روايات

رواية وجع لا ينسي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم رحمة العواني

رواية وجع لا ينسي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم رحمة العواني

رواية وجع لا ينسي البارت السابع والعشرون

رواية وجع لا ينسي الجزء السابع والعشرون

رواية وجع لا ينسي الحلقة السابعة والعشرون

فجأه سمعت صوت ف المطبخ واتخضت وخافت جدا وبدات تتقدم بحظر وخوف شديد واول ما دخلت المطبخ اتصدمت لما شافته قاعد ع الكرسي المتحرك وملامحه الحزينه الباهته ودقنه الكبيره اللى مبيناه اكبر من سنه بكتر وتصدمت ومصدقتش اللي هي شايفه وبدات تصرخ بجنون وهستريا
فهد بصدمه من وجودها……….اهدي يا اسيل
اسيل بخوف وهستريا……….لا لا ده مش حقيقه اكيد ده تخيل زي كل مره فوقي يا اسيل فوقي هو مات خلاص فوقي
وفضلت تعيط
قلب فهد كان بيدق بسرعه وعنيه اتملت بالدموع والحزن بان ع ملامحه اكتر
فهد بالم……….انا حقيقي وعايش
اول ما قال كده فضلت تبصله بصدمه واغم عليها
فهد بخضه………..اسيل
حاول فهد يفوقها ولما فتحت عنيها وشافته انهارت اكتر
اسيل بنهيار……….انت ازاي ازاي
فهد………شششش متقوليش اي حاجه اهدي الاول
العجز الحقيقي محسش بي غير لما شافها كان نفسه تشوفه وهو قوي زي الاول بس للاسف مش كل اللي نفسنا في بيحصل
اسيل بدات تفوق من الصدمه واحدة واحدة
فهد بجمود عكس اللي جواه……….ايه اللي جابك هنا
اسيل هي ف عالم تاني………انت ازاي عايش
فهد بوجع……….ملكيش في
اسيل بنهيار…………ازاي مليش في ازاي بعد العذاب ده كله تطلع عايش ومخبي عليا عارف انا مريت ب ايه طول الفتره اللي فاتت عارف احساسي كان ايه
فهد………عادي نفس احساسك لما بعدتي عني
اسيل بعياط………لا المره دي مختلف المره اللي فاتت سبتك وانا متاكده انك ع قيد الحياه متأكده ان هشوفكتاني وكانت بتجيلي اخبارك من وقت للتاني بس المره دي كان الوضع مختلف تماما
فهد ببرد عكس العاصفه اللي جواه………ياريت تمشي يا اسيل
اسيل بعصبيه………..انت مجنون صح بعد كل ده انت اللي بتطلب امشي
فهد……..اه ومش عايز اشوف حد
اسيل مسكت السكينه بعصبيه ونهيار ومسكت السكينه جامد لدرجه انها جرحت نفسها
فهد بخوف………اسيل سيبي السكينه دي
اسيل بدموع وهي بتمسك السكينه اكتر
فهد بخوف………علشان خاطري سبيها
سابت السكينه وهي بتعيط وعنيها كلها الم حرك فهد الكرسي وراح جاب الاسعافات الاوليه ورجعلها
فهد اديني ايدك يا اسيل
بصتله بحزن
فهد بهدوء…….. اديني ايدك
قربت ايديها منه ودولها الجرح
اسيل بتعب………ازاي قدرت تعمل كده
فهد……. كنتي عايزني اعمل ايه
اسيل بعياط………ع الاقل اكون جنبك
فهد بوجع………انتي شايفه منظري ده ولا لا شايفه انا بقيت عامل ازاي يعني لو حصلك اي حاجه مش هعرف احميكي مبقتش اقدر احمي نفسي علشان احميكي
وكمل بالم وحزن…………كان لازم اسيبك تعيشي حياتك وتكملي انا لو كنت دخلت لحياتك تاني كنت هشكل ضغط كبير عليها مش اكتر من كده
اسيل بعصبيه………كان لازم تخيرني الاول مش تعمل كل ده بدماغك
فهد بوجع……….مكنش ينفع
اسيل بحزن سابته وطلعت للصاله وقعدت ع الارض ونهارت فهد اتنهد بوجع وطلع ورها واول ما شافها كده اتوجع ومكنش مصدق ان كل ده بسببه وانها حبيته كل الحب ده
فهد بوجع………طلامه انتي حبتيني اوي كده ازاي دخلتي حد ف حياتك وانتي لسه ع زمتي
اسيل بصتله بعياط وتعب………محدش دخل حياتي ولا قلبي غيرك
فهد……… امال ليه قولتي كده
اسيل بلوم……علشان انت كنت تستاهل كده واكتر انت السبب
فهد بصلها بابتسامه وكان اول مره يبتسم بعد فتره طويله اوي
اسيل بعصبيه……….انت بتبصلي كده ليه وبتبتسم ليه انت هتجنني صح
وبدات تنزل دموعها وتعيط اكتر
فهد وقلبه وجعه من عيطها……خلاص متعيطيش يا اسيل
اسيل بعصبيه………انت غبي غبي
فهد بيقول لنفسه………..انا فعلا غبي علشان سبتك طول الفتره دي ومخلتكيش جنبي
فهد ل اسيل……… ممكن بقي متعيطيش
فجأه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية وجع لا ينسي)

اترك رد

error: Content is protected !!