روايات

رواية نور العاصي الفصل الرابع 4 بقلم غنوة حبيب

رواية نور العاصي الفصل الرابع 4 بقلم غنوة حبيب

رواية نور العاصي البارت الرابع

رواية نور العاصي الجزء الرابع

رواية نور العاصي الحلقة الرابعة

عاصي: عشان هتصيري مراتي دلوقت
نور: ايييييه
عاصي: ايه ده حقي
نور: لا مش حقك انا مش بحبك ومش عايزاك
عاصي قرب وشدها واتخبطت ف صدره
عاصي: امم بس انا عايزك
نور: ابعد يا حيوان انت ازاي دكتور نفسي لا انت لازم تكون مريض نفسي
عاصي زقها على السرير وبدأ يبوسها بعنف
نور بدموع: عاصي انا خايفة ارجوك
عاصي وجعه قلبه وبعد عنها : انا اسف ما تعيطيش ارجوكي خلاص مش هعمل حاجة هنام هنا وبس
نور قامت
عاصي : فين؟
نور: هنام
عاصي: فين؟ على الكنبة؟؟
نور ؛ اه
عاصي شدها ونام معاها على السرير وحضنها نور حاولت تزقه
عاصي؛ هشششش مش هعمل حاجة نامي وبس
___________________

 

 

عدا ايام وشهور والوضع زي ما هو ونور نسيت زعلها على امها شوية
حمزة: ازيك يا نور ؟
نور بابتسامة: الحمدالله
حمزة: ايه رأيك نطلع نتفسح النهاردة شوية
نور بكسوف: انا وانت؟؟
حمزة: اه فيها ايه يعني انا زي اخوكي
نور: اه اوك
حمزة: حابة تروحي فين؟؟
نور؛ على حديقة الحيوانات
حمزة بلطف: حاضر بس ارجع المسا هاخدك
نور: اه شكرا
هيام: نور ايه رأيك انتي اللي تطبخيلنا النهاردة
نور بفرحة: اه اه هعمل معكرونة بالبشاميل بحبها اوووي وجريت على المطبخ
هيام وزياد ضحكوا عليها
عدا الوقت وجا حمزة اخد نور وتفسحوا
حمزة: ايه رأيك ننزل من العربية نتمشى شوية
نور: اه
نزلوا سوا
حمزة: امم كلميني عن نفسك شوية
نور: اه حابب تعرف ايه ؟
حمزة: يعتي مثلا بتحبي حد ولا بتحبي عاصي ولا مش بتحبيه بس مجبورة تفضلي معاه
نور بلهفة: لا لا عاصي راجل كويس اوي بس انا مش حاسة بمشاعر تجاهه وخايفة يكون دا اعجاب مش حب
حمزة : امم

 

 

 

نور : طب وانت بتحب حد
حمزة ابتسم
نور: الله الله على الحب اسمها ايه؟؟
حمزة: اشرقت بنت خالي
نور: الله طب وهي فين ؟
حمزة: عمرها 24وف كلية طب وهما عايشين ب اسكندرية عشان خالي بقى شغله هناك
نور: طب مش مخطوبين او اي حاجة؟؟؟
حمزة: لا انا كلمت خالي في الموضوع وقالي لما نرجع القاهرة هنتكلم ف الموضوع وليهم سنتين لسا ما رجعوش وانا مش حابب اتكلم معاها من غير حاجة رسمي بيننا
نور بابتسامة: ربنا بجمعكم بالحلال
حمزة: الوقت اتأخر تعالي نرجع
___________________
دخل عاصي على البيت وشاف اخته هيا وجوزها ادهم
عاصي بابتسامة: بقول بيتنا منور النهاردة
هيا: حبيبي ازيك
عاصي : الحمدالله
امال ليه نور مش قاعدة معاكي؟؟
زياد: نور واخوك نزلوا يتفسحوا شوية
عاصي بغيرة وغضب: ازاي يعتي نزلوا لوحدهم بعدين ازاي نور المحترمة ما بتاخدش اذني
زياد: اخدت اذني انا عندك مانع ؟ بعدين حمزة زي اخوها انا مش شايف غلط في الموضوع
عاصي خبط الباب ودخل اوضته يرن على نور

 

 

 

نور: الو
عاصي: وحياة ربنا يا نور حسابك لما ترجعي
نور: في ايه؟؟
عاصي: ازاي تنزلوا لوحدكم شايفاني ايه قدامك هااا مش جوزك راجل تاخدي اذنه
نور: انا اسفة احنا هنوصل
وقفل الخط
حمزة: ماله؟؟
نور؛ مش عارفة متعصب ممكن ان نزلنا لوحدنا
حمزة ضحك: الله على الغيرة
نور: يارب استر
وصل حمزة ونور للبيت
نور : السلام عليكم
الجميع؛ وعليكم السلام
هيام: ايه اتبسطي يا نور
نور بابتسامة مزيفة وخوف لما شافت عاصي ساند نفسه على الحيطة ومربع ايديه :اه الحمدالله
زياد: ايه الاكياس دي؟؟
حمزة: دول شوية هدوم ل نور جبتلها ياهم
هيا: اللله بس هي يعني بقى عندك اخت غيري يا خاين
الكل ضحك عليها

 

 

 

حمزة بضحك: هو انا اقدر ازعل اميرتي
وطلع كيس واداه لهيا
هيا باسته بفرحة؛ احلى اخ في العالم
ادهم بص لهيا باستفزاز وهمس : حسابنا في البيت على البوسة دي
هيا: متما احنا جاييين نخبركم ان ادهم عنده شغل ب امريكا عشان كدا هنسافر
هيام بلهفة: هتسافروا؟؟؟
ادهم: ما تخافيش يا حبيبتي مش هنطول انشالله
زياد: هتفضلوا اد ايه هناك؟؟؟؟
ادهم: يعني سنة ولو شفت الوضع كويس هنفضل اكتر
حمزة: ربنا ييسر
عدا الوقت والكل راح اوضته عشان ينامونور خايفة تفوت الاوضة
دخلت الاوضة وشافت عاصي قاعد على الكنبة وبيدخن سيجارة
نور: مسا الخير

 

 

عاصي …….
نور فتحت الاكياس عشان تحط الهدوم في الخزانة وهي بتفتحهم اتقطع قلبها لما شافت عاصي قرب ومسك الاكياس
عاصي بغيرة: فيهم ايه
نور: هدوم للبيت وفساتين
عاصي بغيرة مسكها من ايدها؛ ازاي تخرجي مع راحل غيري
نور: فيها ايه دا اخوك بعدين انا سألت باباك ومامتك وقالولي عادي
عاصي مسك ايدها بقوة: ممنوع تخرجي مع راجل غيري مرة تاتية فاهمة
نور بوجع : اترك ايدي يا حيوان بعدين ما خصكش فيني ليه ممنوع ما دام ده اخوك وزي اخويا
عاصي صفعها الم ووو…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نور العاصي)

اترك رد