روايات

رواية عندما يعشق الأسد الفصل السابع 7 بقلم مروة مرزوق

رواية عندما يعشق الأسد الفصل السابع 7 بقلم مروة مرزوق

رواية عندما يعشق الأسد البارت السابع

رواية عندما يعشق الأسد الجزء السابع

رواية عندما يعشق الأسد الحلقة السابعة

منه دخلت عند همسه لاقتها مغمي عليها عيونها دمعت عليها بدأت تفوقها
همسه فاقت وجسمها كله كان بيو*جعها
همسه بدموع والم….. انا انا عايزه معتز معتز فين
منه بحزن…….. معتز راح مهمة جديده جاله اتصال الصبح بادري وبعدها طلع بس انا شوفته وقالي اني ابلغك إنه هيغيب شهر علشان مهمته صعبه
همسه عيونه دمعت بحر*قه شديده وأ*لم من جسمها
منه بابتسامة حزن…… قومي خليني اساعدك
همسه قامت من غير أي اعتراض دخلت الحمام المايه كانت بتنزل على جسمها كأنها مايه مغلـ..ــيه
منه جابت ليها بجامه مريحه من عندها واديتها ليه وجابت ليها مرهم مرطب وبدأت تتدهن على ايد همسه همسه كانت في عالم تاني في خيالها شكل أسد وهو بيضر*بها
منه بمقاطعه….. احممم هي اخوكي مرتبط يا همسه
همسه فاقت على كلام منه

 

 

همسه بمرح رغم اللي جواها…… ادا ادا ادا هو القلب وقع ومحدش سمي عليه ولا ايه
منه بخجل….. احممم لا مش قصدي بس بس
همسه بضحك…… هتقعد تبسبس ليه ولا اكنها قطة لا معتز مش بيحب البسبسه ههههه
منه خدودها احمروا بشده
همسه بمرح…… بس عارفه انتوا هتبقوا ميكس رهيب اخويا الكيوت اللي من أقل حاجة على دماغك وادي وانتي العسوله اللي بتبسبسي الله وتيجبوا شويه قطط وكلا*ب نععععععععع
منه ضحكت على شكل همسه المضحك وهي بتقول قطط وكلا*ب
همسه بضحك…… نععععععععع هبقي خالت قطط وكلا*ب نعععععع، ثانيه خاله ولا عمه
منه بضحك……… انتي كيوت خالص ورحك حلوه بجد انا حبيتك اوى
همسه بمرح….. بصي انا مش هكد*ب اااه انا اول ما شوفتك كنت عايزه اجيب شعرك دا الفه على أيدي اااه انا صريحة اووي وبعدها امسح بيه السلالم كلها وبعدها اقلك نبقى صحاب بس بعد ما اديكي علقة حلوه كدا
منه كانت بتضحك على همسه وعلى طريقتها اللي الحلوه
منه بضحك….. ع ايه
همسه…… يوووه انتي مش هتعرفيها بصي عارفه اللي اخوكي عمله معايا والضر*ب دا اهو دا بقى اسمه علقة بس وحياة امي لديله بدل العلقة انتين وانتي معايا
منه بخوف………. لا اساعد مين دا أسد بنفخني
همسه 🙄🙄…… هنشوف ،بس عيونها دمعوا لما افتكرت اللي أسد عمله وعلى اها*نته ليها قدام الكل والضر*ب اللي ضر*به ليها وحتى مكلفش نفسه يسأل عليها
منه حست بيها حضنتها من دون أي مقدمات وهنا همسه حضنتها جامد واتفجرت في العياط
اللي يشوف همسه من برا الشخصية القويه دي اللي بدافع عن نفسها اللي ديما راسمه الابتسامة على وشها وبضحك الكل ميشوفهاش لما تعيط وطلع كل اللي جواها
بعد مدة همسه نامت في حضن منه، منه حطتها على السرير براحه وسبتها وطلعت
جاسر….. عامله ايه
منه بهدوء….. الحمد لله كويسه بس كلم أسد وفهمه ان اللي بيعمله دا غلط
جاسر…… ماشي انتي راحة فين دلوقتي
منه……. راحة المستشفى يلا سلام ومشت
———————-

 

 

دخل أسد المديرية وكله بر*كان على وشك الانفجا*ر من غضبه بقى أي حد يشوفه يزعق فيه بسبب ومن غير سبب
أسد بغضب…… فين الملف الأخضر ايه الاستهتار دا محمد محمد
محمد بخوف…… تمام يا فندم
أسد بغضب…… فين الز*فت الملف الأخضر
محمد بخوف….. ح حضرتك هو ق ق قدامك
أسد بص قدام شافه
أسد بغضب….. روح من وشي يلااااااااااااا
محمد فر هارب من أمام أسد
أسد قعد يقرأ في الملف بس صورة همسه وهي مغمي عليها مش مفارقه مخيلته شكله وهو بيضر*بها وماسكها من شعرها جامد شكل جسمها اللي كان ازرق من كتر الضر*ب
أسد بغضب…… محممممممممد
محمد بخوف……… امرك يا أسد بيه
أسد بغضب……. القهوه اللي طلبتها فيييين
محمد بخوف….. ح حضرتك مطلبتش ح حاجة
أسد بغضب…… هو علشان مطلبتش خلاص متجبش حاجة ايه الاستهتار دا غور اعملي واحد قهوه
محمد طلع جري من قدام أسد
أسد خاد نفس عميق وبدأ يقرأ الملف اللي قدامه وفجأة همسات من الريح خبطت في وشه
أسد غمض عيونه بس شاف همسه قدامه ودموعها فتح عيونه بغضب
أسد بغضب……. محممممممممد
محمد بدموع……. انا كان مالي بأم الشغلانه دي ودخل لاسد
أسد بغضب………. اقفل المحر*وق دا والشاي اللي طلبته فيييييين
محمد في سره……. طب دا احط ليه ســ*ـم ولا اديله على دماغه ولا اعمل ايه
محمد….. حضرتك طلبت قهوه
أسد بغضب….. وانا من امتى بشرب قهوه انت هتسوق فيييييها
محمد وهو على وشك البكاء…… طب والله طلبت قهوه
أسد خاد نفس عميق واتكلم
أسد بغضب…… غووور من وشي دلوقتي وهات اللي طلبته
محمد……. اللي هو معلشي بس
أسد بغيظ……. ز*فت مايه
محمد بغيظ من أسد……. تصدق والله العظيم انا استاهل ضر*ب الجز*مه حاضر وهو طالع خبط في شخص
محمد…… آسف فؤاد بيه
فؤاد صديق أسد المقرب
فؤاد…… ولا يهمك حصل خير

 

 

محمد طلع وفؤاد دخل لاسد
فؤاد……… أسد في ايه الكل خايف منك وبيقولوا انك متعصب ومخنوق
أسد بغضب…….. مفيش يل فؤاد
فؤاد…… لا في احكيلي ايه اللي مزهقك
أسد تنهد وحكي لفؤاد كل اللي حصل
فؤاد بصدمه…….. اتجوزت يا أسد وعملت كل دا انت ايه يا ابني حيو*ان
أسد بغضب……… فؤاد
فؤاد بغضب……. فؤاد ايه وز*فت ايه ايه اللي انت هببته دا دا انت حتى مسالتش عليها أسد انت واعي للي انت عملته البنت كان ممكن تكون ما*تت
أسد حس بنغزه كبيره من فكرت إنها تكون ما*تت
أسد بندم……. وانا مش عارف انا الزاي عملت كدا يا فؤاد انا غضبان من نفسي اوي مش عارف اعمل ايه ولا عارف هي دلوقتي عامله ايه
فؤاد حزن على حال صديقه
فؤاد……….. صالحها و اعتذر منها يا أسد وهات ليها هديه
أسد بسخريه……….. اعتذر منها دي لو كلمتها من بعد اللي عملته ممكن تا*كلني
فؤاد بضحك……. ليه يعني كدا
أسد بضحك……… ههههههه اصلك متعرفهاش البنت دي كا*رثه
فؤاد لاحظ ضحك أسد و ابتسامته
فؤاد بمرح…… والله وقعت يا أسد
أسد رجع لجموده وبروده…… محصلش يا فؤاد مش انا اللي احب مش انا ويلا خلينا نكمل شغلنا
دخل محمد ومعاه مايه
أسد بغضب……… انا قولت عايز مايه محمد فوق كدا ركز في شغلك ايه انا قولت شاي
محمد بصله بغيظ و صدمه وغضب
محمد بغيظ…….. انا استقالت سلام عليكم
فؤاد كان بيضحك لأنه كان سامع طلبات أسد كلها من محمد
أسد……… ماله الراجل دا
فؤاد بضحك……. قفوووووش اوي
أسد……. اوي
فؤاد طلع من عند أسد وهو مش قادر يتحكم في ضحكاته
أسد خلص شغله وهو راجع وقف عند محل شكولاته و ورد
أسد فرك في شعرك
أسد…….. طب والنبي دي اجبلها ايه دي

 

 

بس افتكر لو عيونها اللي مسبش خياله وضحكتها اللي بتاخده لعالم تاني افتكر مرحها
أسد بابتسامة……. اوكي كدا عرفت هعمل ايه يا رب ترضى بس
أسد راح محل الشوكلاتات وجاب جميع انواع الشكولاته اللي موجوده فيه
بعدها دخل على محل الورد جاب ورد لونه أحمر ومعاه ورد لونه أبيض ملفوف لفه حلوه وكان شكله جميل بعدها طلع على محل حيو*انات اليفه ودخل
أسد وهو داخل بلع ريقه، جاب قطة شكلها حلو جداً ومع دا كله جاب دبدوب كبير على شكل باندا 🐼 وطلع على القصر
منه كانت رجعت من شغلها وجاسر ومازن رجعوا من الشركة
منه بهدوء……… انا هطلع اجيب همسه علشان تاكل
جاسر……… تمام
نزلت همسه وكانت ترتدي فستان واسع منفوش لونه ابيض منقوش عليه ورد لونه أحمر عملت شعرها كحكة بس في بعض الخصلات تمردت ونزلت محطتش اي مكياج خالص
جاسر بابتسامه……. بسم الله ماشاء الله قمر يا همسه
همسه بابتسامة….. شكرا حضرتك
جاسر…… حضرتك ايه قولي يا بابا
الدموع تجمعت في عيون همسه بس هي اتحكمت في نفسها
همسه بابتسامه ساحرة…… يا بابا
عائشة…….. يلا يا مدام همسه انا عملت اكلك المفضل كله هتاكلي صوابعك وراه
همسه بابتسامه……….. مدام ايه انا زي بنتك اعتبريني بنتك يا ماما
عائشه……. حبيبت ماما يلا بقى كلي علشان تقوى كدا
همسه………. حااضر
مازن…….. بقلك ايه يا همسه هو الجمال دا طبيعي كدا والعيون دي طبيعيه ولا
همسه بمرح……..طبيعيه يا خويا دي عيون مش انا بتاعت الكلام الما*سخ دا اااه بقلك ايه
مازن…… ايه
همسه………. هات شويت سلاطات من عندك على شويه لحمه كدا واتوصي مااشي ولو عندك مخلل هات متبخلش
مازن ضحك على كلام همسه والكل ضحك
دخل من القصر لاقهم قاعدين وهي قاعده بطلتها المميزه
أسد……. همسه
همسه والاكل في بوقها……. أعوذ بالله نسيت اسمي ابلــ*ـيس جه
أسد حاول يتحكم باعصابه وغضبه
همسه…….. ايوه
أسد بابتسامه بينت غمازاته
أسد………. اتفضلي
كان بوكس كبير في جميع انواع الشكولاته
همسه بصلت ليه بصدمه والابتسامه اترسمت على وشها
أسد شاف الابتسامة ابتسم
أسد……… ودا كمان

 

 

همسه بفرحة……….. قطة الله شكلها كيوت اووي ونظرت ليه
أسد راح ليها ومسك ايدها وابتسامه هاديه ومريحة جدا واحساس بالحنيه حط الورد في ايدها وبصوت هادي
أسد…………. آسف
عيون الكل اتسعت من الصدمه دي
همسه كانت الابتسامة على وشها كبيرة وعيونها كانوا بيلمعوا بلون تاني اول مره هي تحسه
همسه ابتسمت ليه وخدت الورد وخدودها احمروا
أسد في سره………. الحمد لله ما*كلتنيش الحمد لله نجيت
همسه في سرها…….. عايز تاكل عقلي باللي عملته دا بس على مين دا انا همسه يا أسد
عدي اسبوعين على الأبطال مخلش مش مقالب همسه في أسد وتعلق أسد اكتر بهمسه وتخطيط حمزه لحاجة هنعرفها قدام وأم أسد وريم اللي بيخططوا لحاجة
همسه كانت في الحمام بتاخد شاور تليفونها رن
أسد……. همسه تليفونك
همسه مكنتش سامعة أسد، أسد رد على التليفون
….. الو مدام همسه مبروك انتي حامل في الأسبوع الأول
عيونه أسد احمروا من كتر الغضب والصدمه وان همسه خا*ينة
أسد بغضب جهنمي……. حاامل

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عندما يعشق الأسد)

اترك رد