روايات

رواية وقعت اسير لي زوجتي الثانية 2 الفصل الرابع 4 بقلم دنيا

رواية وقعت اسير لي زوجتي الثانية 2 الفصل الرابع 4 بقلم دنيا

رواية وقعت اسير لي زوجتي الثانية 2 البارت الرابع

رواية وقعت اسير لي زوجتي الثانية 2 الجزء الرابع

وقعت اسير لي زوجتي الثانية
وقعت اسير لي زوجتي الثانية

رواية وقعت اسير لي زوجتي الثانية 2 الحلقة الرابعة

مسك بدلال لكي تستفز حبيبه راحت ولفت ايديها حوالين رقبة طارق.
اصل طارق حبيبي كان بيجري ورايا عشان يبوسني مش صح يا طاروقه…..
علي قد ما طارق كان مبسوط من جرائه مسك معاه على قد ماكان خايفه من حبيبه وردت فعلها، بس الي عملتوا حبيبه كان عكس تصور طارق خالص ، كان مستني منها تتعصب او تعمل اي حاجه، بس اللي صدمه ان حبيبه بصتلهم وسابتهم ومشيت .
طارق .علي قد الي عملتو مسك فرحني علي قد صدمتي من حبيبه ، ازي تمشي كده ازي متزعقش وتكسر الدنيا كده ايه ده للدرجه دي انا جرحتها اوي كدا ، للدرجه دي من كتر جرحي ليها معدتش بتحبني ، ازي ازي وحبيبه كانت بتموت في فيا انا مش مصدق نفسي ، يارب يكون الي في دماغي دا غلط وحبيبه لسه بتحبني.
هو صحيح قلبي ميال لمسك منكرش ، بس حبيبه غير حبيبه اول دقه قلب اول حب ، حبي لحبيبه غير .
عند مسك :طارق طارق
طارق ايوه يا قلبي
مسك ايه ياحبيبي انت كنت سرحان في حاجه ؟

 

 

طارق اه يا حبي معلش عاوزة حاجة؟
مسك: مش هتوديني الجامعه النهارده ولا ايه ؟
طارق لأ لأ روحي البسي وانا جايلك هوا
مسك حاضر بستوا من خدوه وراحت تغير
اما طارق راح علي اوضة حبيبه
عند حبيبه
اول مدخلت حبيبه الاوضه جريت على السرير وقعدت تعيط بانهيار هي اه بينت ان مش فارق معاها قدام طارق ومسك بس هي مقهوره منه اوي
قعدت تعيط و تفتكر ايام لما طارق كان لها هي وبس، اد ايه كان بيحبها؟ قد ايه كان بيخاف عليها وعلى مشاعرها
فتح طارق الباب وهو ينادي عليها
نظرت له حبيبه وهي تداري حزنها ودموعها وقامت تأخذ ثيابها من الدولاب نعم يا طارق في حاجه
طارق وهو بيلعب في شعره من ورا
انا جيت اقولك بس متزعليش من الي مسك عملتو من شويه وان بداية من النهارده انا هقسم الايام عليكم
حبيبه عادي ياطارق الموضوع اصلا مش فارق معايا
حتى، تقسيم الايام متقسمش براحتك حتى لو مش عايز خالص وتعيش معاها هي براحتك متخفش مش هزعل
وسبتوا وكانت ماشيه
طارق شدها من ايديها
يعني مش فارق معاكي
حبيبة اه مش فارق معايا سيبني بقى خليني الحق اجهز عشان انزل
ترك طارق ذراعها وكلمها بسخريه حاول يدراي بيها قد ايه هو متضايق منها ومن تصرفاتها
ورايحه فين بقا ان شاء الله ؟

 

 

حبيبه: رايحه اقابل وحده صحبتي عندك مناع ؟
طارق بهدوء مزيف : ماشي ياحبيبه ماشي اعملي اللي انتي عاوزاه بس افتكري انك هتندمي وسابها ورزع باب لاوضة وخرج
اخذ طارق مسك ووصلها الجامعة دون ان يتحدث معها في اي شئ .
شعرت مسك انه متضايق فصمتت هي الأخرى
طارق احتمال مش هعرف اجي اخدك و هبعتلك السواق متتحركيش لحد لما يجي ياخدك تمام
مسك حاضر
______________
اي يا دكتور من ساعة لما اتجوزت محدش شايفك
اه ياعم يابختك ناس تتجوز اتنين وناس مش لاقيه حتى عرسه تتجوزها
طارق بالله عليك بطل قر عشان هي والله ما نقصاك
لي في ايه ؟
طارق: حبيبه
معتز: مالها لسه بضايقك بموضع غريتها من مسك دا ؟
عادي يا طارق ماهي ست برضو ومن حقها تغير على جوزها
طارق: لأ
معتز: لأ ايه
طارق: مش بتغير
معتز :مش فاهم
طارق بعصبيه: مش بتغير مش بغير أي هو الي مش فاهمه
معتز: اهداء ياطارق في ايه
طارق: الهانم معدش يفرق معاها اكون معاها ولا اعيش على طول مع مسك، مش فارق دي بقت بيعاني خالص ولا اكنها لقياني في كيس شيبسي دنا مصدقت ان مسك خلاص بدأت تتعامل معايا بحب ؛ تطلع لي حبيبه ببردها الجديد دا
معتز ههههه
طارق بعصبيه :انت بتضحك
معتز: بصراحه مش قادر امسك نفسي والله هههههه كل ماتجي تحلها من نحيه تبوظ من نحيه تانيه ههههه
طارق: معتز اطلع بره إلا وقسما بالله اطلع عليك غيظي كله بره
معتز خلاص والله مش هضحك تاني بس قولي بس اي سبب دا كله قصدي ليه مضايقك كدا هو إهمال حبيبه ليك وعدم غريتها عليك زي الاول صح ؟
طارق اه وفكرة انها بيعاني خالص دي

 

 

معتز تمام الفكرة بقى من الي حبيبه بتعملوا دا انها عايزه تدوقك من نفس الكاس، يعني تعلمك الادب، ودا لانك سيبها ورميها من ساعة اما اتجوزت مسك ودا الي هي شايفاه، مش شرط يكون صح او لا بس هي حاسه بكدا ودا طبيعي عند اي ست، ومتنساش ان حبيبه متعلقه بيك جامد بعد ما ابوها مات غير موضوع الخلفه دا وجوزاك من مسك وخوفك عليها مخليها تحس انك معتش بتحبها وانك ممكن تسيبها في اي وقت يعني انت ياطارق مفروض تحسسها بالامان مش تتعصب عليها وتحول تستفزها .
اقولك خدها وسافر سافر يومين انت وهي بس خليها تحس انك لسه بتحبها هي محتاجه لده اوى يلا بقا انا هخلع عشان اشوف بقيت شغلى سلام يا صاحبي
طارق سلام
جلس طارق مع نفسه وفكر في كلام معتز لقي نفسه فعلا ظلم حبيبه بشكل او بآخر حتى لو مكنش قصده.
______________
طارق حبيبه حبيبه
طلع طارق اوضة حبيبة
طارق دخل الاوضه لقي حبيبه واقفه قدام المرايا
طارق راح وحضنها من ضهرها وغرس راسوا في رقبتها
طارق بحبك
حبيبه بعدت عنوا وراحت عند الدلاب
طارق راح وراها
طارق حبيبه
حبيبه……
طارق حبيبه انا بكلمك ردي عليا
حبيبه وهي بطلع هدومها من الدولاب نعم ياطارق في حاجه
طارق راح لفها ليه وحوطها بينوا وبين الدلاب
طارق وهو بيقرب منها جدا لدرجه انه بقي بتنفس نفسها
طارق بحب وصوت حنون بحبك
حبيبه عينيها دمعت
حبيبه لأ لأ انت مبتحبنيش انت بتحبها هي هي وبس قالت كده وهي بتزقه وتبعده عنها
و بدأت في عياط مرير
قد ايه بكاها وجع قلب طارق عليها قد ايه استحقر نفسه انه وصلها للدرجه دي انها تفكر انه مبيحبهاش
كان قلبه يتقطع عليها كان كل اللي عاوزه ساعتها ان لازم يثبت لها انه لسه بيحبها
بعد وقت
كانت حبيبه نايمه في حضن طارق وماسكه فيه بحب ، اما طارق فكان بيلعب في شعرها
طارق بضحك هههههه يابنتي سيبني والله ما هجري

 

 

حبيبه مسكت في اكتر
طارق طب يلا قومي غيري عشان نلحق الطياره
حبيبه طياره ايه؟
طارق وهو يميل عليها ووضعها اسفله
طارق هو انا مقولتلكيش مش احنا هنسافر عشان نقضي شهر عسل جديد ، كان يتحدث وهو يقبلها في كل مكان في وجهها ورقبتها
حبيبه بفرحه زي فرحت العيال الصغيره
بجد والله
طارق وهو بيتعدل من عليها ايو ولو مقمتيش دلوقتي مش هنلحق الطيارة والسفاريه هتبوظ وغمز لها بوقاحة
حبيبه قامت وسحبت الروب ووضعته عليها وطلعت تجري للحمام
ضحك طارق ضحكة رجولية
بعد وقت كانت حبيبه خلصت وطارق كمان
حبيبه بتحضن طارق
حبيبه انا فرحانه اوى ياطارق فرحانه
اننا هنرجع زي الاول قبل متدخل في حياتنا الي اسمها مسك دي
طارق اتنهد وحضنها
طارق حبيبه يا حبيبتي انتي عارفه انا اتجوزت مسك ليه صح ؟وعارفه اني كنت رافض فكره الجوز دي ووافقت اني اتجوز بس عشان خاطرك

 

 

في الوقت ده كانت مسك رجعت البيت
وكانت بدور علي طارق عشان تقوله على أجمل خبر في حياتها
بس سمعت صوت طارق طالع من اوضة حبيبه وسمعت كل حاجه
مسك لطلعت تجري علي اوضتها ودموعها نزله علي خدها
ليه ليه كده ياطارق دا دا انا حبيتك وحسيت انك بتحبني ليه تعمل فيا كده ليه دا دا انا كنت بدور عليك عشان اقولك اني بحبك ليه تعمل كدا ليه
طارق بس منكرش ياحبيبه اني حبتها
حبيبه……..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية وقعت اسير لي زوجتي الثانية 2)

تعليق واحد

اترك رد

%d مدونون معجبون بهذه: