روايات

رواية السفاحه الفصل الثاني 2 بقلم شهد أحمد

رواية السفاحه الفصل الثاني 2 بقلم شهد أحمد

رواية السفاحه البارت الثاني

رواية السفاحه الجزء الثاني

رواية السفاحه الحلقة الثانية

اصحابي كانوا مشيوا دخلت عليها وحصل أنه قربت منها وزق،تها جامد والتليفون وقع منها اتكسر وقولت وانا عامله نفسي تعبانه اوي ودايخه وقولتلها الحقيني
قامت جريت عندي و سندتني و قعدتني وراحت علشان تجبلي مايه بما اني دايخه وكده مسكت التليفون وفضلت اكسر فيه والحمد لله انها كانت لسه مش اتصلت على أهلها وقالت ليهم أنها بايته عندي ورجعت مكاني تاني بسرعه قبل ما تاجي وجاءت وجابت ليا المايه وبعد ما شربت قالت انتي بقيتي كويسه
رديت عليها وقولت اه انا كويسه وقولتلها انا اسفه علشان التليفون وقع منك واتكسر وكان بسببي ونزلت كام دمعه كده
قالت. عادي ي حبيبتي ولا يهمك مش مستاهل يعني انك تعيطي علشانه وبعدين ده غصب عنك علشان كنتي تعبانه
قولتلها بكل برءاه اه ي حبيبتي تسلميلي واخدتها وفي نفس المكان اللي قت،لت فيه جوزي وقعدنا سوا قولتلها بقا بضحكه خبيثه علي كده بقا انتي عجبك جوزي
ردت عليه بضحكه وقالت بصراحه هو موز بس للاسف مينفعش أنه ابص ليه علشان هو جوز اختي
قولتلها اقولك سر بس بيني وبينك ومتقوليش لحد
قالت قولي
قولت بضحكه خبيثه
انتي اصلا مش هتلحقي تقولي لحد ههههه
ردت وقالت يعني اي
قولت بكل براءه وانا ماسكه الس،،كينه وراء ضهري تعرفي انك اكلتي جوزي
لقتها ضحكت ههههه كلته ازاي يعني هههه انتي بتقولي اي
رديت بكل براءه وبصوت هادي ومرعب اه والله اكلتي منه حتي لو مش مصدقه تعالي معايا وانا اقولك بس تعرفي أن سمعت صوتك ده ولا عملتي اي حركه مش هتعرفي عمل فيكي اي انتي اصلا مش هتلحقي تدي رد فعل لاني هتصرف
لقتها بتقولي انتي بتكلمي كده لي انا بدءت اخاف منك انتي كويسه
رديت وقولت انا كويسه جدا وفجاه لقتني بحط ربطه علي فمها وربطت اديها ورجلها حاولت تتكلم بس مش قدرت جرجرت فيها و ودتها عند جوزي وقولت ليها شوفي كده تعرفي اي ده ده جوزي اللي انتي اكلتي منه ههههه والموز اللي عجبك كمان هههه وتعرفي كمان انتي هتروحي عنده علشان تبقا تبصي لحاجه غيرك تعرفي انا عملت فيه كده لي أصله جاء عندي وقالي أنه خاني مع وحده ومش بس كده قالي أنه عايز يتجوز وحده عليا وأنه مش بعمل ليه اي حاجه وطلعني وحشه وبنت ستين كل،،،،ب ومهمله وأني مش بديله اهتمام وحب مع اني والله كنت بعمل كل ده بس هو مقدرش وقفت معاه من الصفر لحد ما كبر بس اول ما استقوي استقوي عليا انا لا وكمان بيهددني ويقولي اني لو رفضت ولا اعترضت تعرفي قالي هيعمل ايه قالي أنه هينزل صوري علي النت وانا بهد،،م البيت الحيو،،،ان عايز يفضح مراته اللي هيا شررر،فه لا وكمان عايز يطلعني بفض،،يحه ويقول اني كنت بخوووو،نه انسان ز،،،باله علشان كده فجاه لقتني بررر،،،شق الس،،،،،كينه في نصف قلبه تعرفي عملت كده وانا ولا متوتره ولا متعصبه ولا حتي اتصدمت عملت كده بكل بروده اعصاب
وبعدين مش انتي اللي سالتي عليه فحبيت اني اوديكي ليه واحكيلك اللي حصل بما انك هتروحي عنده
لقتها مصدومه من المنظر والكلام اللي بقوله ودموعها نزلت على خدها وكانت بتهزر دماغها يمين وشمال وده بقا ي ستي السر اللي قولتلك اني هقولك عليه عجبك صح هههه وانا بضحك وهيا مصدومه روحت رش،،،قه الس،،،كينه في قلبها بنفس الطريقة اللي قت،،،لت بيها جوزي هههه وقعدت جنب،،ها وفضلت اط،،،،عن فيها وقطع،،،تها حتتت كده وحطتها جنب جوزي في البرميل وبما اني فاضيه ولا حد جاي عندي ولا انا هروح عند حد قررت اتلخص منهم هما الاثنين سوا قبل ما حد ياخد باله بس قبل ما اتخلص منهم اتصلت على اصحابي اللي كانوا عندي وقولت ليهم أنها سابتني ونزلت وقالت إنها رايحه تقابل حبيبها لانه اتصل عليها واخدت الخط بتاعها وبعدت ل كل وحده من اصحابي رساله من التليفون أنها نزلت من عندي علشان تروح تقابل حبيبها وطبعا احنا كلنا عارفين انه عندها حبيب وبعدت رساله ل امها بتقول انها نزلت من عندي وأنها هتتاخر بره البيت شويه وبعد ما عملت كده مسكت الخط كسرته وحر،،،قته مع الهدوم اللي كنت لابساها ساعه ما ق،،،تل،،تها وروحت ليهم وقررت اني اعمل وليمه اكل و اوزع علي جيراني وعلي المحتاجين اللي في الشارع روحت مسكت باقي جوزي وهيا معاه وقعدت اشوي فيهم وعملت شويه رز بسمتي وحطيت الاثنين مع بعض وفضلت اوزع علي الجيران لحد ما اللحمه خلصت ومخلتش ولا قطعه منهم في البيت والناس بعد ما أكلت فضلت تشكرني وتدعيلي كمان وانا حمدت ربنا اني خلصت منهم ومن اي اثر ليهم وكده انا بقيت في امان واي حاجه مكان الجريمه حتي البرميل حرق،،ته علشان ميفضلش دليل ضدي ونضفت كويس مكان اللي عملته وبعد ما خلصت شغلت قران وقعدت في سلام وهدوء و ولعت بخور وقعدت انضف في البيت وانضف الشوايه مكان ما شو،،تهم واكب كلوووور وحاجات وقررت اني اتخلص منها هيا كمان وابعها لحد انا مش اعرفه ولا هو يعرفني وقررت اتنقل من المكان ده وأروح مكان جديد محدش يعرفني فيه ولا انا اعرف حد
وفعلا بدءت ادور على مكان جديد اعيش فيه وبما أنه جوزي ملهوش حد غيره اخوه وكمان مسافر فمحدش هيسال عليه ولو حد سألني هقول أنه مسافر وانا همسك الشغل بداله واعيش واصرف علي نفسي واتم،،،تع بالفلوس اللي خليتوا عملها بفضلي انا ولما كنت بعزل من البيت الجيران كانت زعلانه أنه هسيب البيت والمنطقة وفضلوا يدعولي أنه ربنا يوفقني في حياتي الجديده وأنه ابقا اسال عليهم وكل ده علشان كنت كويسه معاهم وعلشان عملت ليهم الوليمه اللي هيا جوزي وصحبتي ههه
وروحت استقريت في بيتي الجديد وطبعا اتبرعت بهدوم جوزي ل المحتاجين والفقراء اللي كانت ماشيه في الشارع وكده واتخلصت من اي حاجه بتخصه مش عايزه افتكر اي حاجه عنه الز،،،باله وبالنسبه لي صحبتي اللي كان بيسالني عليها كنت أقول معرفش أنها في اليوم ده نزلت وسابتني وقالت إنها ريحه تقابل حبيبها واهلها يعيني كانوا بيدوروا عليها في كل مكان ويسالوا حبيبها دي يقول إنه مشفهاش والناس بدءت تكلم عليها وتقول انها هربت وكل واحد بكلامه ورئيه واهلها كانوا مقهورين عليها وقالوا إنها جابت ليهم ال،،،عار وانا بعدت عن كل الناس اللي كنت اعرفها وحده وحده بس كنت بسال من فتره ل التانيه عليها وأنهم لاقوها ولا لا علشان محدش يشك فيا وكنت بتواصل عادي مع صحابي وعشت حياتي بهدوء وسلام وتابعت الشغل وكنت بروح وقررت اني اكبره وفي يوم ،،،،،،

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية السفاحه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *