روايات

رواية الوجه الأخر للحلال الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ميفو السلطان

رواية الوجه الأخر للحلال الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ميفو السلطان

رواية الوجه الأخر للحلال البارت الحادي والعشرون

رواية الوجه الأخر للحلال الجزء الحادي والعشرون

رواية الوجه الأخر للحلال الحلقة الحادية والعشرون

كان ايوب جالسا ينتظر زوجته ليجدها تخرج ليتوقف قلبه فزوجته تلبس ما خلع قلبه اقتربت منه تتهادي وهيا تلبس بدله من الرقص الشرقي ليظهر جمالها بشكل صارخ واقتربت تتهادي امامه وصدحت الموسيقي لتبدا هيا في الرقص وهو قلبه يرجف.. هيا اتخبلت هيا بتعمل ايه هو فيه ايه عطر اتجننت اياك.(😂😂😂ولسه يا حزين)
لتقترب منه وتشده وتدور حوله وهو مشلولا احس انه دخل وسط نار عاتيه لا يعرف ان يخرج منها وهيا تزيد من نارها وتشعل جسده بحركاتها وتزيد من اثارته بشكل فاضح كان يستجيب لها غصبا عنه ولكن بداخله شيئا ينهشه لا يعلمه كانت رغبته فقط التي تشتعل وليس قلبه كانت وصله عجيبه ليحس بمشاعر طاغيه ويحركه تلك الرغبه التي تفننت في اظهارها وجعله مشتعل اراد ان يعلم ما به ويكبت نفسه ولكنه لم يستطع كانت تتلمسه بوقاحه وهو قد انهار ووقع لها وجسده يطلبها بقوه ليمر الوقت وقد اشتعل ايوب كرجل اشتعل ايوب بتلك الجميله التي لم تترك فرصه الا وألهبته ولم تتواني عن فعل اي شئ لتذهب عقله لتستدعي رغبته ورغبته فقط لم يعرف ان يسيطر علي نفسه كان يشتعل بها وبجسدها فقط لم يفكر الا في ذلك الجسد الذي يتمايل امامه بشده.
لتحس به قد اشتعل لتقترب منه وتشده اليها ليدخلا معا في وصله من الرغبه الجارفه كانت تلهبه وتثيره وتعطيه كي يشتعل احس ان ما يحدث جنون وانه لا يعرف ان يسيطر عليها فقد جمحت به الي شئ هالك ثقيل علي جسده وقلبه اراد ان يهدا ولكنه لم يعرف لينجرف معها ويشتعل ويهلك معها ليتوها معا لا يفكر الاخر بمشاعره او قلبه كل ما يجمعهم رغبه َفقط لينتهي اخيرا ويهلك بها لتنام هيا سعيده وقد جننته وحصلت علي مبتغاها.
اما هو ما ان انتهت رغبته حتي انتفض و قام سريعا يهرب منها لا يعلم لماذا ينهشه جسده ولماذا تاكله دواخله ان يستجيب لرغبته اين تلك المشاعر التي اختبرها اول مره اين تلك الحالميه التي تاها فيه.
اراد ان يصرخ ويعيد الزمن الي ذلك اليوم ولكن زوجته لا يعلم كيف اصبحت هكذا اكل هذا لانه طلب منها ان تكون له بلا روح ارادها جسدا..وطلب ذلك فاتاه طلبه لماذا يتقلي علي الجمر و يأن قلبه ويصرخ انه يريد روحها تلك الروح التي هام بها. لم يعجبه استجابتها له اراد تلك الحالمه التي اشعلت فؤاده واهلكت رجولته. احس ان قلبه لا ينبض. كانت ليلته معها رغبه شعر بالقرف من نفسه انه لا يوجد تلك المشاعر هل جن هل اصابه الخبل.. اليس هذا ما اراد ان تعطيه ما يريد احس انه سيجن فليلته ليست مشبعه. الجسد للجسد حرق والروح للروح بلسم. اراد ذلك البلسم لينكوي به وينزل علي حرق جسده يداويه. كانت ليلتهم الاولي صعد بها عنان السماء اما الان فهناك نغزات في الروح لعدم تلاقي الروح فالروح ما هيا الا شفاء ودواء ليظل واقفا ولا يعلم ما به اخيرا وبداخله الف سؤال ماذا حدث ولماذا هيا هكذا دخل ياخذ حماما وظلت النياه البارده تنزل عليه لا تزيل كويه قلبه ولكنها تزيد لسعاته فخدوشه زائده كنه كان في حرب ضروس يخرج منها منهزما يشعر بقهر الجسد لابتعاد الروح لينتهي وقد هلك والتعب انهكه لقوتها الشديده لينتفض ويقوم الي الحمام ليقف تحت النياه علها تريحه ولكن هيهات فالروح فقط هيا السبيل اما النياه فزادت من لسعاته فخدوش جسده تكويه من عنفوان زوجته ولكن خدوش القلب تمزق داخله ليخرح منهكا كانه كان يصارع تلك المهلكه التي تمتلك من العنفوان ما لا يقدر عليه ولا يشبعه ليستسلم لها حتي لا يهلك بين يديها ليقترب منها وهيا تنام كانها غزت كوكبا ليقترب من الفراش وينظر اليها بغلب لتفتح عيونها بنعاس.
ليهتف معتش جادر فيه ايه بتحرجيني يا بت الناس لتطرف بعيونها و تغمضهم وتنام ليتنهد ونام مره اخري بجوارها ليظل طول الليل يفكر فيها وما حدث بينهم..
استيقظ ايوب فلم يجد زوجته بجواره ليتنهد ويقوم ليذهب يبحث عنها ليجدها جالسه في الحديقه ليقترب منها كانت سارحه في ملكوتها ليقترب ويجلس بجوارها لتنظر اليه ليخفق قلبه فعيونها حالمه بشكل يربكه.
ليهتف… عطر انت كويسه.
لتحني راسها َلتهتف ايوه كويسه. لتظل صامته لا تتكلم
ليمسك يدها لتحمر خجلا ليخفق قلبه ليهتف انَي زعلتك في حاجه.
لتهمس… لاه هتزعلني في ايه انت تعمل ما بدالك هعمل ايه يعني.
كانت تتكلم بهدوء وراح منها العنفوان والقوه وعادت عطر حالمه منكمشه ليخفق قلبه لها ليقبل يدها طب مالك ساكته اكده مش متعود علي اكده.
لتهتف.. مفيش لتقوم وتهتف هروح اشوف محمد جايز ياخد الحصه.
ليشدها اليه استني محمد ايه دلوك عطر انت بيكي ايه ماكتيش اكده جولي مالك يا جلبي.
لتتذكر زينه لترفع عيونها وتهمس جلبك.
ليرجف قلبه ومشاعر تحضر مره واحده ليشدها ويصعد بها الي الاعلي وقلبه يرجف ليحتضنها ويرفع وجهها مالك يا جلب ايوب عنيكي دبلانه ليه اكده
لتحني راسها وتهتف جولتلك مفيش هملني لحالي.
ليهتف… اهملك كيف بمنظرك ده لتجهش بالبكاء لينخلع قلبه ليحملها ويجلس بها وظل يمسد علي جسدها مالك طيب فيكي ايه.
لتهمس خلاص مفيش انت حر تعمل ما بدالك.
ليهتف…. اني عملت ايه طيب.
لترفع عيونها والحب يشع منهم ليحس ان قلبه سيخرج من مكانه.
لتهتف ماعتش تجبر نفسك عليا عشان ماتنحرجش وروح اخطب بت عمك زينه وسيب اللي بتحرجك دي لتخفض راسها مره اخري..
ليقطب جبينه.. زينه زينه ايه عطر انت اتخبلتي
لتهتف مش خلاص اني بحرجك اخطبها
ليظل ينظر اليها لا يفهم شيئا ليهتف ماني خلاص يا جلبي ماهعملش اكده وانت عارفه واني ماجصدتش بكلامي حاجه عفشه.
لترفع عيونها بلهفه بجد والنبي ماهتخطبهاش ومابتحبهاش واني بحرجكش.
ليحس انه سيجن ليشدها اليه اخطب ايه واهبب ايه اني ما رايدش الا انتي انت عجلك بيه حاجه .
لتبتسم له صوح والنبي ما هتسبنيش
لينظر اليها ويخفق قلبه اسيبك كيف دانا جلبي انهري دلوك عيونك وحشوني جوي كانو فين بجمالهم ده.
ليقترب من وجهها ليتلمس شفتيها لتخجل بشده وتحني راسها ليحس انه سيجن ليرفع وَجهها ويظل يتأملها لتهيم به رغما عنها فمشاعرها وخوفها من ان يتركها جعلها تنفتح من داخلها.
ليقترب بهدوء ليتلمس وجهها بحنان لتحس بانفاسها تتقطع ليمسك وجهها كانت تشع حالميه وتذوب بين يديه كان قد استعاد اللحظات التي افتقدها بشده ليحس بمشاعره تعلو وتعلو ويحس بجمال كانت في يده لينزل علي شفتيها يتلمسهم بحنام ليحس بشفتيها ترتعش بين شفتيه ليخفق قلبه و َتنساب مشاعره لينزل عليها بحنان وحب لتتوه هيا بين يديه وتستكين بحالميه ليخفق قلبه احس ان قلبه سينفلق فحبيبته بين يديه تشع حبا وبراءه فحبيبته بين يديه كما كانت بريئه جميله تذوب بين يديه يفعل بها ما يشاء ليحس بالجنون وجمال ما هم فيه ليحَملها الي الفراش بهدوء وينزل معها ليتوه معها وتتوه هيا ليرجف قلبه كان قلبه مشتعلا لم يحس بجمالها الا الان لم يرد الا ان يقربها هكذا اراد تلك الحالميه اراد تلك المشاعر لم يريد رغبه بلا مشاعر اراد ان يشبع مشاعره وفقط كان سيجن فحبيبته عادت اليه وروت روحه حتي صرخ القلب من عشقه وتعب ليظل معها بحنانه وهيا تعطيه من رقتها كان هو المسيطر هو الذي يوجه رغبتها كيف يشاء وليس العكس هو من تسيد العلاقه واخذ حنانها ليتوها معا في وصله من الجمال ما بعدها جمال لينتهي ويعتصرها بين يديه لا يريد ان يفلتها احس ان عطر َحالميتها تروي ضنك قلبه احس انه كالارض البور وتلك الرقيقه تغرز فيه الخير والسعاده احس بحلاوتها واراد تلك الحلاوه فلتذهب الرغبه وتبقي المشاعر. اخيرا نعم بروحها الحالمه روحا تنساب عليه تلهبه وتداويه روحا تعطيه وتصعد به عنان السماء. انها الروح وفقط هيا مايريده. ليبتسم ويظل يتلمسها لتفتح عيونها ليقبلهم لتتململ وتبتعد.
ليهتف.. اصحك تتحركي وانت اكده.
لتهمس بخجل.. بطل بقه عيب اكده.
ليقبل عيونها… خليكي اكده عيونك هموت عليهم اني عاشج عيونك دي.
لتتنهد وتهمس صوح والنبي يا ايوب.
ليتنهد ويقبل شفتيها الا صوح دا البصه في عيونك وهيا رايجه دنيا ولمستك اكده وانت رايجه بحس اني طاير. عطر لما بتبقي اكده مابحسش بحالي معاكي بحس اني في السما يا عطر. عيون البنفسج الرايج عيون بتلمس جلبي بصه عيونك بتخليني انساب واحس اني راجل زين جربك وانت اكده بيشعوط جتتي وبحس غير رايد روحك دي علي طول اصحك تبعديها تاني.
لتتنهد مش ما كتش عايز.
ليهتف.. لاه كان ينجطع لساني دانتي تاخدي العجل عطر اني ماجادرش ابعد عنك وانت اكده خلي عيونك جوات عيوني لتبتسم بنعومه ليقترب ويلتصق بها ليهمس يوم مافتحت عيوني ولجيت عيونك دي ماخابرش من ساعتها واني مهبول لو يبعدو انجن. لتتنهد لتهمس طب جوم بقه وراك اشغال.
ليهتف بغلب.. لاه ماعايزش اتحرك من جارك وانت اكده.
لتهتف.. بطل دلع وجوم.
ليتلمسها.. طب ماتدلعيني شويه وانت رايج اكده وجمر.
لتشتعل ليهتف يا دين النبي علي حمارو يا بت الحمار ده بيموتني انت بتوديه فين بس انت بتجلبي ليه اني رايد كسوفك ده رايدك وانت اكده.
لتهمس.. ايوب بطل كلامك ده ماجدراش.
ليمسك وجهها وينظر بعيونها لتدمع عينها واني ماجادرش غير انك تبقي اكده رايد اكون معاكي وانت سايحه وجمر هادي وحنين ماتبعديش حنيتك دي رايد ضعفك ده.رايد عطر تفضل عطر.
لتهمس.. بتمني افضلك عطر تحبها العمر كله ولا تهملهاش واصل. لتهمس بهيام صارخ…. ايوووب.
ليهتف.. ايوب ايه وطين ايه ايوب ساح وولع ايوب خلاص هيموت علي حبيبي وهو اكده ايوب جلبه هيجف من فرحته بعيون حبيبه الرايج .. لا انت ماتتسابيش اما ألحجك بقه وانت نار اكده ليتوه معها فهيا بحالتها تلك اصبح ادمان لايوب ما ان يبتعد حتي تتغرز عروقه ويلتهب جسده طالبا تلك الروح ليمر وقتا كالخيال وهو قد ارتوي من نهر الحنان الذي امتنع عنه ليكوي جسده لتاتي هيا كالهلام تملس عليه لينساب بين يديها ليقوم ليذهب ويري اشغاله والسعاده و قد تلبسته حاله من الرضي وانه لن يرضي الا بغير ذلك.
قامت عطر بعد مده واغتسلت وغيرت ملابسها ونزلت وبحثت عن زوجه يحي لتطلب محمد لتدخل عليها.. ازيك يا ساره امال محمد فين
لتهتف.. بيلعب بره لتقول طب هروح اشوفه واقعد معاه لتستعجب ساره. لتذهب عطر الي محمد وتجلس معه وتظل تداعبه وتتعلمه الي ان انتهت الحصه.
قامت هيا لتقابل دراج في طريقها ليشيح بوجهه ويبتعد.
لتهتف مالك يا ود عمي فيه حاجه
ليهتف.. هيكون ايه سايبك تتمرغي في اللي طلبتيه
لتهتف مندهشه.. اتمرغ في اللي طلبته
ليقترب… ايوه الحرام طاح وبقي زين يا عطر فيه ان ربنا هيحاسبك يا بت الناس فيه ان السكه اللي دخلتي فيها واعره وماهتتحَمليهاش فيه ربنا كبير وهيجيلك يوم وتندمي ليتركها و يرحل.
لتظل ساهمه لتحس بوجع في راسها لتجلس قليلا وتغمض عينها.
لتاتيها زينه وتهتف.. هو انت يا بت انت فاكره انك هتجدري عليا.
كانت عطر مغَمضه عينيها لتصرخ فيها زينه فتحي وبصيلي فاكره انك لما تدي فلوس لايوب اكده هتخشي في تجارته وتكبشي.
لتفتح عطر عينها وتنظر اليها بغل لتقوم وتهتف بعنفوان.. عارفه لو طولتي في كلامك هعمل فيكي ايه.
لتهتف زينه… هتعملي ايه يا معدوله.
لتقترب عطر منها لتدفعها عالمقعد وتقترب وتمسك رقبتها وتضغط عليها لتهتف بغل .. لو فاكره اني ماعرفش اهرسك وادعك وشك في الارض يبقي بتحلمي لو فاكره اني ماعرفش اطحنك طحن يبقي تفوجي اني ممكن بسهوله اسمك والا اجتلك لتضغط علي رقبه زينه لتشهق لتكمل يبقي تعجلي اكده يا بت الناس ما توجفيش في طريجي انا طريجي خراب واللي يخشه يندعس بالرجلين فاهمه لتشهق زينه.
لتصرخ عطر فاهمه لتهز زينه راسها بقوه لتبتعد عطر وتمسك زينه رقبتها.
لتبتسم لها وتهتف ايوه اكده نعجل ونبعد اللي مش في يدك وفي يد غيرك تبعدي عنيه فاهمه الا تلاجي نفسك محدوفه من علي سلم والا من شباك واهه يبقي جضا ربنا نفذ لمي نفسك اخرتك كفن وعطور هتلبسهولك بيدها لتنظر اليها زينه مرتعبه لتنصرف وتظل عطر واقفه تضحك عليها.
لتدخل زينه وعلي ساره لتصرخ شوفتي بنت الكلاب كانت هتخنجني منها لله.
لتهتف ساره.. برضك برضك يا زينه يا بنتي بقه انت ايه بطلي تخربي عليهم واعجلي.
لتستدير اليها زينه بغل.. بقي اكده اني بخرب.. طب يا ساره واني اللي جولت هعرف واسكت عشانك بس لاه طالما وجفتي مع المحروجه دي بلا اخرب بلا اهبب روحي ياختي شوفي اللي جوزك عرفها وبقي ليها
لتبهت ساره وتهتف بتجولي ايه يا مخبوله انت.
لتهتف.. اجول اللي عرفنته راجلك الحبيب اللي عامل عاشج خطب واحده في المركز ومرت خالد اللي جبتهاله بتشتغل معاها في المدرسه واه جبتلك العنوان وخدته وعملت حساب اليوم ده هبقي ابعتهولك.. عشان تبقي خراب بخراب وتركتها ورحلت.
وساره تقف مشلوله.. يحي خطب يحي هيتجوز عليا يحي بتاعي اني خطب.. لاه كدابه لاه لاه جلبي هيجف حاسه اني هموت ايوه هو متغير وحاسه بيه. هوه فيه حاجه بس مش اكده يكون لغيري يحي يعمل فيا اكده اني اه يا جلبك يا ساره.لاه ما مصدجاش لاه مايعملش اكده اني متوكده دا عايزه تخرب عليا طب اعمل ايه اتوكد ازاي هموت فيها . لتصعد الي حجرتها وتنهار بعيدا عن الكل
*********
عند ايوب كان قد اتفق علي العمليه الكبري وانتهي من التسليم والتسلم من اصحاب المقبره وحصل علي اتفاق مرضي له ليحصل علي البضاعه ويذهب بها الي احد المخازن ليخفي البضاعه ويتصل بعملائه في القاهره ليتفق علي مكان التسليم والتسلم ليتفقا علي مكان معين بالقرب من البلد ولكن خارج حدود المحافظه ليستتب الامر للاخرين فما عليه الا ان يوصل البضاعه وهكذا تكون العمليه قد انتهت.
ليعود الي البيت متاخرا ليذهب الي ابيه ويخبره بما نوي.
ليهتف طاهر… والله وحاطط يدي علي جلبي يا ولدي هتعملها ازاي دي طيب.
ليهتف… سيبها لله اني مش جليل ومربط مع حد من الحكومه وهنعديها بطريجتنا.
ليهتف ابيه.. يا ولدي لو اتجفشت فيها عمرك كله يا ولدي ارجع عن اللي في دماغك
ليهتف.. اسمع يا ابوي اني مش هرجع وريح روحك ومش كل اما احكيلك تجولي اكده اني بجولك عشان تعرف مالي و َحالي فين.
ليهتف طاهر… اجول ايه ربنا يهديك ويهديلك حالك ماعرفش ناجصك ايه انت ماسك الدنيا بحالها هتكوش عالكون يا ولدي ماحدش بياخد كل حاجه
ليتنهدايوب.. ماهياش فلوس يا ابوي هيا محبه اني بحبها.
ليهتف طاهر.. جادر ربنا يكرهك فيها لاجل خاطرنا.
لتدخل امه… لتهتف ايه يا ولدي مش هنروح فرح بت عمتك نجوان.
ليهتف… حاضر يا اماي هجهز حالي واجول لعطر ونروح كلياتنا اهه
لتهتف… لاه روح انت دلوك اجف مع الرجاله واني هجيبها واجي. انت اتوخرت َمايصحش ماتجفش مع عمك. دراج َو يحي راحو من بدري وانت الكبير تتوخر لاه يا َولدي هم يلا.
ليهتف طب يا اماي هغير بس ليصعد ويدخل ليجد زوجته تجلس وتتفرج علي التلفاز كانت تجلس حالمه جميله تاخذ العقل وشعرها يفترش الاريكه وتنسك كوبا من العصير ليظل يراقبها يمتع عينه بذلك الجمال الحالم كانت تركن بهدوء ليقترب منها برويه ويجلس ويقبل جانب شفتيها لتنظر اليه بحالميه. انت جيت يا جلبي.
ليهمس بحب… بتعملي ايه.
لتهتف بتفرج على فلم حلو جوي.
ليهتف… فيه حب لتخجل وتحمر وتهز راسها ليشدها اليه ويهتف وبيحبو زينا اكده لتهز راسها ايضا وتطرك براسها ليرفع وجهها ويهمس لا لا استحاله يكون في حد بيحب حد زي كده ليقترب ويلمس شفتيها ويذوب معها.. ليتنهد ايوب حبه لحبيبه نار تاخذ العقل
لتقترب منه وتنام على صدره وتهمس…. اني باحبك جوي ربنا يخليك ليا ويهديك يا جلبي.
ليرفع وجهها وينظر الى عيونها لفتره ليقترب ويقبل عيونها لتذوب هي بين يديه ليشدها يعتصرها بين يديه لا يريد ان يتركها ولا يفلتها كان يحس بها بداخله وان مشاعرها تروي قلبه لتظل تداعبه وتداعب صدره ليقبلها لتبتسم له ليشدها اكثر لتنساب وينسكب العصير على جلبابه لتشهق وتهتف .. معلهش معلهش ماخدتش بالي.
لينظر بخبث.. بقي اكده اخرج دلوك ازاي ليقطب ويتصنع الغضب اني بحب الهبابه دي. ليقوم ويتركها.
لتتنهد بغلب.. اني ماحسيتش. لتقوم لتجده خلع جلبابه يبحث عن اخر.
لتقترب منه وتحتضنه ليحس بلسعه في صدره ليهمس.. جلبي يا عالم هدور افطسها…
لتهمس ما جصدش يا جلبي.
ليقول ما هو انت لو بتحبيني تاخذي بالك.
لتهمس بحزن… اصحك تجول اكده ده انا عاشجاك لتقبل خده ليتجلد ويشيح وجهه لتتنهد وتقترب وتقبل شفتيه وتهمس خلاص بقى حجك عليا ليغمض عينه
لتشعر بالحزن خلاص ما تزعلش وتبتعد.
لتشقق فجاه لتجد نفسها محموله وهو يضحك ويهتف راحه فين اكده ومهملاني.
لتقطب جبينها وتهتف ايوب انت بتتمسخر عليا.
ليضحك على اخره ويدور بها ويقبلها.
لتشعر بالغضب وتدفعه وتنزل بعيدا وتجلس على الفراش.
ليضحك ويقترب ويلتصق بها.
لتهتف ساخطه… اوع اكده ما تلزجش فيا ما هاكلمكش وانت بتوجع لي جلبي وسع اكده دماغي بتوجعني وجبت ليا صداع وسع ما هاكلمكش ثاني.
ليلتصق بها اكثر ويهتف… . لاه ماني ماهعرفش الا اني الزج لحد ماتفطسي. مش بناغش حبيبي ايه يا جلب حبيبي زعلان ليه اكده ما هتحملش حبيبي ما هيكلمنيش اموت والله.
لتهتف… ايوه ما هاكلمك انا هانام اوعي هملني.
لياخذها من يدها يريحها على الفراش عنوه وهي تتململ تحته ليهتف… ده يبقى نهار ما طلعلوش شمس ولا يوم له طعم لما ما يكلمنيش ولا يحبنيش يا حبيبي البصه في عينه دنيا وجلبه ليا حياه.
لتهمس… انت وحش وبترجع لي جلبي عملت لك ايه عشان توجعلي جلبي.
ليداعب جسدها… اكده طب اصالح حبيبي ايه يا جلبي مش بناغش حبيبي طب خلاص بقى بصي لي كن حبيبي معي ما يبصليش والله انحسر واموت.
لتتنهد وجسدها يرتخي ليحس بها ليقترب من وجهها ليهمس بصي لي يا جلبي
لتهتف.. خلاص ما هابصلكش وهابطل ابقى هبله وعبيطه ولا هو عشان انا طيبه كل شويه تتمسخر علي.
ليضحك ويهتف.. دا حبيبي طيبته دي بالدنيا داني اللي اهبل وهموت من جمالو وهو حنين اكده بالله ماتجلبي جتتي بتفور وانت جمر وحنين اكده.
لتتنهد.. اه عشان تضحك عليا كل شويه انت عايز واحده واعره واني غلبانه.
ليتنهد.. داني عاشج حبيبي كيف ما هو بطيبته بهبله بغلبه عاشج عيونه عاشج روحه ولا عايز غير اكده ليقبلها قبلات متفرقه لتتنهد وتشيح بوجهها ليهمس.. هتبعدي عيونك عني تصدجي ده عقاب ماتحمله والله ماتحمله لما بيروح لمعتهم بحس بحسره وجتتي تنغزني عايز عيون حبيبي لجلبي ترويه. بصيلي بقه دا انا حبيبك.
لتهمس بحنان.. تؤ تؤ تؤ.
ليحس بجسده يفور من داخله .. ليهمس يا غلبي هتتعبي اكده هو ايه اللي تؤ تؤ. ليمسك وجهها ويهمس بصيلي لتنظر اليه ليهمس توهت انا دلوك والله توهت ايه دول. جلبي يا جلبي حاسس اني كت رامح بعيد وعيونك هدتني عايزك الف مره عايزك روح لروحي عايز اهدي حالي ماجومش مصروع جتتي بتنغزني.
لتهمس هتبطل تزعلني.
ليهمس ابطل ولا اوعي تاني.انا حاسس اني هفطس بس لاه كتر خيري بقه اما ألحجك وانت نار اكده . وبطلي انت دانا هصالحك لما افطسك وينحرج الافراح عللي عايز يروحها ولا اهملكش دا حبيبي لمسته اكده بالدنيا لينهال عليها ويذوب معها غير مصدق عودتها بهذا الجمال بعد ايام حرقت له قلبه ببعد روحها عنه ليمر وقتا ليظل يتلمسها بحنان ليقبلها ليقوم يغير ليتركها وينصرف. وتركن هي حالمه تائهه لا تحس بما حولها لتنام وتغط في نوم عميق.
مر الوقت. لتصعد نبويه بعد فتره الي عطر لتهتف.. يلا يا بتي البسي عندينا فرح بت عم ايوب ولازمن نروح بدري.
لتهتف عطر بلويه… ماشي يا حاجه.
لتهتف نبويه باستغراب.. ايه يا عطر مش كتي بتجولي يا اماي.
لتهتف عطر بتأفف.. لاه يا مرت عمي معلهش اني امي راحت وجلبي بيوجعني لما افتكرها سامحيني..
لتهتف نبويه… ربما يهديك يا مرت ولدي
لتتركها َلتجلس عطر غاضبه ترزع في الاشياء جومي اتهببي البسي بلا جرف وهم ازرج ونحنحه لتفكر لتبتسم بخبث وتقوم وتحضر نفسها لتضع الملس علي جسدها وتضحك وتقوم لتذهب نبويه وزينه و ساره الي مقعد النساء ومعهم عطر لتخلع عطر ملسها كانت رائعه الجمال.
لتهتف نبويه… ايه الحلاوه دي يا بتي الله اكبر عليكي.بس مش كتير ده شكلك واعر جوي وعيونك تخوف.
لتهتف عطر.. مرت ايوب يا مرت عمي لازمن يبقي مالهاش زي تجعد اكده تبقي ست الناس وماحد يطولها
لتهتف زينه.. مالك مغروره اكده
لتهتف عطر.. تاني مفيش فايده عموما ماشي يا زينه بس ده مش غرور ده اسمه واثجه في حالي بس اجولك ايه هبقي اعلمهولك.
لتقوم وتهتف… اني راحه اشوف ايوب
لتهتف نبويه… يا مري هتطلعي اكده يا بتي.
لتهتف… مالي يا حاجه جمر. مرت ولدك جمر علف الطرحه وبس.
لتهتف… جسمك يا بتي مفسر وايوب هيسخمط عيشتك. البسي الملس ولبستها الملس.
لتضحك وتلوي بوزها ماشي ….. ايوب هتصرف معاه يا حاجه اطمني اني مش جليله.
لتخرج وتدور حول المكان لتسمع ايوب يتكلم مع احد الاشخاص.. وانت جاهز ميته يا ايوب اتفجت مع الحكومه هنعدي البضاعه ازاي.
ليهتف.. ايوه اتفجت بس اني هروح لحالي المره دي عشان الشغلانه واعره لو اكده ما حدش يخربطلي الدنيا
ليهتف الرجل.. طب خد معاك حد يجفل معاك يشاغل اللي يطب عليك وانت تتصرف انت بتعدي علي كذا كمين مش كمين واحد لما تبقي لحالك اكده بيشكو فيك يا واد عمي والاخبار مسمعه ان فيه تعديه جامده بس مايعرفوش مين.
ليهتف ايوب.. هشوف وافكر بس اني مرتب اموري ماتجلجش لينصرف الرجل ليسمعها تقول واللي يساعدك في التعديه ليستدير ليشهق يا مري يا مراري …
ان ما كتش اهبلك يابن نبويه 😂😂😂😂

يتبع..

لقراءة الصفل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الوجه الأخر للحلال)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *