Uncategorized

رواية عشق المتملك الفصل الثامن عشر 18 بقلم منار سيد

 رواية عشق المتملك الفصل الثامن عشر 18 بقلم منار سيد
رواية عشق المتملك الفصل الثامن عشر 18 بقلم منار سيد

رواية عشق المتملك الفصل الثامن عشر 18 بقلم منار سيد

صفعه تليها الاخري حتي ادمت شفتيها وهي لا تعي شيء حقاً لا تفهم شيء هناك شيء خطأ بالتأكيد والا لما يفعل هذا وفي خلال لحظات جاءها الرد علي اسئلتها تلك…
احسان وهو يمسكها من شعرها بقوه : بقي انا حتت بت زيك تعمل فيا كده
ليان ببكاء ووجع : عملت اي
احسان بغضب : عايزه تسلميني بقي شغاله مع الشرطه يا بنت ال….
ليان ببكاء : انا مش فاهمه انت بتتكلم علي اي
احسان وهو يصفعها مجدداً : انتي هتستهبلي يا بت قولتلهم اي عن شغلي اخلصي
ليان ببكاء : قولت لمين مش فاهمه حاجه 
احسان وهو يرميها بعيدا بقوه : اسمعي وانتي تفهمي يا….
فقد كان هناك تسجيل لحديث لها مع مراد يسألها عن اخر التطورات وهي تجيبه حسناً يبدو انه لم يعلم اخر ما اخبرتهم به وهي لن تخبره حتي لو اراد قتلها..
احسان وهو يمسك بها مجدداً : اخلصي يا بت قولتلهم اي  تاني
ليان بصراخ : قولتلك مقولتش حاجه 
احسان بغضب : حلو انا بقي هعرفك تخدعيني ازاي 
ثم قام بصفعها مجدداً عدت صفعات متتاليه مما جعلها تفقد الوعي فحملها وخرج من تلك الشقة قاصداً مكانٍ ما يتوعدها بعقاب شديد..
…………………….
في احدي المخازن المهجورة حيث كانا مربوطين يسعلون بشده فقد تعرضوا لضرب مبرح حسناً رغم تنبيه ادم الا ان مراد لم يستمع قالاً هو لم يقل لي وانا لم اوافق..
ادم وهو يدلف : اهلا اهلا منورينا والله 
عامر بضعف : انت مين
ادم بسخريه : تؤ تؤ مش عيب متبقاش عارفني
عامر : انت
ادم بقوه : ادم الاسيوطي جوز ريماس الاسيوطي عرفتني يا حليتها
عامر باستفزاز : جوز ريمو طب مش تقول انت بقي المغفل اللي اتجوزها..
حسناً لم يستطع الاكمال وكيف يفعل ذلك وادم انقض عليه كما ينقض الاسد علي فريسته…
ادم بغضب : اه يا …يا عيل يا… وحيات امي لوريكوا
واخد يسدد له العديد من الضربات وبالطبع لم يتدخل احد فاسر ومراد يشاهدون بابتسامة كانه احد الافلام والحرس لا قدره لهم علي الوقوف امامه…
ادم بعدما ابتعد عنه اخيراً : ده جزء صغير من اللي هتشوفه …
ادم بصوت مرعب جعل الدماء تتجمد بعروقهم و عينَها حمراء كالدم : قسما بالله لاكون مندمكوا علي كل اللي عملتوه علي كل دمعه نزلت من عينها علي كل ذرة وجع شافتها بسبب اتنين زيكوا
وهم فقط ينظرون له برعب فما امامه ليس بشرا انما هو وحش ولما لا وهو يلقب بالاسد ..
ادم وهو يتحدث بالهاتف : الو ..جاسر لو عاوز تيجي انا ف مخزن في …
جاسر بشر : دقايق وابقي عندك
وبالفعل لم تمر سوي دقائق وكان يقف الي جانبهم بعدما جعل من وجهه هذا الاحمق خريطه من الدماء..
شيرين ببكاء : انا معملتش حاجه هو هو اللي كان بيقولي اعمل اي والله 
مراد بصدمه فهو لم يكن قد رأي وجهها بعد : انتي
شيرين بصدمه : مراد
ادم باستغراب : انت تعرف الزباله دي 
مراد بغضب : عز المعرفه …ثم بسخريه ولا اي يا شيري
ادم : لحظه واحده دي هي اللي…
مراد بمقاطعه : ايوه اللي انت فهمته
اسر بغضب : يا بنت ال… يعني صاحبي ومرات صاحبي التاني يعني اختي وحيات امي ما انا سيبك
ثم بدأ يصفعها عددت صفعات متتاليه وبصعوبه استطاع ادم ابعاده..
ادم : اسر احدي 
اسر بغضب : اهدي هي السبب ف كل اللي حصله واذت مراتك 
ادم :وانا مجهز عقاب يليق بيها
عامر بخوف : وانا هتعمل فيا اي
ادم : لا انت لسه حسابك معايا 
اسر بابتسامة شيطانيه : وانا بعديه اصل متعرفش بعزك اد اي خصوصا بعد اللي عملته عند الجامعه النهارده 
مراد بهدوء : انا مش محتاج اتكلم خدت حق اختي منك بس مفيش مانع اكمل …ادم ال…دي محدش يجي جنبها حسابها معايا
ادم : اسف يا صاحبي بس انا ليا طار عمتن اللي هيحصل معاها هيشفي غليلنا كلنا…صقررر
صقر وهو احد الحراس : نعم يا ادم بيه 
ادم ببرود : خد الحلوه للرجاله خليهم يعملوا الواجب ..ثم يكمل بتحذير ..مش عايز تقصروا معاها
صقر : حاضر يا فندم 
اسر : انت هتعمل اي والرجاله هتعملها اي ادم اوعي يكون  ..
ادم برفض : لا طبعا مش زي ما فهمت انا مش هشيل ذنب زي ده وكمان ال ..زي دي مش ده العقاب اللي ينفع معاها
مراد ببرود : هتعمل اي
ادم بابتسامة : احنا مش بنمد ايدنا علي ستات بس الرجاله دي مش هتفرق معاهم وهيعملوا الواجب 
…………………
في احد المخازن المهجورة ايضا تجلس علي الارض ملابسها تقطعت بفعل الضرب الذي لاقته لا تعرف ماذا تفعل الان فقط تبكي ، ثم سرعان ما تذكرت شيئا ما اخذت تحاول الوصول لتلك السلسه واخيراً  استطاعت وما ان لمستها حتي شكرت ربها وهي تنذكر رفضها لاخدها…
فلاش بااك
مراد : ليان اتفضلي
ليان : اي ده
مراد بابتسامة : سلسلة عاوزك تلبسيها وتوعديني متقلعيهاش خالص مهما حصل
ليان بعند : مش هلبس حاجه
مراد بضحك : طفله عنيده
ليان بغيظ : انا مش طفله وروح اديها لحد غيري
مراد بحب : مفيش غيرك ف حياتي يلا البسي …وبالفعل البسها اياه وسط حنقها ولكنه لم يبالي
مراد بجديه : متقلعيهاش خالص حتي لو زعلتي مني ف يوم افضلي لبسها …لو كنتي ف خطر اضغطي عليها وهتلقيني عندك
بااك
ليان بدموع وهي تغمض عينيها وتضغط عليها : انا خايفه اووي ومحتاجك تعالي
……………………..
اما بالعوده الي المخزن حيث ادم بعدما انتهي الرجال من شيرين وانتهي هو واسر وجاسر ايضا من الوغد الاخر فهو لم يتبق في جسده جزء الا وكان بها العديد من الجروح والكدمات جلس امامهم ببرود مجدداً ..
ادم : اه صح انت كنت فاكر لما تركب وش مراتي علي جسم ال…دي انا هصدقك تصدق انت غبي اووي يعني هبقي ظابط ومعرفش الصور المتفبركه
جاسر بغضب : فاكر انك هتقدر تخدعنا غبي
عامر بضعف : كفايه ارحمني 
ادم بسخريه : اجمد كده يا راجل 
شيرين ببكاء : مراد مراد متخليهمش يعملوا فيا حاجه
مراد وعينيه سوداء كالجحيم : مش عارف ازاي كنت بحب واحده…زيك بجد
شيرين : مراد انا بحبك هو هو اللي خلاني اعمل كده
مراد وهو يصفعها ويقوم بشد شعرها : عيل انا يا…عشان اصدقك انا مش هوسخ ايدي بواحده زيك ..ادم
ادم بتشفي : جاهز 
اسر بابتسامة شر : يلا يا حلو دلوقتي  حالا هتعترف انك ديلر وبتوزع علي الشباب وهتعترف بكل اعمالك الو..يلا
عامر بخوف : لا لا حرام
ادم : وانت اللي زيك يعرف الحرام ..هتنطق ولا بص هي طلقه من المسدس ده والدنيا تخلص
عامر بضعف وخوف : انا بجيب المخدرات وبديها للشباب ف السناتر ف مقابل فلوس ووكنت بخلي البنات كنت بخليهم يفتكروا اني بحبهم واضحك عليهم بورقه عرفي
وما ان قال ذلك حتي انقض عليه اسر تلك المره وهو يتخيل كم فتاه ضاع مستقبلها بسب وغد كهذا وكم شاب ادمنوا بسببه..
اسر بغضب وهو يسدد له اللكمات : اه يا ابن ال…يا… وربي ما انا سايبك 
وبالطبع لم يستطاع ابعاده احد سوي رجال الشرطه الذين كانو يستمعون لاعتراف عامر…
الظابط : اسر باشا كفايه كده احنا هنتصرف
ادم بعدما ابعد اسر : الحيوان ده يتعمله محضر حلو كده عشان المخدرات وطبعا مش هوصيك بعد تفتيش البيت والكشف الطبي عندك قضيه للاتنين دول مع بعض طبعا انت فاهمني هما مش متجوزين عايزهم ياخدو مأبد علي الاقل 
شيرين ببكاء : حرام عليك
مراد بجمود : قسما بربي ادفنك مكانك صوتك مسمعوش..ولكنه لا يعلم لما يؤلمه قلبه هكذا بالتأكيد هناك سبب
الظابط وهو يؤدي التحيه : تمام يا فندم اللي امرت بيه هيتنفذ
وما ان خرج الظابط بصحبه عامر وشرين حتي جلس مراد علي المقعد سريعاً  يضع يده فوق قلبه يغمض عينيه بالم..
اسر وهو يسرع اليه : مراد مالك
ادم : مراد في اي
مراد بهمس : قلبي وجعني اووي
جاسر بقلق : يلا نروح المستشفى 
مراد بالم : ليان ثم ينهض سريعاً  الساعه فين الساعه بتاعتي
اسر وهو يعطيها له : اهي
مراد باسراع : ليان ف خطر 
ادم بدهشه : انت بتقول اي
مراد بخوف عليها :لا مش وقته خالص ليان ف خطر انا متأكد..انا هكلم مامتها…الو ..ايوه يا طنط انا مراد
زينب بقلق : ايوه يا بني خير ليان حصلها حاجه
مراد بادراك انها ليست ف البيت : لا هو احنا عندنا ضغط شغل ف احتمال نسهر ف الشركه حضرتك متخافيش انا معاها
زينب بقلق : ربنا يستر 
مراد : مع السلامه ….ليان مش ف البيت
ادم : يعني اي
مراد بالم : ليان مش كويسه يا ادم انا دلوقتى  عرفت قلبي وجعني ليه انا مش هسامح نفسي لو حصلها حاجه
اسر : اهدي يا مراد مش هيحصلها حاجه
جاسر باسراع : تلفونها واي حاجه تقدر تخليني احدد مكانها 
مراد بوجع وغضب : التلفون مقفول ..ثم بتذكر ..السلسلة انا اديت لليان سلسلة متوصله بالساعه بتاعتي وهي لما ضغطت عليها جتلي اشاره عشان كده عرفت انها ف خطر
جاسر : يلا بسرعه اديني الساعه دي
ادم : هتعمل اي 
جاسر : هحدد مكانها …يلا لازم نروح الفيلا عندك عشان اللاب بتاعي
ثم يذهبوا سريعاً الي منزل ادم ومراد ما زال يشعر بالالم في قلبه وهو يدعي ربه ان تكون بخير ان لا ينالها سوء فهو لن يحتمل فراقها….
………………..
احد الرجال وهو ينظر اليها بشهوه : امتي يسبوكي ليا بس
ليان ببكاء : ابعد عني يا حيوان
_ تؤ تؤ انا عايزاك توفري العياط ده لبعدين هتحتاجيه كتير
احسان : انت بتعمل اي عندك
_ بارتباك : ده كنت بشوفها محتاجه حاجه 
احسان وهو يجلس امامها ببرود : اطلع بره 
ثم يهرول الرجل سريعاً  الي الخارج
احسان : ها هتتكلمي
ليان بضعف : معنديش حاجه اقولها
احسان بسخريه : تؤ اي يا لي لي هتموتي ف سبيل قضيه زي دي 
ليان : لو هتقتلني مش هتكلم وعندي استعداد اموت ف سبيل ان يتقبض علي قذر زيك
احسان وهو يشد شعرها : يا بنت ال… موتك علي ايدي
واخذ يصفعها مجدداً حتي فقدت الوعي مره اخري
…………………….
في منزل الاسيوطي كان قد وصلوا ومراد يهرول سريعاً  الي الداخل ينادي علي ريماس سريعاً …
مراد : ريمااس
ريماس وهي تهبط مسرعه : اي في اي …استاذ مراد
مراد باسراع : هاتي اللاب بسرعه 
ريماس بقلق : حاضر …ثم حضرته سريعاً واعطته لجاسر الذي كان قد دلف للتو ف مراد كان يسوق بسرعه كبيره لذا وصل قبلهم…اما عن ريماس فما ان رأت ادم حتي ز
اسرعت اليها تلقي بنفسها داخل احضانه فهي كانت قلقه عليه للغايه وايضاً خائفه علي ليان بعدما فهمت الوضع وبعد مرور بعض الوقت…
جاسر بصياح : حددته اخيرا
مراد بلهفه : فين
جاسر : ف مخزن في …
مراد وهو ينهض سريعاً : انا رايح لها
جاسر : لحظه واحده في حاجه اسمعوها…ثم كبر الصوت قليلاً..
احسان : اخيرا صحيتي يا برنسيسه
ليان بضعف : سبني
احسان بضحكه قذره : عيب يا لي لي اسيبك ده احنا هنقضي وقت ظريف مع بعض …انطقي قولتي علي معاد العمليه
ليان بقوه واهيه : مش هقولك اي حاجه 
احسان وهو يصفعها بغضب : متحاوليش تستفذيني يا… انتي  بين ايدي اي فاكره حبيب القلب هيجي ينقذك انتي متفرقيش عنده حاجه هيتجوزك بعد ما انا لمستك تبقي بتحلمي واه صح كده كده معاد العمليه اتغير يعني انتي هتموتي من غير فايده بقي النهاردة وهنا عشان اسلمك للريس بالمره لانك عاجبه اووي
ليان : هيجي ووقتها مش هيخلي فيك حته سليمه…..ويغلق الصوت علي ذلك ولم يكن حال الجميع بجيد فريماس تخفي وجهها داخل صدر ادم تريد البكاء ولكن ليس الان وادم شعر بها فاخذ يشدد من ضمها واسر الذي مان ينظر الي صديقه بحزن وهو خائف علي تلك التي بمكانه اخته اما مراد فكان يغمض عينيه بالم يستمع لحديثها لم تخونهم كما كان يقول تفضل الموت ولكن لا تقول شيء يخصهم تذكر كم اهانها كم اتهامها بسوء وها هي تثبت له انها ليست الا ملاك سقطت مع شياطين نعم شياطين ذلك الوغد وهو هو ايضاً  لم يكن سوي شيطاناً اتهمها بالسوء ولكنها لم يكن منها سوي ان احبته وكانت علي ثقه انه لن يتركها تخذ يلعن نفسه عدت مرات والم قلبه يزداد ليشعره بالالم اكثر…
جاسر : انتو هتفضلوا قاعدين كده
مراد بالم : هو معاه حق انا مستهلهاش انا اول واحد اذيتها 
اسر : لا هي مستنياك يلا
مراد بالم : مش هقدر انا مستهلش حتي انها تثق فيا
ادم وهو يقف امامه وما هي الا لحظات وهوت صفعه علي وجهه: القلم ده عشان عايز تخذلها تاني اذا كنت اهنتها قبل كده فهي ممكن تسامحك انما اللي لما هتسبها ومش هتلقيكي وهي محتاجك عمرها ما هتسامحك علي ده …يلا يا اسر
جاسر : انا جاي معاك
ادم : ده شغل يا جاسر
جاسر : وانا جاي ليان بمكانه اختي
ثم يسبقهم الي السيارة يلحق به ادم واسر ومراد فقط ينظر امامه بالم…
ريماس وهي تلحق بادم : ادم 
وما ان نظر لها حتي ارتمت عليه تحتضنه بقوه..
ريماس بدموع : خد بالك من نفسك ومن ليان 
ادم وهو يضمها : حاضر
ريماس : هتبقي كويس عشاني
ادم بابتسامة : هبقي كويس عشانك ..سلام
ريماس : مع السلامه
ثم يرحل هو واسر وجاسر وتدلف ريماس الي الداخل وهي عازمه علي فعل شيء ما..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
يتبع ……
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد