطه ومرام مش قادرة تاخد نفسها
مرام بخنقه وبتطلع صوتها بصعوبه/ع.. عز هموت
عز بعصبيه/بتعملو فيا ليه كدا انا عملتكو اي عشان تعملو فيا كداا
مرام/هف.. هفهمك
عز /انا شبعت من الكلمة دي كتير اوي
مرام دموعها نزلت وحطت ايديها على وشه بتوسل /اس.. معني
اغم عليها وعز اتخض وشال ايده من على رقبتها وهيه وقعت بين دراعاته
عز شالها وحطاها على الكنبه وقعد يدقق فيها هو حقيقي حبها ليه بتعمل في كدا بس الي يشوف الملاك النايم دا ميتخيلش ابدا انه يطلع منه كل دا
حاول يفوقها بشوية مايه ومرام فاقت واول ما بصت ف عنينه دموعها نزلت سندت على ايد الكنبه
مرام بدموع/عز انا….
عز/بس يا مرام اسكتي انا اكتفيت منك كتير اوي
مرام دموعها نزلت وبصتله بتوسل/انا كنت مجبورة عز انت مش متخيل انامحتجاك قد اي انا آسفه لو كنت وجعتك
عز ضحك بسخرية/آسفه!!
مرام بعياط/عز انا لسه بحبك ومحبتش حد غيرك طول الفترة دي… انا عارفه ان الي حسيته صعب بس انا مكنتش اقصده انت عارف انا تعبت قد اي عشان توصلي
عز بصلها باستفهام ومرام كملت/ايوه انا الي كنت برميلك دلائل عشان تلاقيني عشان انا كنت محتجاك
قربت منه ومسكت وشه بايديها /عز انا حقيقي بحبك رغم كل الي عملته بس انت انقذتني من حجات كتير وانت مش حاسس انا زي طفله تايهه ما صدقت لاقت ابوها تمسك بايديه وتستخبي جوا حضنه من البشر انت مش حاسس ب اي الي كان جوايا الفترة دي انا…مخوفتش اني اموت لماجيت تخنقني كفايا اني اموت بين ايديك وارتاح من الي كنت فيه

 

 

قربت منه اوي وبصت لشف*ايفه بجوع ولمستهم بكل اشتياق
عز كان واقف زي الحجر مش بيتحرك وهيه لما لاقته ثابت بعدت بحرج واتكلمت بلهفه/انت مش مصدقني
عز/طبيعي
مرام/انا هحكيلك
عز/شششش مش عاوز اسمع عاوز اشوف انا مبقتش بثق ف ولاكلمة بتقوليها
مرام عيطت اكتر لانه مش فاهم ان الموضوع صعب عليها انها تعيده او تثبتله صوت وصورة
مرام/طب تعالى نرجع البيت وكإن الخطه زي ما قالولي ماشيه تمام ولا كإنك كشفتني ولا اي حاجه وانا هثبتلك اني صح
عز/هما مين
مرام/نبيل وعمر
عز اتمالك اعصابه وقالها/طب النهاردة نعيد الي حصل يوميها تاني
مرام/اه تعالى اوضتي الساعه تلاته زي ما حصل
عز بل شفايفه وقام مشي من قدامها وهيه غسلت وشها وطلعت الميكب بتاعها تخفي علامات الحرق وروحت
مرام شاورت لعز انه يدخل معاها اوضة العلاج الطبيعي
عز/هعمل اي هنا
مرام/استخبى ف اي حته ادخل الحمام خليك فيه وانا هجيب نبيل كإني بعالجه فيه فاتحه ف الباب من الجمب تقدر تشوف بيها الي هيحصل
عز دخل الحمام وهو فعلا نفسه يتأكد من براءتها بس عقله رافض يتقبلها انما قلبه بيقاوحه انه يصدقها واقف مستني وضربات قلبه زادت لما لاقت نبيل داخل
نبيل بصوت عالي احنا مش هنخلص بقا من العلاج دا انا زهقت
مرام/طول بالك يا استاذ نبيل حضرتك بتتحسن اهو
قفلت مرام الباب ونبيل قام وقف من علكرسي وقال بعصبيه ومسك دراعها/قرب منك ليه ها
مرام ما دا الي حصل قبل كدا يا نبيل
نبيل/وحياة امك انا مش قولت الحكاية تمشي زي ما هي عدا المشهد دا
شدها ليه اكتر وقرب بوقه ناحية ودانها
نبيل /انت ليا انا بس معنى اني مخليكي تجيبي حاجه من عز انك تتمادي متخليهوش يقربلك تاني فاهمه
مرام بدموع /فاهمه فاهمه بعدت عنه بخوف
نبيل/هو هيكتشف امتى…. عز اذكى من كدا
مرام/انت بعدت عنه كل الادله
نبيل/بس بسهوله يعرف التاريخ من بره
مرام/ابقى اسأله هو انا مالي
نبيل/مانتي ورقة الحظ يا روحي وانت الي هتجيبيه تحطيله المنوم في المايه النهاردة عشان بكره يصحى يلاقي نفسه نط عليوم الي ظهر فيه كينان

 

 

مرام/ماشي
نبيل بص لجسمها وحط ايده على كتفها وبينزل حمالة الفستان
وقرب وشه على كتفها وباسه /وحشتيني ومسك وشها ولسه هيبوسها عز اتعصب ورمى حاجه ف الحمام عملت صوت تغروش علموضوع
نبيل استغرب من الصوت /اي دا جاي منين الصوت دا
مرام/تلاقي قطة ولا حاكه
نبيل راح وفتح الباب وعز استخبى ورا الباب ومرام غروشت وقفلت الباب نبيل انا تعبانه النهاردة وعاوزة ارتاخ شوية
نبيا/ماشي ماشي كدا كدا كنت هنزل عشان عاوز عمر ف موضوع انزلي انت
مرام كانت خايفه على عز /لا انزل انت الاول كاني خلصتلك الجلسه وكدا احنا مش عايزين اي تأثير مننا ولو شوية
نبيل /تمام يلا بينا اخدها من ايديها وقعد علكرسي وهيه مسكت الكرسي وطلعته وعز مخنوق غسل وشه عشان يفوق عاوز يتكلم مع حبيبته يفهم بأي طريقه طلع وراه على اوضته وبيفكر ومصدوم من الي شافه مش بس سمعه الليل جيه وعز طلع على اوضة مرام بلهفه وفتح الباب عليها وكانت قاعدة متكومة علسرير وبتعيط قامت وبصتله وهو قفل الباب وبصلها نظراتهم كانت كفيله انها تتكلم عن الي جواهم جريت مرام على حضنه وبكت بشدة وهو حضنها بشوق
عز بوجع/انا آسف انا اسف
مرام بتعيط وماسكه فيه جامد
عز/مش هيقربلك تاني صدقيني انا لازم افهم يا مرام الكوضوع دا بقاله كتير
مرام بصتله وضحكت /مش قولتلك انت الي انقذتني لما بعدتني عنه انا ف قمة السعادة ودلوقتي انا طايرة من الفرح انت رجعتلي يا عز مسكت وشه بايديها والشوق واللهفه ف عيونهم هما الاتنين
عز مسكها بايديه من وشها وبا*سها بكل حنيه ومرام بادلته بكل حب وشوق
اخيرا حبيبته بين ايديه اخيرا قدر يطلعها من سج*ن عقله ويطلق صراحها شالها وحطها ف السر*ير وعز كان مستسلم لمشاعره وبس قل*ع التيشرت ولسه هيقرب من مرام
مرام قامت من علسر*ير بخوف وقلق
مرام /عز مش هينفع

 

 

عز قرب منها وبا*سها من رقبتها ومرام بعدت تاني
عز باستغراب/في اي يا مرام هو حرام انت مراتي
مرام/لا يا عز انا مش مراتك
عز بصلها باستفهام؟؟؟
مرام/ايوه يا عز دا كان مأذون اي كلام ومجوزناش اصلا لاني متجوزة من اساسه
عز/مرام متجننينيش انا بقا عندي فوبيا من كلمة انا متجوزة دي
مرام/بس انا بتكلم بجد المرة دي انا ونبيل متجوزين والي ممكن يحصل دا حرام لانك مش تجوزلي
انا ممكن اكون فوقت متأخر بس الحمد لله اني فوقت قبل ما تحصل كارسه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية أسيرتي المتزوجة)

اترك رد